De Rode Duivels | UEFA Nations League 2022-2023 (begin juni)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik dacht dat die toch vrij degelijk speelde bij Lens in Frankrijk?

Als hij weer 4 keepers meeneemt he.....
Debast zou ik eventueel nog vervangen door Denayer ALS die een club vind en goed speelt tegen dan.
Lavia is dragende speler in de Premier League (in de matches die hij speelde alleszins) dus als die fit is zou ik die altijd meenemen.
Op het middenveld, hoe doet Orel Mangala het eigenlijk bij Nottingham Forrest?
Voor de rest kan ik me wel volledig vinden in die selectie.
Ik was Denayer al helemaal vergeten. Zal afhangen van zijn prestaties in de Basic Fit in Brussel.
Mangala was goed gestart maar nadien geblesseerd uitgevallen. Ook bij hem zien hoe snel die terug is.

Ik zie idd net dat hij de voorbije matchen niet gespeeld heeft. Maar tot die 2 matchen 3 jaar als vaste waarde in een zware competitie. En dan roepen wij een speler op die sinds april geen minuut meer gespeeld heeft en ook niet eens een ploeg heeft of een verdediger die op de bank zitten in de Jupkes league. Dat is toch echt om te bleiten.
Het is echt ons pijnpunt in ieder geval. Denayer is misschien wel de betere (na de vaste waardes), maar die zit in een zeer slechte situatie waardoor hij op dit moment gewoon niet mee mag naar het WK. Ik zie het eerlijk gezegd niet in Bornauw. Dus voor mij gaat die 3de man Faes, Theate of Debast worden. Met lichte voorkeur, op komend WK, voor Theate.

Zeg ik dat? Ik zeg gewoon dat die wel vierde staan in Engeland, waar het niveau ieder jaar stijgt met die gigantische geldbedragen. Zelfs die kleine clubs kunnen betere spelers kopen dan bijvoorbeeld een Sevilla of AS Roma om maar voorbeelden te geven.

Maar doe maar denigrerend.
Brighton is gewoon nog enkele niveaus lager dan Real. Dat is toch gewoon een feit. Heeft niets met denigrerend te maken. Er zijn maar 2 ploegen in Engeland die op het niveau van Real zitten (City en Liverpool) de rest staat niet eens op de foto. Sevilla en Roma zijn ook meerdere niveaus lager dan Real dus geen idee wat dat hier doet in een vergelijking tss Real en Brighton

Het is echt ons pijnpunt in ieder geval. Denayer is misschien wel de betere (na de vaste waardes), maar die zit in een zeer slechte situatie waardoor hij op dit moment gewoon niet mee mag naar het WK. Ik zie het eerlijk gezegd niet in Bornauw. Dus voor mij gaat die 3de man Faes, Theate of Debast worden. Met lichte voorkeur, op komend WK, voor Theate.
Het is vooral godgeklaagd dat Faes en Theate geen deftige kans krijgen bij de RD. Binnen 2 jaar moeten die de verdediging van de RD dragen maar tot nog toe krijgen ze niet eens een kans om ervaring op te doen

Brighton is gewoon nog enkele niveaus lager dan Real. Dat is toch gewoon een feit. Heeft niets met denigrerend te maken. Er zijn maar 2 ploegen in Engeland die op het niveau van Real zitten (City en Liverpool) de rest staat niet eens op de foto. Sevilla en Roma zijn ook meerdere niveaus lager dan Real dus geen idee wat dat hier doet in een vergelijking tss Real en Brighton
Maar quo_vadis, waar zeg ik dat Real op hetzelfde niveau zit? Natuurlijk is Real beter. Dat is sowieso top 5 van de wereld. Het gaat er mij om dat Hazard (buiten tegen Celtic) geen knikker raakt, terwijl Trossard op dit moment schittert bij de vierde uit de premier league en iedere week topwedstrijden speelt in de premier league. Dat mogen we niet als een fait divers zien.

We gaan eens zien waar ze staan tegen het einde van het seizoen. Maar we gaan nu toch niet Brighton op gelijke voet zetten of in de buurt plaatsen van Real :laugh:

@Hellsdinner : Openda is gewoon een pure counterspits die het moeten hebben van zijn snelheid. En aangezien we bij de RD nooit zo spelen (en indien wel hebben we gewoon betere opties dan Openda) zie ik niet in waarom zo iemand in de kern zou moeten zitten
Openda is leuk als je alleen maar countert, maar anders is het niet veel soeps. Met hem kom je hetzelfde probleem tegen als met Batsman : elke aanval die te vroeg bij hem komt sterft ter plekke. En Batshuayi kan dan gelukkig nog gruwelijk goed afwerken, dus als je hem dan toch kan vinden in de zone van de waarheid is het vaak wel prijs.

Lukaku heeft nog bij momenten een goede pass in de voeten en een verrassend sterke voorzet, plus hij is fysiek gewoon een gigantische uitsteker. Als je die extra dimensies niet hebt, dan kan je niets komen zoeken op dit niveau.

Het is vooral godgeklaagd dat Faes en Theate geen deftige kans krijgen bij de RD. Binnen 2 jaar moeten die de verdediging van de RD dragen maar tot nog toe krijgen ze niet eens een kans om ervaring op te doen
Los van dat ik het niet altijd eens ben met de keuzes van Martinez: groeien en ervaring opdoen moet je vooral doen bij je club. Dan neem je dat wel vanzelf mee naar de nationale ploeg. Als Theate en Faes de komende 2 jaar top presteren bij hun clubs gaat het geen probleem zijn om hen de defensie van de RD te laten dragen. Richting een tornooi, op wat kortere termijn, moet je aan die automatismen werken en als spelers lang bij elkaar spelen maakt dat het ook makkelijk natuurlijk.

Maar quo_vadis, waar zeg ik dat Real op hetzelfde niveau zit? Natuurlijk is Real beter. Dat is sowieso top 5 van de wereld. Het gaat er mij om dat Hazard (buiten tegen Celtic) geen knikker raakt, terwijl Trossard op dit moment schittert bij de vierde uit de premier league en iedere week topwedstrijden speelt in de premier league. Dat mogen we niet als een fait divers zien.
Ik ben akkoord dat Trossard meer kansen moet krijgen (zeker in zijn huidige vorm) maar dat hoeft niet tenkoste van Hazard te zijn. Zet De Bruyne een rij achteruit en dan kan Trossard daar spelen of ipv Carrasco kan ook nog. Hazard op het veld zorgt gewoon al voor extra stress bij de tegenstander (zie maar de ruimte die De Bruyne kreeg bij de 1-0 omdat er 2 man bij Hazard staat). Of gooi Mertens weg uit die kern en Trossard schuift ook al een plekje,...

Openda is leuk als je alleen maar countert, maar anders is het niet veel soeps. Met hem kom je hetzelfde probleem tegen als met Batsman : elke aanval die te vroeg bij hem komt sterft ter plekke. En Batshuayi kan dan gelukkig nog gruwelijk goed afwerken, dus als je hem dan toch kan vinden in de zone van de waarheid is het vaak wel prijs.

Lukaku heeft nog bij momenten een goede pass in de voeten en een verrassend sterke voorzet, plus hij is fysiek gewoon een gigantische uitsteker. Als je die extra dimensies niet hebt, dan kan je niets komen zoeken op dit niveau.
Niet dat ge geen gelijk hebt, maar ge gaat toch een spits of 2 extra achter de hand moeten hebben. Of dat nu een spits op niveau is of niet. En een Lukaku gaan we niet snel meer krijgen vrees ik. Dus ik vrees dat Openda in de toekomst de spits is die het gaat moeten doen. Mogelijks gaan we dan ook wat meer op de counter moeten spelen, omdat we gewoon niet meer zo goed gaan zijn.

Los van dat ik het niet altijd eens ben met de keuzes van Martinez: groeien en ervaring opdoen moet je vooral doen bij je club. Dan neem je dat wel vanzelf mee naar de nationale ploeg. Als Theate en Faes de komende 2 jaar top presteren bij hun clubs gaat het geen probleem zijn om hen de defensie van de RD te laten dragen.
Maar ze gaan niet leren samenspelen met Courtois, De Bruyne, Tielemans, elkaar,... Waarvoor dienen anders die (voorlopig) overbodige voorrondes en Nations League matchen?

Ik ben akkoord dat Trossard meer kansen moet krijgen (zeker in zijn huidige vorm) maar dat hoeft niet tenkoste van Hazard te zijn. Zet De Bruyne een rij achteruit en dan kan Trossard daar spelen of ipv Carrasco kan ook nog. Hazard op het veld zorgt gewoon al voor extra stress bij de tegenstander (zie maar de ruimte die De Bruyne kreeg bij de 1-0 omdat er 2 man bij Hazard staat). Of gooi Mertens weg uit die kern en Trossard schuift ook al een plekje,...
Ik zou KDB nu gewoon op zijn beste positie uitspelen. Dat is onze beste man en het is belangrijk dat hij op zijn best is. De rest moet maar aanpassen. Mertens is sowieso wel klaar. Is belangrijk geweest in het verleden, maar het is wel tijd voor nieuwe jongens.

Niet dat ge geen gelijk hebt, maar ge gaat toch een spits of 2 extra achter de hand moeten hebben. Of dat nu een spits op niveau is of niet. En een Lukaku gaan we niet snel meer krijgen vrees ik. Dus ik vrees dat Openda in de toekomst de spits is die het gaat moeten doen. Mogelijks gaan we dan ook wat meer op de counter moeten spelen, omdat we gewoon niet meer zo goed gaan zijn.
Zet daar gewoon CDK en dan moeten we niet beginnen klooien met sprinters in de spits. Hoe doen die Belgische aanvallende jonkies het bij PSV?

Heerlijk 😁
Debast beste debute ooit 👍
Ik vond de debuten van Raman, Verschaeren, Van der Heyden, Cobbaut en Verstraete onder Martinez toch nog indrukwekkender. Wat een weelde.

Even serieus: speelde tegen Wales dat amper druk zette, omringd door twee metiers en ging dan nog in de fout bij de goal. Wat heeft die Martinez weeral gesnoven?

Zet daar gewoon CDK en dan moeten we niet beginnen klooien met sprinters in de spits. Hoe doen die Belgische aanvallende jonkies het bij PSV?
Ik volg PSV niet op de voet, maar Vertessen en Bakayoko hebben geen basisplaats. Denk zelfs dat de laatste bij Jong PSV speelt vooral. Dus dat is nog toekomstmuziek.

CDK prima, maar 1 spits extra vind ik wat weinig. En die kun je ook nog op andere plekken uitspelen.

Heb hier eerder al Hugo Cuypers aangehaald, lijkt me toch het ideale profiel voor deze ploeg. Neus voor doelpunten, vaak aanspeelbaar, kan combineren en werkt enorm hard.

Nu geeft Martinez eens een kans aan iemand die niet tot de usual suspects behoort, is het weer niet goed. Maar voor sommigen zal het nooit goed zijn natuurlijk. Ter verduidelijking: voor mij staan Theate/Faes ook hoger in de rangschikking en net voor een WK zouden zij beter spelen dan een Debast die eerder voor de toekomst is. Maar een jong talent een kans geven is toch altijd leuk om te zien als supporter zou ik denken.

Batshuayi hebben we nog 4 jaar plezier van, Lukaku ook nog even, CDK nog heel lang. Op zich niet meteen noodzaak. Openda mag knokken met de rest van de opkomende aanvallers.

Ik volg PSV niet op de voet, maar Vertessen en Bakayoko hebben geen basisplaats. Denk zelfs dat de laatste bij Jong PSV speelt vooral. Dus dat is nog toekomstmuziek.

CDK prima, maar 1 spits extra vind ik wat weinig. En die kun je ook nog op andere plekken uitspelen.
Lukaku, Origi (als die weer fit geraakt natuurlijk), Batshuayi, CDK heb je nog spelers genoeg voor een paar jaar en dan heb je mogelijks de nieuwe generatie die eraan komt

Heb hier eerder al Hugo Cuypers aangehaald, lijkt me toch het ideale profiel voor deze ploeg. Neus voor doelpunten, vaak aanspeelbaar, kan combineren en werkt enorm hard.
Voor mij allemaal goed maar dat is gewoon JPL-middelmaat he jongens.
Als je straks een achtste finale speelt tegen Portugal of zo denk ik dat de kans kleiner is dat pakweg Origi daartegen door de mand valt dan Hugo Cuypers. Maar ja wie ben ik.

Dat eeuwige vorm-boven-kwaliteit-verhaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan