De Verraders S02

hoeveel keer mogen de verraders iemand vragen om over te stappen? want ik vind het onzin eigenlijk max 1keer zou nog cava zijn maar nu kan je elke keer iemand vragen als je nog met 2 bent

Telkens een verrader verbannen wordt.
De zwakte van het spel zit eigenlijk in het feit dat dit over 10 dagen georganiseerd wordt op een leuke locatie. Als individu wil je daarom natuurlijk zo lang mogelijk blijven. In het verleden is dit thema al aan bod gekomen, namelijk dat er soms gestemd werd om het eigen hachje te redden, en je kan hen geen ongelijk geven. Als je in het belang van de groep eruit gekegeld wordt, moet je ook letterlijk naar huis, en je gaat dus ook helemaal niet meer kunnen meebeleven als jouw factie het goed doet. Ik vermoed dat dat bij Weerwolven helemaal anders is.
Ik verwacht dan ook dat Charlotte gewoon zal toezeggen, ook al omdat ze weet dat ze anders haar valiezen mag pakken.

En Klaasje leek vorige aflevering al een vogel voor de kat. Een beetje stom dat ze het Bart en Guy kwalijk nam, want ze had dat toch moeten beseffen en had sowieso zelf al moeten voorstellen dat zij op haar moesten stemmen. Wél benieuwd naar het vervolg want Bart en Guy vliegen compleet onder de radar nu.
 
En Klaasje leek vorige aflevering al een vogel voor de kat. Een beetje stom dat ze het Bart en Guy kwalijk nam, want ze had dat toch moeten beseffen en had sowieso zelf al moeten voorstellen dat zij op haar moesten stemmen.
Idd, wtf? Haar uitleg "Ik dacht dat wij als verraders aan één zeel trokken en altijd voor mekaar zouden opkomen." sloeg echt nergens op. Snapt Klaasje eigenlijk het spel wel...?
 
Dat masterplan van Guy is toch maar een asociaal invalspunt.
Loyaliteit binnen de verraders lijkt mij nochtans ook een sterk punt, vooral doordat Bart en Guy onder de radar zitten.
 
Ik skip eigenlijk altijd de opdracht gedeeltes. De gesprekken en uiteindelijke stemming vind ik wel steeds interessant.
 
Ik zou Charlotte nooit als medeverrader kiezen. Zoals Bart zegt zal ze meteen dominant haar zin willen doen. Ik had ze vermoord, de volgende dag samen met Hendrik Celine verdacht maken (zelf staan ze niet op de radar) en dan een nieuwe verrader verleiden, mogelijk Hendrik.

Hoe ik het begreep, konden ze alleen iemand verleiden de avond dat er een verrader weggestemd is. Maar misschien mogen ze sowieso eenmalig iemand proberen verleiden voor elke verbannen verrader, zelfs al is het een dag later.

Dat van die dolk is me nu ook nog altijd niet duidelijk. Er is nu al 3x een dolk uitgedeeld maar nog nooit gebruikt aan de ronde tafel, en geen enkele deelnemer die daar iets van zegt. Vraag me dus nog altijd af of die dolk dan later nog mag gebruikt worden. En heeft Bart dan zelfs 3 stemmen (want al 2 dolken).

Die onduidelijkheden in de spelregels is wel wat me het meeste stoort aan dit programma.
 
  • Unsure
Waarderingen: math
Dat masterplan van Guy is toch maar een asociaal invalspunt.
Loyaliteit binnen de verraders lijkt mij nochtans ook een sterk punt, vooral doordat Bart en Guy onder de radar zitten.

Zijn masterplan is goed, want Klaasje was toch al een verloren zaak. Alleen zou ik zoiets dus wel ook met Klaasje en Bart bespreken.
Charlotte als overloper kiezen, is dan weer riskant. Haar sterkte zit er in dat ze heel rap doorheeft als iemand liegt of als er iets niet klopt. Als verrader ben je daar niets mee, en moet je vooral zelf goed kunnen manipuleren. Bovendien loopt ze constant in de kijker en had ze al gezegd dat ze misschien wel te verleiden was.
 
Het concept van het programma gaat wel wat verloren door die overlopers. De bondgenoten hebben het tot nu toe bijna perfect gedaan door 2 verraders te ontmaskeren op 3 stemmingen, maar het resultaat is dat er nu dus nog altijd 3 verraders zijn waarbij het ontmaskeren van de overlopers wss nog moeilijker is. Op die manier wordt het wel heel moeilijk om als bondgenoot te winnen. Maar vanuit het standpunt van VTM natuurlijk wel te begrijpen, ze moeten 10 afleveringen vullen.
 
Dat ze bewust op Klaasje stemmen om niet verdacht te worden is normaal. Maar toch vuil van Guy dat hij bewust Bart en Klaasje geen kans heeft gegeven om anderen verdacht te maken, gewoon omdat hij liever Charlotte heeft.
Zeker, maar blijkbaar zou hij ook onmiddellijk Bart opgeven.
Dan krijg je een kans om verrader te worden, dan gaat hij onmiddellijk een solo slim gaan spelen.
 
Ik sluit me hier bij aan. Het is eigenlijk gewoon te belachelijk. Er zijn maar liefst 2 verraders naar huis gespeeld, maar nu staan de bondgenoten zwakker dan ooit doordat er nog maar één initiële verrader bij zit en 2? bondgenoten. Maw: de bondgenoten hebben kei goed gespeeld, met als gevolg dat het nu moeilijker is dan ooit..

Charlotte bij de verraders vind ik ook een domme zet. Ze moeten juist iemand pakken die low-profile is, en niet opvalt (Bert of Franky ofzo). Charlotte valt hard op. En hoe ze handelt past in het spel van de bondgenoten, totaal niet voor een verrader.
En ze weten dat er iemand overstapt, en ze weten dat de verraders het lastig hebben met charlotte. 1+1=2

Diee Hendrik zijn attitude vind ik ook maar niks. Met zulke dikke nek zeggen dat hij weet die de 3e verrader is. Ben benieuwd naar wat hij volgende week gaat zeggen.

Tot slot: van achter het toetsenbord is iedereen wel een held natuurlijk :D
 
Gezien de 2 overige nog volledig buiten schot zijn, zou ik Hendrik vermoorden. Gewoon als signaal dat doen alsof ge een heel doordacht planneke hebt geen indruk maakt. Want laat ons eerlijk zijn, hij (en al de rest) zitten maar 2x juist door het gestuntel van Walter en Klaasje. Zijn derde gok zit hij er al volledig naast. Dus straf die arrogantie maar af.
 
Idd, wtf? Haar uitleg "Ik dacht dat wij als verraders aan één zeel trokken en altijd voor mekaar zouden opkomen." sloeg echt nergens op. Snapt Klaasje eigenlijk het spel wel...?
Waarom ze bleef volharden en toneel zat te spelen terwijl iedereen reeds een naam opgeschreven had, is mij een raadsel. Niets kon de uitkomst nog veranderen en toch bleef ze onnozel doen.

Alé, is dat niet ieder jaar met wenen en doen? Vorig jaar die Loic die helemaal de pedalen kwijt was, precies of ze gingen echt iemand vermoorden. Al dat drama voor een onnozel spel. Zalig.

Aagje lijkt me zo scherp als een lepel.

Hendrik zei iets in de aard van: 'ik heb niet te pretentie om te doen alsof ik het spel helemaal door heb, maar...' gaat verder met pretenderen alsof hij het warme water uitgevonden heeft. :laugh:

Ik moet er wel bijzeggen dat ik het niet echt volg. Gisteren toevallig wat meegekeken met m'n vrouw. Zijn er effectief mensen die blijven kijken achteraf ook? Zo'n programma over een programma zoals ze dat bij de mol ook doen?
 
Gezien de 2 overige nog volledig buiten schot zijn, zou ik Hendrik vermoorden. Gewoon als signaal dat doen alsof ge een heel doordacht planneke hebt geen indruk maakt. Want laat ons eerlijk zijn, hij (en al de rest) zitten maar 2x juist door het gestuntel van Walter en Klaasje. Zijn derde gok zit hij er al volledig naast. Dus straf die arrogantie maar af.
En met zijn briefje waar Céline zal opstaan zal de groep die dan nog wel eerst vermoorden waarschijnlijk.
 
Grappig wel de parallellen met irl. Daar heb je ook de roepers en degene die zich slim voordoen die de meelopers overtuigen.
 
En met zijn briefje waar Céline zal opstaan zal de groep die dan nog wel eerst vermoorden waarschijnlijk.
Je moet die Céline ondanks haar angel face niet onderschatten. doet me altijd denken aan die film Legally Blonde...
 
Terug
Bovenaan