Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Inmiddels weer break even. De dip dus niet helemaal juist getimed bij het instappen (was ook niet het opzet of zo, maar toch), maar naar de toekomst toe zou het niet al te veel mogen uitmaken.This didn't age well.
Ondertussen toch al vrij stevig in het rood, maar bon ik kan het wel relativeren.
Goud doet het wel verbazend slecht als hedge versus inflatie. 52wk low in een periode dat het zou moeten bovendrijven.
Hier ook terug in het groen.Inmiddels weer break even. De dip dus niet helemaal juist getimed bij het instappen (was ook niet het opzet of zo, maar toch), maar naar de toekomst toe zou het niet al te veel mogen uitmaken.
Ergens tussen september en november ga ik mijn laatste schijf van mijn cash investeren. Ik twijfel tussen nog meer ETF (de easy way), crypto (de risky way), of misschien toch eens écht werk maken van vastgoed (de pain and agony way).
Gewoon maandelijks of per 2 maand aankopen en de markt niet proberen timen is nog steeds mijn strategie.Hier ook terug in het groen.
Maar twijfel om bij te kopen, heb gevoel dat het stilte voor de storm is ...
Slecht nieuws hé als je nog periodiek aan het bijkopen bentVWCE terug de 100 aangetikt![]()

Heb tijdens de dip mijn inleg voor twee jaar op margin gekocht en betaal dat nu periodiek af oi22Slecht nieuws hé als je nog periodiek aan het bijkopen bent![]()
Aha, de kern van passief beleggen dus: time de market, met marginHeb tijdens de dip mijn inleg voor twee jaar op margin gekocht en betaal dat nu periodiek af oi22

Margin gebruiken is in dit geval eerder time in the market kopen. Prijzen van een jaar geleden zijn vastgeklikt voor de komende twee jaar. Rente op IB is nog steeds maar 1,5% vs 8,17% inflatie dus imo een no brainer. Bijkomend voordeel is dat ik ook maar 1x die stomme T.O.B. moet invullen en nu dus inderdaad twee jaar passief ben, in theorieAha, de kern van passief beleggen dus: time de market, met margin![]()

Ik geef je eigenlijk geen ongelijk hoor, maar ik zou dat eerder doen (met max. 1.2 hefboom) als er echt ontegensprekelijk paniek is en je quasi zeker bent dat het binnen 5 jaar hoger staat.Margin gebruiken is in dit geval eerder time in the market kopen. Prijzen van een jaar geleden zijn vastgeklikt voor de komende twee jaar. Rente op IB is nog steeds maar 1,5% vs 8,17% inflatie dus imo een no brainer. Bijkomend voordeel is dat ik ook maar 1x die stomme T.O.B. moet invullen en nu dus inderdaad twee jaar passief ben, in theorie![]()
Geen.Een ETF die een Amerikaanse index volgt, maar genoteerd staat op de beurs van Amsterdam, met hoeveel vertraging werkt die eigenlijk?

Eens zoeken op ESG of SRI. Bijvoorbeeld:Wij gaan hier ook beginnen "actiever" (lees: actiever dan pensioensparen, maar nog altijd in ETF's om het risico iets lager te houden) beleggen.
Plan is om 400 euro/maand te beleggen.
Degiro.nl lijkt een nobrainer te zijn, maar we willen graag ethisch beleggen. Ik weet dat je nauwelijks iets vindt dat je 100% ethisch kan noemen (naargelang de criteria) , maar zitten er relatief ethische beleggingen in de kernselectie van degiro.nl ?
Deze zouden mogelijks ethisch en relatief ok qua rendement zijn:
iShares MSCI Europe SRI UCITS ETF EUR (Acc) | IESE
Google Degiro eerst eens goed en beslis dan of je hun geld bij hen wilt plaatsen. Een tijdje kwamen ze in opspraak omdat de fondsen van hun klanten dienden als collateral voor één of ander obscuur hedge fonds (zonder dat de Degiro klanten hier weet van hadden).Wij gaan hier ook beginnen "actiever" (lees: actiever dan pensioensparen, maar nog altijd in ETF's om het risico iets lager te houden) beleggen.
Plan is om 400 euro/maand te beleggen.
Degiro.nl lijkt een nobrainer te zijn, maar we willen graag ethisch beleggen.