Engels Voetbal 2023-2024 (& Fantasy PL)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beiden zijn reacties die kwamen UREN na de match en werden voorafgegaan door vele berichten die focusten op de scheidsrechterlijke beslissing. Jouw reactie kwam pas de dag erna zelfs.

Mijn insteek was eigenlijk dat de primaire focus altijd naar de scheidsrechter gaat en de prestatie van ploeg/spelers als een afterthought eraan toegevoegd worden. Case in point, de 2 grootste Liverpool-fans op dit forum spenderen minder dan 20 woorden aan de slechte afwerking van Liverpool. De woorden toegewijdt aan Oliver ga ik niet tellen. Over Salah tel ik overigens 0 woorden.

Maar bon, letterlijk gezien is er inderdaad een kritische opmerking geweest over de prestatie van Liverpool. I stand corrected.
Geloof mij dat ik kritisch was over de afwerking, dat had ik hier niet neergepend, net omdat die actie van Doku het laatste wapenfeit van de match was en alles kon beslissen in die match. We mogen als voetbalfans nog emoties hebben he :support:.

Maar ge hebt gelijk he, als Diaz die ene kans afwerkt is het op dat moment 2-1. Salah speelde niet echt goed, maar steekt die bal daar trouwens wel fantastisch door. Het hoeft gewoon niet zo te zijn dat we het niet over de scheids mogen hebben, gewoon omdat er kansen gemist zijn.

Voor de rest, nogmaals, geweldige wedstrijd.

Eigenlijk is een dag later reageren het beste.
Dan zijn de eerste emoties/frustraties er al vaak uit en ben je iets rationeler.

Al doe ik dat zelf meestal niet om eerlijk te zijn :biglaugh:
Om maar helemaal te zwijgen tijdens een match zelf, er is een reden dat ik bewust van die familievakken vermijd of de kleine kindjes gaan te veel woordjes leren waarmee de ouders niet zo content zullen zijn.

Doku gisteren in de FA cup in een centralere rol.

Hoe die tegenstanders passeert is echt wereldklasse, maar de passing op cruciale momenten net als de afwerking zijn dat zeker nog niet. Ik kreeg ook de indruk dat hij er zelf wat mee aan het worstelen is - heeft de laatste tijd geen assists of goals meer bij ManC.
Als die daar nog wat progressie in maakt dan gaan we er als belgen nog plezier aan beleven.

En weer een wedstrijd niet gewonnen dankzij Moyes.

Eerlijk een eerste helft die mij deed hopen dat Moyes zijn pond gevallen was. Degelijk voetbal en druk. Verdiend 1-0 voor zelfs naar mijn mening.

2de helft beginnen we ook goed. Zelfs 2-0 maar afgekeurd helaas.

En dan begint het, Moyes zijn tactisch genie komt weer piepen.
Enige spits eruit voor extra verdediger en een spel waarin we zeggen kom maar af, zet maar druk op ons.

Je raadt het al na enige tijd van druk wordt het uiteraard 1-1.

Miraculeus scoren we diep in blessuretijd de 2-1 maar na een var beslissing die haast langer duurde dan een doorsnee sitcom aflevering, ook afgekeurd.

Trouwens die Douglas Luiz wat een ongelooflijke kwal is dat zeg. Had hier eerst nog wat dingen gezet maar lijkt me slimste om die achterwege te laten.

Om een lange epistel kort te maken: we hebben het zelf weer eens weggegeven uit schrik.

Helemaal aan ons zelf te danken, hadden die match altijd moeten afmaken na de 1-2.

Tegen City spelen jullie dit seizoen wel gewoon jullie beste matchen, zelfde tactiek tegen die verdediging en er kan veel denk ik. Voor mij mag Coventry of Chelsea die beker winnen.
Snap niet dat Utd van jullie heeft gewonnen, heb de match niet gezien maar was wel verbaasd van het scoreverloop als ik livescore checkte. Ik zei eind vorig jaar nog dat liverpool de treble ging halen, nu goed dat kan nog als ze de EL winnen :D

Snap niet dat Utd van jullie heeft gewonnen, heb de match niet gezien maar was wel verbaasd van het scoreverloop als ik livescore checkte. Ik zei eind vorig jaar nog dat liverpool de treble ging halen, nu goed dat kan nog als ze de EL winnen :D
Ik snap het ook niet. Te laks, zeker als je die 4-3 ziet, 't is de laatste minuut van de extra tijd, Elliott moet die bal altijd gewoon wegknallen. Voor de rest zelf ook kansen genoeg gehad om de score uit te diepen bij 1-2, maak je daar 1-3, dan is de match wél gespeeld denk ik.

Wel een geniale counter van Diallo. Ik vraag me af of die aanname op het einde waarmee hij de verdediger (BRadley?) op het verkeerde been zette, een gelukje was of echt puur de intentie en perfect uitgevoerd.

Burnley ook de overwinning van de hoop gepakt.
Nu wel tegen Chelsea (a), Wolves (h), Everton (a) en Brighton (h).
Ze spelen natuurlijk ook nog tegen Sheffield en Forest, die matchen kunnen ook nog veel bepalen.

Verzekeren dat Ten Hag nog een jaartje mag blijven, dat is al 😝

Als we er maar winnen in de league op 7/4!

Burnley ook de overwinning van de hoop gepakt.
Nu wel tegen Chelsea (a), Wolves (h), Everton (a) en Brighton (h).
Ze spelen natuurlijk ook nog tegen Sheffield en Forest, die matchen kunnen ook nog veel bepalen.
Burnley en Sheffield, de 2 ploegen waarvan ik oprecht hoop dat ze zakken.
Sheffield nog altijd vanwege het Tevez en Mascherano gedoe. Burnley, eerlijk vanwege onze Belgische pers die precies steeds spontaan klaarkomt als ze de naam Kompany uitspreken. Al hebben ze er handje van weg (no pun intended) bij iedere Belg in het buitenland.
Als derde mag Forest erbij.

Luton hoop ik echt dat die zich kunnen redden.

Burnley en Sheffield, de 2 ploegen waarvan ik oprecht hoop dat ze zakken.
Sheffield nog altijd vanwege het Tevez en Mascherano gedoe. Burnley, eerlijk vanwege onze Belgische pers die precies steeds spontaan klaarkomt als ze de naam Kompany uitspreken. Al hebben ze er handje van weg (no pun intended) bij iedere Belg in het buitenland.
Als derde mag Forest erbij.

Luton hoop ik echt dat die zich kunnen redden.
Wat met Sheffield en die 2?

Wat met Sheffield en die 2?
De Tevez saga dus. Zelfs toen ze naar league 1 gingen kwamen ze nog af voor extra vergoedingen... Al is het duidelijker en beter weergegeven in de link van exCite.

Burnley omdat ik Kompany als coach wat overroepen vind (betekend niet dat die nog kan groeien uiteraard) en hoe velen hier in Belgie precies vinden dat Burnley erin moet en dit en dat vanwege Kompany/Belgen zorgt bij mij voor een nog grotere reden om die eruit te willen zien gaan.
Heb een zelfde gevoel tov mensen die opeens zo voor city zijn vanwege KDB. Grootste verschil is dan wel nog dat ik over de kwaliteiten van KDB niet ga discussiëren (kunde ook niet) maar ik ga die mens geen succes gaan wensen of doen omdat hij een Belg is.

Forest is gewoon, er moet iemand de derde zijn en met dat ik liever Luton zich zie redden, mag het dan Forest zijn die zakt.

Nu heb het al eerder aangehaald, ik ben op zich geen voetbal liefhebber. Ik ben West Ham supporter en een eigenschap van West Ham supporters is dat we niet altijd even rationeel zijn en vooral een irrationele hekel hebben aan alles en iedereen dat niet West Ham is :biglaugh:

De Tevez saga dus. Zelfs toen ze naar league 1 gingen kwamen ze nog af voor extra vergoedingen... Al is het duidelijker en beter weergegeven in de link van exCite.

Burnley omdat ik Kompany als coach wat overroepen vind (betekend niet dat die nog kan groeien uiteraard) en hoe velen hier in Belgie precies vinden dat Burnley erin moet en dit en dat vanwege Kompany/Belgen zorgt bij mij voor een nog grotere reden om die eruit te willen zien gaan.
Heb een zelfde gevoel tov mensen die opeens zo voor city zijn vanwege KDB. Grootste verschil is dan wel nog dat ik over de kwaliteiten van KDB niet ga discussiëren (kunde ook niet) maar ik ga die mens geen succes gaan wensen of doen omdat hij een Belg is.

Forest is gewoon, er moet iemand de derde zijn en met dat ik liever Luton zich zie redden, mag het dan Forest zijn die zakt.

Nu heb het al eerder aangehaald, ik ben op zich geen voetbal liefhebber. Ik ben West Ham supporter en een eigenschap van West Ham supporters is dat we niet altijd even rationeel zijn en vooral een irrationele hekel hebben aan alles en iedereen dat niet West Ham is :biglaugh:
Ik snap het volledig.
Burnley heeft echt heel pover ingekocht, veel geld uitgegeven, maar zowat allemaal middelmatige spelers. Ik zie ook liever Luton er inblijven, puur op voetballend gebied en dat stadion natuurlijk.
De link hieronder is de net spend dit seizoen.

Premier League net spend 2023/24 (squawka.com)

@exCite die net spend is wel eens interessant om zien.
Ben hierbij vooral verrast over West Ham. Dat we met de verkoop van Rice heel wat van de transfer uitgaven hebben gecoverd is een feit maar blijkbaar nog meer dan ik dacht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan