Disney World Florida

Stel dat je maar 1 dag voor Universal Studios en 1 dag voor DisneyWorld hebt, hoe kan je daar het maximum uithalen?
1 vd 2 skippen en 2 dagen naar het andere gaan. Tenzij je grote Disney fan bent best naar Universal gaan want anders ga je evengoed moeten kiezen uit 4 Disney parken.
Als je beiden wilt doen op 2 dagen ga je gewoon veel geld uitgeven om ergens geweest te zijn. Het effectief beleven ga je nooit doen op die korte tijd.
 
Mocht je Harry Potter fan zijn neem dan voor Universal een ticket voor beide parken op 1 dag te doen, dan kan je de Hogwarts expres nemen van Kings Cross naar Hogsmeade of omgekeerd.
Ben Harry Potter fan, dus bedankt voor tip! Moet je dat ticket op voorhand regelen? Of kan dat allemaal ter plaatse?
Heb je hoteltips in de buurt van Universal Studios?

Greetz
 
Ben Harry Potter fan, dus bedankt voor tip! Moet je dat ticket op voorhand regelen? Of kan dat allemaal ter plaatse?
Heb je hoteltips in de buurt van Universal Studios?

Greetz
Hoogstwaarschijnlijk zitten er hier met recentere informatie maar ik heb in 2014 mijn tickets gekocht via undercovertourist.com
Die geven wat korting op u tickets.

Qua hotel zat ik in de buurt van Disney zodat ik daar de shuttle kon nemen en mij 5 dagen parking bespaarde ipv 2 dus daar kan ik je niet bij helpen. Orlando zit wel ramvol hotels dus je vindt zeker je goesting wel.
Als je er maar 2 nachten zit kan je misschien eens kijken of de hotels van Universal zelf te betalen zijn, dan krijg je dacht ik nog een aantal voordelen in het park.
 
Ben Harry Potter fan, dus bedankt voor tip! Moet je dat ticket op voorhand regelen? Of kan dat allemaal ter plaatse?
Heb je hoteltips in de buurt van Universal Studios?

Greetz
Die reden alleen is al goed genoeg voor Universal te doen :D Universal ademt ook nog veel meer de "filmsfeer" uit dan Disney. Disneyland/world blijft eerder een pretpark met een Disneythema (behalve het Star Wars deel) terwijl Universal veel meer een themapark is met attracties.

De optische illusie van Hogwarts in Hollywood was trouwens echt héél goed. Het lijkt echt alsof heel dat kasteel daar staat. Kleine tip: dat boterbier is niet te zuipen ;)
 
Universal Studios (of toch die in Hollywood) is te doen op 1 dag. DisneyWorld, daar ga je héél selectief moeten zijn.
Florida imo toch alleszins niet - imo :).
FYI @Solleke89 het hoofdpark loopt in grote lijnen gelijk met dat in Parijs. 't is nu wel al ettelijke jaren geleden, maar was toen alleszins het geval.
 
Damn, universal studios ook niet goedkoop... Voor 2 dagen Universal Studios park to park ticket zitten we voor 2 personen al aan meer dan 600 dollar :crazy:
 
Damn, universal studios ook niet goedkoop... Voor 2 dagen Universal Studios park to park ticket zitten we voor 2 personen al aan meer dan 600 dollar :crazy:
:eek:

Toen ik 10 jaar geleden was in Universal Studios Hollywood was dat 90$ pp voor 1 dag (toen stond de €/$ 1.40), dus 63€ voor 1 dag. Dat was het waard, maar meer zou ik er nu ook niet aan besteden.
 
Zou het doenbaar zijn om op 1 dag de 2 parken (Universal Studios + Islands of Adventure) te doen met fast pass en toch de belangrijkste attracties mee te pikken?
 
Lijkt me haalbaar te zijn. Kijk wel is welke attracties erbij zitten. Hagrid bv is vaak een superlange rij en weet ni of die al onder t fastpass systeem valt, net zoals velocicoaster.

Qua overnachting, wij zaten in Best western orlando gateway hotel. Verwacht er ni teveel van want tis een standaard BW hotel. Lag op 3km ofzo van universal. Uber koste 3j terug nog geen 10 dollar heen. Hotel zelf toen 80€ p nacht.
 
Damn, universal studios ook niet goedkoop... Voor 2 dagen Universal Studios park to park ticket zitten we voor 2 personen al aan meer dan 600 dollar :crazy:

Pfoeh, stevig. Onze tickets voor 2 dagen universal, waren goedkoper dan 1 dag disney destijds (2016).

:eek:

Toen ik 10 jaar geleden was in Universal Studios Hollywood was dat 90$ pp voor 1 dag (toen stond de €/$ 1.40), dus 63€ voor 1 dag. Dat was het waard, maar meer zou ik er nu ook niet aan besteden.
Net efkes gekeken. Via undercover tourist in 2019 550$ betaald voor 2 day p2p tickets ( 2 personen). Was toen een promo dat je 3 dagen gratis kreeg, dus 5 dagen in totaal.
Die fastpass hadden we via het hotel ( loews royal pacific). Daar toen 320$ betaald voor 1 nacht. Maar je hebt wel fastpass voor de 2 dagen (dus dag van check in, en dag erna).

Bij ons zat die Hagrid er bv niét in. Was toch wel enkele uren wachten.
 
Zouden de toegangstickets voor Universal goedkoper worden als we ze nu al kopen ? We vertrekken begin april en zijn 19 en 20 april daar...
Op zich liever vlak voor ons bezoek, omdat je nooit weet dat we ons schema moeten aanpassen, het slecht weer is etc....
 
Terug
Bovenaan