>>> FAQ <<< beeld & geluid (tv, speakers, headsets)

Heb mijn geluid wat 'geupgrade'. Ben er op alle vlakken op vooruit gegaan, behalve de dreunende bass. Maar eens het volume op 35+% is het wel mooi in balans, al gebruik ik de versterker wel op stereo en dan bass op +2. Dus niet de direct of pure direct setting, denk dat dat enkel goed klinkt met een sub. Maar op deze setting is het niet nodig vermoed ik, dit valt te zien eens alle nieuwe meubels (en tapijtje) geleverd worden.
Er komt een nieuw TV meubels, salons en tapijt, de TV wordt tegen de muur gehangen en dan zou er van de apparaten niets meer te zien mogen zijn. TV (75Q80T), PS5, XSX enzo blijven uiteraard.

Ik had nooit gedacht dat 2 vloerspeakers (en het zijn dan nog niet het grootste formaat of de beste speakers) zo goed konden klinken.
Ik heb de Klipsch RP-6000f icm Denon DRA-800h stereo versterker (100W RMS op 8 Ohm). Heb uiteindelijk voor een goedkopere (475 euro) stereo versterker gekozen omdat ik de achterkanalen toch niet ga gebruiken en nu zowel de versterker als de luidsprekers bi-wired kunnen worden.
 
het is normaal om uw bass wat luider te zetten op lagere volumes.
Kijk maar eens naar onderstaande chart, daar zie je dat voor lagere tonen, we minder sensitief zijn bij lagere volumes.
Persoonlijk zet ik de bass (tot 120hz) ook een 3 tot 6 db luider dan de rest van het spectrum.
 
het is normaal om uw bass wat luider te zetten op lagere volumes.
Kijk maar eens naar onderstaande chart, daar zie je dat voor lagere tonen, we minder sensitief zijn bij lagere volumes.
Persoonlijk zet ik de bass (tot 120hz) ook een 3 tot 6 db luider dan de rest van het spectrum.

Uw installatie is wel wat anders als die van mij... ;) . Ik overweeg nog een sub om de luidsprekers te ontlasten en iets meer bass te krijgen op low volume, maar ga eerst afwachten tot ik weet wat volumes we gebruiken enzo. Het klinkt in elk geval wel super en is een grote verbetering tov de soundbar die 5,1 emuleerde maar daar niet in slaagt. Ik hoor nu duidelijker verschil in links en rechts tijdens een film bvb.

Voorlopig ziet het er als volgt uit hier, maar daar gaat buiten salontafel en de elektronische spullen niets van overblijven. TV gaat ook terug aan de muur eens ik kan meten hoe hoog die moet komen, de voorgaande was een LG 65C9, maar deze is een stukje groter en de VESA gaten zitten een pak hoger, de TV zou onder de kast uitkomen momenteel.

51614116564_b789c4d55b_c.jpg
 
Gisteren de Corsair HS80 gekocht bij Bol voor slechts 99€ , zeer goede headset en denk beste mic in een draadloze headset?

Aangenaam verast.
 
Ik heb hier een oud 5.1 surround setje, Sony HT-SS100, van 2009 ondertussen (Specs).
Ik zou de receiver willen veranderen naar een couranter model, en dan de oude speakers/SW op de nieuwe receiver/amp gebruiken. Ben zelf niet echt expert op vlak van impedantie-compatibiliteit, dus als iemand mij zou kunnen zeggen waaraan de receiver moet voldoen? Vooral die 1.5 Ohm op de SW doet mij twijfelen of ik een standaard 4-8 Ohm receiver kan aansluiten. Enorm luid gaat dat nooit gaan.
Staat er mij verder iets tegen om dit te doen? Speakers gaan voldoende zijn voor nieuwe receiver? Of beter direct naar nieuwe speakers/SW kijken? Momenteel worden ze ingeplugd met dergelijke connectoren aan de receiver; ik kan die gewoon strippen en dan op een receiver aansluiten met spring clip connecties, neem ik aan? Of is dat outdated?
 
Ik heb hier een oud 5.1 surround setje, Sony HT-SS100, van 2009 ondertussen (Specs).
Ik zou de receiver willen veranderen naar een couranter model, en dan de oude speakers/SW op de nieuwe receiver/amp gebruiken. Ben zelf niet echt expert op vlak van impedantie-compatibiliteit, dus als iemand mij zou kunnen zeggen waaraan de receiver moet voldoen? Vooral die 1.5 Ohm op de SW doet mij twijfelen of ik een standaard 4-8 Ohm receiver kan aansluiten. Enorm luid gaat dat nooit gaan.
De subwoofer is passief?
De meeste courante versterkers hebben geen amplificatie meer voor subwoofers.
Die nemen ook het meeste energie in om hoorbaar te worden, laat staan accuraat en en op hetzelfde niveau als de mains.
Aparte versterking is dan wel aangeraden, maar dan zou ik toch sterk naar een nieuwere, actieve subwoofer neigen.
Dat in plaats van zelf iets in elkaar te steken om die subwoofer van voldoende amplificatie te voorzien.
Staat er mij verder iets tegen om dit te doen? Speakers gaan voldoende zijn voor nieuwe receiver?
Speakers lijken mij nog ok, als ze voor u goed klinken. De nominale impedantie (het ohmage), gaat volgens mij wel werken op een versterker die 4-6-8 ohm switch heeft in gebouwd. Hier switch ik soms van 4 naar 6 en dat werkt voor alle speakers erop aangesloten. Manual zegt zelfs dat als de speakers <4ohm impedantie leveren, je het gewoon op 4 mag zetten. enige verschil is volume output.
Of beter direct naar nieuwe speakers/SW kijken? Momenteel worden ze ingeplugd met dergelijke connectoren aan de receiver; ik kan die gewoon strippen en dan op een receiver aansluiten met spring clip connecties, neem ik aan? Of is dat outdated?
nee dat wordt nog steeds gedaan ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Hazz
Thx voor de uitleg. Het is idd een passieve subwoofer. Dan zal ik eens uitzien naar een receiver en actieve sub, of desnoods een compleet mid-end setje direct.
Als je toch voor een nieuw setje gaat, raad ik iedereen aan om een AVR + Front Left en Right speakers (mains) te kopen en van daaruit zien wat je nog nodig vind.
Als die mains tower speakers zijn, ga je misschien geen nood hebben aan een subwoofer.

Daarnaast kan je dan later nog een center speaker toevoegen als je wat helderheid in de dialoog mist.
Maar je wil niet besparen op een center speaker.
Ik heb setups gehoord die enkel een GIGA center speaker bevatten en die klinken echt goed, beter dan alle soundbars die ik ooit gehoord heb.
straks hier eens uitproberen hoe die center speaker hier klinkt zonder de rest van de speakers. Die kostte wel 700 euro, dus je zal zelf moeten bepalen of het dat voor u waard is.

De oudere speakers moeten wel voldoen als surround speakers bijvoorbeeld. Die kan je later misschien nog vervangen, maar de nood is laag.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hazz
Voor PS5 dan, ik gebruik die van mij ook voor pc gaming dus komt de 144Hz op 1440p wel van pas ;)

Btw, het is de LG 27GL850, 1 van de betere monitoren in zijn prijsklasse.
Ik wacht nog steeds tot er een 32" 4K 144Hz met degelijke HDR en HDMI 2.1 uitkomt.
Heb net deze ook aangekocht , aangezien ik deze wil gebruiken voor thuiswerk.
Je bent er tevreden van , mijne wordt vandaag geleverd en was voor een prijs van 379€ wat op zich goed meevalt.
Was alleen aan het twijfelen tussen de 27" of 32" scherm :D

Ga er ook mijn PS5 en Series X aan koppelen.
 
Heb net deze ook aangekocht , aangezien ik deze wil gebruiken voor thuiswerk.
Je bent er tevreden van , mijne wordt vandaag geleverd en was voor een prijs van 379€ wat op zich goed meevalt.
Was alleen aan het twijfelen tussen de 27" of 32" scherm :D

Ga er ook mijn PS5 en Series X aan koppelen.
Proficiat, het is een zeer goed scherm voor zijn prijs!

Ik ga het wel ooit nog vervangen voor een 32" of 34" maar dan moet er wel eerst een degelijk uitkomen naar mijn, dus met hdmi 2.1, HDR, 144Hz, 4K, G-Sync/freesync.
 
ik zou mij een oled willen kopen om vol te genieten van god of war,iemand tips voor goeie oled tvs ?
 
god of war 2018 ziet er nog steeds fenomenaal uit op oled, HDR en hoge framerate. 4k is overrated (al is het wel merkbaar). uit de trailer aan er ook een pak meer kleurrijke omgevingen zijn, ben benieuwd. in die van 2018 waren er enkele vrij monochrome omgevingen (hellheim, muspelheim). logisch wel daar, mja.
 
Aanrader is ook de lg oled c1 75”. Deze hier aan de muur hangen en alles ziet er gewoon super uit !
 
Terug
Bovenaan