>>> FAQ <<< beeld & geluid (tv, speakers, headsets)

Zijn nu beiden beschikbaar op hellotv.



Is het de meerprijs waard om voor de CS te gaan. Is hetzelfde paneel alleen met de nieuwe 2022 processor en de daarbij horende features.
Het zijn beide hele goede gaming tv's. Ik zelf bezit de 48 inch C1 & ben er heel tevreden van. Als je budget het toe laat zou ik voor de CS gaan. Misschien kan je in de winkel deze beide vergelijken om een keuzen te maken?
 
Welke van de 2 tv's best aankopen voor in combo met de ps5?
 
Welke van de 2 tv's best aankopen voor in combo met de ps5?
Hoe ver zit je wel net van je TV?
Ik vraag mij steeds af in wat voor kastelen mensen wonen die dit soort TV's kopen... :unsure:
 
Welke van de 2 tv's best aankopen voor in combo met de ps5?
De eerste omwille van HDMI 2.1 en 120 Hz.
 
Hoe ver zit je wel net van je TV?
Ik vraag mij steeds af in wat voor kastelen mensen wonen die dit soort TV's kopen... :unsure:

Woonkamer is 4.3m breed. Dus een kijkafstand van circa 3.5m.

Heb nu 65 inch, maar zou iets groter mogen zijn.

Bij de eerste oleds was er kans op inbranding.
Is dat nog steeds zo of is er een evolutie geweest dat dit niet meer voorkomt?
 
Woonkamer is 4.3m breed. Dus een kijkafstand van circa 3.5m.

Heb nu 65 inch, maar zou iets groter mogen zijn.

Bij de eerste oleds was er kans op inbranding.
Is dat nog steeds zo of is er een evolutie geweest dat dit niet meer voorkomt?
Als ge geen fifa uren aan een stuk speelt valt da wel mee zeker?? :ROFLMAO:

Heb zo burn in gehad op een lg oled. Maar een goede tip die ik hiervoor heb gekregen is om de tv niet meteen terug in te schakelen nadat hij uit is geweest. Bv bij toilet bezoek gewoon laten spelen. Dat kan echt nefast zijn voor oleds
 
Ik heb een bose solo 5 kunnen afpitsen omdat hij niet werd gebruikt.

Maar wil voor zowel tv als ps5 de soundbar gebruiken, en zit met een optical cable. Hoe laat ik die kabel best lopen? Van de soundbar in de tv, oftoch rechtstreeks in de ps5?

Aangezien ik ook tv met soundbar wil kijken vermoed ik het eerste, maar wat stel ik in in de ps5? Er is bij output tv, soundbar en iets met AV versterker.

Op wat laat ik dat dus het beste staan, indien de optical in de tv hangt?

Any tips??
 
Maar wil voor zowel tv als ps5 de soundbar gebruiken, en zit met een optical cable. Hoe laat ik die kabel best lopen? Van de soundbar in de tv, oftoch rechtstreeks in de ps5?
Aangezien ik ook tv met soundbar wil kijken vermoed ik het eerste, maar wat stel ik in in de ps5? Er is bij output tv, soundbar en iets met AV versterker.

Heb je al eens gekeken op je PS5 waar je die optische kabel zou gaan inpluggen ? ;)

Enige manier is om hem in de TV in te pluggen, en dus het PS5 geluid eerst naar TV te sturen en vandaar dan door naar de soundbar. Doe ik ook, en suckt bij mij wel een beetje omdat mijn TV geen DTS ondersteunt, met als gevolg dat ik bij sommige BluRays geen surround heb :mad: . Gelukkig heb ik wel nog een PS3 mét optical out die wel rechtstreeks aan mijn AV Receiver hangt en waarop ik dan die BluRays afspeel. Met UHD BluRays ben ik wel gekloot.
Qua settings op je PS5 moet je kiezen dat het via HDMI doorgestuurd wordt. Het is dan je TV die de binnenkomende audio uit je HDMI signaal terug uitstuurt over optisch. Ik ga anders vanavond eens kijken voor de exacte setting.

EDIT: leve Remote Play (zonder Portal :p). Eens rap vanop afstand gecheckt. Ga in het menu naar Sound en dan Audio Output, en zet Switch Output Device Automatically aan, en HDMI Device Type op "Soundbar" (denk ik - want bij mij is de output een 5.1 AV Receiver). Op je TV moet je dan ook nog iets instellen om de audio door de Optical Out te sturen ipv door de luidsprekers.
 
Laatst bewerkt:
wat stel ik in in de ps5? Er is bij output tv, soundbar en iets met AV versterker.

Zoek een combinatie van "output device" en "audio format" die voor jou het beste klinkt.

Afhankelijk van de soundbar is het mogelijk dat je méér detail zult horen als je kiest voor "AV receiver" ipv "soundbar", ook al heb je dus een soundbar. En onder audio format is "linear PCM" in theorie het beste, maar mogelijks klinkt het beter met "Dolby Audio".

"3D audio" kun je ook ergens aanvinken, en je TV heeft zeer waarschijnlijk zelf ook nog instellingen.

Last but not least, in elke game heb je ook nog settings. 😅
 
Is er iemand die op rthings.com de speaker settings kan zien wat ze aanbevelen van de lgdsp11ra soundbar.
Dit is betalend en zou graag die instellingen eens testen..
Heb er al een paar getest,maar is allemaal zo verschillend v geluid.
 
Terug
Bovenaan