>>> FAQ <<< beeld & geluid (tv, speakers, headsets)

Goed.
Samsung S95B QD OLED nog beter.
Kanttekening: Hoewel deze inderdaad betere kleuren heeft en helderder is dan de LG’s, heeft dit model wel zijn problemen. In ruimtes met wat licht wordt zwart donkergrijs. Ook de ABL is blijkbaar redelijk agressief.
En dit is nieuwe technologie en de eerste generatie OLED van Samsung, er is dus nog weinig geweten over het effect van burn-in op deze panelen.
 
Owla, ik volg het al even niet meer, zijn de samsung oleds nu beter dan?
See for yourself : https://www.rtings.com/tv/tools/com...-s95b-oled/31229/32382?usage=1&threshold=0.10
Op vlak van beeldkwaliteit scoort hij bijna op elk vlak beter dan de LG C2.
Kanttekening: Hoewel deze inderdaad betere kleuren heeft en helderder is dan de LG’s, heeft dit model wel zijn problemen. In ruimtes met wat licht wordt zwart donkergrijs. Ook de ABL is blijkbaar redelijk agressief.
En dit is nieuwe technologie en de eerste generatie OLED van Samsung, er is dus nog weinig geweten over het effect van burn-in op deze panelen.
Dat is iets om rekening mee te houden maar voor de rest is hij op zowat alles beter als het om beeldkwaliteit gaat.
Burn-in zou minder een issue zijn op de QD-OLED maar het valt inderdaad nog af te wachten op meer gebruikers reviews.

Punt blijft wel dat het een zéér sterk alternatief is voor de LG OLED. Prijs/kwaliteit niet te negeren!
 
Advies voor een game tv van 55 inch? Is de LG C1 nog de moeite om te kopen ? Anderzijds is er op zonnige dagen in de voormiddag soms lichtinval op de tv wat dus niet zo goed zou zijn. Eventueel alternatieven ?
 
Advies voor een game tv van 55 inch? Is de LG C1 nog de moeite om te kopen ? Anderzijds is er op zonnige dagen in de voormiddag soms lichtinval op de tv wat dus niet zo goed zou zijn. Eventueel alternatieven ?

C1 is absoluut nog de moeite. Meer zelfs, ik lees af en toe claims dat de C2 de meerprijs het niet waard is. Ik heb mijn 55C1 nu een jaar (Black Friday vorig jaar gekocht) en het is telkens enorm genieten. Veel meer dan op onze 65" 4K/HDR TV die in de living staat. Nu, de C1 staat wel in een dedicated game/film-room die altijd verduisterd is.
 
Advies voor een game tv van 55 inch? Is de LG C1 nog de moeite om te kopen ? Anderzijds is er op zonnige dagen in de voormiddag soms lichtinval op de tv wat dus niet zo goed zou zijn. Eventueel alternatieven ?
Twee jaar geleden om dezelfde reden voor Qled gegaan. Tv staat in een lichtrijke/zonnige woonkamer met toen nog geen gordijnen. Gekozen voor overjaars topmodel van Samsung 55 Q90t aan belachelijk lage prijs en nog steeds zeer tevreden van. Kan heel helder wat een enorm voordeel is in een lichtrijke ruimte.
 
Twee jaar geleden om dezelfde reden voor Qled gegaan. Tv staat in een lichtrijke/zonnige woonkamer met toen nog geen gordijnen. Gekozen voor overjaars topmodel van Samsung 55 Q90t aan belachelijk lage prijs en nog steeds zeer tevreden van. Kan heel helder wat een enorm voordeel is in een lichtrijke ruimte.
Direct zonlicht valt af te raden op elk type paneel, ook qled.
 
Twee jaar geleden om dezelfde reden voor Qled gegaan. Tv staat in een lichtrijke/zonnige woonkamer met toen nog geen gordijnen. Gekozen voor overjaars topmodel van Samsung 55 Q90t aan belachelijk lage prijs en nog steeds zeer tevreden van. Kan heel helder wat een enorm voordeel is in een lichtrijke ruimte.
Kheb die ook, zelfde model, lichtopbrengst is ok, maar ik vind die bij momenten toch minder 'scherp' de beelden verwerken, ik had dus een LG oled daarvoor, maar die staat nu bij mijn zus, inclusief de burn in die er op kwam, maar kan nog altijd de samsung naar huis spelen als het op beeldverwerking en scherpte aankomt

Is dat eigenlijk al volledig kunnen uitsluiten op de nieuwere LG oleds, die burn in?
 
Direct zonlicht valt af te raden op elk type paneel, ook qled.
Maar de ene kan er wel beter tegen dan de andere. Mijn plasma heeft in zijn 9 jaar dienst nooit gebreken vertoond door in direct zonlicht te staan.
Om die reden dus ook geen OLED gekocht maar een QLED om toch niet steeds rekening mee te moeten houden dat hij in de zon staat.
Kheb die ook, zelfde model, lichtopbrengst is ok, maar ik vind die bij momenten toch minder 'scherp' de beelden verwerken, ik had dus een LG oled daarvoor, maar die staat nu bij mijn zus, inclusief de burn in die er op kwam, maar kan nog altijd de samsung naar huis spelen als het op beeldverwerking en scherpte aankomt

Is dat eigenlijk al volledig kunnen uitsluiten op de nieuwere LG oleds, die burn in?
Vele OLED eigenaars zeggen wel dat ze beter zijn dan de Samsung QLED's maar hebben ze die effectief wel al eens zien spelen?
Ik moet zeggen dat mijn QN93B zijn zwartwaardes even goed of zelfs beter zijn dan mijn voorgaande plasma en die stond ook al gekend om zijn goede zwartwaardes. De local dimming is echt wel goed op de high end toestellen.
 
Maar de ene kan er wel beter tegen dan de andere. Mijn plasma heeft in zijn 9 jaar dienst nooit gebreken vertoond door in direct zonlicht te staan.
Om die reden dus ook geen OLED gekocht maar een QLED om toch niet steeds rekening mee te moeten houden dat hij in de zon staat.

Vele OLED eigenaars zeggen wel dat ze beter zijn dan de Samsung QLED's maar hebben ze die effectief wel al eens zien spelen?
Ik moet zeggen dat mijn QN93B zijn zwartwaardes even goed of zelfs beter zijn dan mijn voorgaande plasma en die stond ook al gekend om zijn goede zwartwaardes. De local dimming is echt wel goed op de high end toestellen.
Ja ik zie beiden spelen, want hij staat gewoon bij mijn zuster in de living, en vooral de sport is redelijk slecht en minder scherp op mijne Q90t ivm die oled

Tenzij dit aan telenet signaal zou liggen :unsure:
 
Ja ik zie beiden spelen, want hij staat gewoon bij mijn zuster in de living, en vooral de sport is redelijk slecht en minder scherp op mijne Q90t ivm die oled

Tenzij dit aan telenet signaal zou liggen :unsure:
Misschien staat die niet goed ingesteld?
Ik kan alvast weinig verkeerd zeggen over het beeld en ik ben zeer kritisch.
 
Ik gebruik meestal de settings van Rtings : https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/q90-q90t-qled/settings
Altijd eerst een checken of de bron wel goed uitzend ook.
Ik heb het wat getest, maar samsung heeft geen eenvoudige menu's, ge moet die video alleen al eens bekijken, maar heb nu film modus aanstaan op alles denk ik en game modus op auto.

Zet ik game modus expliciet aan dan geeft hij wel mooi beeld, maar dan wordt het een echte lichtbak, dus zelf op ps5 zet ik het op auto, en dan geeft ie normaler beeld. VRR wel aangezet, op ps5, zelf als de content niet VRR is.

Dus standaard staat hij dus eigenlijk op film modus nu. Hoe hebt gij dit staan?
 
Ik heb het wat getest, maar samsung heeft geen eenvoudige menu's, ge moet die video alleen al eens bekijken, maar heb nu film modus aanstaan op alles denk ik en game modus op auto.

Zet ik game modus expliciet aan dan geeft hij wel mooi beeld, maar dan wordt het een echte lichtbak, dus zelf op ps5 zet ik het op auto, en dan geeft ie normaler beeld. VRR wel aangezet, op ps5, zelf als de content niet VRR is.

Dus standaard staat hij dus eigenlijk op film modus nu. Hoe hebt gij dit staan?
Ik vind de menu's wel meevallen maar sommige dingen moet je wel een paar keer voor klikken eer je een bepaalde instelling hebt.

Bij mij staat het ook op Film modus maar met zelf nog wat aanpassingen (helderheid, motion settings, eco settings).
 
De LG C1 is nergens meer te verkrijgen, overal de C2 versie.
Je ziet door de bomen het bos niet meer, zoveel keuze aan televisies...
Moet voor mij ook niet top-range zijn. Moet 4K kunnen draaien, 55 inch en goed voor console gaming.
 
LG CS : Dit model is er ook onlangs bijgekomen. Als ik de reviews mag geloven is dit model er gekomen omdat de C1 zo populair was. Het is eigenlijk een C1 met de alle nieuwe mogelijkheden van dit jaar maar dan zonder het Evo paneel dat in de C2-G2 zit. Het is ook wat goedkoper dan de C2.
 
Zijn nu beiden beschikbaar op hellotv.



Is het de meerprijs waard om voor de CS te gaan. Is hetzelfde paneel alleen met de nieuwe 2022 processor en de daarbij horende features.
 
Terug
Bovenaan