FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lewis :bow:
Dan moet hij niet meerijden hé...

Sorry hoor, ook al ben ik een fan van hem op het circuit, ernaast heb ik er toch serieus mijn bedenkingen bij.
Om te beginnen kan hij niet zwijgen over zijn black live matters gedoe. Hij pleit voor meer diversiteit in de F1. Ik weet niet maar heb je Lewis zijn eigen entourage al eens bekekeken ? Blanker kan niet hoor. Misschien eens beginnen met zijn eigen entourage. Hij heeft het ook maar altijd over het feit dat gekleurde mensen minder kansen krijgen maar ik denk dat Lewis wel een kans zal gekregen hebben. Indien niet had hij het nooit tot de F1 geschopt.
Ten tweede kan hij niet zwijgen over de milieuproblematiek. Ik weet niet hoor maar ook hier, begin bij jezelf. Hij doet mee in, laten we eerlijk zijn, niet de meest milieuvriendelijke sport ter wereld. Ik denk dat zijn carbon footprint heel wat groter is dan de onze. Op de koop toe rijdt hij rond met een wagen waar in koeienletters "Ineos" op staat. Milieuvriendelijk ? Ik heb er mijn twijfels over.
Ten derde kan ik zijn vegan gezaag er ook nog eens bij halen maar daar zwijg ik liever over. Hoort eigenlijk een beetje bij het vorige punt.
En nu dus dit... Hij heeft 100% gelijk wanneer hij zegt dat er een probleem is met de mensenrechten in Saudi-Arabië. Maar als hij er echt zo een probleem mee heeft om daar te racen, doe er dan iets aan. Komen vertellen dat je er "eigenlijk een probleem mee hebt om daar te rijden", maar dan toch rijden is bullshit. Sorry dat ik het zo cru zeg.

Soit... Ondanks dit alles hoop ik dat hij dit weekend opnieuw de vloer aanveegt met Max. Ik heb respect voor een piloot omwille van hoe hij zich gedraagt op het circuit, niet er buiten. En dan zie ik Lewis veel liever winnen dan Max.

Dan moet hij niet meerijden hé...

Sorry hoor, ook al ben ik een fan van hem op het circuit, ernaast heb ik er toch serieus mijn bedenkingen bij.
Om te beginnen kan hij niet zwijgen over zijn black live matters gedoe. Hij pleit voor meer diversiteit in de F1. Ik weet niet maar heb je Lewis zijn eigen entourage al eens bekekeken ? Blanker kan niet hoor. Misschien eens beginnen met zijn eigen entourage. Hij heeft het ook maar altijd over het feit dat gekleurde mensen minder kansen krijgen maar ik denk dat Lewis wel een kans zal gekregen hebben. Indien niet had hij het nooit tot de F1 geschopt.
Ten tweede kan hij niet zwijgen over de milieuproblematiek. Ik weet niet hoor maar ook hier, begin bij jezelf. Hij doet mee in, laten we eerlijk zijn, niet de meest milieuvriendelijke sport ter wereld. Ik denk dat zijn carbon footprint heel wat groter is dan de onze. Op de koop toe rijdt hij rond met een wagen waar in koeienletters "Ineos" op staat. Milieuvriendelijk ? Ik heb er mijn twijfels over.
Ten derde kan ik zijn vegan gezaag er ook nog eens bij halen maar daar zwijg ik liever over. Hoort eigenlijk een beetje bij het vorige punt.
En nu dus dit... Hij heeft 100% gelijk wanneer hij zegt dat er een probleem is met de mensenrechten in Saudi-Arabië. Maar als hij er echt zo een probleem mee heeft om daar te racen, doe er dan iets aan. Komen vertellen dat je er "eigenlijk een probleem mee hebt om daar te rijden", maar dan toch rijden is bullshit. Sorry dat ik het zo cru zeg.

Soit... Ondanks dit alles hoop ik dat hij dit weekend opnieuw de vloer aanveegt met Max. Ik heb respect voor een piloot omwille van hoe hij zich gedraagt op het circuit, niet er buiten. En dan zie ik Lewis veel liever winnen dan Max.
Buiten de laatste zin geef ik je 100% gelijk 😂

Ik denk niet dat als je een loon krijgt van x miljoen euro je even kan zeggen : "Dat werk wil ik niet doen".
Idem voor de sponsors. Daar heeft hij niks over te zeggen.

Lewis heeft overigens wel 20miljoen geschonken aan één of andere organistatie met betrekking tot lgbt.
Maar ik vind de actie van Seb wel leuker.

Ik weet dat hij verplichtingen heeft tegenover zijn sponsors en zijn team en weet ik niet wat nog allemaal, maar dan had hij dat voor het seizoen maar moeten bedenken. Dat bedoel ik ermee.
Het gaat niet alleen over de race hier in Saudi-Arabië. Het gaat ook over de andere wereldproblemen die hij steeds opnieuw wil aankaarten. Doe er dan iets aan. Stop met F1 en probeer mee te werken aan oplossingen voor de problemen die je aanhaalt. Ik vind het allemaal redelijk hypocriet als ik eerlijk ben. Ik denk niet dat hij nog moet racen om zijn oude dag veilig te stellen. Dat zal wel al lang in orde zijn denk ik.

Hamilton doet meer aan die problemen door van zijn bekendheid gebruik te maken om ze aan te kaarten, dan iemand die in Brussel of Parijs loopt te rellen.

Hij kan ook niet winnen he.
Als hij niks zegt of doet, zal het zijn dat hij plooit voor het systeem.
Als hij wel iets zegt, is hij hypocriet.

Maar moet hij zijn contract verbreken omwille van een keuze van de FIA?
Moet hij opgeven om de GOAT te proberen worden, omwille van een keuze van de FIA?
Moet hij deze titel opgeven omwille van een keuze van de FIA?

Want de FIA kiest tegenwoordig enkel voor geld, en het zou jammer als je daardoor talenten als Hamilton of Vettel niet meer zou zien, omdat het omwille van hun mening hypocriet zou zijn als ze mee doen.

Hamilton doet meer aan die problemen door van zijn bekendheid gebruik te maken om ze aan te kaarten, dan iemand die in Brussel of Parijs loopt te rellen.
Daar heb je wel ergens een punt, maar je moet toch toegeven dat het leven van een F1 piloot niet te rijmen valt met iemand die met het milieu begaan is. En dan heb ik het niet alleen over het feit dat die doelloos rondjes zitten te draaien op een circuit. Ik heb het ook over het vele reizen over de hele wereldbol. De uitstoot die dat met zich meebrengt is nog veel groter denk ik.
En wat ik helemaal niet begrijp is zijn vollefig blanke entourage. Daar zou hij heel makkelijk iets aan kunnen doen.

Hij kan ook niet winnen he.
Als hij niks zegt of doet, zal het zijn dat hij plooit voor het systeem.
Als hij wel iets zegt, is hij hypocriet.

Maar moet hij zijn contract verbreken omwille van een keuze van de FIA?
Moet hij opgeven om de GOAT te proberen worden, omwille van een keuze van de FIA?
Moet hij deze titel opgeven omwille van een keuze van de FIA?

Want de FIA kiest tegenwoordig enkel voor geld, en het zou jammer als je daardoor talenten als Hamilton of Vettel niet meer zou zien, omdat het omwille van hun mening hypocriet zou zijn als ze mee doen.
Ik was iets aan gelijkaardig aan het typen maar je was me voor!

Mensen onderschatten echt het gewicht van de woorden van iemand als Hamilton.

Dat is het equivalent van de Ronaldo's en Messi's van de voetbalwereld en daar blijft het teleurstellend stil omtrent het WK in Qatar.

Ik was iets aan gelijkaardig aan het typen maar je was me voor!

Mensen onderschatten echt het gewicht van de woorden van iemand als Hamilton.
Hij zou een veel groter signaal de wereld in gestuurd hebben indien hij begin dit jaar zijn pensioen zou aangekondigd hebben omwille van die redenen.
En dan nog, hij blijft Lewis Hamilton hé. Zelfs indien hij geen actief piloot meer zou zijn zouden zijn woorden zwaar doorwegen. Op de koop toe zou hij veel meer tijd hebben om zijn boodschap de wereld in te sturen, en dat zonder hypocriet over te komen.

Wat een onzin weer. Hij wilt de sport van binnenuit veranderen door te doen wat hij doet, als enige. Dat is goed voor hem en dat siert hem. Dat dit niet strookt met hoe de richtlijnen van zijn werkgever is niet zijn problemen. Hij geeft zijn eigen mening. Wat een typische boomerpraat weer.

Ik heb het liever op hetgeen we op het circuit zien. Is Leclerc nu op ELK stratencircuit al total loss gereden?

Ik een boomer 🤣. Beste mop ooit.

Soit... de crash van Leclerc zat er aan te komen. Niet omdat het Leclerc was, maar gewoon omdat er een crash zat aan te komen op dit circuit. Ik ben blij dat het hierbij gebleven is. Ik had het eerlijk gezegd veel erger verwacht

Je kan toch niet verwachten van iemand om F1, de grootste droom van velen, op te geven omdat de organisatie zaken doet waar je niet mee akkoord bent?

Toch zot dat ze dergelijk circuit bouwen om er maar 2 keer te racen. Volgend GP op Jeddah is trouwens al in maart volgend jaar, 2de GP vh seizoen.
De plannen waren vooraf al zo dat er een nieuw circuit zal gebouwd worden in Qiddiya(Riyadh) om er de GP van Saudi Arabië te rijden in 2023.
Als je echter ff de plannen voor het circuit opzoek, het lijkt een megazot project, maar het circuit zelf lijkt er eentje om snel te vergeten imo. Dan nog liever het circuit in Jeddah

Je kan toch niet verwachten van iemand om F1, de grootste droom van velen, op te geven omdat de organisatie zaken doet waar je niet mee akkoord bent?
euhhh... jawel. Dat verwacht ik wel degelijk.
Lewis zit al jaren in de F1 hé. Vroeger had hij het nooit over milieu of blm of mensenrechten of whatever. Maar tegenwoordig dus blijkbaar wel. Ik laat hier in het midden of hij gelijk heeft of niet, maar in zijn ogen is hij blijkbaar tot de jaren van verstand gekomen en ziet hij in dat het zo niet verder kan. Dan moet je keuzes maken. Oftewel doe je verder waar je mee bezig bent oftewel volg je je idealen Je kan niet hardop zitten roepen dat we allemaal ons best moeten doen om de planeet te redden en tegelijkertijd 1 van de mensen te zijn met de grootste carbon footprint hier op aarde. Dat lijkt me logisch.
In elk geval zal ik nooit mee spelen met een organisatie die dingen doet waar ik niet mee akkoord ben. Simpel

Maar zoals Vishnusixclix zich al heeft laten ontvalken, het is veel interessanter om te praten over wat er op het circuit gebeurd. Over de levensstijl van Lewis heb jij, en waarschijnlijk mzt jouw nog vele anderen, jullie mening. Ik de mijne. En ik ben niet van plan die te veranderen, en jij de jouwe ook niet. Deze discussie lijkt me bijgevolg zinloos.

Blij dat Hamilton toch iets doet. Wees eens met iemand die wat kleur brengt en voor zijn mening uit komt, ook al strookt zijn mening niet altijd met de jouwe.

En eigenlijk zou de FIA hier gewoon het voortouw moeten nemen. Zie naar wat de WTA nu in China doet, da's echt ballen hebben imo.

Wat doet Hamilton dan ? Ik weet ook dat hij niet de keuze heeft om niet te rijden in Saudi-Arabië tenzij hij helemaal niet rijdt. Hij heeft ook niet de keuze om zijn carbon footprint te verkleinen tenzij hij, ook hier, er helemaal mee stopt.
Maar wat hij wel kan veranderen is zijn 3de stokpaardje, namelijk zorgen voor meer diversiteit in de F1. Maar ook hier blijft het tot nu toe bij holle woorden. Hij roept wel op tot meer diversiteit, maar zijn eigen entourage is zowat het minst divers van het hele veld.

Ik zag ooit een interview van HAM geloof ik, en daar sprak hij ook dat de teams meer diversiteit moesten brengen.

1. Bij zijn eigen team gebeurd het al niet
2. Het kan toch niet zijn dat je mensen gaat aannemen omdat ze gekleurd zijn ipv dat ze beter gekwalificeerd zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan