Engels Voetbal 2023-2024 (& Fantasy PL)

Serieus mannekes…

Als ge dan echt de regel wilt:



Ge moet niet zo gepikeerd reageren. Ik vraag het omdat noch ref noch VAR er een fout in zagen en ik hecht meer belang aan de mening van gekwalificeerde mensen dan die van emotionele, betrokken supporters.
Als Liverpool gewoon haar kansen had afgewerkt, was dit ook een non-issue. Maar daar zie ik dan geen kritische noot over bv?

En ik ga overigens niet akkoord dat deze regel van toepassing is. Die trap, op de bal overigens van wat ik in de replay zag, dreigde helemaal niemand te blesseren en de Liverpool-speler hield zich heel duidelijk niet in omwille van angst geblesseerd te geraken. Daar was die beweging nu eenmaal niet krachtig of hoog genoeg voor.
 
Ge moet niet zo gepikeerd reageren. Ik vraag het omdat noch ref noch VAR er een fout in zagen en ik hecht meer belang aan de mening van gekwalificeerde mensen dan die van emotionele, betrokken supporters.
Als Liverpool gewoon haar kansen had afgewerkt, was dit ook een non-issue. Maar daar zie ik dan geen kritische noot over bv?

En ik ga overigens niet akkoord dat deze regel van toepassing is. Die trap, op de bal overigens van wat ik in de replay zag, dreigde helemaal niemand te blesseren en de Liverpool-speler hield zich heel duidelijk niet in omwille van angst geblesseerd te geraken. Daar was die beweging nu eenmaal niet krachtig of hoog genoeg voor.
Over je eerste punt: absoluut. Als Liverpool zijn kansen afmaakt winnen ze. Maar het 1 sluit het ander niet uit, dit is gewoon penalty.

Hoe kan je nu niemand dreigen te blesseren als je je studs in iemand zijn borst zet? Als dit op eender welke andere plaats op het veld gebeurd dan wordt dit ook gewoon gefloten en zal iedereen zeggen dat het terecht fout was.

Bon whatever, City - Arsenal up next. Interessante weken!
 
Als neutrale supporter zag ik er ook geen penalty in eerlijk gezegd. Doku, hoewel klunzig, gaat daar niet agressief naar de bal. En Mac Allister zijn reactie is overdreven dramatisch, dus die zocht de penalty.

Omgekeerd, als er wel een penalty gegeven was, dan zouden de ManC supporters nu moord en brand schreeuwen.

Dus in dat soort twijfelgevallen, en dan ook nog eens in dé topper in de 8e minuut van de toegevoegde tijd... dan geef je die gewoon niet naar mijn mening.

Los daarvan is het heel lomp van Doku, maar bon, dat die niet kan verdedigen wisten we al langer.
 
Gelijk tegen Burnley....
Match niet gezien dus ga daar geen uitspraken over doen, maar puur qua resultaat gewoon triestig, zeker als ge dan nog 0-2 achterkomt tegen die kloefkappers.
 
Ortega in de goal bij Man City, zeg.

Als iemand dat ooit had voorspeld, ik zie hem nog sukkelen in de wekelijkse schiettent bij 1860 München, met als dieptepunt de degradatie (en bankroet) na barrage nederlaag thuis (voor 63k sechzig supporters!) tegen Jahn...


Die is dus via Bielefeld (ook gedegradeerd) naar City gegaan, gratis, als derde doelman, met de belofte dat hij misschien ooit eens in de Carling cup zou mogen opdraven of zo.

En nu dus 1 maand lang eerste keeper bij City, op alle fronten.
Het kan verkeren...
 
Die heeft nu toch al wat wedstrijden mogen meedoen bij City, en van wat ik gezien heb toch nog geen grote flaters begaan?
Lijkt me geen slechte back-up om te hebben. Kelleher en Ortega beiden in doel om de titel te beslissen..
Hopelijk blijft het nog tot de laatste speeldagen even spannend. :)
 
Voor gelijk welke doelman speelt wat je voor u hebt een grote rol.
Met mensen zoals ik in de verdediging bv zal pakweg Courtois ook een vliegenvanger zijn qua statistieken.
 
Gohja, zie naar Gerrard zijn balverlies waardoor Ba (?) scoort en Liverpool geen kampioen is. Kan altijd gebeuren
 
Je zal op het einde van het seizoen zoiezo kunnen zeggen "daar heeft club x door een referee de titel verloren". Daar kan je nu eenmaal niet rond.
Het is te hopen voor de premier league dat het niet aankomt op 1 van de beslissingen waarvoor de PGMOL hun officieel heeft verontschuldigd.
 
Je zal op het einde van het seizoen zoiezo kunnen zeggen "daar heeft club x door een referee de titel verloren". Daar kan je nu eenmaal niet rond.
Het is te hopen voor de premier league dat het niet aankomt op 1 van de beslissingen waarvoor de PGMOL hun officieel heeft verontschuldigd.

Dat is ook gewoon omdat het zo dicht bij elkaar ligt allemaal dat het op 1 wedstrijd aan kan komen.
 
Je zal op het einde van het seizoen zoiezo kunnen zeggen "daar heeft club x door een referee de titel verloren". Daar kan je nu eenmaal niet rond.
Het is te hopen voor de premier league dat het niet aankomt op 1 van de beslissingen waarvoor de PGMOL hun officieel heeft verontschuldigd.
Je zal op het einde van seizoen ook sowieso kunnen zeggen "daar heeft club x de titel kwijt gespeeld omdat hun spits een 100% kans de nek omwrong of hun keeper een te pakken bal binnen liet of ze niet thuis waren tegen een ploeg waar normaal àltijd de 3 punten tegen gepakt worden of..."
In een competitie zoals dit jaar, waar alles enorm dicht bij elkaar ligt gaat het namelijk uitkomen op die ene match waarschijnlijk.

Maar het is natuurlijk makkelijker om het op de ref te steken dan om toe te geven dat je gewoon 1 match te weinig top was.
 
De top 3 heeft elk 8 of 9 matchen niet gewonnen tot nu toe, ik betwijfel dat in meer dan 20 matchen een controversiële (maar daarom geen foute!) scheidsrechterlijke beslissing de match zal bepaald hebben. Het is compleet ridicuul om het dan over de scheidsrechters te hebben als je de titel misloopt op het einde van het seizoen. Er wordt daarbij ook altijd vergeten dat er omgekeerd onderweg mogelijk ook wat extra punten zijn gesprokkeld dankzij controversiële (maar daarom geen foute!) scheidsrechterlijke beslissingen. Ik blijf erbij. Die focus op de scheidsrechters is een kanker in deze sport, vooral om toch maar niet naar de eigen problemen te moeten kijken.
 
Tsja, dat zag je al zondag. Liverpool bijna dubbele xG dan Man City en in die 2e helft hebben ze City compleet weggespeeld, maar niet afgewerkt. Die Salah speelde gigantisch slecht, quasi alles in de zone van de waarheid mislukte. Slechte passes, slechte beslissingen, offside, scheef getrapt. Verdient ook zowat 100x meer dan Oliver.
Hebben we ergens kritische opmerkingen over Liverpool of Salah gelezen, neen? 100% focus op Oliver. Bizarre fixatie toch steeds maar weer.
 
Tsja, dat zag je al zondag. Liverpool bijna dubbele xG dan Man City en in die 2e helft hebben ze City compleet weggespeeld, maar niet afgewerkt. Die Salah speelde gigantisch slecht, quasi alles in de zone van de waarheid mislukte. Slechte passes, slechte beslissingen, offside, scheef getrapt. Verdient ook zowat 100x meer dan Oliver.
Hebben we ergens kritische opmerkingen over Liverpool of Salah gelezen, neen? 100% focus op Oliver. Bizarre fixatie toch steeds maar weer.
Over je eerste punt: absoluut. Als Liverpool zijn kansen afmaakt winnen ze. Maar het 1 sluit het ander niet uit, dit is gewoon penalty.

Hoe kan je nu niemand dreigen te blesseren als je je studs in iemand zijn borst zet? Als dit op eender welke andere plaats op het veld gebeurd dan wordt dit ook gewoon gefloten en zal iedereen zeggen dat het terecht fout was.

Bon whatever, City - Arsenal up next. Interessante weken!
Voet met studs vooruit op borsthoogte is gewoon een voetveeg?

Soit, speelden een geweldige match en de 3 punten hadden verdiend geweest, als we omze kansen afmaken pakken we die ook.

Nog 10 matchen en er kan nog vanalles gebeuren.
Toch wel.
 

Beiden zijn reacties die kwamen UREN na de match en werden voorafgegaan door vele berichten die focusten op de scheidsrechterlijke beslissing. Jouw reactie kwam pas de dag erna zelfs.

Mijn insteek was eigenlijk dat de primaire focus altijd naar de scheidsrechter gaat en de prestatie van ploeg/spelers als een afterthought eraan toegevoegd worden. Case in point, de 2 grootste Liverpool-fans op dit forum spenderen minder dan 20 woorden aan de slechte afwerking van Liverpool. De woorden toegewijdt aan Oliver ga ik niet tellen. Over Salah tel ik overigens 0 woorden.

Maar bon, letterlijk gezien is er inderdaad een kritische opmerking geweest over de prestatie van Liverpool. I stand corrected.
 
Terug
Bovenaan