VTM De Verraders S02

Ik ben benieuwd wie men vannacht zal vermoorden... Jelle?
Zou geen slechte keuze zijn want dat is een slimme bondgenoot en kan niet gelinkt worden aan de verraders.

Enkel... hij was vrij vurig met het verdedigen van Hendrik dus dat zou wel wat mist spuien en stemmen op hem kosten.
 
De professor heeft zich laten vangen door tunnelvisie en confirmation bias :rofl:

Zijn grootste fout is ook gewoon het zelfvertrouwen/zekerheid waarmee hij die theorie spuide. Gewoon overmoedig geworden omdat hij ook met Walter en Klaasje goed zat.

Ben wel benieuwd voor het vervolg. De bondgenoten zouden nu wel moeten beseffen dat ook hij geen verrader is. Want anders zou hij wel een heel goede acteur zijn om zijn ontgoocheling zo te spelen, en bovendien dan nog te zeggen dat ze er hem dan maar volgende keer moeten uit stemmen.

Qua moord denk ik ook dat het Jelle of Hans zal zijn. Je ziet met dit format ook wel hoe uiteindelijk alleen nog de saaie schapen overblijven. Ik zou nog eens moeten kijken wat er vorig jaar gebeurde, maar was toen ook zo met o.a. Bart Kaëll, denk ik.
 
Ik zou eerder Veronique eruit halen; doordat Celine eruit gestemt is gaan de meeste Hendrik verdenken en ervan uit gaan dat Veronique een bondgenoot is.
 
Ik had als verrader ook wel Hendrik vermoord deze nacht zoals Bart voorstelde.
Ok geloofwaardigheid is weg maar is duidelijk geen verrader en hij zat wel op het spoor van Bart & Guy. Wie weet herpakt hij hem en komt hij met iets nieuw af.
 
kan iemand TLDW doen voor die professor?

Hij had in het begin al vrij snel Walter De Donder en Klaasje ontmaskerd, samen met Charlotte Van Brabander.

Nu verdacht hij Céline Van Uytsel ervan de overblijvende verrader te zijn en Véronique De Cock te hebben overhaald om overloper te worden met vage argumentatie ("je voelt je in het nauw gedreven en gaat op zoek naar een gelijke, een grote zus"). Team Hendrik zette 2 dolken in en stemde daardoor Céline eruit.

Nb. Bart Appeltans is de originele verrader. Charlotte Van Brabander en Guy x de overlopers. :p

Wel blij dat Liliane en Bert nog voor zichzelf denken en de echte verraders viseren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Avi
Is het in feite wel slim om in deze fase van het spel nog steeds de sterke bondgenoten te vermoorden? In het begin ok maar zou het deze nacht niet beter zijn om iemand die totaal onverdacht is als Martine of Elodie niet te vermoorden? Geen enkele bondgenoot verdenkt die dus eens da de sterke figuren eruit zijn (via de ronde tafel of vermoord), gaat de focus toch automatisch naar Charlotte/Guy/Bart gaan. Ik denk dat het nu de moment is om van tactiek te veranderen en niet de sterke personen eruit te stemmen maar net de schapen die niemand verdenkt.
 
En wat met de stille bondgenoten? zijn er toch veel die je amper hoort.. als alleen die overblijven, wat gaat dat dan geven
 
En wat met de stille bondgenoten? zijn er toch veel die je amper hoort.. als alleen die overblijven, wat gaat dat dan geven
Ik vermoed dat dat ook wel deels aan de montage ligt. Er zitten nu eenmaal veel personen in het spel waardoor het moeilijk wordt om rond iedere persoon een verhaal te bouwen, waardoor het volgens mij lijkt dat er bepaalde personen volledig afwezig zijn. Ze leggen de focus elke aflevering op een paar personen waardoor het voor de kijkers ook leuker is om naar te kijken. Op hln staat er een kort interview met Hendrik Vos waarin staat dat hij niet helemaal akkoord was met de montage:
Al heeft Hendrik één puntje van kritiek. “Op tv lijk ik een eenzaat, maar dat was niet zo. Ik speelde voortdurend samen met Imke Courtois en Jelle Beeckman. Met zijn drieën overlegden en toetsten we alles bij elkaar af. Ik was ook minder dominant, dan ik op tv lijk. Maar na de geslaagde exit van Walter en Klaasje, werd er wel meer naar mij geluisterd.
 
Ik vermoed dat dat ook wel deels aan de montage ligt. Er zitten nu eenmaal veel personen in het spel waardoor het moeilijk wordt om rond iedere persoon een verhaal te bouwen, waardoor het volgens mij lijkt dat er bepaalde personen volledig afwezig zijn. Ze leggen de focus elke aflevering op een paar personen waardoor het voor de kijkers ook leuker is om naar te kijken. Op hln staat er een kort interview met Hendrik Vos waarin staat dat hij niet helemaal akkoord was met de montage:
Al heeft Hendrik één puntje van kritiek. “Op tv lijk ik een eenzaat, maar dat was niet zo. Ik speelde voortdurend samen met Imke Courtois en Jelle Beeckman. Met zijn drieën overlegden en toetsten we alles bij elkaar af. Ik was ook minder dominant, dan ik op tv lijk. Maar na de geslaagde exit van Walter en Klaasje, werd er wel meer naar mij geluisterd.
montage zal er veel mee te maken hebben inderdaad.
De ene aflevering was het al Charlotte die de klok sloeg toen ze Klaasje eruit speelde en de volgende aflevering toen ze verrader werd hoorde je ze amper terwijl dit keihard zou opvallen bij de mede kandidaten en gewoon montage geweest zal zijn.

Al blijf ik erbij dat de grote fout in het format is dat de sterke kandidaten er grotendeels uitgespeeld worden en de stille schaapjes erin blijven.
 
Je kan over die Celine zeggen wat je wilt, maar eigenlijk heeft ze geen enkele fout gemaakt en niks verkeerds gedaan. Gewoon brute pech dat diee Hendrik er zo van overtuigd was..
Haar verdeding aan de laatste ronde tafel was sterk.. Maar het kwaad was al geschiet.
Ze pakte het ook allemaal met een glimlach op en toont toch nog respect voor Hendrik ondanks alles :D

Exit van Klaasje daarintegen vond ik echt zooo vreemd. Hoe die zich tot de laatste zin bleef weren als een bezetene. Ook heel emotioneel. Echt vreemd!

Maar die handschoenen 🥲
 
Exit van Klaasje daarintegen vond ik echt zooo vreemd. Hoe die zich tot de laatste zin bleef weren als een bezetene. Ook heel emotioneel. Echt vreemd!

Zo vreemd vond ik dat niet, ik vond het zelfs geweldig hoe ze tot de laatste seconde in haar rol bleef en dan ineens die reveal die direct ook aantoonde dat heel dat emo-gedoe geacteerd was.
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Het is hier nog altijd een game-forum dus vandaar een vraag aan de experts.
Op het einde van de aflevering zie je de verraders naar hun toren (?) gaan. Elke keer wordt er een creepy muziekje gespeeld en ik zweer dat ik het ergens van ken!

Is dat van Skyrim ofzo? :help:
 
Ma LOL Bert. Hoe meer verdacht kun je je maken al van bij het ontbijt !? En dan verontwaardigd zijn dat je verbannen wordt. Als echt IEDEREEN op jou stemt moet je toch echt wel eens in de spiegel kijken, lijkt me.

EDIT: vorige week ook weer goede Ronde Tafel waarbij Sieg De Docker verschillende nagels op de kop sloeg. O.a. dat Elodie en Martine tot het einde zullen overschieten want wie er maar gewoon wat bijloopt wordt niet verbannen noch vermoord, cfr Bart Kaell vorig jaar. En ook dat het stom is dat je als vertrekkende bondgenoot ook niet meer echt betrokken bent en niet eens kan mee juichen mochten de bondgenoten winnen, want je weet het niet eens omdat je dan al (letterlijk) naar huis bent. Toch 2 serieuze Achillespezen van het programma voor mij.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan