De Verraders

VTM De Verraders

Birgit Herteleer is dan ook het knapste wat op de Vlaamse televisie verschijnt tegenwoordig :love2:
Samen met Hannelore Simoens geeft VTM wel een dikke vette vinger naar de trend van inclusiviteit.

Beetje hetzelfde elan als K2 zoekt K3. We doen alsof iedereen mee mag doen met het spelletje maar de knikkers blijven voor de crème de la crème.
 
Laatst bewerkt:
Wat een saai programma is me dit eigenlijk.
Een hoop BV's die dag in dag uit wat random zitten praten: 'Jij bent de verrader!' 'Of wacht nee, jij niet, die andere is de verrader', 'Of misschien is het toch iemand anders'.
De dag begint aan de ontbijttafel, nadien gaan we wat hout klieven, dan weer lunchen aan dezelfde tafel. s' Namiddags spelen we een veredelde vorm van het spelletje Wie Is Het? in de kerk van Maastricht, vervolgens rijden we terug naar huis en zetten we ons aan de ronde tafel voor een nieuw gesprek: Jij bent de verrader!' 'Of wacht nee, jij niet, die andere is de verrader', 'Of misschien is het toch iemand anders'.

Niet om aan te zien.
 
Wat een saai programma is me dit eigenlijk.
Een hoop BV's die dag in dag uit wat random zitten praten: 'Jij bent de verrader!' 'Of wacht nee, jij niet, die andere is de verrader', 'Of misschien is het toch iemand anders'.
De dag begint aan de ontbijttafel, nadien gaan we wat hout klieven, dan weer lunchen aan dezelfde tafel. s' Namiddags spelen we een veredelde vorm van het spelletje Wie Is Het? in de kerk van Maastricht, vervolgens rijden we terug naar huis en zetten we ons aan de ronde tafel voor een nieuw gesprek: Jij bent de verrader!' 'Of wacht nee, jij niet, die andere is de verrader', 'Of misschien is het toch iemand anders'.

Niet om aan te zien.
Het spel moet nog wat vorm krijgen. Hoe dichter bij de finale, hoe belangrijker tactieken worden.
Ik zou het nog niet afschrijven. En het kan zijn dat dit een minder seizoen wordt, maar volgend jaar dan veel beter gespeeld wordt.
In Nederland trok dat eerste seizoen echt op niets, terwijl de tactiek die gebruikt is door de verraders in het tweede seizoen echt geniaal was.
 
Het spel moet nog wat vorm krijgen. Hoe dichter bij de finale, hoe belangrijker tactieken worden.
Ik zou het nog niet afschrijven. En het kan zijn dat dit een minder seizoen wordt, maar volgend jaar dan veel beter gespeeld wordt.
In Nederland trok dat eerste seizoen echt op niets, terwijl de tactiek die gebruikt is door de verraders in het tweede seizoen echt geniaal was.
Ik mis vooral beelden van de onderlinge communicatie tussen de verraders. Damen moet gezegd hebben tegen Loic dat ze hem noemden als aanstoker voor Wendy. Dat lijkt me toch essentieel te zijn dat je dit aan elkaar zegt. Die moeten toch meer tactiek bespreken dan hetgene we zien?
 
Ben toch blij dat ons Wendy’tje eruit ligt ze.
Word daar om de één of andere reden echt ambetant van.
 
Birgit Herteleer is dan ook het knapste wat op de Vlaamse televisie verschijnt tegenwoordig :love2:
Samen met Hannelore Simoens geeft VTM wel een dikke vette vinger naar de trend van inclusiviteit.

Beetje hetzelfde elan als K2 zoekt K3. We doen alsof iedereen mee mag doen met het spelletje maar de knikkers blijven voor de crème de la crème.
Jezus ...
 
Ik vind er niet veel aan, bijna even nutteloos als dat programma over die marbles. Wat een lauwe opdracht ook zeg...
 
Dit komt echt supervaak voor, let er maar eens op in films/series/shows/... Dat dit je nog niet eerder opgevallen is :D
Maar in die Kia viel het idd wel harder op doordat er zo'n rare vorm achterblijft als je de hoofdsteunen weghaalt.
Inderdaad, in films / series / shows, zaken die opgenomen worden op privé terrein of afgesloten stukken weg. Dit was gewoon op de openbare weg.
 
Moest dit format door Woestijnvis zijn gemaakt, zou het een spannender verhaal zijn geweest. Er schort precies iets aan momenteel…
En presentator Staf past niet echt… het zou mysterieuzer zijn met iemand als Michiel De Vlieger, zoals bij de vroegere De Mol seizoenen…
 
Ik mis toch ook wel wat meer diepgang. Ik zie eigenlijk totaal niet hoe ze nu te weten zouden moeten komen wie de verraders zijn, momenteel is dat precies enkel door heel de dag wat te liggen praten met elkaar.
 
Ik mis toch ook wel wat meer diepgang. Ik zie eigenlijk totaal niet hoe ze nu te weten zouden moeten komen wie de verraders zijn, momenteel is dat precies enkel door heel de dag wat te liggen praten met elkaar.
Op zoek naar 3 mollen, die eigenlijk niks saboteren, dus ook niet echt zichtbaar zijn als mol…

Zijde gij het?
Ja, ik ben het…
Ob, leuk… gevonden…
 
Het enige leuke in dat wolvenspel als je het onder vrienden speelt zijn de discussies in de "raadskamer" over wie dan wel verrader is of onschuldig. Daar kunnen soms leuke mindfucks uitkomen, maar hangt er sterk vanaf met wie je speelt en welke kaarten er in het spel zitten van extra personages. Hebben het eens in een hostel gedaan onder een groep reizigers, dat was supetof, daarna nog een aantal keer met vrienden gespeeld maar was toen echt dom.

Als je dan nog een groep hebt die gewoon volgt, er geen talisman in het spel zit en Wendy die niks op tafel gooit ter verdediging tja, dan valt er niet veel van te maken. Astrid probeerde nog wel maar zette daarbij haar eigen leven op het spel (door gebrek aan talisman of andere personages).
 
Ik mis toch ook wel wat meer diepgang. Ik zie eigenlijk totaal niet hoe ze nu te weten zouden moeten komen wie de verraders zijn, momenteel is dat precies enkel door heel de dag wat te liggen praten met elkaar.
Nu kunnen ze dat idd nog niet te weten komen, pas verder in het spel kunnen bondgenoten tactieken beginnen te ontdekken.
En dan op basis van die tactieken kijken ze wie er grote kans heeft om verrader te zijn.

Je moet ook zo lang mogelijk onder de radar blijven, als bepaalde mensen jou beginnen te verdenken is het aan jou om te zorgen dat jij niet genoemd wordt aan de ronde tafel. En ook om te zorgen dat je niet vermoord wordt 's nachts.
Dus het gaat er niet alleen om dat je de verraders ontmaskert, maar dat je ook zelf tot het eind in het spel blijft.

Het is net die totale mindf*ck dat het spel eigenlijk wel wat diepgang geeft. Niets of niemand is te vertrouwen en je hebt geen concrete bewijzen voor iets, enkel speculatie.
 
Gisteren gekeken met mijn dochter (die al Among Us of Weerwolven gespeeld heeft). Ik vond het maar zeer moeilijk om te volgen eigenlijk. Komt wellicht omdat ik nog niets afweet van de strategie in die spellen. Zoals hierboven al aangehaald kwam het voor mij vooral over als een hoop volwassenen die gewoon wat zitten te lullen dat ze obviously gewoon bondgenoot zijn.

Ik snap nu wel door hier erover te lezen hoe je er tegelijk voor moet zorgen dat je niet overduidelijk een verrader bent (zodat je niet weggestemd wordt) noch een bondgenoot (zodat je niet vermoord wordt). Maar ik vond dat helemaal niet goed uit de verf komen, en wie dus niet bekend is met het spelconcept begrijpt eigenlijk nauwelijks wat er juist gaande is.

Overigens, hoe tenenkrullend is het dat er nu gedaan wordt of er echt met mensen hun voeten en emoties gespeeld wordt : https://www.hln.be/showbizz/wendy-v...aders-wat-ze-achter-mijn-rug-zeiden~adf7a5a3/ of ook https://www.hln.be/tv/achter-de-sch...and-voor-de-afvallers-was-geen-luxe~a1287032/ . WTF man, het is gewoon een spel he !
 
Overigens, hoe tenenkrullend is het dat er nu gedaan wordt of er echt met mensen hun voeten en emoties gespeeld wordt : https://www.hln.be/showbizz/wendy-v...aders-wat-ze-achter-mijn-rug-zeiden~adf7a5a3/ of ook https://www.hln.be/tv/achter-de-sch...and-voor-de-afvallers-was-geen-luxe~a1287032/ . WTF man, het is gewoon een spel he !
Het is een spel, maar ook een spel kan hard gespeeld worden. En als je zo opgaat in dergelijke spellen, dan kan het soms moeilijk worden om realiteit en spel uit elkaar te halen. Dus ik kan dat toch wel begrijpen.
 
Terug
Bovenaan