De Verraders

De Verraders

Ik had nu niet vewacht dat Kael zich daar ging ontpoppen tot de grote intellectueel, maar damn wat een lege doos is die man.
Pas op: qua tactiek is dat wel een goede zet… het achterste van je tong niet laten zien en je van de domme houden, want anders kom je in het vizier van jouw bondgenoten en word je genomineerd.
Idem voor de verraders die je zo niet zullen vermoorden, want geen gevaar…

Waarmee ik niet zeg dat het bij Kaël zo is…😊

Ik word hier oprecht niet goed van. :laugh: Dat zouden mensen zijn met wie ik nooit wil weerwolven. Die redenering van iedereen is "Ik volg de groep omdat ik denk dat dat het slimste is."

Hoe kan dat nu ooit slim zijn? Als iedereen op dezelfde stemt, doet ge uw enige bron van zekere info (namelijk wie echt op wie stemt) compleet teniet.

Daarnaast kan ik er (mogelijk dankzij de voorkennis?) ook echt niet bij dat niemand hier zegt dat Walter nu al voor de derde (?) keer als tweede mee op de kar sprong om het makke slachtoffer af te slachten om dan achteraf compleet te vergeten wat daar was gebeurd. En die zegt voor hij stemt ook altijd nog eens "sorry, ik denk niet dat je een verrader bent". :crazy: Hoe duidelijk kan iemand het maken? Het enige wat Walter nog goed doet, is Hannelore meenemen in zijn val.

Om die reden ben ik mede teleurgesteld in Hannelore. Zij gaat Walter verdedigen omdat iemand die Walter verdenkt haar ook mee verdenkt. Die moet toch zelf ook beseffen dat de grootste roepers om het pact te behouden de slechteriken moeten zijn en dat er minstens 2 verraders in wagon 1 moeten zitten. Als lid van wagon 1 moet je toch nattigheid voelen?

Ge zou sommigen in dat spel toch eens een goeie pandoering willen geven. 😅
Uiteindelijk heeft Astrid ook enkel Walter juist. En de manier waarop ze het speelt is echt dom, terwijl ze denkt dat ze goed bezig is.
Maar Walter denkt echt dat hij onfeilbaar is natuurlijk.

Hebben we nu gezien of Loic zijn schild heeft bekend gemaakt?

Echt WTF dat Walter er nu nog altijd in zit. Want echt goed speelt hij het toch echt niet. Nu ook weer, Dirk rolt de rode loper voor hen uit, en dan gaat hij ineens zelf ook weer het woord nemen, waarmee het toch echt wel hard begon op te vallen hoeveel moeite hij doet om alle pijlen op 1 persoon te richten. En bijna iedereen loopt erin. Ook blijkt iedereen die flater aan de ontbijttafel al vergeten te zijn.

Nu ja, uiteindelijk krijgen wij een uurke te zien van wat daar in een gehele dag gebeurt en gezegd wordt, en wellicht wil de productie ons als kijker ook wat misleiden omwille van die kijjkerswedstrijd. Overigens ook geniaal van de productie van 3 verraders uit wagon 1 te kiezen nadat zij beslist hadden van een pact te sluiten.

Als volgende week Astrid vermoord wordt en Hannelore eruit gestemd (want Astrid zei ook dat ze zeker is van Hannelore), lig ik wel dubbel :p.

Laatst bewerkt:
Uiteindelijk heeft Astrid ook enkel Walter juist. En de manier waarop ze het speelt is echt dom, terwijl ze denkt dat ze goed bezig is.
Maar Walter denkt echt dat hij onfeilbaar is natuurlijk.

Hebben we nu gezien of Loic zijn schild heeft bekend gemaakt?
Nee, enkel tegen degenen met wie hij in de auto zat heeft hij het gezegd. Allez, da's toch wat ze hebben getoond.

Ik vermoed niet dat het kan, maar ik zou het wel geweldig vinden als de verraders Walter zouden vermoorden :unsure:
De reacties 's morgens, zeker van Astrid, zouden geweldig zijn.
Maar bon, dat is niet de bedoeling van het spel natuurlijk.

Dirk focuste in zijn uitleg op wagon 2.
Precies niemand (of dat laten ze toch niet zien) zegt iets over de wagon die nog voltallig is (die met het pact). Behalve zij zelf 's morgens aan tafel.

Zo'n pact is natuurlijk de droom voor de verraders. Zeker aangezien ze daar alledrie bijzitten...

In de montage is het voor de kijker duidelijk dat de verraders altijd aan namedropping doen en meegaan als er een naam gedropt wordt…
Allern vraag ik mij af of je dat als speler überhaupt kan zien, omdat er veel meer gebeurt op een dag dan 1 uurtje montage…

Hannelore heeft ook wel door dat er minstens 1 verrader in wagon 1 zit, het valt net iets te hard op dat iedereen uit wagon 1 nog aanwezig is.
En dan komt ze ook bij Walter uit. Walter vermoedt trouwens dat Hannelore dit beseft.
Alleen uit eigen belang zal ze hem voorlopig niet openlijk aanvallen.
Nochtans had ze haar onverdacht kunnen maken door op de kar te springen van Astrid, en zo goodwill kunnen creëren bij iedereen die Walter en haar verdenkt.
Een gemiste kans, en ik vrees dat het ook de laatste kans was.

Ofwel is het eten daar zoveel beter dan thuis ofwel willen ze allemaal zo lang mogelijk profiteren van hun smoel op tv want niemand speelt daar om de verraders te ontmaskeren, enkel om zo lang mogelijk in het spel te blijven. En dan heb je er nog een paar die op hun tenen getrapt zijn als ze een stem krijgen en dus extra hun best doen om die persoon onder de bus te gooien.

Astrid lijkt de enige die het spel wil spelen maar doet dat met zo weinig tact dat ze zichzelf meerdere keren in de voet schiet per aflevering. Ik zou die als verrader gewoon laten leven, die wordt toch weg gestemd de volgende keer.

Het feit dat niemand van heel die groep ingaat tegen Dirk zijn betoog met de simpele vraag waarom hij ervan uit gaat dat er in elke wagon een verrader zit spreekt imo boekdelen over de intelligentie, of het zelfbehoud, van iedereen daar aan tafel.

Tis dat mijn vriendin er zot van is dat het uberhaupt nog op tv komt hier want ik word er eerlijk gezegd een beetje ambetant van om nog naar te kijken.

Het is zoals die ene zei, ze spelen gewoon om er het langste in te zitten zoals de mol ipv verraders proberen te ontmaskeren.Die hannelore zei vorige week da ze ook die Walter verdacht, maar omdat ze liever met haar pact bezig is ipv de bedoeling van het spel toch maar op die grote stemmen.

Is ook staf zijn schuld om alle verraders uit dezelfde wagon te kiezen.

Het is zoals die ene zei, ze spelen gewoon om er het langste in te zitten zoals de mol ipv verraders proberen te ontmaskeren.Die hannelore zei vorige week da ze ook die Walter verdacht, maar omdat ze liever met haar pact bezig is ipv de bedoeling van het spel toch maar op die grote stemmen.

Is ook staf zijn schuld om alle verraders uit dezelfde wagon te kiezen.
Dat haalt idd heel het spel wat onderuit, als iemand een naam laat vallen hangt iedereen daar simpelweg zijn wagonnetje aan om toch zelf maar niet weggestemd te worden. Het feit dat de 3 verraders dan juist nog in de wagon zitten die hebben afgesproken om niet op elkaar te stemmen, maakt het spel helemaal wat belachelijk. En de juiste tactiek om zo lang mogelijk te overleven, blijkt dan ook nog eens om gewoon passief toe te kijken, personen zoals Niels Albert, Ward en Nora hebben nog maar amper een woord gezegd in alle afleveringen (of hebben de montage gewoon niet gehaald).

Hoe hard moet Walter door de mand vallen voor iemand (behalve Astrid) het door gaat hebben. De man verspreekt zich aan tafel, maakt een strategische fout met het schild en is altijd de eerste om als er een slachtoffer gekozen wordt zijn donderpreek af te steken dat hij net toevallig ook die persoon verdenkt. Om dan drie keer op rij een bondgenoot zo naar huis te spelen. Vooral de naïviteit van wagon 1 stoort me, die moeten nu toch wel doorhebben dat er minstens één verrader bij hen zit. Dat pact moet asap weg om het interessant te maken.

En eigenlijk zou onze bioloog nu ook Walter moeten doorhebben want Walter was de enige tegen wie hij gezegd had dat hij voor Ann ging gaan. En dan springt Walter natuurlijk direct op die kar, dat zou je meteen super verdacht moeten vinden.

Van die andere schapen valt weinig te zeggen, ze willen zelf zo lang mogelijk in het spel blijven dus springen ze als hyena's op een verzwakt iemand om hun eigen hachje te redden.

Hoe hard moet Walter door de mand vallen voor iemand (behalve Astrid) het door gaat hebben. De man verspreekt zich aan tafel, maakt een strategische fout met het schild en is altijd de eerste om als er een slachtoffer gekozen wordt zijn donderpreek af te steken dat hij net toevallig ook die persoon verdenkt. Om dan drie keer op rij een bondgenoot zo naar huis te spelen. Vooral de naïviteit van wagon 1 stoort me, die moeten nu toch wel doorhebben dat er minstens één verrader bij hen zit. Dat pact moet asap weg om het interessant te maken.

En eigenlijk zou onze bioloog nu ook Walter moeten doorhebben want Walter was de enige tegen wie hij gezegd had dat hij voor Ann ging gaan. En dan springt Walter natuurlijk direct op die kar, dat zou je meteen super verdacht moeten vinden.

Van die andere schapen valt weinig te zeggen, ze willen zelf zo lang mogelijk in het spel blijven dus springen ze als hyena's op een verzwakt iemand om hun eigen hachje te redden.
Mogelijk is er natuurlijk de montage waarin anderen ook hun zeg doen, maar ze enkel de meesterpleiter Walter aan het woord laten. Kan me niet voorstellen dat alle anderen daar altijd als makke vrouwtjes aan de tafel zitten.

Volgend jaar, De Verraders XXL, de advocaateditie.
Met in de hoofdrollen advocaten Walter Dahmen, Jan De Man, Jef Vermassen, Nina Van Eeckhout en Johan Platteau.
Met pleidooien aan de rondetafel van 12u aan een stuk… 😇

Terug
Bovenaan