Aankoop tweedehandswagen voor de niet-autoliefhebber

Arkaine

Well-known member
Dag iedereen

Ik ben op zoek naar een betrouwbare tweedehandswagen. Ik heb eigenlijk geen grote eisen behalve dat ik een trekhaak wil. Edit: voor fietsendrager

Hoe goedkoper, hoe beter. Het liefste via officiële verkoper zodat er nog garantie bij zit. (Of betaal je hier een heel grote markup voor?)

Eerst keek ik naar wagens tot maximaal 6000 euro, maar het aanbod is daar wel heel erg beperkt. Dit heb ik ondertussen opgetrokken tot 12000 euro.

Wat maakt mij niets uit:
  • welk merk
  • rij-gedrag - ik vind de meeste auto's wel ok
  • ik hoef geen zware motor. Uiteraard vind ik dat ook plezieriger rijden, maar dat is mij het geld niet waard.
  • Geen kinderen, dus hoeft niet heel erg ruim te zijn.

Sowieso ga ik weinig kilometers doen.
De auto zal normaal ook ingeschreven worden bij een deelplatform om wat kosten te recupereren.

Ik ben op deze auto's gebotst:



Betere voorstellen?

Echt vervelend om te zoeken naar een auto als je er geen interesse in hebt en niet veel van kent. :)


Wat is tegenwoordig het slimste? De auto cash betalen, of toch een lening aangaan?


edit: ik ben van Gent
 
Laatst bewerkt:
Kunnen we eigenlijk geen algemeen topic maken voor aankoop/advies van nieuwe of 2dehandswagens?

On topic: ik zou dan gewoon iets kiezen met weinig km als de rest niet veel uitmaakt.
 
Niemand die wat kan inschatten of die auto's wat degelijke value for money zijn?
Als het goedkoop en goed moet zijn, toyota yaris vanaf 2006. Zowel de 1.0 als 1.3 doen makkelijk +200.000km zonder problemen. die durf ik ook particulier te kopen. Goedkoop in onderhoud en taksen. Wel opletten dat je ene met airco neemt, want de meeste op de markt hebben dat niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Als je betrouwbaar wilt zou ik kijken naar Toyota of Mazda.
In Mazda bvb de modellen 2, 3 en cx3
Bij Toyota de aygo, auris, corolla...
 
Terug
Bovenaan