Kleine Beursfeiten

Positie Microsoft met ca 5,5% verlies verkocht en mee in Adobe gestoken. Maakt geen fuck uit wat de resultaten zijn; als het niet stijgt ga ik komende weken flexijobben, op margin, kredietkaarten uitmaxen, huis verkopen, drugs dealen, mezelf prostitueren, ..
Niet per se in die volgorde.
DM mij als je cash hebt
En ge gaat het zien MSFT heeft een hogere bodem gevonden en gaat de komende maanden weer omhoog :biglaugh:

Edit: Dankjewel Fernando voor je opoffering voor het grotere goed :cheer: /jk (maar stiekem hoop ik niet voor mijn eigen portefeuille).

Laatst bewerkt:
En ge gaat het zien MSFT heeft een hogere bodem gevonden en gaat de komende maanden weer omhoog :biglaugh:
En je gaat zien, Adobe is prémarket al wat aan het herstellen 😃. De bodem staat er mogelijk. De spike onder 210$ was eveneens voorzien, maar nu denk ik de reversal. Komt allemaal goed 😃.

Ik heb al wat Adobe, maar ik koop enkel bij in het geval het nog naar 230-240$ zou gaan, maar ik denk dat we de bodem gezien hebben.
En je gaat zien, Adobe is prémarket al wat aan het herstellen 😃. De bodem staat er mogelijk. De spike onder 210$ was eveneens voorzien, maar nu denk ik de reversal. Komt allemaal goed 😃.
Iets met moving the goalposts...

Sorry Pieterjan94: ik kan het niet laten

Iets met moving the goalposts...

Sorry Pieterjan94: ik kan het niet laten
Denk dat je er best meerdere posts bij haalt. 1 enkel of enkele "zwakke" momenten in de hele periode... En uiteindelijk was die 230$ mogelijk ook nog niet al te ver van de bodem... We komen van veel hoger. Had dat al aangegeven toen het rond 350$ stond of dergelijke. Perfect op de bodem, al startend vanaf een jaar op voorhand, is niet eenvoudig. Die spike naar 210$ had ik uiteindelijk ook opgemerkt omdat zo'n situatie zich bij Adobe op technisch vlak ook in het verleden heeft voorgedaan. En uiteindelijk zijn dat ook kansinschattingen met vrij hoge waarschijnlijkheid. Dus vind die post van jouw eerlijk gezegd wat flauw. Als het uitkomt, kun je beter schrijven: "Nice call!". Lijkt mij eerlijker... Maar denk eerlijk gezegd dat die reactie niet zal gebeuren...

Laatst bewerkt:
Het is nu niet dat van cloud naar cloud migreren zo een gedoe is. Dat is 1 weekje werk voor 1 iemand die weet waar die mee bezig is.
Famous last words :) .

Uiteraard zeer sterk afhankelijk van welke tech je allemaal gebruikt. Maar AL onze applicaties zijn geschreven in .NET gehost op Windows containers op Kubernetes en gebruiken Entra ID service principals. Heel onze customer base draait op Windows. Azure is het enige platform (bij mijn) weten waar je Windows containers op Kubernetes supported kan hosten.
Ik denk dat velen vaak onderschatten hoe diep ze in dat Microsoft eco-systeem zitten.
Een vaak voorkomend probleem (als DBA zijnde) is 'alles draait op azure sql databases'. Maar Azure is het enige platform waar je PaaS MSSQL kan doen. Al de rest is het een vm opzetten. En sure, dat is allemaal zoveel werk niet -> maar achteraf heb je weer maintenance kost en tijd die je erin steekt. Dat soort fratsen neemt een goed management (goddank) ook mee in zijn beslissing.
Om u een idee te geven over de grootte van onze omgeving, ~3800 MSSQL DBs en ~340k€ maandelijkse Azure consumption.

Soit, ik wil graag de tech discussie met u aangaan (privé of apart topic) want ik ben altijd eager to learn en mis misschien een heel gemakkelijke manier om te switchen tussen providers. Dus als ik ongelijk heb, don't hesitate to reach out.

Terug
Bovenaan