Disney World Florida

Solleke89

Well-known member
Het is een ideetje dat al langer aan het kiemen was, maar het is nu concreter aan het worden, dus is het tijd om al een boel op te zoeken.
Mijn vader ( 71 jaar maar gaat nog steeds op de achtbanen), mijn broer (33) en ik (31) en misschien nog een kameraad (onze leeftijd) zouden naar Disney World willen gaan in 2023.
Periodes die ons leuk lijken zijn mei (heel interessant door de vele feestdag, bvb voor 12 dagen moeten er amper 5 dagen verlof genomen worden, 2 weekends, 2 feestdagen en 1 brugdag) of eind oktober tot midden november (ook 2 feestdagen + halloween sfeer in het park)

Ook kwa temperatuur en natheid zouden mei en november prima zijn, met 9 en 10 natte dagen per maand.
Duur zouden we toch zeker 2 weken gaan, naar wat ik gelezen heb zou als je alle parken goed gedaan wil hebben je zeker minstens 10 dagen moet gaan, het hoofd park alleen al doe je blijkbaar 4 dagen over. Uiteraard gaan we ook buiten Disney enkele dingen willen doen voor de afwisseling.
Dus ik denk toch zeker 14 dagen te gaan, in totaal, misschien iets langer.

Zijn er hier mensen die reeds Disney World hebben gedaan? Tips en ervaringen zijn altijd welkom.
Kwa vervblijf zijn er zo veel mogelijkheden, je hebt air bnb, partner hotels, Disney value resorts.... Daar weten we nog niet goed wat kiezen. Sowieso hoeft luxe niet, we willen wel gewoon netjes en comfortabel zitten. Een auto lokaal huren is ook een ideetje, is het een must of niet?

Dus, shoot! :)
 
Wij hebben 6 dagen gedaan in Disney World. Op zich was dat wel voldoende, maar je kan er met g emak 10 of 15 dagen vullen :)
Ook 2 dagen Universal gedaan, dit zou ik misschien nog een dag langer genomen hebben.

In Disney haddne we een Disney hotel, dus je kon al wat fastpass reserveren op voorhand. En op de dag zelf dan ook weer opnieuw reserveren. Maar dit systeem is helemaal betalend geworden denk ik?
Wij zijn rond Halloween periode geweest. Nog steeds warm en vochtig ( geen regen gehad) dus wel zweten bij het minste.
 
Wij hebben 6 dagen gedaan in Disney World. Op zich was dat wel voldoende, maar je kan er met g emak 10 of 15 dagen vullen :)
Ook 2 dagen Universal gedaan, dit zou ik misschien nog een dag langer genomen hebben.

In Disney haddne we een Disney hotel, dus je kon al wat fastpass reserveren op voorhand. En op de dag zelf dan ook weer opnieuw reserveren. Maar dit systeem is helemaal betalend geworden denk ik?
Wij zijn rond Halloween periode geweest. Nog steeds warm en vochtig ( geen regen gehad) dus wel zweten bij het minste.

Hoe zat het met de drukte met Halloween?
 
In 2014 een hele hoop parken gedaan in Orlando. Wij zijn toen in september gegaan en dat is, puur voor de parken, een aanrader als het weer meezit. Tis dan hurricane season dus erg kalm en dirt cheap in de hotels maar je hebt de kans dat je een paar dagen niet buiten kan, dat er attracties gesloten zijn en qua weer is het drukkend warm met elke dag een plensbui. Wij hebben toen op 8 parken 2 rides geweten die toe waren door te veel wind en zijn maar 1 keer uitgeregend geweest. Voor de rest was de wachttijd wel telkens beperkt tot max 20 minuten dus dat maakt wel heel veel goed.

Disney heeft 4 parken en wij hebben per dag 1 park gedaan. Epcot hebben we niet rond gekregen dus ik zou toch idd minium 5 dagen nemen, met misschien nog een extra dag (of 2). Park to park is hier eigenlijk niet nodig, tenzij voor die extra dagen. Maar gezien de oppervlakte doe je eigenlijk maar 1 park per dag want je bent snel een uur onderweg tussen 2 parken (monorail, bootje, bus,...)
Mocht je rond Halloween gaan koop zeker een ticket voor een Mickey's not so scary Halloween party (of hoe het tegenwoordig ook noemt). Magic Kingdom is dan s'avonds open. Iedereen loopt daar verkleed, je kan op vele plaatsen trick or treaten, er is een speciale parade en bepaalde restaurants zijn omgevormd tot discotheken waar je kan dansen met villains. Echt een aanrader!

Universal zijn ook geweldige parken dus die zou ik er ook bij nemen moest ik van u zijn. Die hebben ook veel beter thrill rides dan Disney. Als je Harry Potter fan bent zeker een park to park ticket nemen voor Universal want dan kan je tussen beide parken reizen met de Hogwarts Express (doe heen en terug btw).
Puur qua rollercoasters is Seaworld trouwens ook een aanrader en Bush Gardens (in Tampa Bay) is ook heel cool.

Qua verblijf raad ik je aan om een hotel te nemen dat niet van de parken is (je gaat u honderden dollars besparen) maar wel met gratis vervoer naar een park. De meeste hotels rond Lake Buenavista hebben een shuttle naar Disney, die rond Universal naar Universal. Parking is ondertussen al meer dan $20 voor een dag dacht ik dus dat telt wel op. Wat je ook kan doen is kijken of je geen appartement of zelfs een villa kan huren. Die gooien ze die kanten ook naar u kop.

www.undercovertourist.com is een goeie website voor tickets met korting te kopen (vershiet niet vd prijs) en die hebben ook een crowd calendar zodat je zelf wat kan zien wat de beste periodes zijn. November zou in elk geval geen probleem mogen zijn. Mei is denk ik drukker, zeker naar het einde vd maand toe.
 
Wil ik ook wel volgen. Wij waren voor Corona van plan om in 2021 (in maart ofzo) om 3 weken Florida te doen, waarvan dan 10 dagen WDW en dan de andere dagen nog universal en eventueel nog wat rondreizen. Maarja Corona kwam en die planning zijn nooit concreet geworden.
Maar we willen dit sowieso nog wel doen in de komende jaren.
 
Trouwens wel opvallend:
10 dagen disney world + hotel + vlucht voor 2 personen =>3686€
10 dagen Centerparcs in een wat luxueuzer huisje voor 2 => 1890€
Dan betaal ik toch graag het dubbele voor Disney World ze :p
 
Hoe zat het met de drukte met Halloween?
Overdag viel dat wel mee ( het is er eigenlijk gewoon altijd druk ). 's Avonds hadden we not so scary halloween event van Disney: was ook wel leuk ,maar ook wel druk. Heel veel attracties doe je dan niet.

Universal zijn horror nights zijn ook wel een must, maar die zijn echt mega druk. Zeker de populaire houses ( stranger things bv 2u staan wachten).
Als hotel gast mag je ook 1u vroeger binnen ( ons ticket was 1 avond kopen, 1 avond gratis.). De eerste avond waren we wat aan de late kant, de 2e avond waren we erop tijd bij. Die Universal horror nights is wel niks om met kinderen te doen :D

Bij de Disney Halloween kan je wel met een shitload aan candy naar huis gaan :laugh:

Qua tickets:
Disney: gekocht op de Britse Disneyholiday site denk ik, was 10 of 14 day ticket incl photopass, denk kleine 500 euro pp
Universal: via Undercovertourist gekocht.
 
3 jaar geleden Orlando en alle grote gedaan (Disney, Universal, SeaWorld, Discovery Cove, etc). Fantastische trip, we denken er zelfs over na om gewoon dit jaar rinse en repeat te doen.

Wij zijn nogal thrillseekers en persoonlijk vond ik Disney net een tikkeltje minder in vergelijking met Universal (Hulk :love:) maar dat hangt vooral van persoon tot persoon af. Objectief gezien zijn dat gewoon allemaal fantastische parken. De beste coaster staat trouwens gewoon in SeaWorld, de Mako is 1 van de beste dive coasters die ik OOIT gedaan heb. Super smooth en fantastische drop.

Wij zijn wel in 1 van de drukste maanden gegaan (Augustus) en bij momenten was het ZEER druk (en ZEER warm) maar we hebben besloten om unlimited fastpasses te nemen. Verschrikkelijk duur maar twas toch het gat in onze portefeuille waard ;-)

Resort zou ik eigenlijk zeker en vast geen hotel aanraden. Wij bleven in World Quest Resort en die appartementen zijn echt zeer deftig, tis allemaal wat klassiek Amerikaans maar dat heeft ook zijn charmes. De ligging is perfect en binnen de 20mins ben je in 1 van de grote parken. Eten deden we gewoon via uber eats daar er meer dan genoeg keuze is, zowel fast food als healthy. Ontbijten deden we doorgaans in 1 van de parken of kookten we zelf.

Twas wel een duur tripje, met gezin van 3 gingen we toch richting 10K (natuurlijk een hoop extras genomen zoals premium economy op vliegtuig (dubbel en dik waard voor de nachtvlucht) swimming met dolphines, de fast passes, cabana bij discovery cove, etc, etc).

Auto huren is volgens mij absoluut niet nodig. We hebben alles geuberd en dat ging zonder problemen, soms wat opletten met de avonddrukte (wanneer de parken sluiten) om je chauffeur terug te vinden :D. World Quest Resort doet trouwens ook vaste drops en pickups naar de grote parken, mits reservering (gratis)

ps. Zeker de avondshows bij Disney doen, spectaculair!
 
3 jaar geleden Orlando en alle grote gedaan (Disney, Universal, SeaWorld, Discovery Cove, etc). Fantastische trip, we denken er zelfs over na om gewoon dit jaar rinse en repeat te doen.

Wij zijn nogal thrillseekers en persoonlijk vond ik Disney net een tikkeltje minder in vergelijking met Universal (Hulk :love:) maar dat hangt vooral van persoon tot persoon af. Objectief gezien zijn dat gewoon allemaal fantastische parken. De beste coaster staat trouwens gewoon in SeaWorld, de Mako is 1 van de beste dive coasters die ik OOIT gedaan heb. Super smooth en fantastische drop.

Wij zijn wel in 1 van de drukste maanden gegaan (Augustus) en bij momenten was het ZEER druk (en ZEER warm) maar we hebben besloten om unlimited fastpasses te nemen. Verschrikkelijk duur maar twas toch het gat in onze portefeuille waard ;-)

Resort zou ik eigenlijk zeker en vast geen hotel aanraden. Wij bleven in World Quest Resort en die appartementen zijn echt zeer deftig, tis allemaal wat klassiek Amerikaans maar dat heeft ook zijn charmes. De ligging is perfect en binnen de 20mins ben je in 1 van de grote parken. Eten deden we gewoon via uber eats daar er meer dan genoeg keuze is, zowel fast food als healthy. Ontbijten deden we doorgaans in 1 van de parken of kookten we zelf.

Twas wel een duur tripje, met gezin van 3 gingen we toch richting 10K (natuurlijk een hoop extras genomen zoals premium economy op vliegtuig (dubbel en dik waard voor de nachtvlucht) swimming met dolphines, de fast passes, cabana bij discovery cove, etc, etc).

Auto huren is volgens mij absoluut niet nodig. We hebben alles geuberd en dat ging zonder problemen, soms wat opletten met de avonddrukte (wanneer de parken sluiten) om je chauffeur terug te vinden :D. World Quest Resort doet trouwens ook vaste drops en pickups naar de grote parken, mits reservering (gratis)

ps. Zeker de avondshows bij Disney doen, spectaculair!
Ik denk dat je bij sommige parken ook zo'n airport pick up hebt. Bv bij disney mits je in een disney hotel zit. En anders idd gewoon Uber voorzien van luchthaven naar hotel..
Wij hadden wel een huurauto maar moesten geen parking betalen bij Disney (denk ik) omdat we in een Disney hotel zaten.

Hulk is inderdaad mega! Disney was een tikkeltje softer, die mount everest was wel de moeite. Space Mountain een dikke 0 in vergelijking met die in Parijs.
 
Sea World, 1 dag voldoende?
En Universal zou ik 3 dagen doen, 2 dagen voor de parken en 1 dag voor het waterpark. Of kom je dan niet toe met 3 dagen?
 
Wij zijn tijdens de kerstvakantie geweest 8 jaar geleden. Dat was eigenlijk niet eens zo druk. We waren er 2 weken en hebben alle Disney en Universal parken gedaan, Seaworld en Cape Canaveral gedaan. Alles gezien en tussendoor ook nog een toer in de moerassen gedaan en wat andere dingen bezocht. We verbleven in een soort hotel/appartement. Hadden ook een auto gehuurd. Zeker de moeite.
 
Sea World, 1 dag voldoende?
En Universal zou ik 3 dagen doen, 2 dagen voor de parken en 1 dag voor het waterpark. Of kom je dan niet toe met 3 dagen?
Universal waterpark hebben wij niet gedaan. Hier ook 2 dagen Univeral gedaan voor de parken. Op zich wel voldoende. Ik persoonlijk ging nog een dag extra genomen hebben ( om bv ook eens die city voor het park eens te bezien ).
 
Als je kinderen mee hebt kan ik me nog wel inbeelden dat je 2 of 3 dagen in die pretparken gaat doorbrengen, maar met volwassenen alleen zou ik er maximum 1 dag aan besteden. Dan liever gewoon in Florida een roadtrip doen of de omringende staten bezoeken.
 
Ook in mei geweest enkele jaren terug naar universal.1 dag in island of adventure en 1 dag volcano bay. Vlotjes alle attracties kunnen doen op 1 dag. Hangen meerdere schermen met de wachttijd. Bij volcano bay kan je inchecken met een soort armbandje en dan trilt het en mag je naar de attractie.

Ik zou idd ook nog de cape meenemen. Je kan eventueel eens bekijken vooraf wanneer er een raketlancering is. Moest je geluk hebben :).

Ook helemaal naar key west gereden. Wel dure overnachting hier. Ik dacht rond de 250 euro per nacht.
 
Kwa vervblijf zijn er zo veel mogelijkheden, je hebt air bnb, partner hotels, Disney value resorts.... Daar weten we nog niet goed wat kiezen. Sowieso hoeft luxe niet, we willen wel gewoon netjes en comfortabel zitten. Een auto lokaal huren is ook een ideetje, is het een must of niet?
Je kan ook een deluxe resort huren van een DVC eigenaar. Je betaalt dan $18-20 per punt. De point charts staan online: https://disneyvacationclub.disney.go.com/vacation-planning/points-charts

Stuur maar een privé bericht als je hier meer info over wilt, wordt anders te getailleerd voor hier denk ik.

In Disney haddne we een Disney hotel, dus je kon al wat fastpass reserveren op voorhand. En op de dag zelf dan ook weer opnieuw reserveren. Maar dit systeem is helemaal betalend geworden denk ik?
Fastpass is veranderd naar Genie+ en is inderdaad betalend. Je kan op voorhand een tijdslot reserveren.
Als je in een Disney Hotel verblijft dan krijg je een uur voorsprong op de rest.

Ik denk dat je bij sommige parken ook zo'n airport pick up hebt. Bv bij disney mits je in een disney hotel zit. En anders idd gewoon Uber voorzien van luchthaven naar hotel..
Wij hadden wel een huurauto maar moesten geen parking betalen bij Disney (denk ik) omdat we in een Disney hotel zaten.

Hulk is inderdaad mega! Disney was een tikkeltje softer, die mount everest was wel de moeite. Space Mountain een dikke 0 in vergelijking met die in Parijs.
De Disney Magical Express is ook getopt. De service is overgenomen door een 3de partij, maar is vanaf nu ook betalend.

Als je kinderen mee hebt kan ik me nog wel inbeelden dat je 2 of 3 dagen in die pretparken gaat doorbrengen, maar met volwassenen alleen zou ik er maximum 1 dag aan besteden. Dan liever gewoon in Florida een roadtrip doen of de omringende staten bezoeken.
Disney in 10 dagen gedaan. 2 dagen per park, 1 dag per waterpark. Wij konden de 2 dagen per park zeker gebruiken.
Wel toegeven dat we niet de snelste zijn, ook show meepikken en niet van opening tot sluit gaan.
 
Qua verblijf zou ik op airbnb zien. Wij hebben in September 2019 in een villa gezeten met 10 slaapkamers voor 40 dollar de nacht, omdat er een orkaan zat aan te komen en ze niemand anders vonden om hun 900 dollar/nacht villa te verhuren. Zwembad in de tuin en al. Geen orkaan gezien. Wij hadden wel een auto, aangezien we van Maryland naar daar zijn gereden, maar het park was maar 10 minuten rijden.

Was ook net toen scholen terug open waren, dus veel volk was er daar niet.
 
Sea World, 1 dag voldoende?
En Universal zou ik 3 dagen doen, 2 dagen voor de parken en 1 dag voor het waterpark. Of kom je dan niet toe met 3 dagen?
Sea World lijkt me 1 dag wel voldoende voor te zijn ja. Wij hebben dat toen op 1 dag gedaan en waren zelfs al terug buiten voor de dagelijkse bui. Als het dus wat beter weer is en wat drukker ga je ook nog wel toekomen met 1 dag.
Universal moet je wat sjans hebben met de wachttijden om rond te geraken op 1 dag per park. Het is niet zo groot dus perfect doenbaar op een dag maar als je overal een uur moet wachten is een dag snel om natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan