euhhh... jawel. Dat verwacht ik wel degelijk.
Lewis zit al jaren in de F1 hé.
Vreemde redenering.
Die man moet zijn grootste droom, waar hij enorm veel opofferingen voor heeft gedaan, maar opgeven omdat de organisatie iets doet waar hij niet mee akkoord is?
Dat zou ge zelf toch ook niet doen? Uw favoriete hobby opgeven omdat er één of andere pipo aan het bestuur dingen doet waar ge niet mee akkoord zijt?
Ik zie nu ook niet in wat voor invloed dat gaat hebben op mensenrechtenzaken in die landen daar?
Daar gaat toch geen enkele leider in die landen zeggen : "oei, Lewis Hamilton stopt omdat wij homohaters zijn. Dan zullen we daar maar mee stoppen.'?
Op zijn carbon footprint inderdaad wel ja. Dat is dan van één mens ter wereld. Ieder moment van de dag vliegen er 10.000 vliegtuigen in de lucht. Dan lijkt het mij beter om geld te pompen in research naar 'vliegtuigen minder belastend voor het milieu maken'. Als ge stopt met F1, zoveel te minder geld hebt ge over om zaken te kunnen realiseren. Als ze met uw geld er in slagen van een vliegtuig 1% zuiniger kunnen maken dan hebt ge veel meer gerealiseerd dan wat ge zou realiseren door zelf te stoppen met vliegen.
Maar wat hij wel kan veranderen is zijn 3de stokpaardje, namelijk zorgen voor meer diversiteit in de F1. Maar ook hier blijft het tot nu toe bij holle woorden. Hij roept wel op tot meer diversiteit, maar zijn eigen entourage is zowat het minst divers van het hele veld.
Dat er enkel blanken in zijn team werken heeft als reden dat enkel blanken de juiste kansen hebben gehad om de juiste opleidingen te volgen.
Je kan niet zomaar wat niet-blanken van straat plukken en die aan het werken zetten in het beste F1 team ter wereld. Daarom heeft Hamilton een organisatie opgericht om niet blanken meer kansen te geven in hun opleidingstraject en dergelijke. Ge kunt van die zaken gewoon niet op één dag oplossen. Daar heeft hij dan €30 miljoen euro van zijn eigen geld ingepompt.
Geld dat hij erin kan pompen net omdat hij F1 rijdt. Als hij stopt met F1 dan zal die geldkraan ook wel serieus omlaag gaan.