ÉÉN Factcheckers

Die test met dat geel hesje vond ik echt belachelijk en overbodig. Er is de laatste jaren juist toch een toenemende hoeveelheid agressie tov personen in een bepaalde functie (politie, ambulanciers, brandweer, ...), en dan gaan ze hier zogezegd aantonen dat mensen te veel luisteren naar mensen die een bepaalde functie uitstralen. Dus boodschap van het verhaal, als iemand je straks iets vraagt op straat, gewoon negeren die persoon en je eigen goesting doen? Als er straks een grote groep bejaarde personen of kinderen wilt oversteken en een persoon in een geel hesje probeert je te doen stoppen, gewoon doorvlammen dan?
Politie, ambulancepersoneel en brandweer zijn duidelijk herkenbaar he, dus dat heeft niks met deze test te maken.
Een reflecterend vestje aantrekken geeft jou niet het gezag om anderen te gaan commanderen wat ze moeten doen. Je moet je op zijn minst kunnen identificeren als gemachtigd opzichter, seingever, steward of iets dergelijks.
 
Wat een fail bij die factchecker
Temperatuur testen bij wagens

De witte krijgt de zon langs de flank binnen
(Dus bvb de zetels zitten in de schaduw)

De zwarte los in de voorruit
Kvond dat gewoon zo een onnozele factcheck...wat maakt dat überhaupt uit welke kleur vd wagen de meeste warmte genereert.
Elke wagen is uitgerust met airco en als het lastig word kan je uitstappen.
Zo nutteloos vind ik.
Elk levend wezen weet trouwens dat donkere kleuren meer hitte opnemen.
Ik spreek voor mezelf maar ik vind Jan van Looveren met de jaren irritanter.
Kvind dat nog altijd eerder nen bakker ipv een "acteur"
 
Vorige week wel een terecht item ivm EPC-klucht.

Zelf ondervonden met de aankoop van ons huis paar jaar geleden.
Zat er verschillende klasse's naast, rapport trok op niets: fout verwarmingssysteem, foute oppervlakte's, ontbrekende isolatie....

Verkoper was een oudere vrouw die er niets van kende en daar hadden ze goed gebruik van gemaakt.
Was nooit iemand langsgeweest, alles via telefoon bleek later.
Bij mijn telefonisch contact zelfs vraag gehad: "wat moet het dan volgens u zijn meneer, dan pas ik dat aan"
 
  • Wow
Waarderingen: 515
Vorige week wel een terecht item ivm EPC-klucht.

Zelf ondervonden met de aankoop van ons huis paar jaar geleden.
Zat er verschillende klasse's naast, rapport trok op niets: fout verwarmingssysteem, foute oppervlakte's, ontbrekende isolatie....

Verkoper was een oudere vrouw die er niets van kende en daar hadden ze goed gebruik van gemaakt.
Was nooit iemand langsgeweest, alles via telefoon bleek later.
Bij mijn telefonisch contact zelfs vraag gehad: "wat moet het dan volgens u zijn meneer, dan pas ik dat aan"
Ik begin die gefakte verbazing telkens wel lichtjes irritant te vinden... ok, het is voor dramatic purposes en soms komen er wel straffe dingen naar boven maar dat er zulke afwijkingen zitten tussen die EPC verslagen mag toch niet echt verbazen? Of daar dan zo op te reageren alsof ze juist iets wereldschokkend, life changing ontdekt hebben... is de gemiddelde kijker dan zo naiëf? :unsure:

De EPC controleur wordt betaald door de verkoper en diezelfde verkoper heeft er alle belang bij van een zo goed mogelijk attest af te leveren... je kan het dus correct doen (en vaak slechtere attesten afleveren) OF je kan sjoemelen en scores kunstmatig opdrijven. Welke van de 2 is commercieël gezien nu het meest interessante? :sarcastic:

Ik vind het voor alle duidelijkheid wel schandalige praktijken omdat je als koper dus moeilijk kan inschatten wat je écht koopt vandaag. Maar het is wel Vlaanderen hé... als er KAN gesjoemeld worden mag je er van uit gaan dat er (op grote schaal) zal gesjoemeld worden...
 
Die reddingsstrook-test was ook weer iets vreemd:
- bij de 1e test (geen reddingsstrook) zag je regelmatig 2 vrachtwagens naast elkaar;
- bij de 2e test (wel reddingsstrook) zag ik geen 2 vrachtwagens naast elkaar staan; dan is er uiteraard meer ruimte tussen de 2 rijen;
 
Net zoals bij "ze zeggen dat" zitten er inderdaad maar rare, om niet te zeggen foute praktijktesten tussen. Maar van dat zwerfvuil is toch echt wraakroepend aan die snelweg, boetes en pakkans zijn daarvoor toch echt veel en veel te laag. Zelfs dingen die je gratis kwijt kan op containerpark dumpen ze liever daar :angry:
 
Net zoals bij "ze zeggen dat" zitten er inderdaad maar rare, om niet te zeggen foute praktijktesten tussen. Maar van dat zwerfvuil is toch echt wraakroepend aan die snelweg, boetes en pakkans zijn daarvoor toch echt veel en veel te laag. Zelfs dingen die je gratis kwijt kan op containerpark dumpen ze liever daar :angry:
Echt walgelijk. Wat bezielt zo'n mensen.
 
Gewoon speciaal mensen inhuren die gemachtigd zijn om te beboeten daarop en op plaatsen zoals dat 24/24 controleren.
Sluikstortboete kan oplopen tot 350 euro exclusief opruimingskosten dacht ik. Met 1 zo een boete per shift is de personeelskost al betaald van gans de shift en schiet er nog over. En iets zegt mij dat het bij de e17 snack niet blijft bij 1 boete per shift. Is verdorie een goudmijn die ze laten liggen... Besteed dat uit aan bedrijven zoals kei veel gemeentes dit reeds doen voor parkeren...
 
Echt walgelijk. Wat bezielt zo'n mensen.
Waren toch stuk voor stuk buitenlanders of mensen met allochtone roots. Zullen voornamelijk wel Oost-Europeanen zijn die hier in de bouw komen werken en geen vast domicilie of Belgische pas hebben waardoor ze niet (of moeilijk) terecht kunnen op onze openbare containerparken, laat staan gratis. Er zijn wel genoeg andere afvalverwerkers waar je terecht kan, maar ik denk dat voor hetgeen ze door hun opdrachtgever betaald krijgen dat allemaal te duur is.

Beter zou zijn om bij die sluikstorters hun wagen direct een maand in beslag te nemen, dan moeten ze niet meer gaan sluikstorten.
 
Laatst bewerkt:
Waren toch stuk voor stuk buitenlanders of mensen met allochtone roots. Zullen voornamelijk wel Oost-Europeanen zijn die hier in de bouw komen werken en geen vast domicilie of Belgische pas hebben waardoor ze niet (of moeilijk) terecht kunnen op onze openbare containerparken, laat staan gratis. Er zijn wel genoeg andere afvalverwerkers waar je terecht kan, maar ik denk dat voor hetgeen ze door hun opdrachtgever betaald krijgen dat allemaal te duur is.
Hier, bij factcheckers, inderdaad wel, maar mensen die een blikje, sigarettenpeuken of ander klein afval weggooien zijn ook voltallig aanwezig. Ik kan er gewoon niet bij. Bij mijn ouders woont ook zo'n "gezin". Die halen frieten hij de frituur (ligt in praktisch dezelfde straat), om vervolgens het afval weg te gooien in een vuilbak op straat. Je moet denken dat in die gemeente geen vuilniszakken gewogen worden. Echt bizar.
 
Als ik ga wandelen of fietsen walg ik ook van al die lege blikken en andere vuiligheid die langs de berm gegooid liggen, is het dan zoveel moeite om dat bij te houden in je wagen en thuis in de vuilbak te gooien? Heeft volgens mij zeer weinig tot niets te maken met de kostprijs van vuilzakken, maar dat is echt een mentaliteit. En statiegeld op blikken en flesjes gaat daar niets tot weinig aan veranderen, want daarmee 'straf' je ook de mensen die hun afval niet zomaar ergens dumpen.

En een peuk, een blikje of een snoeppapiertje ergens gooien is verwerpelijk, maar ik vind het intentioneel ergens naartoe rijden met een hoop vuiligheid om het daar te gaan dumpen nog een paar gradaties ergerlijk, dat is zelfs ronduit crimineel. Waar ik vroeger woonde stond er aan de bushalte een vuilbak, en iedere dag stond daar 's ochtends een plastieken zak naast met afval. Op sociale media wordt dan geroepen en getierd dat het komt omdat het huisvuil hier sinds enkele jaren gewogen wordt (DIFTAR) en het allemaal zo duur is geworden. Wel sinds de nieuwe PMD zakken er zijn waar zo goed als alles van verpakking in kan moet ik misschien één keer per maand mijn restafval buiten zetten, en dan vaak nog omdat het begint te stinken en niet omdat de container vol zit. Die PMD zakken kosten echt niet veel geld, en op de containerparken hier is de eerste 100 kg gratis voor bewoners.

Geld is echt geen reden voor die mensen, gewoon een smerige asociale mentaliteit.
 
Van dat sluikstorten kan ik er ook met mijn hoofd niet bij. Aan de zijkant van het appartementsgebouw waar ik woon wordt er af en toe ook gesluikstort. En het is allemaal materiaal waar ik vrij zeker van ben dat gratis aan het containerpark geleverd kan worden. En dat wordt gedumpt vaak laat in de avond/tijdens de nacht, dus ze beseffen maar al te goed dat ze een misdaad begaan. Wil niet weten hoe hun huis eruit moet zien als ze zo'n degoutante mentaliteit hebben.

Over de reddingstrook, ik kom zeer zelden op de snelweg (en nog zeldener in files) maar ik bleef het in mijn achterhoofd steken. Enkele weken geleden moest ik heel vroeg in de ochtend vertrekken naar Kortrijk. Rond Kortrijk waren er wegenwerken op de snelweg en ondanks het vroege uur bevond ik me al in een file (gelukkig maar een paar minuten van de afslag die ik moest nemen). Maar ik had wel iets fouts aangenomen waar pas bij Factcheckers van bewust werd. Ik dacht dat een reddingstrook enkel gevormd moet worden als er geen pechstrook was. Bij die file in Kortrijk was er geen pechstrook door de wegenwerken en ik ging al meteen uiterst links rijden. Maar de pechstrook is voor pech, DUH. Reddingstrook moet sowieso gevormd worden. Gelukkig weet ik dit nu voor de volgende keer.
 
Toch wel hallucinant dat er nog zoveel mensen die USB-stick inpluggen.
Wel goed dat politie en gerecht onmiddellijk onraad roken en in actie schoten. Maar misschien wel iets te fors want ze konden er niet mee lachen :p
 
Ik vrees idd dat de succes-rate veel en veel hoger ligt dan bij email pogingen om mensen op een gecompromiteerde link te laten klikken. Gewoon een stick inpluggen is voldoende om prijs te hebben, en mijn aanvoelen is dat de meerderheid van de vinders dat ook zullen doen. Het is toch godgeklaagd dat Windows nog steeds geen betere bescherming van de gebruiker biedt bij het inpluggen van een stick.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Terug
Bovenaan