FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben er niet van overtuigd dat het in het voordeel van Mercedes is. Op het eerste zicht wel, maar het zou goed kunnen dat ze door de snelle bochten hun truuc met de diffuser stall niet goed kunnen toepassen. Door die truuc verliezen ze bij een bepaalde snelheid heel veel downforce (en dus ook veel drag, vandaar de snelheidsboost), maar het zou zomaar kunnen dat ze in Saudi Arabië die downforce nodig gaan hebben in die snelle bochten. Als ze dan de ophanging zo moeten afstellen dat de diffuser stall maar heel laat optreedt kunnen ze er wel eens te weinig voordeel uit halen.

Sowieso is Red Bull doorgaans wat rapper in de snelle bochten, maar het valt nog te bezien hoezeer die bochten in Saudi Arabië echt bochten zijn. Dat lijken bijna 2 kronkelende rechte stukken verbonden door 2 haarspelden (en nog enkele bochten ertussen).

Ik zei het gisteren al veel tegen anderen, maar ik reken absoluut niet op een win van Verstappen. Tenzij Hamilton zich op miraculeuze laat verrassen en de muur raakt of zijn Brazilië motor alsnog ploft. Tis F1 en we zijn 2021 dus het zou allemaal wel eens kunnen.

was ook ronde 20 al gepit. zonder extra stop had die waarschijnlijk ook lek gereden, en zeker niet in de buurt gekomen van het podium
Nog effe toevoegen: Perez is op 2.9 seconden geëindigd, wat nog vrij dicht is imo.
Ocon heeft die best wel wat tijd doen verliezen en dan was er nog de VC waar hij ook niet voluit is kunnen gaan. Geen slechte gok van Red Bull vind ik, het had goed kunnen uitdraaien.

Door die klapbanden kneep Alonso ze toch ferm, hij was basically aan't cruisen en vermeed elke curb. Was een vorm van controleren, kon wel nog sneller uiteraard als het nodig was

woorden zoals Crashstappen kunnen we hier missen
Vrij zot dat Norris tot 10 penalty points is gegaan, dus dicht bij een race ban, mede omwille van die overtake op Perez in Oostenrijk.
Terwijl Crashstappen Hamilton eruit crasht in Monza en hem van de baan rijdt in Brazilië, en niets van gevolg kent.

Hij gaf Boutsen een kans bij Williams

Nuja, er zijn er nog velen die hem het vertrek van Boutsen bij Williams kwalijk nemen. Boutsen heeft immens veel werk geleverd om de ophanging van de FW14 op punt te stellen (was als ingenieur ook technisch zeer onderlegd) en dat was heel belangrijk voor de dominantie van 1992.

Williams' reputatie op dat vlak was niet echt top... ook Mansell en Hill kunnen ervan meespreken.

angrijk voor de dominantie van 1992.

Williams' reputatie op dat vlak was niet echt top... ook Mansell en Hill kunnen ervan meespreken.
Ik denk dat iedereen wel weet dat Boutsen het in zich had om WK te worden. Maar hij moest wijken voor een Engelsman (Mansell) die dan zelf WK werd. Daar waren toen véél Belgen serieus kwaad om in die tijd hé.

Hij gaf Boutsen een kans bij Williams en sindsdien elke GP gezien. RIP Sir Frank! 🙏
Niet echt mee eens. Williams had Boutsen nodig om de wagen te verbeteren / perfectioneren. Toen Boutsen zijn job gedaan had en de wagen WK materiaal was, werd ie staalhard gedumpt. (It is all about the money) Dat noem ik niet echt 'een kans geven'. Het is natuurlijk hoe je het bekijkt ..

Zowiezo wel triest dat zo'n groot figuur overleden is. R.I.P. :frown:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan