VTM De Verraders S02

We weten ook niet dat er nog kan gebeuren met dolken enzo.

Maar dat ze Charlotte moeten opofferen lijkt me de veiligste piste
 
Wat zei ze dan dat zo opvallend was?
Ik zou ook weten dat ze niet vermoord gaat worden, quasi iedereen verdenkt haar.

Kan zijn dat ik het verkeerd gehoord heb.
Ja, vind ik ook. Is zelfs een typische uitspraak van een bondgenoot die geviseerd werd aan de ronde tafel.
 
Ik snapte die uitspraak sowieso niet: "1 ding weet ik zeker, morgen moet ik niet naar huis... *OOPS*... Allez, morgenochtend niet, morgenmiddag misschien wel". Als je vermoord wordt, is het toch 's nachts al dat ze moet vertrekken, of had ze het over letterlijk naar huis vliegen met het vliegtuig ?
 
Had ze gewoon die verspreking gemaakt en onmiddellijk opgevolgd met '...want als de verraders mij nu vermoorden dan zijn jullie 100% zeker wie ze zijn, dus dat gaan ze niet doen' of '...want ze gaan er op rekenen dat jullie mij er uit stemmen' dan had dat misschien nog gepast in haar heel zelfverzekerd toontje (wat ook wel aan diggelen lag omdat ze heel die dag heeft lopen huilen, maar goed) maar dat gestamel daarna zou voor mij als bondgenoot toch echt de kers op de verdenkingstaart zijn.

Hetzelfde met Hendrik: had zij gewoon gezegd 'ik zei dat van dat schild maar om jou te testen' dan was er vermoedelijk vrij weinig aan de hand geweest, maar ook daar schiet ze onmiddellijk in de verdediging. Dat gecombineerd met haar al sowieso vreemde gedrag moet toch echt maken dat die de volgende ronde er zonder pardon uit ligt vind ik. Zeker omdat Hendrik dus helemaal geen verrader bleek te zijn.

Enfin, ik blijf het gewoon echt belachelijk vinden. Bert werd er (voor de kijker dan toch) als donderslag bij heldere hemel uitgestemd omdat hij zich wat vreemd gedroeg, maar Charlotte gedraagt zich 12 uur lang als een stervende vis op het droge omdat er wat ogen op haar gericht worden en ze probeert tot twee keer toe de boel zichtbaar de belazeren en dan nog is dat niet genoeg voor sommigen. Dan krijg je daar nog een Freudiaanse verspreking cadeau ook na de ronde tafel.

Ik blijf er bij: als die er de volgende ronde niet unaniem uitgestemd wordt (Bart en Guy zouden er goed aan doen om er mee op te stemmen, anders zijn zij de volgenden) dan kan je beter het programma daar en dan stopzetten, want dan gaat het nooit lukken. Die Sarah zou daar volgens mij nog niet op stemmen als Charlotte vlakaf zegt 'ik ben een verrader,' maar die anderen moeten toch echt wel weten hoe het zit nu.
 
Charlotte was zwanger. Dit wist ze blijkbaar net voor de opnames. Als je dat weet, zijn haar emotionele buien perfect verklaarbaar. Alleen op het moment welf voor het spel, minder handig.
 
Charlotte was zwanger. Dit wist ze blijkbaar net voor de opnames.

Raar, ik durfde echt zweren dat ze in sommige afleveringen toch duidelijk zwangerschapskledij droeg ? Die draag je niet als je maar een paar weken ver bent.
Ik verschiet er ook van dat de opnames blijkbaar al van zo lang geleden zijn. Blijkbaar heeft ze kort na de opnames een miskraam gehad, en is dan direct weer zwanger geraakt, en in augustus bevallen. De opnames moeten dus al van 2022 dateren.
 
Het seizoen begon zo goed dit jaar in vergelijking met vorig jaar. Enkel draait het terug zo uit zoals de vorige keer. Overblijven met lege, halfdode schapen zoals Elodie, Martine & Sarah.

Ze hebben 2 nachten kans gehad om Hendrik eruit te spelen maar ze wouden het via de ronde tafel gaan en dan moet het eindigen in een shitpile of drama
 
Enkel draait het terug zo uit zoals de vorige keer. Overblijven met lege, halfdode schapen zoals Elodie, Martine & Sarah.

Maar dat is gewoon het gevolg van hoe het programma werkt natuurlijk. Dus zolang ze niet een meer evenwichtige cast brengen, ga je altijd dat probleem hebben. Wellicht is het ook niet zo simpel om op voorhand te weten hoe iemand zich gaat gedragen in zo'n programma.
 
Maar dat is gewoon het gevolg van hoe het programma werkt natuurlijk. Dus zolang ze niet een meer evenwichtige cast brengen, ga je altijd dat probleem hebben. Wellicht is het ook niet zo simpel om op voorhand te weten hoe iemand zich gaat gedragen in zo'n programma.
Je hebt toch nog steeds het gevoel dat dit geen afgewerkt programma is. Die opdrachten zijn toch ook niet belangrijk genoeg. Het leeft gewoon van de sensatie , en iemand die geen flauw idee heeft wie de verraders zijn kan het gewoon tot aan de finale schoppen. Er is nog ruimte voor verbetering imo.
 
Probleem is dat de verraders in het merendeel van de afleveringen geen risico’s moeten nemen als de bondgenoten zijn zoals nu zijn. Mocht er meer molgedrag noodzakelijk zijn tijdens die opdrachten zou dat leuker zijn.
 
Merendeel die ik ken dat ook kijkt, spoelt de opdrachten zelf door :p
Komt voor mij ook maar over als tijdvullend
Dit seizoen is het al positief dat er wel een al een link is met de zoektocht bondgenoten/verraders.
Een opdracht saboteren opdat een bepaalde deelnemer niet naar de wapenkamer kan gaan, bepaalde opdelingen van groepjes sturen, etc... ; het waren toch elementen die vorig seizoen veel minder aanwezig waren. Maar er is zeker nog ruimte voor verbetering.
 
WTF is dees nu : https://www.hln.be/showbizz/martine...e-reden-waarom-ik-hendrik-wegstemde~ae8c8f17/

Blijkbaar zou Hendrik daar dus zijn laatste avond opnieuw een betoog afgestoken hebben met de vraag om hem weg te stemmen omdat hij daar niet meer wou zijn en liever nog een dag met Jelle in de B&B zou zijn. Als dat effectief zo is, is het belachelijk van Hendrik, maar ook belachelijk van de programma-makers dat ze de kijker gewoon een totaal ander beeld voorschotelen.

EDIT: bizar, dit komt dus blijkbaar ook aan bod in Het Uur Van De Waarheid. Dus dat ze dit in het eigenlijke tv-programma compleet weggemonteerd hebben, is toch te belachelijk voor woorden ?!? De kijker blijft zo achter met het gevoel dat die bondgenoten compleet debiel zijn, en zelfs in De Ronde Tafel zitten ze daar dus te analyseren op basis van die compleet verkeerde perceptie, om dan later de werkelijke toedracht te weet te komen.
 
Laatst bewerkt:
En nu worden die Martine en Elodie en Sarah hier geviseerd als domme schapen omdat ze op Hendrik stemden maar zo zie je maar, de programmamakers tonen maar een fractie van wat er gebeurd. Maar iedereen heeft hier ondertussen wel al een oordeel over hun.
 
tonen maar een fractie van wat er gebeurd. Maar iedereen heeft hier ondertussen wel al een oordeel over hun.
Dat is toch in het dagelijkse leven ook met bijna alles zo? Mensen 'zien' een bepaald gedrag en koppelen daar conclusies aan, zonder de context te kennen.
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Tja, dat beelden in programma's gemonteerd worden om bepaalde narratieven neer te zetten weet denk ik iedereen wel. Maar van zo'n programma dat draait om het psychologische en het 'hoe reageren mensen in die situatie' verwacht je toch dat ze iets wat zo cruciaal is als een deelnemer die zegt 'stem mij er alstublieft uit' wel laten zien. Wat blijft er, behalve het psychologische drama en de tactiek, anders nog over van dit programma? Voor de flitsende beelden of boeiende proeven moet je het niet doen.
 
Maar iedereen heeft hier ondertussen wel al een oordeel over hun.

Heb je eigenlijk zelf wel gekeken? Het is toch je reinste kijkersbedrog en ik ben zeker dat elke kijker, niet enkel wij hier, dat oordeel hadden. En zoals @RidderBauknecht hierboven al zegt, gaat dit hier juist over de juiste conclusies trekken van hetgeen je ziet. Als je als kijker dan met opzet iets anders voorgeschoteld wordt, waardoor die conclusies totaal geen steek houden, dan ben je als programma-makers toch echt wel slecht bezig. Ik denk trouwens dat die BVs daar zelf ook niet bepaald gelukkig mee zijn, Martine op kop (wellicht daarmee dat ze in HLN toch eens haar zegje wou doen).

Dat is gelijk of ze in de Slimste Mens de antwoorden bij de verkeerde vraag zouden monteren...
 
Toch eens een ‘normale’ aflevering.
Hilarisch wel achteraf: Ingeborg die zegt dat Charlotte op haar zenuwen aan het werken was, een minuut later: Charlotte komt binnen als eerste gast :D.
 
Terug
Bovenaan