FIA Formula One 2024

Wie wordt wereldkampioen in 2024 ?


  • Totaal aantal stemmers
    74
  • Opiniepeiling gesloten .
Klopt niet....
Toen Max het paaltje raakte reed hij aan de leiding, bleef rustig maar gestaag uitlopen op Oscar op P2, en zat Lando op P4 10 seconden achter.
Vandaar dat ik ook zeg : 'iets of wat onder druk'.

Hij kon niet gestaag uitlopen zoals anders. Na 20 rondes nog geen 4 seconden voorsprong is niet wat hij gewoon is. En volgens mij hadden de McLarens toen ook al de snelste ronde.
 
Mja maar is dat nu "onder druk staan"? Denk dat Max in 2021 en eerste helft van 2022 al genoeg bewezen heeft hoe hij met druk omgaat tegenover titelrivalen.

Allez, niet elk stom klein stuurfoutje moet je aan druk gaan toekennen toch? Het was een vrij speciaal weekend waarin de omstandigheden snel wisselden en invloed hadden op stuurgedrag en lap times, en veel rijders zijn wel ergens eens in de fout gegaan over het weekend. Die hadden ook niet allemaal last van druk, foutjes gebeuren gewoon.
 
In 2021 heeft Max zijn rug gerecht na jaren leergeld betalen. Ik zou het wel eens willen zien als hij weer een jaar onder druk staat. Zal niet simpel zijn om die switch te maken, een heel ander soort 'druk' weer dan duidelijke frontrunner zijn.
 
In 2021 heeft Max zijn rug gerecht na jaren leergeld betalen.
Goh, het was het eerste jaar waarin hij om de knikkers kon meespelen. Ik heb daarvoor altijd gezegd dat hij een do or die attitude had - races winnen of bust - omdat het hoogste doel (de titel winnen) tot en met 2020 toch altijd duidelijk buiten bereik was, en dat van zodra hij de wagen kreeg hij er helemaal zou staan.
Bleek toch gewoon waarheid?

Ik zou het wel eens willen zien als hij weer een jaar onder druk staat. Zal niet simpel zijn om die switch te maken, een heel ander soort 'druk' weer dan duidelijke frontrunner zijn.

Waarom zou dat nu ineens anders zijn?
 
Altijd wel grappig dat Verstappen zo onder een vergrootglas wordt gelegd. Redbull had weer zo’n weekend zoals vorig jaar in Singapore waar de beperkte practice ze weer in een slecht “window” met hun banden bracht. Geen tot weinig grip.

Eerlijk gezegd vind ik een Norris dan veel meer tegenvallen. Maakt continu foutjes. In (sprint)qualy ook weer te ver gekwalificeerd voor iemand die afgelopen weekend over de “snelste” wagen beschikte. De hoofdrace is nu toevallig wel eens goed uitgedraaid maar toch.

Piastri begin ik me ook wel wat vragen bij te stellen. Ik mis wat agressiviteit in zijn rijstijl. Valt wat tegen kwa supertalent dat men de afgelopen jaren deed uitschijnen.
 
Van jaren in een zetel naar terug naar een slagveld genre 2021 is niet gemakkelijk denk ik. Zou de kers op de taart zijn en zou hem definitief cementeren bij de allergrootsten.

Zijn er mensen die daar nog aan twijfelen? :unsure: In mijn ogen al top3 allertijden. (in 2021 heb ik al genoeg gezien, kampioenschap binnenhalen in 2de beste wagen)

Ergens hoop ik ook dat Verstappen in 2026 niet over de snelste wagen beschikt :p
 
Zijn er mensen die daar nog aan twijfelen? :unsure: In mijn ogen al top3 allertijden. (in 2021 heb ik al genoeg gezien, kampioenschap binnenhalen in 2de beste wagen)

Ergens hoop ik ook dat Verstappen in 2026 niet over de snelste wagen beschikt :p
Bwa, 1 competitief seizoen is niet meteen voldoende, al is het een van dé beste die ik ooit heb gezien.

Het is natuurlijk ook wel een prestatie op zich om zo hoog te worden aangeschreven ondanks dat het grootste deel een cakewalk hegemonie met afgetekend de beste wagen was. Vettel geniet dat privilege bv niet.

Ik denk dat iedereen Max wel weer op het scherpste van de snee wilt zien rijden.
 
Mja, Miami was voor iedereen zeer moeilijk, omdat ze de banden niet op temperatuur konden houden. ofwel te koud, ofwel te warm. zag je mooi in de sprint qualy, de medium was sneller dan de soft.
 
Altijd wel grappig dat Verstappen zo onder een vergrootglas wordt gelegd.
Ik had het in mijn post niet enkel over Verstappen maar ook dat dit in de geschiedenis vaak terugkomt.

Dat je dacht: Schumacher maakt ook nooit fouten. Tot zijn wagen niet meer oppermachtig was. Dan kwamen de fouten toch ook terug.


Dat was ook totaal geen verwijt naar Max toe.
Duidt er volgens mij op dat hij bijna nooit echt moet pushen, op 95% rijdt, en daarom geen fouten maakt.

En nu wel, en dan komen de foutjes. Wat compleet normaal is. Dat is ook maar ne mens hé en gene robot.
 
WTF1 is toch ook niet meer wat het geweest is.
vandaag 2 berichten gezien: eentje met de meme van die kinderen en dat skelet in een zwembad, waarbij de eerste overwinning van Norris vergeleken wordt met het zoveelste punt ooit voor Gasly, en de zoveelste top 10 voor Tsunudo :rolleyes:
en dan ééntje waar geclaimd wordt dat dit seizoen wel eens spannend zou worden, alsof het niet al 2x door problemen is dat Max verliest
 
Punt was voor Ocon dacht ik? Voor de rest akkoord met je analyse.

Ik hoop op een natte Imola, nu wel niet zoals vorig jaar, dat was er wel wat over.
 
Punt was voor Ocon dacht ik? Voor de rest akkoord met je analyse.
ja, 't is ook gewoon Tsunoda :unsure: beetje te rap getypt, blijkbaar.
Ik had het in mijn post niet enkel over Verstappen maar ook dat dit in de geschiedenis vaak terugkomt.

Dat je dacht: Schumacher maakt ook nooit fouten. Tot zijn wagen niet meer oppermachtig was. Dan kwamen de fouten toch ook terug.


Dat was ook totaal geen verwijt naar Max toe.
Duidt er volgens mij op dat hij bijna nooit echt moet pushen, op 95% rijdt, en daarom geen fouten maakt.

En nu wel, en dan komen de foutjes. Wat compleet normaal is. Dat is ook maar ne mens hé en gene robot.
ik dacht dat Schumacher en Barrichello sommige races zelfs 80% reden. maar Schumacher maakte toen in Monaco toch ook regelmatig een fout. Won er in al zijn dominante jaren bij Ferrari maar 1 keer.

en zoals ze in Nascar dit weekend bewezen: met 0.001s winnen is evengoed een win als met 100s winnen.
 
Ik vind dat een foutje gewoon te snel onder de noemer "druk" wordt geschoven. Een F1 wagen besturen is en blijft gewoon moeilijk en fouten zijn dan ook snel gemaakt.
 
Terug
Bovenaan