De Rode Duivels | UEFA Nations League 2022-2023 (begin juni)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kan mij enkel aansluiten bij bovenstaande opmerkingen:
- Trossard zeer goed ingevallen ook al opereerde hij vanop LWB en dus verder van de goal
- Witsel wordt er op het middenveld uitgelopen en zo komt doelpunt tot stand
- Tielemans en Witsel gaan sterretjes zien tegen het middenveld van NL
- Meunier liet Moore aan Debast zodat die achteruit moest komen en niet in de bal kon komen voor het kopduel
- Meerwaarde van Mertens is nihil. Loopt rond als een kip zonder kop, kiekenborst vooruit.
Hebben we ook gezien op het EK tegen Portugal en Italië. Ik kan er echt niet bij dat Martinez daar geen échte defensieve middenvelder plaatst, genre Onana. Tegen kleinere ploeg kom je daar nog mee weg, maar vanaf het tegen de toppers is verzuipt je middenveld gewoon.

Het is de 3-mans verdediging die de balans van het team onderuit haalt. Speel met 4 vanachter en je lost imo al veel op. Tegen de grote landen speel je met twee defensievere middenvelders (Witsel, Onana, Dendoncker, (Lavia, Mangala, ... we hebben er genoeg)), tegen de kleinere kan je een van de twee defensieve (en ik zou dan Witsel er af halen) mids wisselen voor Tielemans, Vanaken, of zelfs CDK.

Zorgt er ook voor dat je linksbuiten en rechtsbuiten zich meer op hun offensieve taken kunnen focussen (of effectief kunt opstellen). Voor de rechtsback hebben we met Meunier, Castagne, Foket voldoende opties. Dat we op de linksback niemand hebben begint een Belgische wetmatigheid te worden, maar op zich kunnen Castagne en Theate daar ook uit de voeten. En als we Debast in de defensie kunnen droppen, kunnen we misschien ook De Cuyper zetten. Enfin, het maakt mij niet uit, ik denk alleen dat een zwakkere linksback ons minder gaat plagen dan een middenveld dat zelfs tegen ploegen als Wales het vaak moeilijk heeft.

Die wissel van CDK is toch echt wel met zijn bakkes lachen..
Het feit dat Trossard niet gewoon op de plaats van Hazard mag invallen en op den back moet spelen gewoon omdat Mertens daar zou kunnen spelen is ronduit belachelijk..
Wisten jullie dat Trossard daar bij zijn club ook gewoon in dezelfde formatie vaak speelt?

Laatste match bijvoorbeeld nog:

trossard.png

Soit, tegen het WK hopen dat Doku terug fit is en zijn vorm vindt. Zou welgekomen zijn.

Het is de 3-mans verdediging die de balans van het team onderuit haalt. Speel met 4 vanachter en je lost imo al veel op. Tegen de grote landen speel je met twee defensievere middenvelders (Witsel, Onana, Dendoncker, (Lavia, Mangala, ... we hebben er genoeg)), tegen de kleinere kan je een van de twee defensieve (en ik zou dan Witsel er af halen) mids wisselen voor Tielemans, Vanaken, of zelfs CDK.

Zorgt er ook voor dat je linksbuiten en rechtsbuiten zich meer op hun offensieve taken kunnen focussen (of effectief kunt opstellen). Voor de rechtsback hebben we met Meunier, Castagne, Foket voldoende opties. Dat we op de linksback niemand hebben begint een Belgische wetmatigheid te worden, maar op zich kunnen Castagne en Theate daar ook uit de voeten. En als we Debast in de defensie kunnen droppen, kunnen we misschien ook De Cuyper zetten. Enfin, het maakt mij niet uit, ik denk alleen dat een zwakkere linksback ons minder gaat plagen dan een middenveld dat zelfs tegen ploegen als Wales het vaak moeilijk heeft.
Wilmots werd er jarenlang voor afgebrand, met zijn Vermaelen-op-links-omdat-er-geen-back-van-niveau-was.
Van mij mag het, maar ik weet het niet goed. Misschien Castagne op links dan maar. Of good old Jantje terug naar daar. Of kan Theate daar spelen?

Persoonlijk zie ik Tielemans als een redelijk defensieve middenvelder. Enfin all-rounder en zeker niet als pure en enkele 6 maar wel als defensieve 8. Probleem bij hem is dat hij vaak snel vooruit denkt, nogal veel risicovolle passes probeert en er dan al eens iets misloopt. En dat gaat er maar niet uit, waardoor hij nog steeds bij Leicester zit. Maar een 10 of een luie 8 vind ik hem ook weer helemaal niet. Misschien zou het werken in combinatie met Onana. Tielemans brengt openingen bij imo, goed afstandsschot ook, ziet op de tegenaanval ook altijd goed wat er moet gebeuren én kan het uitvoeren, in 1 tijd.

Of ja misschien staat Lavia over een paar weken terug te shinen :clap:

Wisten jullie dat Trossard daar bij zijn club ook gewoon in dezelfde formatie vaak speelt?

Laatste match bijvoorbeeld nog:

trossard.png

Soit, tegen het WK hopen dat Doku terug fit is en zijn vorm vindt. Zou welgekomen zijn.
Nee dat wist ik niet. Ik zie hem alleszins liever hoger op het veld. In de rol van een niet-spelvertragende Hazard. Ik hoop dat hij start tegen NL

Ge meent dit niet echt?! 🤣😭

Die heeft mij tegen Italië definitief overtuigd op het allerhoogste niveau al iets bij te kunnen brengen (een toptalent was het altijd al), was toen de enige die erdoor sneed en gevaar kon creëeren die 2de helft, tegen de beste ploeg van het tornooi. Niet noodzakelijk als basisspeler hoor. Maar wel al nuttiger dan Mertens of Januzaj of godbetert Openda (dan pak je een spits minder mee) en dat niveau heb ik ook van Trossard of CDK bij de Duivels nog niet gezien. Dus ja, ik hoop dat die alsnog in vorm geraakt en dan pak je hem altijd mee in de kern imo.

Maar toegegeven, ik vrees ook dat het WK te vroeg komt met zijn fysieke historie van het laatste jaar.

Tielemans is niet in vorm, in een ploeg niet in vorm. Onana is een ander type speler, en we missen elke match duelkracht op het middenveld. Saelemaekers en Trossard zijn beiden in topvorm, Batshuayi speelt in Turkije en is vooral een afwerker. Goed als we domineren, maar verder heb je niets aan hem. Hazard, ik hou van de speler, en wanneer fit en in vorm uiteraard altijd een 10 keer betere speler dan Trossard. Maar dat is hij nu gewoon niet.

En ik weet dat Bobby teert op status, maar de grootste namen selecteren is niet hetzelfde als de sterkste ploeg selecteren.
Ik heb Tielemans al heel lang geen écht goede wedstrijd meer weten spelen. Er zitten onvoorstelbare fouten in, telkens weer. Passes op beslissende momenten recht in de voeten van de tegenstander, niet kunnen inzien wanneer het spel te moeten vertragen of wanneer te versnellen.

Ik ben er een fan van, maar hij heeft echt moeite met een dragende speler te zijn. Daar moet hij dit seizoen stappen in zetten. Anders was die nooit bij Leicester gebleven denk ik.

Ik zou op dit moment zeggen (maar dat kan nog wijzigen - op voorwaarde dat Doku & Lavia topfit raken):

Courtois - Casteels - Mignolet
Meunier - Castagne - Vertonghen - Alderweireld - Theate - Dendoncker - Debast - Faes
Onana - Witsel - Tielemans - Vanaken - KDB - Lavia
E. Hazard - T. Hazard - Carrasco - Trossard - Doku - CDK - Saelemaekers
Lukaku - Batshuayi

Ik weet ook dat Debast & Lavia (te) vroeg is maar pak ze dan maar mee voor de ervaring en omdat ze specifieke kwaliteiten hebben die nogal uniek zijn op hun positie. In een kern van 26 kan je altijd een paar plaatsjes voor speciale talenten reserveren. En ik zie ook niet echt wie ik dan per se over het hoofd zou zien die een grote rol gaat spelen de komende jaren.

Mix van gevestigde waarden en talent en huidige vorm.

Die heeft mij tegen Italië definitief overtuigd op het allerhoogste niveau al iets bij te kunnen brengen (een toptalent was het altijd al), was toen de enige die erdoor sneed en gevaar kon creëeren die 2de helft, tegen de beste ploeg van het tornooi. Niet noodzakelijk als basisspeler hoor. Maar wel al nuttiger dan Mertens of Januzaj of godbetert Openda (dan pak je een spits minder mee) en dat niveau heb ik ook van Trossard of CDK bij de Duivels nog niet gezien. Dus ja, ik hoop dat die alsnog in vorm geraakt en dan pak je hem altijd mee in de kern imo.

Maar toegegeven, ik vrees ook dat het WK te vroeg komt met zijn fysieke historie van het laatste jaar.
Ik dacht dat die toch vrij degelijk speelde bij Lens in Frankrijk?
Ik zou op dit moment zeggen (maar dat kan nog wijzigen - op voorwaarde dat Doku & Lavia topfit raken):

Courtois - Casteels - Mignolet
Meunier - Castagne - Vertonghen - Alderweireld - Theate - Dendoncker - Debast - Faes
Onana - Witsel - Tielemans - Vanaken - KDB - Lavia
E. Hazard - T. Hazard - Carrasco - Trossard - Doku - CDK - Saelemaekers
Lukaku - Batshuayi

Ik weet ook dat Debast & Lavia (te) vroeg is maar pak ze dan maar mee voor de ervaring en omdat ze specifieke kwaliteiten hebben die nogal uniek zijn op hun positie. In een kern van 26 kan je altijd een paar plaatsjes voor speciale talenten reserveren. En ik zie ook niet echt wie ik dan per se over het hoofd zou zien die een grote rol gaat spelen de komende jaren.

Mix van gevestigde waarden en talent en huidige vorm.
Als hij weer 4 keepers meeneemt he.....
Debast zou ik eventueel nog vervangen door Denayer ALS die een club vind en goed speelt tegen dan.
Lavia is dragende speler in de Premier League (in de matches die hij speelde alleszins) dus als die fit is zou ik die altijd meenemen.
Op het middenveld, hoe doet Orel Mangala het eigenlijk bij Nottingham Forrest?
Voor de rest kan ik me wel volledig vinden in die selectie.

Mja, ik blijf het een rare oefening vinden om de vorm te vergelijken tussen spelers van Real en van Brighton.

Wereld van verschil die clubs.

Tielemans zijn cijfers trouwens gewoon heel goed vandaag.
Brighton staat ondertussen vierde in de grootste competitie van de wereld. Die zijn al enkele seizoenen goed bezig.

Ik hoop gewoon dat Witsel tegen Nederland op de bank blijft en dat Onana een topmatch speelt daar. Met WItsel en Tielemans ben je zo snel gepakt. Elk topland dribbelt en passeert recht door ons middenveld. En dan komen ze aan drie of twee spelers die niet weten waar ze moeten lopen en met een boulevard in hun rug.

Het is ook echt een schandaal dat Trossard niet start vanwege Eden Hazard die mag komen ritme opdoen bij de nationale ploeg. Staat echt gruwelijk goed te spelen, week in, week uit. En Mertens, dat kan echt niet meer. Hooguit eens laten depanneren in de spits maar voor de rest is het op. Elke voorzet is te laag, bijna elke diepe bal gaat mis en er is zó veel balverlies. Dat was één van mijn favoriete spelers, maar zijn pensioen is aangebroken.

Op elk vlak is de conclusie dat de nieuwe generatie te traag is gebracht en eigenlijk zelfs geblokkeerd is geweest. Wat een afschuwelijk mismanagement.

Laatst bewerkt:
Brighton staat ondertussen vierde in de grootste competitie van de wereld. Die zijn al enkele seizoenen goed bezig.
We gaan eens zien waar ze staan tegen het einde van het seizoen. Maar we gaan nu toch niet Brighton op gelijke voet zetten of in de buurt plaatsen van Real :laugh:

@Hellsdinner : Openda is gewoon een pure counterspits die het moeten hebben van zijn snelheid. En aangezien we bij de RD nooit zo spelen (en indien wel hebben we gewoon betere opties dan Openda) zie ik niet in waarom zo iemand in de kern zou moeten zitten

Is precies wel zijn plek kwijt of geblesseerd geweest?
Ik zie idd net dat hij de voorbije matchen niet gespeeld heeft. Maar tot die 2 matchen 3 jaar als vaste waarde in een zware competitie. En dan roepen wij een speler op die sinds april geen minuut meer gespeeld heeft en ook niet eens een ploeg heeft of een verdediger die op de bank zitten in de Jupkes league. Dat is toch echt om te bleiten.

We gaan eens zien waar ze staan tegen het einde van het seizoen. Maar we gaan nu toch niet Brighton op gelijke voet zetten of in de buurt plaatsen van Real :laugh:

@Hellsdinner : Openda is gewoon een pure counterspits die het moeten hebben van zijn snelheid. En aangezien we bij de RD nooit zo spelen (en indien wel hebben we gewoon betere opties dan Openda) zie ik niet in waarom zo iemand in de kern zou moeten zitten
Zeg ik dat? Ik zeg gewoon dat die wel vierde staan in Engeland, waar het niveau ieder jaar stijgt met die gigantische geldbedragen. Zelfs die kleine clubs kunnen betere spelers kopen dan bijvoorbeeld een Sevilla of AS Roma om maar voorbeelden te geven.

Maar doe maar denigrerend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan