Het is de 3-mans verdediging die de balans van het team onderuit haalt. Speel met 4 vanachter en je lost imo al veel op. Tegen de grote landen speel je met twee defensievere middenvelders (Witsel, Onana, Dendoncker, (Lavia, Mangala, ... we hebben er genoeg)), tegen de kleinere kan je een van de twee defensieve (en ik zou dan Witsel er af halen) mids wisselen voor Tielemans, Vanaken, of zelfs CDK.
Zorgt er ook voor dat je linksbuiten en rechtsbuiten zich meer op hun offensieve taken kunnen focussen (of effectief kunt opstellen). Voor de rechtsback hebben we met Meunier, Castagne, Foket voldoende opties. Dat we op de linksback niemand hebben begint een Belgische wetmatigheid te worden, maar op zich kunnen Castagne en Theate daar ook uit de voeten. En als we Debast in de defensie kunnen droppen, kunnen we misschien ook De Cuyper zetten. Enfin, het maakt mij niet uit, ik denk alleen dat een zwakkere linksback ons minder gaat plagen dan een middenveld dat zelfs tegen ploegen als Wales het vaak moeilijk heeft.