FIA Formula One 2024

Wie wordt wereldkampioen in 2024 ?


  • Totaal aantal stemmers
    74
  • Opiniepeiling gesloten .
Nope, resultaten werden pas gepresenteerd om 15u. Aandeel was om 11u al 7,5% gestegen omwille van de geruchten. Na resultaten nog eens 2,5% erbij. But anyway, leuke move van Lewis, volgens geruchten zou hij een engineer gevolgd zijn?
Is zelfs minder omhoog als vorig jaar.
Dus Hamilton effect is gering.

Hamilton zou trouwens best al een woordje italiaans leren spreken.
Ik denk dat hij het daar heel moeilijk gaat krijgen met zowel de cultuur, de fans en Charles.
De fans die we vooral horen zijn de twitter fans.
De italianen zelf gaan redelijk snel hun kar keren als hij weer is klaagt over de auto. (zie problematiek gekleurde voetballers)

Charles moet zich toch ook niet super voelen met dit nieuws denk ik.
Hamilton is toch een top piloot die het hem moeilijk kan maken en de spotlights beetje weg neemt.



Voor de rest, prachtig dat dit kan.
Kan alleen maar spektakel opleveren.
Ik hoop oprecht dat Ferrari een goede auto kan afleveren.
 
Zou ferrari hun 2024 seizoen opofferen en alle resources op hun 2025 auto gooien met Hamilton in het vooruitzicht?
 
Zou ferrari hun 2024 seizoen opofferen en alle resources op hun 2025 auto gooien met Hamilton in het vooruitzicht?

De vraag is vandaag vooral of Hamilton op 40-jarige leeftijd nog beter gaat zijn dan Leclerc. Ik acht het zeker niet onmogelijk, maar een uitgemaakte zaak is dat ook niet direct. Ik verwacht dat Leclerc zeker in qualifying de betere zal zijn - of zijn imago als kwalificatiebeest is op 1 of andere manier niet wat het is :)
 
Zou ferrari hun 2024 seizoen opofferen en alle resources op hun 2025 auto gooien met Hamilton in het vooruitzicht?
zolang Hamilton voor Mercedes rijdt, kan hij niet samenwerken met de ingenieurs bij Ferrari he. dus de nodige feedback kan hij dan niet geven.
het zal zowat zijn als toen hij overgestapt is naar Mercedes: eerst een overgangsjaar, dan met zijn feedback aan de nieuwe wagen met nieuwe reglementen werken.
of het even dominant gaat zijn... bij Ferrari vindt hij alleszinds Loïc Serra terug, die mee aan de dominante wagens van Mercedes gewerkt heeft, en tegen het zero-sidepod concept was.
 
Amai, wat een gewaagde move! Nooit gedacht dat ik ooit in mijn leven voor Ferrari ging moeten beginnen supporteren 😅
Hier het omgekeerde:unsure:, niet voor 1 van de Ferrari's kunnen supporteren.

Sainz die niet mocht blijven had ik al verwacht maar Hamilton als vervanger absoluut niet.
 
Ik ga zowaar nog voor Lewis moeten supporteren :') Want ik wil Ferrari toch echt weer eens wereldkampioen zien worden bij zowel de rijders als de teams. Anyways, het speculeren naar wie Lewis gaat vervangen bij Mercedes wordt wel leuk. Het meest waarschijnlijke lijkt mij Albon, is een rustige kerel en kent Russell goed. Anderzijds zou Mercedes dom zijn niet voor Alonso te gaan. En Alonso zelf is zot genoeg om weer nog eens van team te wisselen. En ja, ik zei ook Vettel en dat kan gerust. Ze hebben destijds ook Schumacher weer uit zijn pensioen gehaald. In ieder geval: of het wordt nog een soort shock move of het zal een grijze muis baren.
 
Ondertussen is ook de nieuwe Haas gepresenteerd vandaag :

#DatumTeamChassisFoto's
#12024-02-02HaasVF-24Foto 1 - 2
#22024-02-05SauberC44-
#32024-02-05WilliamsFW46-
#42024-02-07AlpineA524-
#52024-02-08Visa Cash App RB--
#62024-02-12Aston MartinAMR24-
#72024-02-13FerrariSF-24-
#82024-02-14MercedesF1 W15-
#92024-02-14McLarenMCL38-
#102024-02-15Red BullRB20-
 
Ik ga zowaar nog voor Lewis moeten supporteren :') Want ik wil Ferrari toch echt weer eens wereldkampioen zien worden bij zowel de rijders als de teams. Anyways, het speculeren naar wie Lewis gaat vervangen bij Mercedes wordt wel leuk. Het meest waarschijnlijke lijkt mij Albon, is een rustige kerel en kent Russell goed. Anderzijds zou Mercedes dom zijn niet voor Alonso te gaan. En Alonso zelf is zot genoeg om weer nog eens van team te wisselen. En ja, ik zei ook Vettel en dat kan gerust. Ze hebben destijds ook Schumacher weer uit zijn pensioen gehaald. In ieder geval: of het wordt nog een soort shock move of het zal een grijze muis baren.
Schumacher was gemotiveerd. Vettel was al sinds jaren voor zijn stop niet meer gemotiveerd. Heeft al gezegd hoe opgelucht hij was met zijn beslissing en hoe hij geniet van zijn tijd met zijn gezin.
 
Het Mercedes dat Schumacher gaan halen was, was ook niet hetzelfde Mercedes dat Hamilton gaan halen was. quasi heel de structuur was veranderd op die paar jaar.

en Alonso heeft net nog gezegd dat hij een verlengd verblijf bij Aston Martin wilt
 
en Alonso heeft net nog gezegd dat hij een verlengd verblijf bij Aston Martin wilt
Als die bij Mercedes kan gaan rijden is die weg hoor.

Ik zeg ook niet, terwijl mijne werkgever het hoort, dat ik bij de concurrentie wil gaan werken.
 
Anderzijds zou Mercedes dom zijn niet voor Alonso te gaan.
Waarom zou dat dom zijn? Ik stel me geen vragen over zijn snelheid of gedrevenheid, die zijn er zeker nog. Maar ‘t is nu niet dat Alonso de reputatie heeft om voor een toffe teamsfeer te zorgen. Ik kan wel begrijpen als er teams zijn die daardoor zeggen dat hij het op een ander mag proberen.
 
Ik ga zowaar nog voor Lewis moeten supporteren :') Want ik wil Ferrari toch echt weer eens wereldkampioen zien worden bij zowel de rijders als de teams. Anyways, het speculeren naar wie Lewis gaat vervangen bij Mercedes wordt wel leuk. Het meest waarschijnlijke lijkt mij Albon, is een rustige kerel en kent Russell goed. Anderzijds zou Mercedes dom zijn niet voor Alonso te gaan. En Alonso zelf is zot genoeg om weer nog eens van team te wisselen. En ja, ik zei ook Vettel en dat kan gerust. Ze hebben destijds ook Schumacher weer uit zijn pensioen gehaald. In ieder geval: of het wordt nog een soort shock move of het zal een grijze muis baren.
Volgens mij zijn Aston en Alonso een goede match zolang ze Alonso een goede auto kunnen leveren. Hij ziet stroll niet als een concurrent wat volgens mij helpt bij het niet verpesten van de teamsfeer. Alonso met Russel in 1 team gaat 100% botsen.
 
Volgens mij zijn Aston en Alonso een goede match zolang ze Alonso een goede auto kunnen leveren. Hij ziet stroll niet als een concurrent wat volgens mij helpt bij het niet verpesten van de teamsfeer. Alonso met Russel in 1 team gaat 100% botsen.
Dachten we van Gasly en Ocon ook en voorlopig is het nog niet gebotst. Daarbij, Russell en Alonso hebben blijkbaar een uitstekende band met elkaar. Kan natuurlijk veranderen als het er op aan komt.
 
Terug
Bovenaan