Engeland heeft de beste kansen, maar dat is echt wel een ploeg waar het plots in elkaar kan zakken of waar men niet komt opdagen. Dat gaat de komende jaren wel veranderen denk ik. We hebben geluk dat hun bondscoach nog niet echt weet wat ie moet doen.Volledig mee eens.
Maar gezien het verloop van dit EK durf ik er in elk geval geen geld meer op te zetten
Engeland in een zetel nu, enkel de Denen zie ik hen nog iets in de weg leggen.
En dan een finale in een, waarschijnlijk, vol Wembley. Maar ook wel ineens hun eerste écht zware tegenstander (behalve dan die Denen)
Southgate speelde al met 7 verdedigend ingestelde spelers tegen een Duitsland dat al 3 jaar last heeft om een goal te maken. Benieuwd wie er nog mag aanvallen als hij eens tegen een deftige tegenstander zijn ploeg moet zetten. Wat een broekschijter van een coach zeg.
Terwijl het nu en vroeger vooral spelers waren die niet komen opdagen op de topmomenten of niet samen konden spelen beginnen er nu een paar broodnodige kwalitatieve doorzetters bij te komen. Luke Shaw die beresterk terugkomt, John Stones die komt bovendrijven, Kyle Walker, Phillips, Henderson, Mount zijn een paar spelers die elke wedstrijd iets meenemen wat elke ploeg kan gebruiken. En Kane/Grealish kunnen datzelfde op zuiver offensief vlak bijdragen. Voorafgaand vond ik Engeland een sterke tweede na Frankrijk op vlak van zuivere kwaliteit.
En dan heb je nog spelers zoals Sterling, waarvan ik zelf totaal geen fan ben, maar die ontegensprekelijk wel iets kunnen betekenen voor een ploeg. Als je een draaiend geheel hebt is zo een Sterling een heerlijke luxe om te hebben.
Ik vraag me vooral af hoe ze de ego's/moraal gaan managen. Rashford en Sancho op de bank voor Saka. Grealish snap ik nog gezien zijn half gebrek aan spelritme. Maar tegelijk, als ge ze ziet rondlopen is daar weinig malcontentheid aan te merken. Zet daar een coach bij zoals een Van Gaal en die ploeg is een absolute machine.