Kleine Beursfeiten

CFO weg.
Begint bijna op The Trade Desk te lijken. Daar zitten ze aan de 4e CFO op een jaar.
Adobe gaat nu naar de tweede op vijf jaar.
Begint er bijna op te lijken ja

14e staight quarterly beat
Guidance voor omzet en winst omhoog
Omzetgroei +13% en dus verder versneld van +12% in Q1
Ook bij Creative & Marketing Professionals subscription revenue (dus 'Photoshop-users') omzet +13%, het deel waar het meest aan getwijfeld wordt

CFO terzijde, fantastisch rapport. Kan niet anders dan groen staan, tenzij de markt écht gaat nitpicken over de CFO en -1% ofzo. Koers nog niet bekeken btw

edit: lmao

Laatst bewerkt:
Spenderen al 2 jaar meer dan hun FCF aan share buybacks.
Gemiddelde aankoopprijs van hun $25 mrd programma ligt boven $400/share. Anders gezegd meer dan $10mrd verdampt op een mcap van $90mrd.
Ja, echt fantastisch goed bezig die mannen😆

Gemiddelde aankoopprijs van hun $25 mrd programma ligt boven $400/share. Anders gezegd meer dan $10mrd verdampt op een mcap van $90mrd.
Ja, echt fantastisch goed bezig die mannen😆
Hoe kan dat nu als ze het nog maar net hebben aangekondigd, afgelopen kwartaal maar 8 miljoen aandelen hebben ingekocht en de koers sinds begin dit jaar nooit boven de 330 is geweest 🤡

Q1 $2,5 mrd besteed aan bijna 8,1 mln aandelen buyback = $306 gemiddeld
Huidige koers as we speak $206.
Maar ja zolang de eps maar stijgt hé 😇

Dat is echt een ridicule interpretatie van buybacks. Weten die veel dat de markt alleen lager, lager en lager wilt reraten.
Als Mastercard morgen 10% zakt, ga je dan dezelfde berekening maken en komen zeggen dat Mastercard het slecht doet want hun buybacks 'staan onder water'?

En ja, EPS die stijgt is zo'n beetje het ding van beleggen hè.
Negeer vooral ook de rest van het rapport dat over de hele lijn beter is dan wat eender wie hier had verwacht, inclusief analisten.

Goed, ik zal de rest aan koffiemadam en Gassy overlaten, beetje gehad met de vibe hier.

Q1 $2,5 mrd besteed aan bijna 8,1 mln aandelen buyback = $306 gemiddeld
Huidige koers as we speak $206.
Maar ja zolang de eps maar stijgt hé 😇
Flauwe kritiek vind ik.

Alsof je perfect de bodem kan timen met je buybacks..zullen over een jaar of 2 wel zien of die buybacks goed waren.

Wix/CRM is een ander verhaal. Dat is effectief dom.

Dat is echt een ridicule interpretatie van buybacks. Weten die veel dat de markt alleen lager, lager en lager wilt reraten.
Als Mastercard morgen 10% zakt, ga je dan dezelfde berekening maken en komen zeggen dat Mastercard het slecht doet want hun buybacks 'staan onder water'?

Negeer vooral ook de rest van het rapport dat over de hele lijn beter is dan wat eender wie hier had verwacht, inclusief analisten.

Goed, ik zal de rest aan koffiemadam en Gassy overlaten, beetje gehad met de vibe hier.
Dat is een ridicule interpretatie van de interpretatie. Ik had het over het feit dat ze al 2 jaar >100% van de FCF aan buybacks spenderen en die staan nog geen klein beetje onder water maar wel ongeveer de helft van de $25mrd, wat overeen komt met ongeveer 1/8 van de actuele mcap, je kan dat downplayen maar is toch niet min. Dan had dat kapitaal toch een pak efficiënter gealloceerd kunnen worden, lijkt mij.

En de markt oordeelt precies dat de rest van het rapport ook niet echt aanleiding geeft tot een forse koersstijging.
En ja, interpretatie van cijfers door de markt is zo'n beetje het ding van beleggen hè.

Flauwe kritiek vind ik.

Alsof je perfect de bodem kan timen met je buybacks..zullen over een jaar of 2 wel zien of die buybacks goed waren.

Wix/CRM is een ander verhaal. Dat is effectief dom.
Zie hierboven.
En is geen "kritiek", enkel een vaststelling.
Ik heb het aandeel niet in port. maar omdat dit hier al maanden wordt gehyped toch even een paar dingen bekeken en dat was het eerste wat mij opviel.

Maar bon, ik zal hier niet langer de party pooper spelen, veel succes ermee!

Adobe,

afgelopen 3 jaar blijkbaar voor netto 24,2mrd $ aandelen ingekocht, voor een effectieve vermindering in share count van ca. 48,5m (ze hebben er 20% méér gekocht maar die zijn weer (quasi gratis) uitgegeven via opties e.d., ofte verborgen loonkosten). Da's effectief 499$ per stuk.

De bodem hebben ze precies toch gemist.

disclaimer: 2023-2025 cijfers en optieplannen niet zelf uitgegraven, Chatgpt laten doen. Sorry.

edit: met de laatste cijfers erbij zit je met een gemiddelde prijs van 450$ per stuk. Toch al 10% beter. ze zijn dus goe bezig!

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan