Tv aansluiten op receiver

ArcsS

New member
Het lukt mij niet meer om mijn tv aan te sluiten op de receiver. Hij deed het enkele dagen goed, maar nadat ik per ongeluk de stekker van een apparaat uittrok doet hij niet meer wat ik wil. Geluid van Orange decoder gaat via receiver, geluid van smart-tv zelf niet.
Kan iemand mij helpen?


Situatie:
Receiver: Onkyo HT-R548
TV: TCL 55P631 -- HDMI-ARC van tv is aangesloten op HDMI-out van receiver
Orange decoder -- Aangesloten op HDMI-3 van receiver
Philips blu-ray -- Aangesloten op HDMI-1 van receiver

Instellingen receiver:
  1. HDMI Input
BD/DVD HDMI1
VCR/DVR - - - - -
CBL/SAT HDMI3
GAME - - - - -
AUX - - - - -
TUNER - - - - -
TV/CD - - - - -

  1. Component
BD/DVD - - - - -
VCR/DVR - - - - -
CBL/SAT - - - - -
GAME - - - - -
AUX - - - - -
TUNER - - - - -
TV/CD - - - - -

  1. Digital audio
BD/DVD - - - - -
VCR/DVR - - - - -
CBL/SAT - - - - -
GAME - - - - -
AUX - - - - -
TUNER - - - - -
TV/CD - - - - -

  1. Sp Config
  2. Sp Distance
  3. Level Cal
  4. Audio Adjust
Input Ch (Mux) Main
Input Ch (Mono) Left+Right
Panorama On
Dimension 0
Center width 0
Center Image 0
Listening Angle Wide
  1. Source Setup
Audyssey Off
Dynamic EQ Off
Reference level - - - - -
Dynamic Volume Off

A/V Sync 0ms
Name CableSTB
Audio Selector HDMI (PCM)
Fixed Mode PCM
  1. Hardware
Volume OSD On
Remote ID 1
AM Freq Step 9kHz
Auto Standy On
  1. HDMI Setup
HDMI Ctrl (RIHD) On
HDMI Trough Auto
Audio TV Out Auto
Audio Return Ch Auto
Lipsync On



Instellingen tv:

Geluid - Audio Uitgang
Koptelefoon met snoer
ARC
Bluetooth
Koptelefoon met snoer + Interne luidspreker
Bluetooth + interne luidspreker


Geluid - Digitale audio-uitgang
Pass-trough (selecteer ‘doorgeven’ om mogelijk ongewijzigde dolby- of dts-audio via (e)ARC weer te geven)
PCM (Alleen ongecomprimeerde stereogeluid via (e)ARC mogelijk te maken)

Auto (Ondersteunde formaten van uw ontvanger lezen mbv (e)ARC)
Uit
 
Bedoel je dat je van de apps op je smart-tv zelf geen geluid krijgt? Heb dat enkel kunnen laten werken via Optical, de ingebouwde apps werken niet via HDMI voor geluid (alleszins bij mij niet).
 
In je tv moet je receiver (of home theater) gebruiken als geluidsbron.
Audio-uitgang ARC
Geluid-digitale audio-uitgang: AUTO

Deze leunen er dichtst bij.

Bedoel je dat je van de apps op je smart-tv zelf geen geluid krijgt? Heb dat enkel kunnen laten werken via Optical, de ingebouwde apps werken niet via HDMI voor geluid (alleszins bij mij niet).
Daar komt het op neer. Het vreemde is dat het een tijdje wel ging. (ondertussen wel al gefoefeld met de instellingen :) )
 
Audio-uitgang ARC
Geluid-digitale audio-uitgang: AUTO

Deze leunen er dichtst bij.


Daar komt het op neer. Het vreemde is dat het een tijdje wel ging. (ondertussen wel al gefoefeld met de instellingen :) )
Vreemd, bij mij heeft dat nooit gewerkt. Mits die apps een overlay zijn.
 
Die TV heeft alleszins een optische uitgang, die kan je verbinden met de receiver met een Toslink kabel.
Hier een Onkyo TX-NR609, dat is ongeveer dezelfde generatie. Met mijn vorige TV heeft ARC nooit goed gewerkt, met de huidige totaal geen problemen meer. Indertijd dan met een Toslink kabel gewerkt. Dat is dan wel beperkt tot de oudere audioformaten maar je hebt evengoed surround hoor.
 
Vreemd, bij mij heeft dat nooit gewerkt. Mits die apps een overlay zijn.
Bij mij momenteel ook niet hoor
Al gecontroleerd of de HDMI kabel tussen receiver en TV in een niet-ARC ingang zit nu?
Kabels zitten goed

Die TV heeft alleszins een optische uitgang, die kan je verbinden met de receiver met een Toslink kabel.
Hier een Onkyo TX-NR609, dat is ongeveer dezelfde generatie. Met mijn vorige TV heeft ARC nooit goed gewerkt, met de huidige totaal geen problemen meer. Indertijd dan met een Toslink kabel gewerkt. Dat is dan wel beperkt tot de oudere audioformaten maar je hebt evengoed surround hoor.
Audioformaat speelt mij eigenlijk niet echt een rol. Zolang het geluid beter is dan het geluid van de tv zelf ... :)
 
Audio-uitgang ARC
Geluid-digitale audio-uitgang: AUTO

Deze leunen er dichtst bij.


Daar komt het op neer. Het vreemde is dat het een tijdje wel ging. (ondertussen wel al gefoefeld met de instellingen :) )
Wat zijn de andere keuzes ipv auto?

Als je niets veranderd hebt van aansluitingen zou ik het toch ergens in de settings zoeken. Misschien in de receiver zelf?

Al gecontroleerd of de HDMI kabel tussen receiver en TV in een niet-ARC ingang zit nu?
In principe maakt dat niet uit.
 
Audioformaat speelt mij eigenlijk niet echt een rol. Zolang het geluid beter is dan het geluid van de tv zelf ... :)
Dan is Toslink misschien de makkelijkste oplossing. Dan kan je de ARC settings in uw Onkyo uitschakelen, dat scheelt ook wat sluimerverbruik, die oude receivers verbruiken makkelijk 30 W in standby wanneer ARC of network standby aan staan. Ik los dat op met een geschakeld stopcontact dat alles qua audio en randapparatuur schakelt.
 
arc arc arc, ik mijd het als de pest omdat je vroeg of laat in deze situatie zit. optical of apps gebruiken van een externe streamer. eArc geen problemen meer normaliter, tenzij je een 'power user' bent, maar dan zou je het weten.

also, je hebt schijnbaar audyssey niet gekalibreerd? ik zou dat toch eens proberen, geeft meestal een stevig merkbaar en impactvol resultaat.
 
Terug
Bovenaan