VTM De Verraders S02

Toch eens een ‘normale’ aflevering.
Hilarisch wel achteraf: Ingeborg die zegt dat Charlotte op haar zenuwen aan het werken was, een minuut later: Charlotte komt binnen als eerste gast :D.
Voornamelijk dat ze zei dat het tijd was dat Charlotte weg was... ik dacht net hetzelfde (over Ingeborg) toen ik zag dat zij de gast was...
Ook weer heel hare uitleg over dat we voor het goede moeten zijn, maar Bart moet winnen... kan ze nu eens nergens een serieuze consistente uitleg geven...
Toch benieuwd naar volgende week... zeker omdat ze met 3 moeten overblijven. Ze gaan nooit Bart en Guy bij de laatste 3 krijgen, afhankelijk van de vermoorde zal het een van deze 2 zijn.
Vero zal erin zitten lijkt me, samen met Hans of Franky (aangezien ze wss een van hen vermoorden).
De anderen kan alle richtingen uitgaan.
Guy enkel als Franky blijft. De rest zal eraan liggen hoe het net valt.
 
Ik ben gestopt met kijken, want ik kon Ingeborg haar gezwans echt niet meer aanhoren (en ok, ook omdat het laat werd en ik vroeg op moest :p).
Ik vond de redenering om Martine te vermoorden wel bizar. Ga naar de finale met Franky, Elodie, Martine en Sarah en je wint dat spel toch met je vingers in je neus ?
Anderzijds bizar dat ze precies al vergeten zijn welke namen Hendrik genoemd had bij zijn verbanning… Veronique draait toch ook elke aflevering, lijkt me.
Iedereen vindt overigens dat Bart dat geweldig doet, maar laten we eerlijk zijn: eigenlijk doet hij juist niets. Als bondgenoot zou hij zo naast Elodie kunnen staan en is hij net daarom nauwelijks verdacht. En zich moeten verdedigen heeft hij ook al nauwelijks moeten doen.
 
Laatst bewerkt:
Bart doet dat toch effectief kei goed als verrader "door niets te doen"?
Het is heel hard wikken en wegen als verrader wat wel en niet zeggen. Ik heb Bart amper op een foutje betrapt ITT alle andere verraders.
Maar hij heeft zijn aaibaar karakter zeker mee om mensen te laten geloven dat hij eerlijk/te vertrouwen is.
 
Laatst bewerkt:
Vraag is natuurlijk of ze wisten dat de finale zo gespeeld ging worden.
Vorig jaar was het nog dat de bondgenoten wonnen als ze in de meerderheid waren. Martin was zo weinig verdacht, dat niemand haar eruit zou stemmen (toch niet zonder verdacht te lijken), en dan is het best om meer anderen verdacht te kunnen maken.
Maar zelfs in het nieuwe concept is het beter om iemand die ze nooit zouden verdenken eruit te werken, zodat je strijdt voor 3 plaatsen ipv 2... Of zoals boven gezegd denk ik dat 1 plaats al vast staat (Vero) en 1 plaats vrij vast (Hans/Franky), heb daar nog een Martine bij of Elodie (daarmee moet zij nu verdacht lijken), en het is over en uit.
Achteraf natuurlijk gemakkelijk gezegd he, in het spel zelf zou ik teveel zijn als Hendrik en alles kapot analyseren en daardoor wss ook totaal verkeerde richting uitgaan... en als verrader zou mijn gezicht mij te snel verraden.
 
Met Hans en Veronique naar de finale gaan is geen cadeau. Ik had niet Martine vermoord maar juist 1 van die 2.
Als je Franky vermoord en Hans en Veronique beschouwen Bart als 1 van hen.. Dan moet dat toch lukken. De andere kandidaten zijn schapen volgens de meeste hier en sowieso verloren op voorhand .

Bart doet dat net goed. Ik denk dat de grootste val als verrader denken is dat je alles onder controle hebt en aan overacting begint te doen en teveel sturen. Bart is actief op zijn eigen manier met luisteren en licht sturen. (volgens hetgene we als kijker zien toch).
 
Franky eruit is nu de beste move maar ik weet niet als de dokter het zal toelaten. Is momenteel nog de enige die hem steunt
 
wat een spoiler weeral in dat nakaartprogramma

Ik heb het nu pas gezien, wat is de spoiler dan? Mij lijkt het alsof er geen moord zal zijn en ze een nachtspel spelen in de plaats (tenzij dat de spoiler is).
Viel me wel op dat bij de uitleg hoe het kan eindigen, Vincent Fierens nogal nadrukkelijk zei dat het ook eindigt als iedereen ervan overtuigd is dat er nog enkel bondgenoten overblijven (en het dus niet noodzakelijk tot de laatste 3 is). Als dat gebeurt gooi ik wel mijn bakske naar TV :p. Waarom zou je immers dan niet doorgaan verbannen tot je maar met 3 meer bent? Zelfs als je nog met 4 bongenoten bent, ben je toch ook gewonnen? Vooral omdat ze de laatste weken er zo op hameren dat er nog zo’n onverwachte wendingen gaan zijn, vrees ik een beetje zo’n debiel scenario: ze stoppen bij 4 waarbij een van de 4 Bart nog zit.
 
Als ze weten dat ze met 4 bondgenoten over zijn hoeven ze niet meer te stemmen en kan het spel stoppen.

En hoe moeten ze dat weten? Want er werd ook gezegd dat er hen niet verteld wordt of ze ervoor een verrader of bondgenoot verbannen hebben.
Ofwel heb ik het compleet verkeerd begrepen en bedoelde hij eigenlijk dat de productie het dan stillegt.

EDIT: heb nog eens geluisterd en hij zegt letterlijk “het stopt sowieso als ze met 3 zijn… of vroeger, als alle overgebleven spelers er allemaal samen van overtuigd zijn ‘wij zijn samen bondgenoten, er is geen verrader meer’.”
Dit is toch heel bizar uitgedrukt?!
 
Laatst bewerkt:
Ik snap ook nul de botten van dat spel, keek alleen voor Céline en Klaasje en de laatste weken met een half oog naar Véro en Sarah 😊
 
Het failliet van dit spel zat voor mij in 1 zin van Sarah die naar huis belt 'Ik zit in de finale'. Alsof dat een goede zaak is...

De zwakste spelers spelen om er persoonlijk zo lang mogelijk in te blijven, niet om hun kamp te doen winnen.

Veronique maakt zich heel belachelijk.
 
Laatst bewerkt:
WTF Veronique… hoe kan dat nu dat Guy daar nog bij de laatste 4 zit ?!
En nu snap ik het ook niet meer… 4 waarvan 2 verraders, dan zijn de verraders toch gewonnen ?!
 
Als dat gebeurt gooi ik wel mijn bakske naar TV :p. Waarom zou je immers dan niet doorgaan verbannen tot je maar met 3 meer bent? Zelfs als je nog met 4 bongenoten bent, ben je toch ook gewonnen? Vooral omdat ze de laatste weken er zo op hameren dat er nog zo’n onverwachte wendingen gaan zijn, vrees ik een beetje zo’n debiel scenario: ze stoppen bij 4 waarbij een van de 4 Bart nog zit.

Gelukkig is het Black Friday ! Wat een debiel gedoe !!! Nieuwe TV LOL !

Just kidding natuurlijk, maar hoe belachelijk is dees… !?

EDIT: William Boeva zegt het dus ook… waarom zou je stoppen als je nog met 4 bent?
 
Laatst bewerkt:
Ik snap niet dat je gewoon mensen naar huis stemt tot je met 3 bent. Je wil toch de kans zo groot mogelijk maken dat je verraders naar huis stemt want als bodngenoten maakt het niet uit of je met 3, 4 of 5 wint. De verraders moeten allemaal naar huis dus met maar 2 stemrondes moet je twee keer schot in de roos hebben.
 
Terug
Bovenaan