VTM De Verraders S02

Programmamakers: wtf is er ineens met de dolken gebeurd? Of zijn die van vorige afleveringen niet meer bruikbaar (en waarom werden ze dan niet in gezet?).
Nooit expliciet gezegd, maar ik denk dat je ze enkel de dag zelf kan inzetten, anders kan 1 persoon te machtig worden.

Waarom ze dan niet steeds gebruiken? De dolk tonen bewijst dat je het schild niet hebt, dus ben je kwetsbaar om vermoord te worden die nacht. Zolang het schild niet getoond wordt in de avond sta je dus toch nog wat sterker.
Het spel heeft veel gemeen met weerwolven, daar kan je ook best niet toegeven als je een ziener bent om iemand te redden, want dan teken je je eigen doodvonnis. Om de laatste wolf te doden, of bij meerdere ze allen aan te duiden doe je dat wel.
 
Nooit expliciet gezegd, maar ik denk dat je ze enkel de dag zelf kan inzetten, anders kan 1 persoon te machtig worden.

Waarom ze dan niet steeds gebruiken? De dolk tonen bewijst dat je het schild niet hebt, dus ben je kwetsbaar om vermoord te worden die nacht. Zolang het schild niet getoond wordt in de avond sta je dus toch nog wat sterker.
Het spel heeft veel gemeen met weerwolven, daar kan je ook best niet toegeven als je een ziener bent om iemand te redden, want dan teken je je eigen doodvonnis. Om de laatste wolf te doden, of bij meerdere ze allen aan te duiden doe je dat wel.
Had Martine niet eens een dolk en een schild?
 
Wel spijtig dat Charlotte niet weggestemd werd, want ik was echt benieuwd hoe ze zich ging outen als verrader na al dat gebleit. Ik zag het echt nog gebeuren dat ze ging zeggen dat ze bondgenoot was en Staf ten tonele ging moeten komen met “neen meiske, je was toch echt wel een verrader”. :D
 
VTM verraadde de uitkomst in de trailer die ze al gans de week uitzenden.
Je ziet Charlotte in de trailer wenen in de zetel met Hans en Sarah naast haar.
Die scène was nog niet gepasseerd toen ze aan de ronde tafel gingen, dus je wist op voorhand dat die scène nog moest komen en dat ze er dus niet uitlag.

Mogen ze toch wat beter aanpakken dan zulke zaken te gaan spoilen.
 
VTM verraadde de uitkomst in de trailer die ze al gans de week uitzenden.
Je ziet Charlotte in de trailer wenen in de zetel met Hans en Sarah naast haar.
Die scène was nog niet gepasseerd toen ze aan de ronde tafel gingen, dus je wist op voorhand dat die scène nog moest komen en dat ze er dus niet uitlag.

Mogen ze toch wat beter aanpakken dan zulke zaken te gaan spoilen.
De nabespreking gaf aanders ook al heel wat prijs.

Veronique zit er zeker nog in, en het gaat nog enorm knallen, aldus Hendrik.
 
Charlotte: wat een flaters toch. Om te beginnen: waarom persé saboteren voor de proef? Als pokerspeler is de math simpel: er is slechts 10% kans dat diegene die je wil vermoorden het schild heeft, terwijl saboteren gevaarlijk is om door de mand te vallen.
10% is inderdaad klein, maar iirc het is toch daardoor dat Bart in het vizier gekomen is (bij sommigen)
 
Hakken over de sloot voor Charlotte, Martine's stem was beslissend voor Hendrik maar dat gejank daarna...mensen toch, het is maar een spel...
Martine die daar zit alsof de wereld is blijven stilstaan...volgens mij moeten ze Veronique de nek omwringen maar dat gaat niet gebeuren, ipv een sterke speler eruit te zetten gaat het een zwak iemand/meeloper zijn (Martine)
 
Laatst bewerkt:
10% is inderdaad klein, maar iirc het is toch daardoor dat Bart in het vizier gekomen is (bij sommigen)
Maar dat had voor deze wapenkamer niet hetzelfde geweest. Ze moeten moorden, dus sowieso was die gok noodzakelijk geweest. Helemaal anders dan toen in de situatie van Bart waar ze ook een andere groep konden kiezen.

Ik snap de sabotage van Charlotte ook niet. Ze gaat daar in een soort van overdrive op een dag dat ze weet dat ze in het vizier loopt. Waarom zegt ze '6' in plaats van '7'? Franky had dat zakje gevuld, dus op de eindbestemming had de bestelling altijd geklopt. Nu heb je jezelf gewoon verraden (pun intended :unsure: ) en had je 0,0 winst erbij zelf al had Franky het niet deftig gehoord. Dat ze dat ook niet als argumentatie uit haar botten slaat, begrijp ik dan ook weer niet. Zeg dan gewoon aan de ronde tafel: 'Franky, allemaal goed en wel dat gij zegt dat ik '6' zei in plaats van '7', maar hoe had da de proef kunnen beïnvloeden? Die bestelling had toch altijd geklopt?'
Een ideale kans om zelfs Franky toch een keer te vernoemen aan tafel dat hij ook niet volledig zuiver op de graat is. Et voilà, het spel zit op de wagen.
 
Hakken over de sloot voor Charlotte, Martine's stem was beslissend voor Hendrik maar dat gejank daarna...mensen toch, het is maar een spel...
Martine die daar zit alsof de wereld is blijven stilstaan...volgens mij moeten ze Veronique de nek omwringen maar dat gaat niet gebeuren, ipv een sterke speler eruit te zetten gaat het een zwak iemand/meeloper zijn (Martine)
Ik zei het al eerder, Martine zit gewoon de real-life variant van Familie te spelen.

Ik volg hierboven ook met dat de relevantie van die 6/7 weinig nut had in de hele discussie.

Charlotte, ondanks dat het een spel is, zou ik privé toch ook zo min mogelijk mee te maken willen hebben.
 
Echt geen idee wat er door het hoofd van die bondgenoten gaat. Charlotte wordt daar ten eerste tot drie keer toe betrapt op 'mollen' of toch versprekingen:

- Bij Hendrik toen met dat schild
- Bij die broodjes (6/7) in de zak
- Dan dat gedoe tegen Martine in de bakkerij

Dat derde konden de mensen op de fietsen niet weten tenzij daar ook iets van gezegd is geweest en dat de aflevering niet heeft gehaald, maar dan rest er ook nog gewoon het feit dat die Charlotte daar de hele dag kregelig heeft lopen doen, veeel te hard in de verdediging ging (met zelfs persoonlijke aanvallen richting Franky), en enkel maar aan het huilen was wanneer ze in het vizier stond (de tranen waren bijvoorbeeld snel weg wanneer nuttige idioot Sarah haar begon te verdedigen).

Dat allemaal met dan nog het feit dat die zich inderdaad half heeft lopen prostitueren om verrader te worden.

Dan Martine met zo ongeveer de meest dwaze stem van het seizoen en Veronique die eigenlijk gewoon past omdat haar ego het niet aan kan dat ze niet blindelings gevolgd wordt door de rest en zo ligt de beste bondgenoot er uit.

Charlotte heeft zich ook gewoon versproken achteraf. Als die er volgende week niet met unanieme stemmen uit ligt dan kunnen ze beter het programma daar stop zetten, want dan gaan die bondgenoten nooit winnen.

Ik weet dat het allemaal een pak makkelijker is vanuit je zetel en die mensen ginder 24 uur hebben om mensen te beoordelen en kijkers een uurtje, maar gisteren was toch echt te belachelijk voor woorden zeg. Daar zitten toch wat dwazen in dat spel.
 
Echt geen idee wat er door het hoofd van die bondgenoten gaat. Charlotte wordt daar ten eerste tot drie keer toe betrapt op 'mollen' of toch versprekingen:

- Bij Hendrik toen met dat schild
- Bij die broodjes (6/7) in de zak
- Dan dat gedoe tegen Martine in de bakkerij

Dat derde konden de mensen op de fietsen niet weten tenzij daar ook iets van gezegd is geweest en dat de aflevering niet heeft gehaald, maar dan rest er ook nog gewoon het feit dat die Charlotte daar de hele dag kregelig heeft lopen doen, veeel te hard in de verdediging ging (met zelfs persoonlijke aanvallen richting Franky), en enkel maar aan het huilen was wanneer ze in het vizier stond (de tranen waren bijvoorbeeld snel weg wanneer nuttige idioot Sarah haar begon te verdedigen).

Dat allemaal met dan nog het feit dat die zich inderdaad half heeft lopen prostitueren om verrader te worden.

Dan Martine met zo ongeveer de meest dwaze stem van het seizoen en Veronique die eigenlijk gewoon past omdat haar ego het niet aan kan dat ze niet blindelings gevolgd wordt door de rest en zo ligt de beste bondgenoot er uit.

Charlotte heeft zich ook gewoon versproken achteraf. Als die er volgende week niet met unanieme stemmen uit ligt dan kunnen ze beter het programma daar stop zetten, want dan gaan die bondgenoten nooit winnen.

Ik weet dat het allemaal een pak makkelijker is vanuit je zetel en die mensen ginder 24 uur hebben om mensen te beoordelen en kijkers een uurtje, maar gisteren was toch echt te belachelijk voor woorden zeg. Daar zitten toch wat dwazen in dat spel.
Met bondgenoten als Sarah,Martine en Elodie maak je het wel heel makkelijk voor de verraders. Wat een miscast toch?

Ik snap niet dat je in dit spel mensen blindelings gaat vertrouwen, alé iedereen kan een verrader zijn he.
Elodie heeft wss nog steeds geen flauw idee wie de verraders zijn(en wat ze daar nu eigl doet.).
En Martine lijkt wel een verraadster onder de bondgenoten.
 
Ze waren nog met 10 nu 9 toch? En na de volgende ochtend 8? Dus dan heb je 3vs5 en Sarah die toch blindelings Charlotte volgt dan is het 4vs4 alleen nog Elodie over de streep trekken en de verraders zijn gewonnen..
 
Effen serieus: als Elodie, Martine, en vooral Sarah, nu de volgende aflevering nog altijd niet op Charlotte stemmen, weet ik het ook niet meer. Hendrik geeft 3 namen, Charlotte verweert zich uitgerekend op de manier die Hendrik al verdacht vond (nl overmatig Calimero-gebleit) en dan blijkt Hendrik dan toch een bondgenoot, maar dan is het gebleit gedaan. Ik ga er toch van uit dat Veronique of Hans (want een van beide zal vermoord worden) of zelfs Franky, er toch zullen in slagen de 3 biggetjes mee te krijgen, temeer na die pijnlijke verspreking van Charlotte.
Hoe meer obvious kan het worden ? Trouwens, als Bart en Guy slim zijn offeren ze ook Charlotte op, temeer daar Hendrik veel minder zeker was van hen.
EDIT: wat gebeurt er overigens bij een ex-aequo in een stemming ?
 
Ik ga er toch van uit dat Veronique of Hans (want een van beide zal vermoord worden) of zelfs Franky, er toch zullen in slagen de 3 biggetjes mee te krijgen, temeer na die pijnlijke verspreking van Charlotte.
Om nog te zwijgen over de enorme druk dit ook teweeg zou moeten brengen bij Guy en Bart. Zij kunnen het zich ook niet (meer) permitteren om als enige 2 niét op Charlotte te stemmen, want dan zijn de 3 verraders duidelijk zichtbaar.
 
Terug
Bovenaan