FIA Formula One 2024

Wie wordt wereldkampioen in 2024 ?


  • Totaal aantal stemmers
    74
  • Opiniepeiling gesloten .
LANDOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!! :love2: :cheer:
Geweldig om zien gewoon, en met wat een voorsprong uiteindelijk, een beetje verstappiaans.

Voor de rest een leuke race gezien, leuke battles met Piastri. Spijtig van Sargeant in zijn thuisrace, Magnussen duidelijk in de fout en mij een raadsel wat hij daar zocht in die bocht.
 
het zat niet in de samenvatting, maar het feit dat de SC Max heeft opgepikt ipv Lando heeft toch ook geholpen, denk ik.
niet dat ik niet blij ben voor Lando (toch ook een halve vlaming), maar 't had wel een andere race opgeleverd.
 
Mooi voor Lando en vooral ook mooi hoe echt alle andere rijders hem oprecht feliciteren, zelfs al op de piste. Het werd natuurlijk wel een beetje een issue, wanneer komt zijn eerste overwinning, wetende dat hij toch qua puur talent één van de beste op de grid is.

het zat niet in de samenvatting, maar het feit dat de SC Max heeft opgepikt ipv Lando heeft toch ook geholpen, denk ik.
niet dat ik niet blij ben voor Lando (toch ook een halve vlaming), maar 't had wel een andere race opgeleverd.

Waarom? Er zijn daar toch hoogstens enkele ronden extra gereden onder SC, zo een gigantische invloed had dat toch niet? Heb wel doorgespoeld tijdens die SC dus mss heb ik ergens nog iets gemist?
 
Fantastisch voor Lando. Buiten een handjevol bittere Australiërs is iedereen hier wel superblij mee denk ik. Ook al was het zonder de SC niet gebeurd, hij verdient het echt!

Wat betreft de SC: het leek een rare situatie maar eigenlijk was die niet zo gek. Alleen was de timing echt zodanig edge dat Lando net de bocht aan pit exit aan het ronden was toen de SC deployed werd dus die kon Lando niet meer oppikken.

Roepen ze de SC iets vroeger uit, dan kan Lando waarschijnlijk eerst nog de pits induiken en krijgen we hetzeflde (exclusief wave-by dan).
 
Lando! Eindelijk, het is hem echt van harte gegund. Die start van Perez, centimeterke verschil en het was bowling in Miami.
 
Ik vind Norris een van de irritantere personen op de grid imo nu komt misschien door zijn irritante youtube video's en dat hij vaak overkomt als een kleinkind en ik gun het zak brown niet... daarnaast die hele situatie met trump rond mcclaren doet het respect voor hun ook zwaar kelderen.
 
Waarom? Er zijn daar toch hoogstens enkele ronden extra gereden onder SC, zo een gigantische invloed had dat toch niet? Heb wel doorgespoeld tijdens die SC dus mss heb ik ergens nog iets gemist?
op het moment dat SC komt, rijdt Lando langs de pitlane met 11s voor Max.
een ronde later, als hij de pits in rijdt, heeft hij ineens 30s voor.

ik weet de normale pittijden niet (en ik denk dat Miami een korte pitlane heeft), maar ik denk dat 11s niet voldoende zou geweest zijn.

Dat incident met Perez, was toch eigenlijk nog een ergere versie van wat Hamilton deed in de sprint. Alleen had Hamilton de pech dat de Astons al half op elkaar aan't crashen waren, en dat ze zijn torpedo niet meer konden ontwijken.
 
op het moment dat SC komt, rijdt Lando langs de pitlane met 11s voor Max.
een ronde later, als hij de pits in rijdt, heeft hij ineens 30s voor.

ik weet de normale pittijden niet (en ik denk dat Miami een korte pitlane heeft), maar ik denk dat 11s niet voldoende zou geweest zijn.

Dat incident met Perez, was toch eigenlijk nog een ergere versie van wat Hamilton deed in de sprint. Alleen had Hamilton de pech dat de Astons al half op elkaar aan't crashen waren, en dat ze zijn torpedo niet meer konden ontwijken.
Op F1 TV zeiden ze toch dat je maar een 9-tal seconden verliest onder SC om te pitten.
 
mja, ik kon niet live kijken, dus heb gewoon deze morgen de samenvatting gezien. daar zeiden ze er niks van, maar het viel wel op. en gezien dat er veel om te doen is op het net
 
mja, ik kon niet live kijken, dus heb gewoon deze morgen de samenvatting gezien. daar zeiden ze er niks van, maar het viel wel op. en gezien dat er veel om te doen is op het net

Daar zeggen ze het, "you only lose 9 seconds".
 
Het is niet door de fout van de SC dat hij wint he. Het is door de moment dat ze uitgeroepen wordt, net als dat je daar zoveel keer geluk mee kon hebben. Pit hij 1 ronde eerder, dan rijdt hij op moment van de SC achter Verstappen. De SC mist hem doordat hij net op start/finish is bij het uitroepen. Maar als de SC iets eerder uitgeroepen wordt en wel al op de baan is dan gaat Norris normaler wijze de Pits in duiken en met die 9 seconden normaal net voor Verstappen achter de SC buiten komen.
 
Ik denk idd ook dat het hier gewoon toeval is dat de SC er net op kwam toen Norris net voorbij start/finish was. Idealiter zat die er natuurlijk net voor maar ik vermoed niet echt opzet hier van de stewards.

Bij VSC vind ik het echter wel soms een probleem omdat ze met hun beslissing wanneer die in te roepen echt invloed kunnen hebben op de pitstops en het raceverloop. Zoals bij dat paaltje dat Verstappen mee had. Het duurt echt lang eer ze VSC inroepen, er zijn er dan een aantal die kunnen profiteren van die korte VSC en een aantal, waaronder Verstappen, niet. Ik zou er echt niet van verschieten dat ze wachten om VSC in te roepen tot bepaalde wagens net voorbij de pits zijn om zo ergens opnieuw wat spanning te brengen in de race. Kan zijn dat ik het me inbeeld, maar ik zou er toch niet van verschieten eerlijk gezegd.
 
Leuke race. Eens een andere winnaar is ook eens tof natuurlijk. En McLaren was dan nog echt het snelste ook.



Magnussen verdient in mijn ogen een multi-race ban. Heel dat strafsysteem klopt in mijn ogen toch niet meer veel van.
Heeft Perez eigenlijk een penalty gehad? Want dat is ook zoiets: blijkbaar kan je enkel een straf krijgen als je effectief iemand raakt. Als al de rest u per geluk ontwijkt geen straf.

En wat viel me ook op. Max staat eens één keer iets of wat onder druk (McLaren rijdt snellere rondetijden), en gaat onmiddellijk in de fout.
Dat is iets wat vaak in de geschiedenis terug komt. "En piloot X maakt ook bijna nooit een fout.". Tot dan de races komen dat zijn auto niet oppermachtig is en dan blijkt hij toch meer 'human' te zijn.
 
Ik was al blij dat Verstappen geen voordeel haalde uit de VSC die hij zelf veroorzaakt had.

Verder blij voor Norris, was gewoon de sterkste, gelukje met de SC maar dat mag wel eens.

Magnussen mag voor mijn part idd een multi-race ban krijgen, bewust de regels overtreden en Sargeant gewoon van de baan rammen.
 
En wat viel me ook op. Max staat eens één keer iets of wat onder druk (McLaren rijdt snellere rondetijden), en gaat onmiddellijk in de fout.

Toen Max het paaltje raakte reed hij aan de leiding, bleef rustig maar gestaag uitlopen op Oscar op P2, en zat Lando op P4 10 seconden achter.
 
Terug
Bovenaan