FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Als zevenvoudige wereldkampioen en in volle titelstrijd zou Hamilton hier echt een waanzinnig groot statement kunnen maken door niet te rijden. In mijn ogen zou zijn legacy zo vele malen groter zijn dan met een achtste titel. Als je dan afkomt met alleen maar een ander kleurtje op je helm, vind ik dat teleurstellend. Maar dat is mijn mening. Ik besef ook dat het om veel geld gaat, sponsors, contracten, ...

Aan de andere kant, hoeveel van de mensen die commentaar hebben op de race in SA of het WK voetbal in Qatar gaan hun tv uit laten staan?

Ik snap eigenlijk niet waarom er altijd moet gezegd worden wat Hamiton wel niet doet.
Er zijn duizenden zwarte topsporters die hetzelfde doen en die ook mooie dingen deden. Spelers (ook blanke) die tijdens een match gewoon van t plein stappen bij racistische geluiden, spelers die meerdere scholen/dorpen bouwen met hun geld in hun geboorteland etc.
Dat knielen voor BLM voor elke race , terwijl dat toen al lang voor vele voetbalmatchen gedaan werd.

Goed voor hem dat hij deze dingen doet, maar alles wordt PR-gewijs / door de media serieus opgeblazen alsof hij Martin Luther King 2 is.

Ik heb meer respect voor een nobele mens als Vettel die gewoon na een race vuilnis in de tribune gaat oprapen zonder de bijhorende PR/media gezever en dat gewoon doet omdat hij dat wilt doen, zonder daarmee in de belangstelling te willen staan.

euhhh... jawel. Dat verwacht ik wel degelijk.
Lewis zit al jaren in de F1 hé.
Vreemde redenering.
Die man moet zijn grootste droom, waar hij enorm veel opofferingen voor heeft gedaan, maar opgeven omdat de organisatie iets doet waar hij niet mee akkoord is?

Dat zou ge zelf toch ook niet doen? Uw favoriete hobby opgeven omdat er één of andere pipo aan het bestuur dingen doet waar ge niet mee akkoord zijt?
Ik zie nu ook niet in wat voor invloed dat gaat hebben op mensenrechtenzaken in die landen daar?
Daar gaat toch geen enkele leider in die landen zeggen : "oei, Lewis Hamilton stopt omdat wij homohaters zijn. Dan zullen we daar maar mee stoppen.'?

Op zijn carbon footprint inderdaad wel ja. Dat is dan van één mens ter wereld. Ieder moment van de dag vliegen er 10.000 vliegtuigen in de lucht. Dan lijkt het mij beter om geld te pompen in research naar 'vliegtuigen minder belastend voor het milieu maken'. Als ge stopt met F1, zoveel te minder geld hebt ge over om zaken te kunnen realiseren. Als ze met uw geld er in slagen van een vliegtuig 1% zuiniger kunnen maken dan hebt ge veel meer gerealiseerd dan wat ge zou realiseren door zelf te stoppen met vliegen.

Maar wat hij wel kan veranderen is zijn 3de stokpaardje, namelijk zorgen voor meer diversiteit in de F1. Maar ook hier blijft het tot nu toe bij holle woorden. Hij roept wel op tot meer diversiteit, maar zijn eigen entourage is zowat het minst divers van het hele veld.

Dat er enkel blanken in zijn team werken heeft als reden dat enkel blanken de juiste kansen hebben gehad om de juiste opleidingen te volgen.
Je kan niet zomaar wat niet-blanken van straat plukken en die aan het werken zetten in het beste F1 team ter wereld. Daarom heeft Hamilton een organisatie opgericht om niet blanken meer kansen te geven in hun opleidingstraject en dergelijke. Ge kunt van die zaken gewoon niet op één dag oplossen. Daar heeft hij dan €30 miljoen euro van zijn eigen geld ingepompt.

Geld dat hij erin kan pompen net omdat hij F1 rijdt. Als hij stopt met F1 dan zal die geldkraan ook wel serieus omlaag gaan.

Vreemde redenering.
Die man moet zijn grootste droom, waar hij enorm veel opofferingen voor heeft gedaan, maar opgeven omdat de organisatie iets doet waar hij niet mee akkoord is?
Het heeft niks te maken met het feit dat het zijn grootste droom is of dat het maar een job is. Als je ergens 100% achter staat dan leef je volgens jou ideologieën.
Ik ken iemand (jij kent die trouwens ook) die altijd veel gesport heeft. Fietsen en lopen. Maar hij is ook een fervent motorsportliefhebber. Hij werkte bij een fietshotel hier in de buurt. Op een bepaald moment koopt hij zichzelf een motorfiets en de eerste dag dat hij ging werken met die motorfiets kreeg hij ruzie met zijn werkgever. Die man was van mening dat dat niet kon. Hij mocht met de auto gaan werken of met de fiets. Niet met de motorfiets want dat strookte niet met hetgeen waar het bedrijf voor stond. Motorfietsen en fietsen zijn niet combineerbaar. Die kerel heeft besloten dat hij niet meer voor die werkgever wilde werken. Dat is consequent zijn. Of dat nu gaat om enkele duizenden of enkele tienduizenden (of nog meer) euro's per maand heeft er niks mee te maken. Indien Lewis echt zo een probleem heeft met de organisatoren van de F1 moet hij zijn conclusies trekken en zijn helm aan de haak hangen.

btw... ik begrijp 100% dat hij hier in Jeddah nu niet plots kan zeggen dat hij weigert te starten. Dat snap ik helemaal. Hij heeft in het begin van het jaar een contract getekend en moet dat naleven. Maar ik wil maar zeggen dat hij dit in het begin van het jaar ook had kunnen bedenken. Nu zitten jammeren dat hij hier liever niet racet omdat het land het niet zo nauw neemt met de mensenrechten vind ik bullshit.

Dat er enkel blanken in zijn team werken heeft als reden dat enkel blanken de juiste kansen hebben gehad om de juiste opleidingen te volgen.
Je kan niet zomaar wat niet-blanken van straat plukken en die aan het werken zetten in het beste F1 team ter wereld. Daarom heeft Hamilton een organisatie opgericht om niet blanken meer kansen te geven in hun opleidingstraject en dergelijke. Ge kunt van die zaken gewoon niet op één dag oplossen. Daar heeft hij dan €30 miljoen euro van zijn eigen geld ingepompt.
Klopt. Hij kan inderdaad zijn eigen entourage niet van de ene op de andere dag meer divers maken omdat die mensen er gewoon niet zijn. Maar blijkbaar is hij wel van mening dat anderen wel van de ene op de andere dag voor meer diversiteit moeten zorgen.

Sorry, Lewis is een geweldig piloot. Ik geniet echt van zijn rijstijl en bovenop is hij volgens mij 1 van de meest faire piloten ooit. Maar naast het circuit houdt hij volgens mij beter zijn mond oftewel moet hij zelf doen wat hij preekt.

Daar gaat toch geen enkele leider in die landen zeggen : "oei, Lewis Hamilton stopt omdat wij homohaters zijn. Dan zullen we daar maar mee stoppen.'?
dit ook he. als Hamilton nu zou zeggen: "de F1 rijdt in landen waar ik mij niet mee kan verenigen, ik zet er na dit seizoen een punt achter"

de FIA zou een grote afscheidsceremonie houden, en niks melden over de reden. hij zal dan wel zelf iets zeggen, maar achteraf onthoudt iedereen de grote show, en niet die uitspraak.

Ik vind die vergelijking niet helemaal kloppen.
Die man kan gewoon ergens anders hetzelfde werk gaan doen.

Als die man één van zijn passies, fietsen of motorrijden, had opgegeven, dan kwam dat meer overeen met wat Lewis zou moeten doen. Lewis zijn passie en beroep zijn hetzelfde. En dat kan je nergens anders gaan doen.

Stoppen brengt in mijn opinie ook compleet niks bij aan het probleem. Wat lost dat eigenlijk op? Daar gaat gewoon iemand anders met die auto rijden/met het vliegtuig reizen...

Over die diversiteit vind ik dat Lewis heel veel doet. Organisatie opgericht waar hij in het bestuur zit. Bij de opstart ne gigantische berg geld in geïnvesteerd. Ik weet niet wat die man nog meer kan doen eigenlijk.

Laatst bewerkt:
Lewis heeft trouwens een tijd geleden zijn privé jet verkocht, net omwille van de milieu-problematiek.

Heeft ook de meeste van zijn oude wagens ingeruild voor elektrische

Commotie in FP3! Hamilton kan penalty krijgen owv 2 gele vlagen te negeren. Wegens impeding moet hij dan nog is bij de stewards komen.

Reddit gaat loco 😂

wel zot, eigenlijk moet je naast een snel rondje neerzetten ook het verkeer goed in de gaten houden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan