EK 2020 | Knock-outfase (1/8 finales tem finale)

  • Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
D

Deleted member 14

Guest
Met de sportcrew hebben we beslist dat ALLES van de Rode Duivels in hun sticky-topic mag gepost worden (al dan niet tot de finale).
En de andere groepen apart.
Om zo alles wat mooi en orderlijk te houden, ook voor het archief natuurlijk handig. (en Google)

Vanaf de 1/8 finales tem Finale mag hier gepost worden.
Voorlopig gaat hier nog een slotje op, open vanaf 26 juni

> speelschema

-Jonas89, Lemme, Vish
 
Laatst bewerkt door een moderator:
yyc6mfz6x2771.png
 
Laatst bewerkt:
3 toppers : Belgie-Portugal , Kroatie-Spanje, Engeland-Duitsland

2 zwakke matchen : Wales-Denemarken,Zweden-Oekraine(wtf?)

Frankrijk/Italie/NL kunnen al een ticket boeken voor de kwartfinale.

Hadden we niet beter verloren van Denemarken? Achteraf makkelijk praten uiteraard , maarja dan zaten we bijna al met een halve voet in de finale.
 
Het zou mss leuk zijn om deze ronde opnieuw in te delen in poules met 3 wedstrijden vooraleer aan een KO fase te beginnen, zoals ook al eens met de Champions League gedaan is. Groepen indelen aan de hand van de (ELO Ratings).

Pot 1:
Belgie (2)
Frankrijk (3)
Italie (4)
Portugal (5)

Pot 2:
Spanje (6)
Engeland (8)
Nederland (9)
Duitsland (10)

Pot 3:
Denemarken (11)
Zweden (13)
Zwitserland (14)
Wales (17)

Pot 4:
Kroatie (18)
Tjechie (22)
Oostenrijk (25)
Ukraine (26)

Verdelen in groepen:

A: Belgie / Duitsland / Wales / Ukraine
B: Frankrijk / Nederland / Zwisterland / Oostenrijk
C: Italie / Engeland / Zweden / Tjechie
D: Portugal / Spanje / Denemarken / Croatie

Knockout Fase (1/4 finale, even logica van ranking respecteren)

Winner A vs runner-up B: Belgie - Nederland ?
Winner B vs runner-up A: Frankrijk - Duitsland ?
Winner C vs runner-up D: Italie - Spanje ?
Winner D vs runner-up C: Portugal - Engeland ?

1/2 Finale
Belgie/Nederland - Frankrijk/Duitsland
Italie/Spanje - Portugal/Engeland

Finale
Belgie/Nederland/Frankrijk/Duitsland - Italie/Spanje/Portugal/Engeland
 
Grappig dat in de CL er altijd geklaagd wordt over geleide lotingen zodat de grote ploegen voordeel halen maar er nu, wij eens 1 keer in 250 jaar een grote ploeg zijn voor 10 minuten, allemaal voorstellen komen om de grote ploegen toch maar zoveel mogelijk voordeel te geven :)

Het feit dat er nu een mogelijkheid bestaat dat pakweg Zweden-Denemarken een halve finale wordt is toch geweldig? Laat de kleinere namen maar verrassen gvd!
Uiteindelijk hadden wij maar gewoon moeten verliezen van de Denen, dan hadden we nu aan de makkelijke kant gestaan.
 
3 toppers : Belgie-Portugal , Kroatie-Spanje, Engeland-Duitsland

2 zwakke matchen : Wales-Denemarken,Zweden-Oekraine(wtf?)

Frankrijk/Italie/NL kunnen al een ticket boeken voor de kwartfinale.

Hadden we niet beter verloren van Denemarken? Achteraf makkelijk praten uiteraard , maarja dan zaten we bijna al met een halve voet in de finale.
Ik wil het nog wel zien dat NL met de vingers in de neus gaat winnen..
 
Zou het niet beter zijn dat we tegen elke ploeg speelde en wie dan de meeste punten heeft is kampioen
Eigenlijk min of meer het concept van de Nations League he...


Misschien wel een interessant idee om in de toekomst een 2e poulefase te doen ofzo :unsure:
Dan had ge bv. nu 4 poules met elk 4 teams: 3 wedstrijden waarna dan nog eens van elke groep de 2 beste doorstoten. En dan kunt ge met die 4*2=8 teams aan de kwartfinales beginnen...

Zouden natuurlijk wel nog meer wedstrijden zijn dan... (3 in de eerste poulefase, 3 in de tweede poulefase, en dan kwart+halve+finale)
Volgens mij zit er wel iets in als het wat beter uitgewerkt wordt. Ge kunt bv. ook een 2e poulefase bedenken waar ge poules van 3 hebt ofzo.
Of enkel de beste die doorstoot in de 2e poulefase, en dan dus direct halve finales met die 4 teams.
 
Eigenlijk min of meer het concept van de Nations League he...


Misschien wel een interessant idee om in de toekomst een 2e poulefase te doen ofzo :unsure:
Dan had ge bv. nu 4 poules met elk 4 teams: 3 wedstrijden waarna dan nog eens van elke groep de 2 beste doorstoten. En dan kunt ge met die 4*2=8 teams aan de kwartfinales beginnen...

Zouden natuurlijk wel nog meer wedstrijden zijn dan... (3 in de eerste poulefase, 3 in de tweede poulefase, en dan kwart+halve+finale)
Volgens mij zit er wel iets in als het wat beter uitgewerkt wordt. Ge kunt bv. ook een 2e poulefase bedenken waar ge poules van 3 hebt ofzo.
Of enkel de beste die doorstoot in de 2e poulefase, en dan dus direct halve finales met die 4 teams.
Nog meer wedstrijden, breng ze niet op ideeën :p

Eigenlijk is er geen goede oplossing met 24 ploegen. Je zou ook kunnen starten met die 8 poules van 3, maar het nadeel is dat je elke speeldag dan een ploeg hebt die niet moet spelen. Een ploeg die dan op speeldag 1 en 2 moet spelen, en dus rust heeft op speeldag 3, heeft op die manier toch ook wel een extra voordeel voor de volgende ronde.

Gewoon terug 16 ploegen, maar dat zal niet gebeuren natuurlijk.
 
Wij hebben enkele maanden terug ook niet kunnen winnen van Tsjechie, als die een goeie dag hebben, kunnen die Nederland verslaan.
Dat verschil in mentaliteit tussen ons en de Nederlanders is toch elk toernooi opvallend he :p

Ik hoorde gisteren sommige NL analisten zeggen: we kunnen zelfs energie sparen tot in de halve finale :laugh:
En ook (Van Der Gijp): we weten hoe we de Belgen zouden kunnen uitschakelen, gewoon Lukaku en KDB tegenhouden :rofl:

En wij Belgen altijd zo voorzichtig.
 

Alvaro Morata kon niet slapen na bedreigingen​

De Spaanse aanvaller Alvaro Morata, die op het EK geregeld werd uitgefloten door zijn eigen fans, heeft erg afgezien van de kritiek aan zijn adres. In een interview met de Spaanse radiozender Cope vertelde hij dat ook zijn familie eronder te lijden had. 'Ik ben bedreigd, mijn familie werd beledigd', zei de 28-jarige vader van drie zonen. Na de wedstrijd tegen Polen (1-1) lag Morata naar eigen zeggen negen uur wakker.
In de laatste oefenwedstrijd voor het EK werd Morata door een deel van de Spaanse supporters op de korrel genomen. Toen hij in de eerste groepsmatch tegen Zweden (0-0) enkele kansen miste, werd hij opnieuw getrakteerd op een fluitconcert. Van Luis Enrique kreeg Morata toch een basisplaats tegen Polen. Zijn doelpunt vierde hij dan ook met de bondscoach. Toen Gerard Moreno bij 1-1 zijn penalty tegen de paal trapte, miste Morata onbegrijpelijk in de herneming. Tegen Slovakije (5-0) ging Morata zelf de mist in vanaf de strafschopstip.
'Wellicht heb ik mijn job niet naar behoren gedaan. Ik begrijp dat ik kritiek krijg wanneer ik niet scoor', verklaarde Morata op Cope. 'Maar ik wou dat de mensen zich mijn situatie eens konden inbeelden.' Morata vertelde over de bedreigingen, die soms ook gericht zijn naar zijn kinderen. De Spaanse spelers kunnen terecht bij de psycholoog Joaquín Valdez. 'Het is zeer goed dat er iemand is die altijd naar je luistert en je begrijpt, wanneer je dat nodig hebt', besloot de spits.
(liveblog De Standaard https://www.standaard.be/cnt/dmf20210531_94371897 )

Wat een marginale mensen lopen er soms toch rond in de wereld.
Kritiek geven op de prestatie van een sporter, ok, maar bedreigingen? :wallbash:
Op Morata dan nog, die mens ziet er superprofessioneel en bescheiden uit, dus die doet ook gewoon zijn best...
 
fwiw: de kans dat een ploeg de wedstrijd wint ééns ze in die fase zitten, op basis van bookies:
Code:
TEAM         Final   Semi-F  Quarter 1/8
Italy        68,25%  55,68%  58,01%  75,00%
Austria      37,27%  31,51%  26,11%  25,00%
Belgium      61,30%  61,50%  63,67%  53,33%
Portugal     80,25%  53,57%  52,21%  46,67%

France       71,72%  64,29%  66,08%  76,63%
Switzerland  37,14%  34,67%  38,41%  23,37%
Croatia      37,88%  37,27%  49,51%  25,00%
Spain        64,91%  61,50%  46,00%  75,00%

Sweden       36,78%  43,23%  25,74%  55,85%
Ukraine      23,16%  46,56%  30,23%  44,15%
England      66,21%  62,82%  72,56%  52,00%
Germany      55,17%  77,74%  71,46%  48,00%

Netherlands  49,65%  52,77%  65,86%  72,34%
Czech Rep.   31,33%  36,87%  48,23%  27,66%
Wales        35,42%  34,79%  34,84%  35,47%
Denmark      43,56%  45,23%  51,07%  64,53%
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan