Album of the week Della Zyr - 비타민과 우려 Vitamins and Apprehension

Lakigigar

Well-known member
della-zyr-%EB%B9%84%ED%83%80%EB%AF%BC%EA%B3%BC-%EC%9A%B0%EB%A0%A4-vitamins-and-apprehension-Cover-Art.jpg


Net zoals iedereen twijfelfde ik natuurlijk ook erg lang bij mijn albumkeuze, maar uiteindelijk toch besloten om mijn obsessie van het moment te volgen. Al kon ik heel veel albums natuurlijk kiezen, en misschien dat dat voor één van de die dan gebeurt voor een eventueel derde seizoen ergens dan volgend jaar?

Dit zal niet voor iedereen zijn, maar in zekere zin geldt dat voor elke vorm van muziek, en ik heb gewoon gekozen voor mijn ontdekking van het jaar, en dat is dus een album van Della Zyr, met het eerste album en voorlopig enige album die ze begin dit jaar blootgaf aan de wereld namelijk Vitamins and Apprehension. Veel over de artiest is niet zo bekend, maar ze kiest er wel voor om niet zo heel publiek te gaan met haar persoonlijkheid. Bij het vrijgeven van het album op Bandcamp voegde ze de volgende tekst toe, en daar gaan we het ook mee moeten doen, want verder vind ik niet zoveel informatie terug op een andere site enzovoort. Het gaat om iemand die tracht vrij anoniem te blijven, en duidelijk om een introvert iemand. Dat heb ik dan gemeen met die persoon.

For a very long time, I used to think about suicide every day. This album is about how my view toward life has changed in recent years. Thank you very much for listening!

'Vitamins and Apprehension' is composed of two sections. 'Vitamins' is a celebration of some of the things that make me appreciate being alive and conscious. 'Apprehension' is an interpretation of the realization that I want a future for myself as well as an admission of the unexpected complexities that arose following this realization.
The story is told from the perspective of a young boy who finds it difficult to accept that he loves watching the sun rise.

Het album is het werk van een Zuid-Koreaanse, en op het album zelf zijn de liedjes deels in het Engels en deels in het Koreaans. Maar dit album zal wel bewijzen dat Zuid-Korea meer is dan enkel en alleen K-pop (mocht dat nog niet duidelijk geweest zijn). Vitamins and Apprehension is een melancholisch album, misschien zelfs depressief maar ook met hier en daar wat hoop en optimisme verscholen, dus eerder melancholisch in zijn geheel.

m9MA1xB.png


Qua stijlen alleen al is het helemaal mijn ding natuurlijk met de dromerige muziek waar ik meestal voor te vinden ben en de typische shoegaze-klinkende gitaren. De langere nummers doen soms ook wel wat denken aan bepaalde post-rock muziek. En verder zijn er ook wat emo en folk-invloeden terug te vinden hier en daar.

Het album is vrij kort en kent zes nummers die sterk variëren van lengte.

1. 기다려준 새벽 (Following Her to No Particular Sunrise)
Een heel mooi en lang openingsnummer dat al een goed idee geeft wat je kan verwachten van het album.
2. Pale Blue Dot (지구 혹은 천국)
Heel erg rustig en zacht nummer.
3. Dream I: 호박씨, 고마움, 아쉬움
Een interlude en een aanloop naar het zeer mooie nummer Dream II. Zeer rustig en minimaal.
4. Dream II: 저울
Voor mij het hoogtepunt van het album. De track evolueert ook en kan misschien ook wel in tussenstukken gesplitst worden. Het is meteen ook het langste nummer van het album.
5. 살고 싶어!
Het meest shoegaze-y nummer. Niet heel erg lang, maar wel één van de meer energierijkere nummers met de typische shoegaze-sound.
6. 나의 미래 (So Please Don’t Leave Me) / 한숨 / To Go Forward Despite the Terror of Living in This World, Clinging to a Tiny Speck of Hope
Een heel erg lang nummer opnieuw, met een lange outro en opnieuw een nummer dat ik wederom zeer sterk vind. Mooie afsluiter.

En gezien ik al een beetje aan de late kant ben, zal ik er geen meer woorden aan vuil maken. Ondervind en ervaar het album zelf en hopelijk geniet je ervan.

Met de spotify link nog erbij.


En als alternatief deze playlist op YT (van het YouTube account van Della Zyr)

 
Dit klonk als een mix van My Bloody Valentine en Slowdive enerzijds en Cocteau Twins anderzijds, met nog wat akoestische indie folk er aan toe gevoegd. Ik ben fan van die groepen dus op zich vond ik dit ook niet slecht. Alleen weet deze artieste er niet echt een heel originele mix van te maken. Originaliteit is niet altijd zo belangrijk als de songs maar sterk genoeg zijn, maar die zijn wat minder memorabel na een eerste luisterbeurt dan wat bovenstaande bands uitgebracht hebben.

Iets wat ik met je vorig AOTW al had en hier weer een beetje terug komt: ik vind dat lo fi muziek een bepaalde charme kan hebben, het is cool dat mensen nu gewoon op hun slaapkamer een heel album met een laptop en een instrument in elkaar kunnen steken. Maar ik denk dat de productie bij shoegaze muziek wel een belangrijke rol speelt, hier is de mix alweer niet denderend en klinken de drums zwak. Vooral Dream II leed daar voor mij persoonlijk onder. Maar goed, daar gaat deze artieste gewoon niet de middelen voor hebben dus probeert ze gewoon het beste ervan te maken voor de muziek die zij wil maken, dat is ook bewonderenswaardig.

Soit dit laat het allemaal wat negatiever klinken dan ik het bedoel! Zeker niet met tegengoesting naar geluisterd. Pale Blue Dot en het laatste nummer waren mijn favorieten. De rest was ook zeker te pruimen, alleen was Dreams II voor mij een beetje te veel all over the place, het sprong de hele tijd van hier naar daar waardoor geen enkel stuk na één luisterbeurt bij bleef. Dan waren de andere nummers, waar ze wat meer overtuigd voor één bepaalde richting kiest, voor mij wat meer geslaagd.
 
Ik moet eerlijk bekennen dat ik hier niet veel aan vind, alvast mijn excuses.

Het klinkt allemaal op zich niet slecht maar het komt heel erg ruw en wat zondags over naar mijn smaak, een beetje als een werkstuk voor school waar je vol grootse ambities en dromen aan begint, maar je naarmate de deadline dichterbij komt meer en meer begint te schrappen om toch maar iets te kunnen indienen. De low budget productie zal daar ook wel voor iets tussen zitten, maar ik hoor dat niet graag en al zeker niet in dit soort muziek waarbij de klank het verschil maakt tussen geniaal en generisch, wegdromen of in slaap vallen. Het laatste nummer is imo veruit het beste.

Iedereen doet uiteraard zijn goesting voor dit concept, maar ik had persoonlijk een beetje gehoopt dat je een absolute topper in dit genre zou kiezen in plaats van wat voor mij klinkt als een random slaapkamerproject.

In uw afbeelding bij descriptors de termen 'optimistic' en 'suicide' vlak naast elkaar zien staan vat het eigenlijk mooi samen. :unsure:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tja, ieder zijn meug hé. Maar ik ga er van uit dat andere gebruikers de "toppers in het genre" al kennen, dus die heb ik nooit ook maar eens overwogen. Ik ben er ook niet van overtuigd dat de toppers in het genre bij de gebruikers niet in de smaak zal vallen die dit bijvoorbeeld niet goed vinden. Dat heeft geen enkele zin, hoewel elke groep anders is, maar velen beschrijven Slowdive ook als "slaapmuziek". Als je op iets anders had gehoopt, had ik gewoon het volledige genre links moeten laten liggen.

Ik kies voor iets dat ik persoonlijk erg goed vind, als anderen dat niet zo vinden, dan is dat jammer, maar dat zal mijn mening niet veranderen. Maar ik zal dan als er een seizoen 3 komt, een album uit een ander genre kiezen. Het probleem met een crowdpleaser kiezen is dat het dan misschien minder persoonlijk wordt voor mij, en ik wil wel dat een AOTW die ik nomineer iets is dat ik zelf begrijp en zelf erg goed vind, niet om ergens bij te horen als je begrijpt wat ik bedoel. En muziek is per definitie subjectief. Ik vind het een veel subjectiever medium dan iets als film bijvoorbeeld, ook omdat er meer keuze is uit de muziek en meer verscheidenheid dan in film.
 
Laatst bewerkt:
Low-budget of slaapkamer productie is tegenwoordig ook wel geen excuus meer, genoeg tools om ook vanachter je laptopje een track professioneel te masteren. En als je het zelf al niet doet, dan zijn er genoeg die het via fiver voor een appel en een ei voor jou doen.
@Nahrtent vat het ook voor mij zo een beetje samen. Men heeft precies een garageband YouTube tutorial gevolgd en wat goeie ideeën samen gesmeten. Jammer genoeg is dat geen garantie op succes.

Heb wel maar enkel de eerste track geluisterd dus heel eerlijk is mijn mening niet. Men vrouw riep net "Zet da af man!" :censored:
Dus morgen de rest even overlopen, hopelijk verrast het me nog en kan ik mijn mening nog wat bijstellen. Slowdive en Cocteau Twins doen toch het beste verhopen.
 
Vooral Dream II leed daar voor mij persoonlijk onder. Maar goed, daar gaat deze artieste gewoon niet de middelen voor hebben dus probeert ze gewoon het beste ervan te maken voor de muziek die zij wil maken, dat is ook bewonderenswaardig.
Dream II was een nummer dat genomineerd wordt op Muziekmeter voor song van het jaar (per maand), zelfs niet door mij. Dat nummer was wel de "traagste groeier" voor mij, maar een enorme groeier. Het heeft de finale van de maand gehaald (dus 12 beste nummers), en daarin zag ik dat het een enorme love it or hate it nummer was. Ofwel de laatste 3 plaatsen, ofwel zeer hoog of eerste plaats door gebruikers, op basis daarvan dus erg love it or hate it, misschien ook omdat het om een lange track gaat, en voor velen misschien "te veel gezeur" is?

Maar mij ligt het album mij enorm, en soms is het moeilijk om in te schatten of iets in de smaak zal vallen bij anderen. Bij sonhos tomam conta (mijn eerste AOTW) was ik zelfs wat verrast door de positieve respons, dus ik vind het niet altijd makkelijk om iets te kiezen. Misschien had ik beter het andere album waar ik tussen twijfelde moeten nomineren. Ik vermoed dat het misschien iets beter in de smaak zou gevallen, zeker als ik de huidige reacties nu zie, ben ik daar vrij zeker over. Maar goed, als er een seizoen 3 komt nomineer ik dat dan wel. :) (en het is een ander genre, dus goed voor de variatie dan).

Op een ander forum doe ik mee aan "songfestivals", dus waarbij iedere gebruiker een land kiest en vertegenwoordigt met een lied, en bijvoorbeeld op dat forum doe ik het ook meestal gewoon slecht. En mijn punten gaan meestal ook naar landen die het niet goed doen. Ik geef uiteindelijk vrij zelden punten aan de uiteindelijke winnaar (of landen die meedoen voor de overwinning). Mijn smaak verschilt gewoon enorm met de meeste mensen, vrees ik. En het is moeilijk om in te schatten voor mij of iets anderen kan bekoren of niet. Meestal is het antwoord niet.

Ik ben alvast blij dat mensen het op zijn minst geprobeerd hebben.
 
Laatst bewerkt:
Nou dit was echt mijn ding niet. Eigenlijk vooral door de technische beperkingen.

Naast de 'grainy' opnamekwaliteit en de mix die nooit echt clean is en geen instrumenten weet te onderscheiden, klinkt het heel 'nauw'.
dit duwt het meer naar de achtergrond voor mij, probeer dit eens heel luid te zetten en je merkt het meteen.
Dream II is duidelijk 'met de kamer mee' opgenomen.
nu goed dat is de technische kant, het kunstige is wel genoeg aanwezig. de orkestratie lijkt mij wel degelijk.
Dream I voor mij als favoriet.
het geheel is niet mijn ding, maar het heeft wel iets rustgevend.
 
Dit doet me inderdaad vooral denken aan MBV, Slowdive en hier en daar wat Memoryhouse maar je maakt het ons niet gemakkelijk door een album te kiezen zonder productie hoor @Lakigigar.

Soms kan die lofi sound echt een meerwaarde zijn maar hier vind ik het vooral storend. Het is eerder gebrek aan enige vorm van deftige productie dan lofi. Ik ben ver van een kenner van dit soort dingen maar het valt gewoon op dat dit een DIY projectje is.

Muzikaal heeft dit wel potentieel, hopelijk kan ze de opname eens opnieuw probeer maar dan bijgestaan door een echte studio en het bijhorende personeel, ik zal er dan met veel plezier nog eens naar luisteren en dan kunnen we het naar waarde schatten.
 
Ik kies voor iets dat ik persoonlijk erg goed vind, als anderen dat niet zo vinden, dan is dat jammer, maar dat zal mijn mening niet veranderen. Maar ik zal dan als er een seizoen 3 komt, een album uit een ander genre kiezen. Het probleem met een crowdpleaser kiezen is dat het dan misschien minder persoonlijk wordt voor mij, en ik wil wel dat een AOTW die ik nomineer iets is dat ik zelf begrijp en zelf erg goed vind, niet om ergens bij te horen als je begrijpt wat ik bedoel. En muziek is per definitie subjectief. Ik vind het een veel subjectiever medium dan iets als film bijvoorbeeld, ook omdat er meer keuze is uit de muziek en meer verscheidenheid dan in film.
Ik heb zelf heel het AOTW idee opgevat als een platform om je persoonlijke band met een bepaald album of band met iedereen te delen. Dat heeft m.i. niets met genre te maken. Ik luister wel graag naar blues rock, maar dat is zeker niet mijn favoriet genre of het genre waar ik het meest naar luister. Ik heb wel een heel hechte band met het eerste album van Aynsley Dunbar Retaliation, en had daarom dat album gekozen. Laat je leiden door wat jou raakt, niet door wat mensen verwachten te horen.

Dit gezegd zijnde, ik heb net naar je keuze geluisterd en vond het wel mooi, maar je vorige inzending had me meer te pakken. Dit is een genre waar ik niet zoveel van ken, dus ik heb geen idee wat te verwachten van de grootheden of de crowdpleasers in dit genre, en waarom dat beter of interessanter zou zijn dan Della Zyr. Ik weet echter wel dat ik niet snel nog eens hiernaar zal grijpen.
 
Weer totaal geen kenner van dit genre. Met sommige nummers was het wel een best aangename kennismaking moet ik zeggen!
Alleen zijn de drums niet echt mijn ding, en de productie ook niet helemaal. Het klinkt niet echt zuiver IMO.

Ik vind het over het algemeen klinken als mooie en vooral dromerige muziek (en dat is over het algemeen ook wel iets dat ik erg kan waarderen). De eerste nummers, misschien wel de opener, vind ik het beste klinken.

De wat stevigere nummers deden mij denken aan een soort rommelige alternative rock met wat ruis. (Dit is geen kritiek, trouwens.) Het vierde en vooral het vijfde nummer vind ik dan weer wat té rommelig en bij momenten overprikkelend.
Het laatste nummer weet ik niet zo goed wat ik ermee moet aanvangen...
 
Er wordt precies ook miniem gespeeld met de fade tussen de linkse en rechtse channels wat het geheel nog wat verwarrender maakt. Mss dat ze ook een binaural experience wilden creeren maar ook hier lijkt het eerder een mis bij gebrek aan techniek of materiaal.

Anyway, het maakt me wel benieuwd naar hoe het album opgenomen is want sommige instrumenten klinken wel ok. Speelt ze alles zelf ?
 
Ik zie hier kritiek op gebrek aan zuiverheid en techniek, maar volgens mij is dat "exact" de bedoeling. Persoonlijk voel ik mij aangetrokken tot lo-fi muziek, en ben niet degene die naar bombastische muziek gaat luisteren.

Of het "rommelig" is weet ik niet. Ik herken duidelijk "patronen" in de liedjes, ik heb ze ook al veel beluisterd, en voor mij zit er wel melodie en structuur in de liedjes, anders zou het me niet aantrekken.

Ik vind het over het algemeen klinken als mooie en vooral dromerige muziek (en dat is over het algemeen ook wel iets dat ik erg kan waarderen). De eerste nummers, misschien wel de opener, vind ik het beste klinken.

De wat stevigere nummers deden mij denken aan een soort rommelige alternative rock met wat ruis. (Dit is geen kritiek, trouwens.)

alternatieve rock met wat ruis is basically "shoegaze", en de iets zachtere/rustigere variant staat gekend als dream pop.

Ik weet persoonlijk niet goed hoe populair shoegaze ooit geweest in de lage landen, maar mijn idee/indruk is een stuk minder dan in de UK omdat ik zelden/nooit referenties hoor naar shoegaze muziek, tenzij je er actief naar zoekt, en het stelselmatig door radio's hier of populaire media bijvoorbeeld wordt genegeerd, alsook in de Nederland. De oorspronkelijke wave ontstond in de UK (rond eind jaren '80 en vooral de typische early 90s sound).

Mijn idee is dat daarna de commerciele branches zich richting britpop focusten (sommige britpopbanden hebben hun roots in "shoegaze" zoals The Verve enzovoort. Ride heeft ook geexperimenteerd met britpop. Andere groepen hebben platen die je ook bij britpop of nog vroeger jangle pop (het genre grootgemaakt door The Smiths) kan categoriseren.

Mid jaren '90 zijn de groepen die niet verder gingen met britpop gaan experimenteren met andere genres. Bepaalden gingen de post-rock toer op, anderen experimenteerden met elektronische muziek (wat toen ook opkwam: de tijd van Aphex Twin bvb.), sommigen gingen richting folk en country (zoals het Mojave 3 project).

In de jaren '00 werd de muziek wat populairder in de VS en ontstond de nu-gaze movement (shoegaze van nu) met vooral meer Amerikaanse groepen, en meer elektronische invloeden. Ook "blackgaze" zou later ontstaan, dan vooral in Frankrijk. In Oost-Azië heeft shoegaze aan populariteit gewonnen, en er zijn heel wat (obscure) Japanse shoegaze banden, sommige iets bekender. En obscure shoegazebanden zijn er ook te vinden in de andere Aziatische landen: Maleisie, Indonesie, China/Hong Kong en Zuid-Korea een beetje, maar Japan is de grootste exploot.

Hier in België heb je dat niet echt. Hooverphonic vooral in het begin leunt bij dream pop aan, maar was vooral meer geïnspireerd door Portishead en Massive Attack met de trip hop sound. (Björk en Radiohead hebben daar ook wel wat invloeden uit genomen, en de film Lost in Translation heeft een heel typische trip hop track in hun soundtrack ook.). Verder ken ik enkel "Slow Crush" nog, maar daar zijn de gitaren al wat harder dan bij de meeste shoegazebanden.

Dit gezegd zijnde, ik heb net naar je keuze geluisterd en vond het wel mooi, maar je vorige inzending had me meer te pakken. Dit is een genre waar ik niet zoveel van ken, dus ik heb geen idee wat te verwachten van de grootheden of de crowdpleasers in dit genre, en waarom dat beter of interessanter zou zijn dan Della Zyr. Ik weet echter wel dat ik niet snel nog eens hiernaar zal grijpen.

De meest typische platen van het genre zijn:
My Bloody Valentine - Loveless
Slowdive - Souvlaki

Maar van deze twee groepen is alles waard om te luisteren.

Ride - Nowhere
Pale Saints - The Comforts of Madness (en Pale Saints - In Ribbons)
Kitchen of Distinction - Strange Free World
Lilys - In The Presence of Nothing (en ook Eccsame the Photon Band is goed, maar minder typisch en iets unieker/experimenteler)

vind ik ook goede platen uit de early 90s shoegaze tijdperk. Eccsame te

En bij dream pop

Cocteau Twins - Heaven or Las Vegas (maar ook eerder werk maar HOLV is het meest typisch "dream pop")

Die "lo-fi" sound of subdued atmosphere is gewoon typisch voor die genres. Dit is puur hetgeen dat voor dat effect zorgt. Ik hoor dat men zegt: de productie klinkt niet echt zuiver. Volgens mij is dat exact de bedoeling? En het is ook wel typische muziek gemaakt vanuit de slaapkamer, geen grote band met 4 personen die de meest technische gewaagde guitar riffs spelen.

Maar Kevin Shields en Neil Halstead zijn wel gerenommeerde guitaristen (resp. MBV en Slowdive), dus daar zit zeker vakmanschap in, in het gitaarwerk en in die groepen. Dat zijn de 2 grote shoegazegiganten. En Robin Guthrie (van Cocteau Twins) mag je daar ook bijzetten (al is dat dan eerder dream pop). Het gitaarwerk van zowel Shields als Guthrie kun je eigenlijk gewoon direct herkennen. Het heeft een heel typische sound of feel. Shields heeft bijgedragen aan de soundtrack van Lost in Translation, Guthrie dan weer aan Mysterious Skin.

Loveless vind ik wel een plaat verder die iedereen eens gehoord moet hebben, en als je meer fan bent van sonhos tomam conta, en er is 1 plaat dat ik moet aanraden, is het die plaat.

Men vrouw riep net "Zet da af man!" :censored:

Ik heb nog nooit iemand tegengekomen buiten het internet die dat soort muziek goed vind. Zelfs bij Slowdive en Beach House zijn alle vrienden of mensen in mijn kring geen fan. Ze zijn ook allemaal van "zet dat af" of "dat is muziek om mee in slaap te vallen". Ze kunnen er gewoon niet tegen als ik dat zou opleggen, dat doe ik dan ook niet, en luister ik andere muziek of leg ik andere muziek op. Bij één van mijn vrienden bijvoorbeeld viel Shpongle ( @Nahrtent; ) en DJ Shadow meer in de smaak. En The Pharcyde ook (die ook een dromerige track hebben met Passin Me 'By ). En DJ Shadow met Midnight in a Perfect World ook. Maar verder ligt mijn smaak bij quasi iedereen bijna volledig uiteen.

Op het internet en discordgroepen waar ik meer in post, krijg ik meer positieve commentaar rond mijn muzieksmaak, dus in de (internationale) internetcommunities waar ik actief ben valt het doorgaans meer in de smaak, vooral in de communities waar de gemiddelde leeftijd lager ligt dan elders. Ik denk dat mijn smaak meer typisch(er) is voor gen z dan oudere generaties, vooral mensen geboren na 1996 dan (al is hip hop populair in die categorie en luister ik weinig naar de gekende artiesten).
 
Laatst bewerkt:
alles behalve slecht muziek ook, hoor. klinkt hier mss alsof ik het afbreek.
lo-fi en bombastisch spreken elkaar ook niet tegen.
iedereen hier heeft al een aparte 'smaak', dus je kan die bal hier niet echt opgooien.
eerlijk wel gewoon blij dat ge uw ding hebt gepresenteerd, daarvoor dient dit platform.
 
'Following her to no particular sunrise' en 'nummer 5': Zouden goed passen in een coming-of-age-film.
Dream II is idd bevredigend voer voor gans het lijf.
'Please don't leave me' in de achtergrond en foto's doorbladeren van je jeugdjaren, fuck, wat mis ik die tijd :headshake:.

Ik zet deze op gelijke hoogte met je vorige. Niets mis met dit type van geproduceerde muziek. (Alle) muziek verenigt.
 
'k Geraak er maar niet in, edoch ik vind het zeker niet slecht, gelijk een kunstboek in de kast dat je nooit doorbladert maar niet wegdoet, je wacht op de juiste sfeer om het vast te pakken.
 
Qua sound doet het inderdaad wel denken aan o.m. MBV. Is ook wel de enige band die ik echt heb verkend in dat genre. Het lo-fi aspect schrikt me niet echt af of anders gezegd is zeker niet storend voor mij.

Eerste nummer bouwt wel mooi op vind ik. Goeie afwisseling trager, dan weer versnellen... Tweede nummer is een eerste rustpunt gevolgd door de rustige intro Dream I. Dream II bestaat uit meerdere delen maar ik vind dat hier niet goed werken. Overgangen te abrupt waardoor de aandacht verslapt bij het nummer. Het volgende nummer bevalt me dan weer wel goed. Een beetje in de lijn van het openingsnummer. De afsluiter is ook een mooi nummer dat iets meer tijd nodig heeft.

Voorlopige favorieten nummers 1 en 5.
 
'Following her to no particular sunrise' en 'nummer 5': Zouden goed passen in een coming-of-age-film.
Dream II is idd bevredigend voer voor gans het lijf.
'Please don't leave me' in de achtergrond en foto's doorbladeren van je jeugdjaren, fuck, wat mis ik die tijd :headshake:.

Ik zet deze op gelijke hoogte met je vorige. Niets mis met dit type van geproduceerde muziek. (Alle) muziek verenigt.
Dat was mijn gevoel bij de hele plaat. Hier gaan we weer met de "soundtrack" sticker maar het hardere stuk in Dream II zat ik constant met beelden uit zo'n film in m'n hoofd. Een vrouw die peinzend door de raam van een trein peinzend naar buiten kijkt. Mijmerend over haar lief, die ze net heeft laten zitten omdat hij niet om kon met haar zwangerschap..
Something like that.

Er zit een beetje afwisseling in, zoals gezegd dat luider stukje rond 3 minuten in Dream II of ietwat "jazzy" stukje wat later in hetzelfde nummer.
Het vijfde nummer lijkt dan de ban definitief te breken maar met het laatste nummer is weer terug naar.

Conclusie: dit is niet m'n ding. Ik snap wel wat mensen hier kunnen in vinden en waarom ze het goed vinden.
Helaas maak ik geen deel uit van die groep. Dit gaat aan me voorbij.

En nog eens een thumbs up voor het aotw concept. Zonder dat, had ik deze plaat nooit op gezet. Niet dat ze gaat blijven plakken maar 't is altijd wel eens leuk om buiten je gekende hokjes te komen.
 
Terug
Bovenaan