ÉÉN Factcheckers

Het zal wel aan mij liggen, maar bij die 'woonbioloog' die ze in de aflevering van gisteren lieten opdraven ging meteen mijn kwakzalver-alarm af...
Amai nog niet. Was het nu nog een Nederlandse vrouw van middelbare leeftijd, dan was het plaatje helemaal compleet.

Googlen op woonbioloog geeft ook zo goed als enkel '.nl' resultaten waaronder deze https://www.woonbiologie.nl/.
Op de homepage vind je al zaken als:
Met behulp van een lecherantenne zijn we in staat deze energieën te lokaliseren en vervolgens te neutraliseren.

Ze hebben natuurlijk een webshop met allerlei brol om te kopen en je kan vanzelfsprekend ook cursussen volgen.

Typevoorbeeld van kwakzalverij.
 
Na de frustraties over de aflevering ivm. de niet beloofde internetsnelheid, waar het 90% van de tijd gewoon over het wifi-signaal ging of een slechte xDSL-verbinding, is mijn geloofwaardigheid nu wel volledig weg na de aflevering ivm. wifi-straling en de woonbioloog. Bijna overal is de conclusie van vele wetenschappelijke onderzoeken dat er geen (merkbare) gezondheidsrisico's zijn aan wifi, bluetooth,... en factcheckers bewijst het tegendeel.

Die woonbiologie websites en zeker wat ze verkopen zijn gewoon hilarisch. Van stralingswerende hoezen voor je wifi-router, die wel de wifi nog laten werken tot stralingswerende sjaals en mutsen of klaboes.

Ik was al langer kritisch voor de "odnerzoeken" die ze doen maar deze gaan voor mij een stap te ver.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan het programma wel smaken maar dat stukje met de woonbioloog was inderdaad belachelijk.
 
Ik sluit me aan bij de klaaggroep die weet te vertellen dat dit seizoen wel echt heel triest is.

Al kan ik me nu ook niet direct iets bedenken dat me echt lang is bijgebleven van de afgelopen seizoenen :unsure:
 
Ik sluit me aan bij de klaaggroep die weet te vertellen dat dit seizoen wel echt heel triest is.

Al kan ik me nu ook niet direct iets bedenken dat me echt lang is bijgebleven van de afgelopen seizoenen :unsure:
Dit seizoen is best wel triest inderdaad. 'Je kan beter onthouden door te schrijven dan door te typen', en dan laten ze een klas een toets doen met hun notities. Saaie televisie en nogal simpel onderzoek. Dat gsmen achter het stuur gevaarlijk is en dat je opgelicht kan worden met valse emails weten we ondertussen ook wel.

Genoeg voorbeelden van vorige seizoenen die wel gewoon goed waren. Mensen confronteren die dickpics sturen of zwerfvuil achterlaten, de hotels die hun lakens niet verversen, epc-scores die willekeurig worden bepaald,...
 
Het nieuwe seizoen volgde al snel op het vorige. Ik denk dat hun inspiratie nog niet optimaal was opgevuld en we met saaiere onderwerpen opgescheept zitten. Het "WinWin" radioprogramma zal ook enkele onderwerpen wegsnoepen van Factcheckers.
 
Het nieuwe seizoen volgde al snel op het vorige. Ik denk dat hun inspiratie nog niet optimaal was opgevuld en we met saaiere onderwerpen opgescheept zitten.
"Dit voorjaar controleren de factcheckers beweringen die allemaal iets te maken hebben met de wereld van mobiele communicatie en internet, van sociale media en apps, van hardware en software."

Een beetje 'veel van hetzelfde'.
 
In die aflevering over internetsnelheid zag Thomas vooral zijn kans om een nieuwe laptop en wifi versterker te krijgen van het werk leek me. Ben geen fan van Thomas, waarom moeten ze ook constant zeggen "want dat is ne slimme he". Brit en Jan zijn veel meer aimabel.
Wel akkoord dat het een flauw/slecht seizoen is.
 
Terug
Bovenaan