VTM De Verraders S02

Het was bij voorbaat al verloren voor de bondgenoten, ze gingen Bart er nooit uitgesteld hebben.
Alhoewel, ze hadden de verraders op een blaadje gekregen van Hendrik, ze moesten hem gewoon volgen.
 
In dit geval maakt het niks uit, er was altijd 1 verrader gebleven, maar het toont aan dat ze toch echt niet snappen hoe het spel werkt. Zoals hierboven al gezegd, ze denken bijvoorbeeld ook nog steeds dat het doel van het spel is om er zo lang mogelijk in te blijven.
 
Guy had ik ook niet op het einde verwacht. Toch mooi gedaan van de verraders. Zo zie je maar dat mijn analyse vorige week er ook nog goed langs zat...

Ben ik eigenlijk de enige die de "verspreking" van Bart zag als "er waren 3 namen: Sarah, Elodie en Guy, en 2 verraders, dus ik neem 1 van die 3 voor de vorige ronde, en 1 voor de volgende."?
 
In dit geval maakt het niks uit, er was altijd 1 verrader gebleven, maar het toont aan dat ze toch echt niet snappen hoe het spel werkt. Zoals hierboven al gezegd, ze denken bijvoorbeeld ook nog steeds dat het doel van het spel is om er zo lang mogelijk in te blijven.

Maar ook de programma-makers, wat het kwalijker maakt, vind ik. Want dat was de enige driver om te stoppen bij 4 ipv 3, namelijk dat er dan 4 bondgenoten ipv 3 bondgenoten wonnen, ipv simpelweg ‘de bondgenoten’ zijn gewonnen.

Eigenlijk moet je naar dit programma kijken gelijk naar een doorsnee actie-film: verstand op nul en genieten, want anders erger je je dood.
 
Maar ook de programma-makers, wat het kwalijker maakt, vind ik. Want dat was de enige driver om te stoppen bij 4 ipv 3, namelijk dat er dan 4 bondgenoten ipv 3 bondgenoten wonnen, ipv simpelweg ‘de bondgenoten’ zijn gewonnen.

Eigenlijk moet je naar dit programma kijken gelijk naar een doorsnee actie-film: verstand op nul en genieten, want anders erger je je dood.
Ze laten het open, wat ik goed vind, laat de deelnemers maar bepalen hoe het zit. Maar die snappen het blijkbaar nog steeds niet.
 
Maar ook de programma-makers, wat het kwalijker maakt, vind ik. Want dat was de enige driver om te stoppen bij 4 ipv 3, namelijk dat er dan 4 bondgenoten ipv 3 bondgenoten wonnen, ipv simpelweg ‘de bondgenoten’ zijn gewonnen.

Eigenlijk moet je naar dit programma kijken gelijk naar een doorsnee actie-film: verstand op nul en genieten, want anders erger je je dood.
VTM hé
 
Oke het is leuk om de reacties van die BV's te volgen en te zien hoe die met mekaar omgaan, voor de rest blijft het toch eerder een average programma. Onbegrijpelijk dat je met 4 wil eindigen idd, maar goed er hangt ook geen geld aan vast of zo voor die mensen. Wat winnen de verraders of bondgenoten?
 
In dit geval maakt het niks uit, er was altijd 1 verrader gebleven, maar het toont aan dat ze toch echt niet snappen hoe het spel werkt. Zoals hierboven al gezegd, ze denken bijvoorbeeld ook nog steeds dat het doel van het spel is om er zo lang mogelijk in te blijven.
Zoals het spel hier bij ons in Vlaanderen gespeeld word klopt dat inderdaad.
Het origineel in Nederland is wel anders op dat vlak, daar valt er ook effectief iets te winnen (zilver) en is het dus ook wel de bedoeling om erin te blijven.
(Hier bij ons is er zilver te winnen door de kijkers)
 
En wat is, opnieuw, the fucking use om het resultaat te spoilen, Het Nieuwsblad?

Voor iemand die dit programma niet volgt, heeft zo'n artikel 0 nieuwswaarde. Niks. Nougatbollen. Rien de knots.

En voor wie wel volgt en mogelijks uitgesteld kijkt, is zo alweer het plezier naar de vaantjes.
 
Blijft een gek concept dit programma. Het lijkt er op dat ze afhankelijk van de week(dag) resultaten de regels wat bijsturen om het interessanter te maken. Zo lijkt het telkens wat paniekvoetbal door de productie en zaait het vooral verwarring voor kandidaten en kritische kijkers.
 
Sowieso eens ze met 4 waren overgebleven, waren de 2 verraders zeker dat ze beiden gewonnen hadden. Want, was er nog een stemronde gekomen, dan hadden de verraders (Bart 2 door de dolk) altijd een stem meer dan de bondgenoten. Ze moesten dan enkel beiden op dezelfde persoon stemmen. Maar dit had voor henzelf geen nut.
 
Dat niemand met die verspreking van Bart aan de slag ging.

Daarnaast komt Veronique er nu uit als een topspeelster, terwijl ze juist de zwakkeren niet verbannen.

Het schoon is van dat botox-vrouwke toch ook al af intussen..
 
Sowieso eens ze met 4 waren overgebleven, waren de 2 verraders zeker dat ze beiden gewonnen hadden. Want, was er nog een stemronde gekomen, dan hadden de verraders (Bart 2 door de dolk) altijd een stem meer dan de bondgenoten. Ze moesten dan enkel beiden op dezelfde persoon stemmen. Maar dit had voor henzelf geen nut.

Dat illustreert overigens ook dat er toch echt wel gestuurd wordt hoe er moet gereageerd worden e.d. Voor hetzelfde geld begonnen Guy en Bart te juichen wanneer Elodie eruit gestemd werd. Nu werd het gewoon kunstmatig spannend gehouden ook al met die idiote vraag of ze nog een stemronde wilden houden of niet.
Cfr ook de vraag wat er zou gebeuren mochten er geen bondgenoten overlopen en de verraders na 5 afleveringen al ontmaskerd zijn... Gaat duidelijk niet gebeuren, dus volgens mij hebben ze daar ergens ook contractuele verplichtingen om te doen wat de productie vraagt, zodat ze bvb ook verplicht moesten overlopen naar de verraders.
 
Terug
Bovenaan