Favoriete paaseitjes

apzoeir

Active member
Ik ga voor mijn team op't werk weer een grote pot vullen met paaseitjes.
Ben zelf niet zo'n chocolade eter (en wegens levenslang dieet sowieso niet).

Dus... Welk merk paaseitjes vinden jullie het lekkerst en welke zijn echt een no-go?
 
Wit (met praliné de beste), melk met nootjes, melk met Oreo is ook nog wel te pruimen. Sowieso alles van Milka want die vind ik precies wel lekkerder dan de rest.
 
Ik mis die van de Aldi.

Een doos van 500g die volledig gevuld was met ofwel melkchocolade gevuld met praliné of witte chocolade gevuld met praliné en dit voor <3€.
De kilo's die ik daarvan verzet heb in het verleden... ok het was niet de kwaliteit en verfijndheid van een milka paaseitje. Maar voor de prijs van een klein zakje van 100g van milka kon ik 500g eten en moest ik niet zitten pulken om die aluminiumfolie ervanaf te pulken elke keer.
Ik denk dat ik op een maand tijd een stuk of 10+ van die dozen erdoor joeg vroeger... Op 2 dagen had ik zo 1 doos gegarandeerd soldaat gemaakt.

Tegenwoordig eet ik dat echter minder, omdat ik niet meer zoveel passeer in de Aldi en dus ook niet geneigd ben om het mee te nemen. Al vond ik naar aanleiding van deze thread ze niet direct terug op de site van de Aldi...
Al is de kwaliteit van een chocolade reep eigenlijk beter dan die paaseitjes. Waar ik tegenwoordig eerder een voorraadje van insla (en ik moet zeggen dat doordat mijn metabolisme niet meer zo stookt zoals vroeger, ik ook niet meer weg kan komen ermee... en tegenwoordig dan ook minder "snoep"). Ik mis die goede oude tijd waar ik 2 kg ijs, 500gr paaseitjes, ganse resem suikerwafels met chocolade kon binnenspelen of een 5-6tal pizza's en geen gram bijkwam... zucht.

EDIT : uit de greep van de oude doos : https://winkelfolders.be/aldi/week-12-van-16-03-2020-tot-27-03-2020-pagina-22-yrjwa
 
't Is een mix geworden van milka eitjes en carrefour merk eitjes. Damn Milka is duur... (En mijn team fret die eitjes aan de lopende band).
 
't Is een mix geworden van milka eitjes en carrefour merk eitjes. Damn Milka is duur... (En mijn team fret die eitjes aan de lopende band).
Ik heb er ook mee getrakteerd voor m’n verjaardag, 3,5 kg was razendsnel op. Was wel promotie toen in Carrefour maar blijft idd duur 😬
 
Leonidas says 'Hold my beer'
Neuhaus zal waarschijnlijk beter zijn en een paar speciaalzaken nóg beter maar dat is voor meer dan een paar eitjes ontiegelijk duur.

Volgens een recent HLN zit Milka op € 2,21 / 100 g en Neuhaus op € 9,15 / 100 g.

Maar goed, users van BG kijken meestal niet zo naar de prijs natuurlijk :rofl:
 
Ik ben juist bezig aan zo'n limited edition paaseidoos van Neuhaus (29eur voor 15 eitjes). Mijn lievelingskleur zijn de rode en paarse eitjes. Zo één doos per seizoen moet wel kunnen vind ik. Met kerstmis koop ik dan de Christmas edition pralines. Tjonge er gaat toch echt niks boven Neuhaus. De prijs moet je erbij nemen.
 
Wit met advocaat is wel erg lekker.

Trouwens in februari is er een actie geweest bij Leonidas : 1+1 op alle smaken.
 
Huismerken vind ik altijd een no-go maar dat vind ik met gewone chocolade repen ook ( buiten de mokka rum vd Aldi )

Vroeger op het werk altijd rond pasen een kom met eitjes in de kantine van het AH merk, gewoon suiker en niets anders proef je.

Ik koop eigenlijk bijna nooit paaseitjes maar anders gewoon eens een zakje van Milka, ik koop eerder gewoon doorheen het jaar Kinder Schokobons.
 
Wit met advocaat is wel erg lekker.

Trouwens in februari is er een actie geweest bij Leonidas : 1+1 op alle smaken.
Advocaat is een uitzondering die inderdaad lekker is, maar doorgaans vind ik de combinatie van vloeibare likeur en chocolade niet bepaald smakelijk.
 
Terug
Bovenaan