De Verraders S02

Het concept van het programma gaat wel wat verloren door die overlopers. De bondgenoten hebben het tot nu toe bijna perfect gedaan door 2 verraders te ontmaskeren op 3 stemmingen, maar het resultaat is dat er nu dus nog altijd 3 verraders zijn waarbij het ontmaskeren van de overlopers wss nog moeilijker is. Op die manier wordt het wel heel moeilijk om als bondgenoot te winnen. Maar vanuit het standpunt van VTM natuurlijk wel te begrijpen, ze moeten 10 afleveringen vullen.
Creëert de grappige opportuniteit volgend seizoen dat de bondgenoten het kunnen ontcijferen, maar opzettelijk de verraders er niet meteen uit smijten :p Moet je wel heel zeker zijn

Edit: En ondertussen irritant bondgenoten buiten stemmen, zoals Liliane

Laatst bewerkt:
Waarom ze bleef volharden en toneel zat te spelen terwijl iedereen reeds een naam opgeschreven had, is mij een raadsel. Niets kon de uitkomst nog veranderen en toch bleef ze onnozel doen.
Dat zou ik nu ook wel doen. Blijven mijn rol spelen zodat de anderen, ook al hebben ze al gestemd, toch nog even in twijfel en spanning zitten, tot het laatste moment.

Ik stond gisteren toevallig naast Véronique in de bakker bij ons in de buurt en ze waren bezig over De Verraders dus ik vroeg: "En, wat gaan de volgende afleveringen met zich meebrengen"? Waarop ze zeer breed glimlachte en zei: "Drama, veeel drama"

Wou nog vragen waarom Céline bij elke tafelronde handschoenen aandoet, of dat dat een fashion statement was of ze net een paar toeren had gedaan op haar brommer :rolleyes: Serieus, niemand die dat al is opgevallen?

Ik stond gisteren toevallig naast Véronique in de bakker bij ons in de buurt en ze waren bezig over De Verraders dus ik vroeg: "En, wat gaan de volgende afleveringen met zich meebrengen"? Waarop ze zeer breed glimlachte en zei: "Drama, veeel drama"

Wou nog vragen waarom Céline bij elke tafelronde handschoenen aandoet, of dat dat een fashion statement was of ze net een paar toeren had gedaan op haar brommer :rolleyes: Serieus, niemand die dat al is opgevallen?
Ik vind dat een heel knappe madam, maar naar 't schijnt is dat een hautain wicht in het echt. Hoe heb jij dat ervaren?

Ik vind dat een heel knappe madam, maar naar 't schijnt is dat een hautain wicht in het echt. Hoe heb jij dat ervaren?

Ik heb ze al paar keer "ontmoet", twee keer in haar kledingwinkels paar jaar terug en toen was die vriendelijk, logisch want ge komt er geld uitgeven. :unsure:
Totaal niet hautain, had geduld met de mensen (of met mijn madam alleszins want ze heeft veel gepast en veel getwijfeld) Deed tegen mij ook een klapke terwijl ik stond te wachten

Gisteren viel dat ook redelijk mee eigenlijk, er was wel buiten haar en mezelf geen ander volk en was duidelijk dat ze de eigenaars van de bakkerij kende gelet op de conversaties tussen hen.

Maar ge zijt alleszins niet de eerste die dat zegt.

Die vingerloze handschoenen van Celine waren mij bij de ronde tafel van de vorige aflevering (3e afl. dus) opeens ook opgevallen. Had ze die daarvoor ook al aan?
Ze had ze deze aflevering (de 4e dus) zelfs aan bij het ontbijt ...

Die vingerloze handschoenen van Celine waren mij bij de ronde tafel van de vorige aflevering (3e afl. dus) opeens ook opgevallen. Had ze die daarvoor ook al aan?

De eerste keer had ze er andere aan, beige gekleurde en nu zwarte.

Bart speelt het toch heel goed als verrader.

Ik vraag me af in hoeverre het een goed idee is om reeds vanaf het begin als verraders elkaar voorzichtig wat te beschuldigen. Als er dan een verrader wordt uitgespeeld, winnen de overige twee enorm veel krediet bij de bondgenoten. En op zich is het ook niet zo heel erg als je als verraderteam één verrader verliest, want je haalt er toch snel een derde bij. Kortom, mijn strategie zou zijn om telkens met twee verraders, vanaf de tweede ronde ofzo, er af en toe een derde proberen uit te spelen. (In het ideale geval krijgt iemand anders nog meer stemmen en win je een extra dag.) En als bvb Bart telkens degene is die een verrader ontmaskert, zou hij tegen dat de finale begint als "superbondgenoot" aanzien worden. Kortom, een masterplan :D Maar weet niet of het zou werken. Het houdt ook in dat verraders bereid moeten zijn zich op te offeren.

Verder kijk ik toch vooral voor het drama. Toch ontzettend boeiend hoe een spelletje zo snel voor zoveel spanningen en emoties kan zorgen.

En op zich is het ook niet zo heel erg als je als verraderteam één verrader verliest, want je haalt er toch snel een derde bij. Kortom, mijn strategie zou zijn om telkens met twee verraders, vanaf de tweede ronde ofzo, er af en toe een derde proberen uit te spelen.
Welkom op het forum, Guy!

Bart speelt het toch heel goed als verrader.

Ik vraag me af in hoeverre het een goed idee is om reeds vanaf het begin als verraders elkaar voorzichtig wat te beschuldigen. Als er dan een verrader wordt uitgespeeld, winnen de overige twee enorm veel krediet bij de bondgenoten. En op zich is het ook niet zo heel erg als je als verraderteam één verrader verliest, want je haalt er toch snel een derde bij. Kortom, mijn strategie zou zijn om telkens met twee verraders, vanaf de tweede ronde ofzo, er af en toe een derde proberen uit te spelen. (In het ideale geval krijgt iemand anders nog meer stemmen en win je een extra dag.) En als bvb Bart telkens degene is die een verrader ontmaskert, zou hij tegen dat de finale begint als "superbondgenoot" aanzien worden. Kortom, een masterplan :D Maar weet niet of het zou werken. Het houdt ook in dat verraders bereid moeten zijn zich op te offeren.

Verder kijk ik toch vooral voor het drama. Toch ontzettend boeiend hoe een spelletje zo snel voor zoveel spanningen en emoties kan zorgen.
Ge vergeet dat de bondgenoot die ze moeten overtuigen om verrader te worden, wel nog ja moet zeggen he ^^ Anders zit ge na 2 afleveringen nog als enige verrader in het spel -_-

Het is wel steeds kiezen tussen een bondgenoot overtuigen om verrader te worden OF iemand te vermoorden. Dus als ze een verrader erbij hebben dan hebben ze niemand kunnen vermoorden dus is er een 'beurt' voorbij.

Ik heb een heel klein stukje van die aftershow gezien.
Advocaat Walter Dahmen was aan het zeggen dat ze beter onmiddellijk Charlotte hadden moeten vermoorden ipv voor een nieuwe verrader te gaan.
Dan schoten Klaasje en Bart alleen over als verraders en Charlotte out.

Maar mochten ze dat gedaan hebben, dan was Klaasje toch nog meer verdacht? Onder het mom: 'Ze hebben Charlotte vermoord, want ze zat te close bij de waarheid door Klaasje te verdenken'.

Snap wel dat Charlotte een gevaar is en dat die zo snel mogelijk weg moet, maar ik snap niet die redenering dat ze het, volgens hem, toen hadden moeten doen.

We zijn niet de enigste….. :unsure:

IMG_9251.jpeg

Ik heb een heel klein stukje van die aftershow gezien.
Advocaat Walter Dahmen was aan het zeggen dat ze beter onmiddellijk Charlotte hadden moeten vermoorden ipv voor een nieuwe verrader te gaan.
Dan schoten Klaasje en Bart alleen over als verraders en Charlotte out.

Maar mochten ze dat gedaan hebben, dan was Klaasje toch nog meer verdacht? Onder het mom: 'Ze hebben Charlotte vermoord, want ze zat te close bij de waarheid door Klaasje te verdenken'.

Snap wel dat Charlotte een gevaar is en dat die zo snel mogelijk weg moet, maar ik snap niet die redenering dat ze het, volgens hem, toen hadden moeten doen.
Aftershow volg ik niet (ook niet bij De Mol, trouwens)
Of Klaasje nu meer of minder verdacht zou zijn, maakt niks uit, imho. Er waren er hoe dan ook teveel die op haar stemden.
Met Charlotte te vermoorden en later Klaasje verbannen zou er maar 1 verrader overblijven. Da's toch wel wat weinig, eigenlijk. Als Bart dan ontmaskerd wordt, is er geen verrader meer over om een bondgenoot over te halen.
Maw, ik snap Walter dan ook niet. Ik ga er anderzijds vanuit dat Walter wat slimmer is dan ik.

Ik ga er anderzijds vanuit dat Walter wat slimmer is dan ik.

Walter heeft het nu gewoon veel te druk met gespuis te verdedigen, dus ik denk niet dat hij veel voor TV hangt :P. Wellicht zelfs gewoon die ene aflevering gezien omdat hij gevraagd was voor De Ronde Tafel. Hij leek er inderdaad verkeerdelijk vanuit te gaan dat Charlotte al vermoord kon zijn vooraleer ze Klaasje ontmaskerde, maar dat was tijdens de verbanning van Walter, dus op dat moment hadden de verraders nog helemaal niet gemoord.

Ik blijf het wel leuk vinden dat in De Ronde Tafel soms wat behind-the-scenes info gegeven wordt, en je beter inzicht krijgt in hoe ze daar heel hun dagen doorbrengen. Enkele voorbeelden:
* Klaasje had blijkbaar tekenles gekregen van een van de andere kandidaten. Om een (fake) alibi van het overleg 's avonds (verraders spenderen anderhalf uur in de toren terwijl de rest op hun kamer opgesloten zit) te hebben, had iemand van de productie een tekening gemaakt terwijl Klaasje in de toren zat, die ze dan achteraf toonde als wat ze gedaan had op haar kamer. Niet dat het geholpen heeft :).
* Klaasje had ook 2 schriftjes met notities. Een als verrader, die ze goed wegstopte, en dan een meer alsof ze bondgenoot was, die wat bleef rondslingeren voor als er iemand op haar kamer kwam.
* Ze spelen luid muziek in de gangen tijdens dat overleg zodat je ook niet kan horen wie er stiekem uit zijn kamer gaat (want dat zijn de verraders die naar de toren gaan). Bondgenoten gingen dan onderling gaan vragen aan elkaar welke muziek er speelde, hopende dat de verraders dat niet gingen weten (want zij zaten in de toren), maar blijkbaar werden de verraders door de productie wel ingelicht welke muziek er speelde.
* enz...

Met Charlotte te vermoorden en later Klaasje verbannen zou er maar 1 verrader overblijven. Da's toch wel wat weinig, eigenlijk. Als Bart dan ontmaskerd wordt, is er geen verrader meer over om een bondgenoot over te halen.
Zouden ze waarschijnlijk niet laten gebeuren. Daardoor dat ze ook weinig communiceren over bepaalde spelregels, zodat ze nog kunnen sturen om 10 afleveringen te vullen.

Anderzijds: ik zou het wel iets vinden hebben.
Op voorhand een seizoen aankondigen met 10 afleveringen, om het daarna af te breken na 4 afleveringen, doordat het spel gespeeld is.

Hebben ze idd ook wat gestuurt wanneer iedereen in aflevering 1 al op Imke wou stemmen met dat pact. Uiteindelijk werd er de eerste nacht gewoon niemand vermoord en kwamen ze erna met een dodenlijst af waarop 4 namen stonden.

Terug
Bovenaan