Ervaring wij kopen auto´s

DEN_DWOAZN

Active member
Hebben er hier nog mensen met wij kopen auto´s?

Ik wou mijn wagen, audi a4, erop zetten en kreeg 20k bod. Echter kon ik niet aanduiden dat het om een automaat ging. Als ik dan de VIN en enkele foto´s doorstuurde (verder in het invulproces) kreeg ik na enkele minuten een finaal bod van... 20.022 euro. +22 euro voor een automaat..?
 
Hebben er hier nog mensen met wij kopen auto´s?

Ik wou mijn wagen, audi a4, erop zetten en kreeg 20k bod. Echter kon ik niet aanduiden dat het om een automaat ging. Als ik dan de VIN en enkele foto´s doorstuurde (verder in het invulproces) kreeg ik na enkele minuten een finaal bod van... 20.022 euro. +22 euro voor een automaat..?
Om 1 of andere reden maakt hij bij Audi "tweezitter" van automaat. Bij type moet je dus "tweezitter" kiezen.
 
Is dat tegenwoordig volledig online dan? Voorheen was het toch een kwestie van een online bod krijgen, dan langsgaan waarbij men de auto verder overloopt, zelf wat foto's maakt en dan bij opkopers kijkt wat die willen bieden. Afhankelijk hiervan kreeg je dan een finaal bod. Hoe ik je nu echter begrijp heb je puur online reeds een "finaal bod" gekregen?
 
Zo heb ik het toch begrepen, ik zal er wel eens mee langs gaan van de week.
Ik bel hen morgen alvast ook even op.

Als ik de lijst invul krijg ik ook de optie om te kiezen aan wie ik verkoop: dealer of particulier.

Ik heb maar dealer genomen aangezien particulier een werk van lange adem zal zijn?
 
Ervaring pure zever. Op website 6k om dan naar daar te gaan en maar 2k aangeboden te krijgen.Puur om mensen te lokken. Direct bedankt en afgebold en op 2de hands voor 5k verkocht.
 
Ervaring pure zever. Op website 6k om dan naar daar te gaan en maar 2k aangeboden te krijgen.Puur om mensen te lokken. Direct bedankt en afgebold en op 2de hands voor 5k verkocht.
Voor van 6k naar 2k te gaan moet je het toch wel heel erg bont gemaakt hebben in je beschrijving.
 
nope, was perfect in orde. Pure charletans. Ben niet de enige waar dat voor komt, beetje googlen en je vind er heel veel met dezelfde ervaring.

De auto was een vw polo, kon blijkbaar moeilijk verkocht worden en geen enkele garage die hem wou. Tja, moet je die prijs ook niet aanbieden en zo adverteren.
 
nope, was perfect in orde. Pure charletans. Ben niet de enige waar dat voor komt, beetje googlen en je vind er heel veel met dezelfde ervaring.

De auto was een vw polo, kon blijkbaar moeilijk verkocht worden en geen enkele garage die hem wou. Tja, moet je die prijs ook niet aanbieden en zo adverteren.
Op hun website staat toch 100x dat dat eerste bod een schatting is? Ze bepalen die prijs op basis van voorgaande verkopen he, dus ofwel was uw beschrijving niet juist, ofwel was uw type wagen al heel lang niet meer verkocht. En zoals je zegt, er was geen enkele garage die hem wou, dan kunnen ze u moeilijk meer gaan geven... Ik heb mijn wagen nu ook voor 2000€ meer zelf verkocht, je betaalt natuurlijk ook voor een stuk voor hun service he.

Is dat tegenwoordig volledig online dan? Voorheen was het toch een kwestie van een online bod krijgen, dan langsgaan waarbij men de auto verder overloopt, zelf wat foto's maakt en dan bij opkopers kijkt wat die willen bieden. Afhankelijk hiervan kreeg je dan een finaal bod. Hoe ik je nu echter begrijp heb je puur online reeds een "finaal bod" gekregen?
Het is volledig online, maar bij inlevering checken ze wel alles nog eens.
Hou er wel rekening mee dat je nu maanden aan een stuk spam gaat krijgen…
Daar kan je je makkelijk voor uitschrijven hoor.
 
Voor van 6k naar 2k te gaan moet je het toch wel heel erg bont gemaakt hebben in je beschrijving.
Moet je het niet te bont voor maken hoor, ook serieus gezeik gehad bij die mannen. Online bod gekregen, dan maar eens langsgegaan. Kerel is er zelfs een klein stukje mee gaan rijden om te kijken hoe het mechanisch zit.
Dan zelf foto's genomen en online gezet en dan mag jij een tijdje wachten in zo'n grote hal waar al een aantal auto's staan

Ik kreeg dan de opmerkingen.
- Ja het is een 3 deurs, een 5 deurs verkoopt beter
- Euro 4, dat kopen ze nietmeer graag hé
En dan de beste was
- Ja het is maar een 1.6 staat op de papieren, op de site had je ingevuld dat het een 1.8 is
Kerel, Ford Focus Econetic heb je enkel als 1.6. Daar bestaat geen 1.8 versie van

Dat staat allemaal correct ingevuld online, maar ze proberen en ze hopen dat je snel geld nodig hebt en dan toch hapt

Ik wil van mijn auto af is er nog zo ééntje
Daar ook op gezet, daar kreeg ik een bod en een telefoontje wat ik er van vond
Toen vroeg die "Voor hoeveel wil je hem dan verkopen?"
Doe een bod en ik zie wel of ik accepteer hé, nie van die flauwe beginnen
 
Moet je het niet te bont voor maken hoor, ook serieus gezeik gehad bij die mannen. Online bod gekregen, dan maar eens langsgegaan. Kerel is er zelfs een klein stukje mee gaan rijden om te kijken hoe het mechanisch zit.
Dan zelf foto's genomen en online gezet en dan mag jij een tijdje wachten in zo'n grote hal waar al een aantal auto's staan

Ik kreeg dan de opmerkingen.
- Ja het is een 3 deurs, een 5 deurs verkoopt beter
- Euro 4, dat kopen ze nietmeer graag hé
En dan de beste was
- Ja het is maar een 1.6 staat op de papieren, op de site had je ingevuld dat het een 1.8 is
Kerel, Ford Focus Econetic heb je enkel als 1.6. Daar bestaat geen 1.8 versie van

Dat staat allemaal correct ingevuld online, maar ze proberen en ze hopen dat je snel geld nodig hebt en dan toch hapt

Ik wil van mijn auto af is er nog zo ééntje
Daar ook op gezet, daar kreeg ik een bod en een telefoontje wat ik er van vond
Toen vroeg die "Voor hoeveel wil je hem dan verkopen?"
Doe een bod en ik zie wel of ik accepteer hé, nie van die flauwe beginnen
Maar dat zijn toch 2 terechte opmerkingen? Die laatste kan je dan toch navragen dat ze eens laten zien wat je zou hebben ingevuld?
 
Maar dat zijn toch 2 terechte opmerkingen? Die laatste kan je dan toch navragen dat ze eens laten zien wat je zou hebben ingevuld?
Ik heb online ingevuld toen 3deurs en dat het een Euro 4 is is logisch gezien de motor + bouwjaar
Je moet zelfs foto's mee uploaden dus dan is het duidelijk dat het een 3deurs is

Dan moet je niet op basis van de ingevulde gegevens een bod doen en nadien dat als excuus geven waarom het werkelijke bod lager is.
Ben toen gewoon vertrokken en heb hem nadien particulier verkocht voor meer :)
 
Ik heb online ingevuld toen 3deurs en dat het een Euro 4 is is logisch gezien de motor + bouwjaar
Je moet zelfs foto's mee uploaden dus dan is het duidelijk dat het een 3deurs is

Dan moet je niet op basis van de ingevulde gegevens een bod doen en nadien dat als excuus geven waarom het werkelijke bod lager is.
Ben toen gewoon vertrokken en heb hem nadien particulier verkocht voor meer :)
Maar dat heb je nu met het volledig online platform dus niet meer :). Ik kreeg een paar jaar geleden in elk geval een definitief bod dat hoger was dan dat eerste bod...
 
M'n stiefmoeder heeft het ooit eens geprobeerd. Die ging naar daar, kreeg niet echt een bod, maar die kerel kwam af met 'ja, is goed ... laat hem hier maar achter, we zullen u iets laten weten. Geraakt ge naar huis?'

Jah ... da was dus snel gepasseerd. Rechtsomkeer gemaakt & nooit nog aan terug gedacht.
 
Ik heb vanmorgen van een handelaar te horen gekregen dat hij wil kopen, hij wil het geld overschrijven en dan de auto komen afhalen. (als het geld op de rekening staat)

Aangezien ik hier geen ervaring mee heb: is dit te vertrouwen? Ze kunnen het geld niet terug roepen nadien?
Waarop moet ik letten?
 
Ik heb vanmorgen van een handelaar te horen gekregen dat hij wil kopen, hij wil het geld overschrijven en dan de auto komen afhalen. (als het geld op de rekening staat)

Aangezien ik hier geen ervaring mee heb: is dit te vertrouwen? Ze kunnen het geld niet terug roepen nadien?
Waarop moet ik letten?
Als het geld op de rekening is aangekomen, is het normaal wel te vertrouwen.
 
Wij kopen auto's werkt supergoed.
Beetje verbaasd van de slechte reacties hierboven.


Kreeg een PAK meer dan in de garage (waar ik een nieuwe auto kocht). In die garage vielen ze bijna omver toen ze hoorden wat ik had gekregen.
Het was wel te nemen of te laten. Vandaag pakken we die mee, of we moeten hem niet hebben.
 
Ik heb vanmorgen van een handelaar te horen gekregen dat hij wil kopen, hij wil het geld overschrijven en dan de auto komen afhalen. (als het geld op de rekening staat)

Aangezien ik hier geen ervaring mee heb: is dit te vertrouwen? Ze kunnen het geld niet terug roepen nadien?
Waarop moet ik letten?
Eens centen op de rekening te zien zijn, is 't geregeld. Weliswaar wel zelf verifiëren dat het er op staat natuurlijk & niet gewoon die mens op z'n woord nemen of een of andere screenshot van 't een of 't ander accepteren als waarheid.

Maar als jij het geld ziet staan op uw rekening, dan is zijn deel in orde gebracht & is het dus uwen toer. 😋
 
Idd, hier is het net zo gebeurd. Vrijdag is een opkoper komen kijken naar de Skoda Fabia van mijn vrouw (met melding van EGR-klep, dus particulier verkopen is geen optie en reparatie is het niet waard). Die heeft onmiddellijk het bedrag overgeschreven en komt de auto ophalen wanneer wij aangeven dat het geld op de rekening staat...
 
Wij kopen auto's werkt supergoed.
Beetje verbaasd van de slechte reacties hierboven.


Kreeg een PAK meer dan in de garage (waar ik een nieuwe auto kocht). In die garage vielen ze bijna omver toen ze hoorden wat ik had gekregen.
Het was wel te nemen of te laten. Vandaag pakken we die mee, of we moeten hem niet hebben.
Gokje: de dag erop hadden ze vast een oplegger naar PL/RO met een vrije plaats, een lege plaats op zo'n vrachtwagen is dik verloren geld.
 
Terug
Bovenaan