Temperaturen Tenerife (Costa Adeje, Playa Americas)

Solleke89

Well-known member
Ben aan het uitvogelen wat de beste periode zou zijn om te gaan met enkele vrienden. We zouden een dikke week gaan waarvan een dag of 3 Siam Water Park, 1 dag de Jungle Zoo en de rest niks doen of evt wat sightseeing.

Buiten de schoolvakanties is een absolute must om enorme drukte in Siam Park te vermijden.

Wij zijn absoluut geen koukleumen, een graad of 23 met het zonnetje erbij is voor ons zeker voldoende.

Volgens veel websites zou de gemiddelde temperatuur aan de Costa Adeje in bvb mei, juni, september en oktober redelijk "laag" zijn. Klopt volgens mij niet echt, de gemiddelde temperatuur zou zijn 24,5 graden in juli terwijl het daar nu in praktijk gewoon 31 graden is (wat voor mij zelfs al te warm is)

Mei en oktober zijn een stuk goedkoper dan juni en september. Zijn er hier leden die zelf al in deze periodes in Tenerife geweest zijn en een realistisch zicht hebben op de temperaturen? :)
 
Normaalgezien ga je altijd goed weer hebben al kun je natuurlijk altijd de pech hebben dat je net die enkele dagen regen meepikt.

Ik ben zelf al ieder seizoen in tenerife geweest. In heb eind november al 30+ gehad en juni dan weer "maar" begin de 20. De wintermaanden zijn meestal stabiel al koelt het wat meer af 's avonds. In het voorjaar kun je wel wat hardnekkige bewolking hebben maar net zoals bij ons is de tijd dat het weer op seizoensniveau voorspelbaar was ook wel gepasseerd.

De rustigste periode is voor het algemeen toerisme de periode mei - juni, de overwinteraars zijn naar huis en de grote zomermassa trekt zich maar eind juni op gang. Al valt het mij toch altijd op dat er toch altijd ook heel veel jonge kinderen zijn in tenerife, ook in periodes dat je denkt "er is toch nergens in Europa vakantie"

conclusie: tmaakt allemaal niet zo veel uit
 
Normaalgezien ga je altijd goed weer hebben al kun je natuurlijk altijd de pech hebben dat je net die enkele dagen regen meepikt.

Ik ben zelf al ieder seizoen in tenerife geweest. In heb eind november al 30+ gehad en juni dan weer "maar" begin de 20. De wintermaanden zijn meestal stabiel al koelt het wat meer af 's avonds. In het voorjaar kun je wel wat hardnekkige bewolking hebben maar net zoals bij ons is de tijd dat het weer op seizoensniveau voorspelbaar was ook wel gepasseerd.

De rustigste periode is voor het algemeen toerisme de periode mei - juni, de overwinteraars zijn naar huis en de grote zomermassa trekt zich maar eind juni op gang. Al valt het mij toch altijd op dat er toch altijd ook heel veel jonge kinderen zijn in tenerife, ook in periodes dat je denkt "er is toch nergens in Europa vakantie"

conclusie: tmaakt allemaal niet zo veel uit
Dus mei of oktober mag ik nog zeker begin 20 graden verwachten en wat zon? :)
 
In tenerife is het koud als de temperatuur onder de 20 graden gaat, zelfs in december - januari - februari. Een minimale 20 mag je verwachten. Uitzonderingen zijn altijd mogelijk.

Hier de link naar het weer in 2022 in de maanden mei en oktober



niet slecht lijkt me. Als je kunt kiezen tussen de beide zou ik trouwens oktober nemen. Hier zit je al in bijna wintermodus in oktober en dan trek je nog eens naar de zon voor een weekje vitamine D. Als je in mei naar ginder trekt heb je ook hier al mentaal het vooruitzicht op lenteweer (zie de laatste weken)
 
Dus mei of oktober mag ik nog zeker begin 20 graden verwachten en wat zon? :)
Ja, ik ben in de oktober/november periode in zowel gran Canaria als Tenerife geweest. Ik kon twee keer nog aangenaam in de zee. Je kan altijd pech hebben natuurlijk maar volgens mij zit dat wel goed .
 
Ben zowel in mei als in oktober al geweest en beide warm weer gehad, siam park was nooit een probleem.
zeker als je rond zuidkant, playa de las americas blijft zul je veel zon hebben.
 
Ben aan het uitvogelen wat de beste periode zou zijn om te gaan met enkele vrienden. We zouden een dikke week gaan waarvan een dag of 3 Siam Water Park, 1 dag de Jungle Zoo en de rest niks doen of evt wat sightseeing.

Buiten de schoolvakanties is een absolute must om enorme drukte in Siam Park te vermijden.

Wij zijn absoluut geen koukleumen, een graad of 23 met het zonnetje erbij is voor ons zeker voldoende.

Volgens veel websites zou de gemiddelde temperatuur aan de Costa Adeje in bvb mei, juni, september en oktober redelijk "laag" zijn. Klopt volgens mij niet echt, de gemiddelde temperatuur zou zijn 24,5 graden in juli terwijl het daar nu in praktijk gewoon 31 graden is (wat voor mij zelfs al te warm is)

Mei en oktober zijn een stuk goedkoper dan juni en september. Zijn er hier leden die zelf al in deze periodes in Tenerife geweest zijn en een realistisch zicht hebben op de temperaturen? :)
Bedoelen ze met gemiddelde temperatuur niet dag + nacht ? In Mei/juni ist daar zeker warm genoeg om te zwemmen.
 
Wij gaan al 12 jaar meermaals per jaar naar tenerife. Ik denk niet dat we in het zuiden ooit minder dan 20 graden hebben gezien.
In het noorden kan het echt een pak kouder zijn. Daar kan je makkelijk onder de 20 graden gaan.

Vooral de maand februari mijden, dan regent het meestal vrij veel (lees 10 dagen op een maand). Alle andere maanden, gegarandeerd 20 graden of meer. (kan in de wintermaanden wel wat meer bewolkt zijn)

Dit jaar in april gegaan en het was 27 graden.
 
Vorig jaar eind april naar Costa Adeje en telkens tussen 20 à 25 zon. Was warm genoeg om in zwempak aan de rand van het zwembad te chillen
 
Terug
Bovenaan