Ervaring wij kopen auto´s

Gokje: de dag erop hadden ze vast een oplegger naar PL/RO met een vrije plaats, een lege plaats op zo'n vrachtwagen is dik verloren geld.
Sowieso als ze afkomen met nu of nooit, gaat die auto onmiddellijk weg, 't is niet dat ze die daar nog een paar weken gaan bijhouden in de hoop te verkopen.
 
Vind het wel vreemd dat ze de wagen willen kopen en betalen zonder hem fysiek te zien, ben dus een beetje op mijn hoede.
 
Vind het wel vreemd dat ze de wagen willen kopen en betalen zonder hem fysiek te zien, ben dus een beetje op mijn hoede.
Dat doen ze niet, ze bevestigen een prijs "op voorwaarde dat aan de beschrijving voldaan is". Is uiteindelijk niet zo uitzonderlijk, mijn wagen is ook verkocht aan de afgesproken prijs voordat de koper hem had gezien.
 
Dat doen ze niet, ze bevestigen een prijs "op voorwaarde dat aan de beschrijving voldaan is". Is uiteindelijk niet zo uitzonderlijk, mijn wagen is ook verkocht aan de afgesproken prijs voordat de koper hem had gezien.

Koper/handelaar melde me gisteren dat hij de wagen wou en hem gisteren ging betalen.
 
Ik heb dit een aantal maanden geleden ook ingevuld voor mijne ford kuga.
Eerst krijgt ge wa basis vragen & dan een ruwe schatting.

Daarna begint de 2de stap in het proces & moet ge foto's uploaden. Ge neemt best heel wa foto's & fotografeerd nog eens in detail waar er schade is enzo. Bij mij heeft da dan ongeveer ne dag geduurd & kreegek een bod. Was toen iets van €3500 of €3700. Er was wel wa schade aan + ook ne euro4 met bijna 300k km.

Daarna moestek een afspraak maken voor hem te gaan laten tonen. dit hebbek dan ni gedaan gezien. Het moest redelijk snel gaan & via de garage kreegek ook een schoon bedrag & had geen zin in gezever & da afbieden enzo + het voordeel dak hem aan de garage overliet is dak achteraf geen gezever heb.
 
Ik heb voor mijn oude Porsche dit eerst gedaan. Op de site kreeg ik 30 k er nog voor. Ben er naar toe gegaan en voordat ik het wist ging hij een stukje 'rijden'. Die 30k ging al ineens naar 15k. Allerlei uitvluchten waarom hij ineens niet zoveel waard zou zijn, zie kleur, targa , echt waar. Sleutels terug gevraagd en doorgegaan. Vier maanden later nog steeds spam.
 
ik heb loop van 7 jaar 3 auto's verkocht via ikwilvanmijnauto af en ik kan ook enkel maar zeggen dat het goed is.

Dag1.
-Foto's pakken en vooral zeer eerlijk zijn in u aanmelding
-krijg telefoon voor nog eventuele bijvragen
Dag2.
- Krijg telefoon van het hoogste bod en dat ik daar akkoord mee ben.
- krijg telefoon van de persoon die hoogste bod heeft gedaan om af te spreken om de wagen te halen en hoe de betaling moet zijn.
Dag3.
5. komt bij mij langs, betaald en neemt de wagen mee

Het bod lag ook altijd hoger dan het geen de garage wou geven voor overname.
 
Hier ook eens een auto verkocht, was toen de auto van m'n ex.
Ken de bedragen niet meer precies, maar weet wel nog dat het online 'bod' niet veel meer was dan de effectieve verkoopprijs.

Wel onprofessioneel qua bedrijf zelf. Een louche magazijn ergens op een industrieterrein, wat opgesmukt met vlaggen en banners.
Het kantoor was een muf rokers kantoor met een overjaarse laptop en muffe gordijnen.

Maar ja, als je snel van je wagen af wil zonder dat je de hoofdprijs wil. Ja, dan is het goed
 
Zelfde ervaring, en 2 van mijn kameraden ook.

En serieus hoger dan wat de garage wou geven.
Ja, ik vind het raar dat hier vaak gezegd wordt "ja en dan komen ze met een laag bod af." Maar meestal vinden ze geen garage die een hoger bod geeft, dan is dat toch gewoon de waarde van je wagen...
 
Het is inderdaad een veiling van garages tegen elkaar. Ik vind de verschillende ervaringen ook vreemd.
 
7 jaar geleden wel vrij goeie ervaring mee gehad, maar veel hangt uiteindelijk ook wel af van degene die hem uiteindelijk aankoopt. Had mijn Polo er op gezet en een handelaar bood €2000 en dat was uiteindelijk wel meer dan gelijk waar anders. Naartoe gegaan, hij heeft er nog €200 afgedaan omdat volgens hem de koppeling versleten was(kon hem geen ongelijk geven, dus vond het best)
2 jaar geleden nog eens geprobeerd met de auto van mijn vriendin(ook een polo), maar kreeg toen veel minder respons en assistentie van wijkopenauto's. Uiteindelijk een prijs gekregen die veel lager was dan wat de merkgarage wilde geven(maar kochten dan ook wel een nieuwe, wat vertekend beeld)
 
ervaring:

3jaar terug de nissan micra 3deurs van 1992 van mijn vriendin te koop gezet. Deze was echt 'op' en enkel goed om iemand mee te leren rijden of korte afstanden. Ter plaatste na half uur bod van €750 gekregen. Uiteindelijk zelf verkocht voor €1150 3 dagen later (chanceke gehad: koper moest zeer dringend auto hebben voor zijn vriendin en we hadden een ander bod van €990).

Zeg niet de dat prijs incorrect was (veel hagelschade dak, deuken, krassen portier, her en der beginnend roest), maar toch maar zelf ook eerst geprobeerd omdat we er €1.000 mee hoopten te vangen nog.

Denk het van veel factoren afhangt welke prijs dat ge daar krijgt en in veel gevallen zal je er waarschijnlijk meer voor krijgen bij eigen verkoop. Enigste zekerheid die ge daar hebt is dat em snel weg is en ge amper administratie hebt (keuring voor verkoop etc).

Als ik nog eens dergelijk type auto zou moeten verkopen (low, mid-low segment), zou ik nog altijd daar eens gaan horen voor te zien wat ge daar nog voor kunt krijgen. Baat het niet, dan schaadt het niet (hoop en al uurke of twee van uwe tijd kwijt als er een locatie bij jou in de buurt is).
Als ik een splinternieuwe A6 (bij wijze van spreken) zou moeten verkopen, denk ik wel niet dat ik daar zal passeren, want de kans is groot dat ze zwaar onderbieden.
 
Laatst bewerkt:
Ooit zelf ook een Skoda Fabia combi proberen verkopen daar.

Zoals hier wel al vaker vermeld, online iets van een 11k gekregen na even tot daar te gaan en een klein rondje gereden te hebben nog maar een bod van 6k.

Uiteraard niet mee akkoord gegaan vermits dit echt wel serieus onder de markt conforme prijs was.

Uiteindelijk zelf 2 weken later verkocht voor 10,7k
 
Is de idiale website voor prijsbepaling van particulier naar particulier verkoop imo. Als je bedenkt dat het een platform is die veel reclame maakt en werkt met onderaannemers die niet veel meer zijn dan "dubieuze" doorverkopers met enkel banners/vlaggen op een of ander shady bedrijventerrein weet je voldoende.
 
Ik had een audi, een louche auto german import met waarschijnlijk veel meer kilometers dan op de teller, die ik vrij goedkoop van een collega kocht. Ik was al een sleutel kwijt, het oliepeil steeg, de afstandsbediening was stuk en dit lag aan de ontvanger die in de kombi zit. De wagen had al op verschillende plaatsen bij elkaar gezeten en was hersteld met piraat onderdelen, uiteindelijk ook verkocht via wijkopenauto's om gezeik achteraf te vermijden.
 
Mijn broer heeft zijn 540i daar verkocht voor een betere prijs dan de garage wou geven terwijl hij een nieuwe X5 45e kocht. Ik hoop dat ik hetzelfde kan zeggen wanneer ik de mijne binnenkort verkoop. Ik kijk op tegen een particuliere verkoop en alle zever dat daar bij komt.
 
Overnameprijzen zijn meestal ook een fractie van de waarde. Niet moeilijk om een betere prijs te krijgen.
 
Overnameprijzen zijn meestal ook een fractie van de waarde. Niet moeilijk om een betere prijs te krijgen.
Bwa uit eigen ervaring heb ik garages vaak een mooie effort weten doen. Natuurlijk spelen ze daarbij ook met de marge die ze hebben op de verkoopprijs van de wagen die ik kom oppikken. Ik heb bij mijn vorige wagen gewoon bijna de particuliere marktprijs gekregen voor mijn vorige wagen.
 
Terug
Bovenaan