De Verraders

VTM De Verraders

Op zich geen slecht begin maar het mag wel wat uitgebreider worden dan gewoon weerwolven met BV's. Ik ben benieuwd of die proeven iets gaan toevoegen. Persoonlijk vind ik het jammer dat je weet wie de verraders zijn, ik had graag mee gezocht. Je komt dan natuurlijk wel iets te veel in het vaarwater van De Mol dus waarschijnlijk zal het daarvoor zijn.
Het spel voor de kijker is net iedere aflevering te gaan gokken wie er door de verraders vermoord gaat worden en wie ze ervan gaan verdenken verrader te zijn.
Ik kende ook gemakkelijk de helft van de deelnemers niet, wat op zich niet slecht is omdat het dan minder snel afgezaagd is. Positief is ook wel dat de usuals suspects à la Karen Daemen (grotendeels) achterwege gelaten worden. Onze influencer mag idd snel verdwijnen, die irriteerde mij al met haar overdreven gedoe en qua strategie is ze precies ook niet echt mee.
Ja bij de aankondiging zeiden ze altijd bv's, maar er zitten toch een aantal mensen tussen die ik totaal niet als bv zou bestempelen. Dat is inderdaad niet slecht, maar dat is toch wel een foute aankondiging.
 
Ik zou gewoon al blijven kijken voor het lachje van Ward Lemmelijn. Geniale kerel die ik wat volg sinds de container cup. Wat een atleet.
 
Vond het op zich wel nog een goeie eerste aflevering. Stoorde me enkel aan onze influencer van dienst.
En ze is precies ook totaal niet mee. Ze wou Wendy er al uit stemmen, terwijl Wendy net een superhandige afleider is. Veel mensen zullen Wendy al verdenken als verrader, waardoor zij er wel tijdens de avondronde er eens zal uitgestemd worden.
Dan heeft het geen zin om als verrader haar te vermoorden.
Een verrader zal zeker ook het schild kunnen hebben, en tuurlijk zou dat kunnen dat verraders dan verraders aan gaan duiden, om de anderen op het verkeerde been te zetten.
In Nederland hebben ze dat gedaan, maar het was een gigantisch risico, omdat veel mensen net redeneerden dat dit de afleiding zou zijn. Een verrader die zichzelf vermoord, maar toch niet vermoord kan worden wegens het schild.
Ik hoop wel dat de verraders nu ook de opdracht krijgen om de opdrachten te gaan saboteren, want anders is er maar weinig aan natuurlijk.
Het is de mol niet hé. De verraders willen even hard de opdrachten winnen als de rest. De opdrachten zijn wat opvulling, vooral bedoeld om de verraders wat afleiding te geven en mensen bondjes te laten maken en dergelijke. Zodat de complot theorieën volop kunnen rondgaan.

Ik ben wel nog niet mee waarvoor ze nu precies spelen, die zilverklompen zijn voor de kijker die wint ofzo?
In Nederland is dat voor degene die de finale wint. In België speel je dan puur voor de eer dat je gewonnen hebt?
 
Het is de mol niet hé. De verraders willen even hard de opdrachten winnen als de rest. De opdrachten zijn wat opvulling, vooral bedoeld om de verraders wat afleiding te geven en mensen bondjes te laten maken en dergelijke. Zodat de complot theorieën volop kunnen rondgaan.

Ik ben wel nog niet mee waarvoor ze nu precies spelen, die zilverklompen zijn voor de kijker die wint ofzo?
In Nederland is dat voor degene die de finale wint. In België speel je dan puur voor de eer dat je gewonnen hebt?
Die opdrachten zijn toch net om die zilverklompen mee te verdienen dacht ik?
 
Es meedoen aan het wedstrijdje ...

Gaan volgens mij vermoord worden:
Niels, Maureen, Ward

Gaan volgens mij verbannen worden:
Jamie-Lee, Kim, Inge

Wie overleeft tot het eind:
Hannelore, Dominique, Astrid
 
En ze is precies ook totaal niet mee. Ze wou Wendy er al uit stemmen, terwijl Wendy net een superhandige afleider is. Veel mensen zullen Wendy al verdenken als verrader, waardoor zij er wel tijdens de avondronde er eens zal uitgestemd worden.
Dan heeft het geen zin om als verrader haar te vermoorden.
Ja MaAr WeNdY nAm HaAr NiEt SeRiEuS !!
Echt wtf zelfs... als die zo nog 2 keer gaat reageren wordt die toch ontmaskerd? Die komt bij mij over als iemand die gewoon gaat roepen dat ze verrader is om toch maar wat aandacht te krijgen als ze nog een paar snel afgeschreven gaat worden.

Qua vermoorden weet ik eerlijk gezegd niet of ze de ballen hebben om in aflevering 1 al iemand uit eigen wagon te nemen, hoe een goeie strategie dat ook zou zijn, dus gok ik iemand uit de 3e wagon gezien wagon 2 een schild heeft en dat dus altijd een beetje gokken is.
 
Die wagonnen geven wel een extra dimensie aan het spel. Dat heb je bij gewone weerwolven toch niet dacht ik hé ? Ik heb het een aantal keer gespeeld met vrienden en mis wel de interactie en overleg waarbij je vijf keer moet nadenken alvorens je keuze te maken. Ook die extra personages voegen imo weinig toe.
 
En ze is precies ook totaal niet mee. Ze wou Wendy er al uit stemmen, terwijl Wendy net een superhandige afleider is. Veel mensen zullen Wendy al verdenken als verrader, waardoor zij er wel tijdens de avondronde er eens zal uitgestemd worden.
Dan heeft het geen zin om als verrader haar te vermoorden.

In Nederland hebben ze dat gedaan, maar het was een gigantisch risico, omdat veel mensen net redeneerden dat dit de afleiding zou zijn. Een verrader die zichzelf vermoord, maar toch niet vermoord kan worden wegens het schild.


Ik zou tactisch gezien ook op Wendy stemmen.
Optie 1 is inderdaad wat hierboven staat, indien ze het schild blijkt te hebben.

Optie 2: Wendy is sowieso de topverdachte bij velen dat ze het schild heeft. Als ze toch vermoord blijkt, is er maar 1 iemand die zeker was dat ze het niet had en dus geen risico nam met haar toch te vermoorden en dat is degene met het schild. Diegene baant zich op die manier ook ineens een weg naar de top van het verdachtenlijstje.
 
Es meedoen aan het wedstrijdje ...

Gaan volgens mij vermoord worden:
Niels, Maureen, Ward

Gaan volgens mij verbannen worden:
Jamie-Lee, Kim, Inge

Wie overleeft tot het eind:
Hannelore, Dominique, Astrid
In die volgorde van waarschijnlijkheid? (voor vermoord en verbannen)
 
Wat mij opviel toen ze in die auto's zaten, 2 van de auto's (denk ik) hadden geen hoofdsteunen op de voorzetsels staan, mag dat wel?
Dat was waarschijnlijk om iedereen on de auto op beeld te hebben, maar dacht toch dat dat niet mocht?
 
Ze gaan toch moeten opletten dat ze niet teveel gaan sturen, Walter maakt zich al aardig verdacht door op het moment dat Astrid de groep wil overhalen, plots zijn donderpreek af te steken.
 
Wendy maakt haar kwaad dat iedereen een schaapje is maar een paar uur daarvoor in de auto stelde ze zelf voor om samen op 1 persoon te stemmen :biglaugh:
 
Een stukje uit review op het Nieuwsblad (zit achter paywall):

Als mensen op voorhand hard schreeuwen dat een programma de nieuwe hit wordt, is dat een reden om argwanend te zijn. Maar ‘De verraders’ breekt niet onder die anticipatie en verwachtingen.

Toch is De verraders een gemiste kans: er steekt geen Birgit Herteleer in. Nochtans kan er niet genoeg Birgit Herteleer zijn, een verschijning aangenamer dan de geur van brandend dennenhout. Zelfs bij een oorlogsdreiging of geopolitiek gestoei weet je dat er, met haar erbij, aan het einde altijd vrede gloort. Mocht televisie niet bestaan, voor een vrouw als nieuwsanker Birgit Herteleer zouden ze het uitvinden. En nog snel ook.



What the fuck is dit?
Tenzij ik iets gemist heb, steekt die gewoon een liefdesverklaring af naar die journaliste Birgit Herteleer?
 
Een stukje uit review op het Nieuwsblad (zit achter paywall):

Als mensen op voorhand hard schreeuwen dat een programma de nieuwe hit wordt, is dat een reden om argwanend te zijn. Maar ‘De verraders’ breekt niet onder die anticipatie en verwachtingen.

Toch is De verraders een gemiste kans: er steekt geen Birgit Herteleer in. Nochtans kan er niet genoeg Birgit Herteleer zijn, een verschijning aangenamer dan de geur van brandend dennenhout. Zelfs bij een oorlogsdreiging of geopolitiek gestoei weet je dat er, met haar erbij, aan het einde altijd vrede gloort. Mocht televisie niet bestaan, voor een vrouw als nieuwsanker Birgit Herteleer zouden ze het uitvinden. En nog snel ook.



What the fuck is dit?
Tenzij ik iets gemist heb, steekt die gewoon een liefdesverklaring af naar die journaliste Birgit Herteleer?
Blijkbaar heeft die wel wat fans: https://www.showbizz24.be/vtm/ieder...-nieuwsuitzending-van-birgit-herteleer-127694
 
Wat mij opviel toen ze in die auto's zaten, 2 van de auto's (denk ik) hadden geen hoofdsteunen op de voorzetsels staan, mag dat wel?
Dat was waarschijnlijk om iedereen on de auto op beeld te hebben, maar dacht toch dat dat niet mocht?
Dit komt echt supervaak voor, let er maar eens op in films/series/shows/... Dat dit je nog niet eerder opgevallen is :D
Maar in die Kia viel het idd wel harder op doordat er zo'n rare vorm achterblijft als je de hoofdsteunen weghaalt.
 
Terug
Bovenaan