De Rode Duivels | UEFA Nations League 2022-2023 (begin juni)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kom kom, kunnen we eens stoppen met de smoesjeszoekerij?

Middelmatige spits van mijn kloten die letterlijk enkel deftig kan koppen. Je moet voor één gevaar opletten. Kan nog steeds gebeuren, maar het gebeurde bij Debast en dus werd hij in dit geval geklopt als een miniem. Niet Toby, niet Jan. Debast ging in de fout.
Toch behoorlijk schrijnend hoe snel men hier op hun paard zit als je ook maar een klein beetje kritiek uit op bepaalde spelers. :laugh:
 
Echt ruim zitten we niet in topspitsen. Je mag 26 spelers meepakken naar Qatar. Dan hoop ik dat daar minstens drie centrumspitsen bij zitten. Lukaku en Batshuayi lijken me een zekerheid maar wie wordt de derde? Origi komt niet aan de bak bij A.C. Milan, Openda past niet in het systeem van Martinez en Benteke speelt in de MLS.

Nederland zit vooraan in hetzelfde schuitje en daar zie je gisteren Janssen goed invallen en een assist geven. Cuypers is een gelijkaardig type en gewoon een nuttig profiel om erbij te hebben. Ik zeg niet dat die per se mee moet maar bij mij ligt die wel in de weegschaal voor die derde plaats.
Dan neem ik nog liever Benteke mee. Die heeft ook dezelfde kwaliteiten, maar is beter.
 
Maar Trossard verdient wel zeker zijn kans dus ik hoop dat hij die tegen NL ook krijgt en ze pakt.

Nu bon, het is ook niet dat Trossard geen kansen krijgt he. Gaf dat na de match ook aan. Zijn status is veranderd. Stond er vorige match tegen Wales trouwens ook gewoon in, maar 't was ook niet zo denderend toen. Kan zijn dat hij er tegen NL weer bij is. Martinez zal wel niet én KDB én Hazard bijna 2 volle matchen laten spelen.

Het is met deze kern gewoon in alle opzichten wat minder dan enkele jaren geleden. Een toverformule is er niet. Sommigen zijn over hun beste periode heen, anderen hebben niet het niveau van de bijna-gepensioneerde generatie in hun prime, en nog anderen zijn nog niet op het niveau om al te schitteren op het hoogste niveau. Misschien komt dat nog.
 
Dat klopt, maar je kunt toch moeilijk zeggen dat dat de enige reden is waarom we hierover discussiëren he?
Uiteraard niet, maar er mag soms toch wel iets kritischer gekeken worden imo.

Ik heb hier gisteren enkele posts gelezen die het niet eens waren met het starten van Debast, nou ik vond dat juist wel een goede zet van Martinez omdat het nooit kwaad kan om zulke spelers uit te testen in zulke wedstrijden. Al was dat wel één van de weinige goede zetten van hem, want voorts waren het gewoon de usual suspects. Maar dan moet je achteraf wel de fouten durven benoemen en dat is gewoon dat Debast daar in de fout gaat. Is dat erg? Neen, absoluut niet want dat is gewoon leergeld betalen op zijn leeftijd, maar dan vind ik het wel een beetje belachelijk dat men naar smoesjes gaat zoeken "ja maar die kerel is twee koppen groter, ja maar die voorzet mocht nooit komen, ..."

Alsook de reactie van Martinez is gewoon belachelijk. Da's gewoon uw debutant uit de wind zetten. Ik zeg niet dat hij Debast hier openlijk de grond in moet boren, maar beste debuut ooit? Da's wel helemaal van de pot gerukt.
 
Ik heb gisteren de match niet gezien maar er moet me wel wat van de borst. Ik heb de laatste pagina's eens wat rap gelezen en ik vind dit echt niet kunnen. Ik heb daarnet nog eens het matchverslag gelezen om te kijken of ik me eventueel vergist had, maar nee, er wordt er hier met geen woord over gerept.
Hoe is dat toch mogelijk???

Niemand hier die klaagt over Houten Hans!! Waar zitten jullie eigenlijk met jullie gedachten?? ;) :p
 
Dan neem ik nog liever Benteke mee. Die heeft ook dezelfde kwaliteiten, maar is beter.

Ik dacht dat we moesten stoppen met naar namen te kijken? Enerzijds moet Trossard spelen ipv Hazard, want Hazard komt niet van de bank af en is passe. Maar anderzijds mag De Cuyper niet opgeroepen worden want "lol Jupjes League, flashback 2002-2012" en kom je als alternatief met Benteke af. Die is compleet passe en speelt godbetert in de MLS tegen degradatie.

Benteke WAS beter, nu niet meer.
 
Ge zegt toch echt niets verkeerd als ge zegt dat Debast zich liet aftroeven als een miniem. Die jongen zit nog in zijn conversie richting verdediger, dat zie je toch. Ze hebben waarschijnlijk al veel positioneel etc zitten werken, maar aan dat lichaam is nog heel veel werk. Is nog maar 18, komt wel goed op dat vlak, maar gisteren was niet goed.
 
Zondag tegen NL wordt in ieder geval een betere test.
Hopelijk met wat meer motivatie ook, omdat we daar vorige keer zo pijnlijk tegen verloren hebben.
(bv. KDB zei zelf gisteren dat hij weinig motivatie vond om nog maar eens tegen Wales te spelen... en dan nog zo domineren :p )

Debast: dat probleem hebt ge dus als ge iemand zo jong in de basis dropt. Dat is de reden waarom het heel riskant is om hem op het WK in te zetten: onervaren (desondanks zijn overduidelijke talent), en veel druk om geen fouten te maken. Allez, stel u voor dat ge die opstelt op het WK en hij maakt per ongeluk een own goal... zou ook niet goed zijn voor zijn carrière.
 
Ik dacht dat we moesten stoppen met naar namen te kijken? Enerzijds moet Trossard spelen ipv Hazard, want Hazard komt niet van de bank af en is passe. Maar anderzijds mag De Cuyper niet opgeroepen worden want "lol Jupjes League, flashback 2002-2012" en kom je als alternatief met Benteke af. Die is compleet passe en speelt godbetert in de MLS tegen degradatie.

Benteke WAS beter, nu niet meer.
Cuypers heeft wat rondgezworven in de Griekse en Franse tweede klasse. Daarna weliswaar bij Olympiakos gespeeld, maar ook daar amper gespeeld.

Daarna heeft die een goed seizoen gespeeld bij KV Mechelen en hij doet het nu goed bij Gent. Dat soort profielen moeten we voorlopig echt niet meer willen.

En Hazard mag van mij gerust mee, maar dan liever als invaller dan als basisspeler. Ik zeg ook niet dat we Benteke moeten meenemen, maar nog liever hem als breekijzer dan Cuypers.

Dat wil ook niet zeggen dat ik geen respect heb voor Cuypers, maar dit moeten we toch voorlopig niet willen selecteren.
 
Zondag tegen NL wordt in ieder geval een betere test.
Hopelijk met wat meer motivatie ook, omdat we daar vorige keer zo pijnlijk tegen verloren hebben.
(bv. KDB zei zelf gisteren dat hij weinig motivatie vond om nog maar eens tegen Wales te spelen... en dan nog zo domineren :p )

Debast: dat probleem hebt ge dus als ge iemand zo jong in de basis dropt. Dat is de reden waarom het heel riskant is om hem op het WK in te zetten: onervaren (desondanks zijn overduidelijke talent), en veel druk om geen fouten te maken. Allez, stel u voor dat ge die opstelt op het WK en hij maakt per ongeluk een own goal... zou ook niet goed zijn voor zijn carrière.
alsof Vertongen of Alderweireld of Witsel of ... geen fouten maken. Dus vanaf enkel nog 30plussers opstellen omdat die geen druk voelen om fouten te maken.

Stel u voor dat 1 van bovenvermelde spelers een owngoal maakt op het WK :wtf:
 
Zondag tegen NL wordt in ieder geval een betere test.
Hopelijk met wat meer motivatie ook, omdat we daar vorige keer zo pijnlijk tegen verloren hebben.
(bv. KDB zei zelf gisteren dat hij weinig motivatie vond om nog maar eens tegen Wales te spelen... en dan nog zo domineren :p )

Debast: dat probleem hebt ge dus als ge iemand zo jong in de basis dropt. Dat is de reden waarom het heel riskant is om hem op het WK in te zetten: onervaren (desondanks zijn overduidelijke talent), en veel druk om geen fouten te maken. Allez, stel u voor dat ge die opstelt op het WK en hij maakt per ongeluk een own goal... zou ook niet goed zijn voor zijn carrière.

Ik ben een ongelooflijke fan van Kevin, maar zijn uitspraken bij de Nationale Ploeg getuigen vaak toch echt van veel arrogantie en nonchalantie. Bij Man City speelt hij elk jaar meerdere keren tegen dezelfde clubs in competitie, 2 bekers en mogelijks in CL. Maar bij de Rode Duivels dan minder gemotiveerd zijn omdat ze Wales voor de 4e keer in 2 jaar bekampen, wat eigenlijk gewoon hetzelfde is als eender welke club in normaal clubverband.
Niet de eerste keer dat hij zich zo uitlaat over motivatie bij de Rode Duivels...

Dan heb je langs de andere kant monumenten zoals Lewandowski. Die speelt in een kutploeg en zelfs dan denkt die er nooit over na om iets negatief of kritisch te zeggen, die komt met zoveel graagte naar de nationale ploeg. Kevin zou zich wat meer mogen spiegelen aan Robert.
 
alsof Vertongen of Alderweireld of Witsel of ... geen fouten maken. Dus vanaf enkel nog 30plussers opstellen omdat die geen druk voelen om fouten te maken.

Stel u voor dat 1 van bovenvermelde spelers een owngoal maakt op het WK :wtf:

Nu pakt ge het andere uiterste he. Debast is 18 jaar begot, en doet nog maar enkele weken mee op het hoogste niveau (in de JPL dan nog).

Ik bedoel: een Wout Faes heeft op zijn 24e al een pak meer ervaring, dus die kan waarschijnlijk al beter om met druk. Net als Theate.
Beiden ook al ervaring in het buitenland.

En ja, stel dat Vertonghen, Alderweireld of Witsel een own goal maken. Who gives a shit, die moeten geen carrière meer opbouwen, die boeit het niet meer zo hard dat de hele wereld erop staat te kijken. Dat bedoel ik net met: zo'n jongen van 18 mag je die druk nog niet opleggen.

Kijk bv. naar penalty reeks Engeland op het EK. Ook heel jonge spelers die alle druk op zich kregen voor beslissende penalties. Dat komt niet goed.
 
Daar stoor ik mij ook aan.
Zeker als je dan Tielemans hopeloos nonchalant al sjiekend en sjokkend over het veld ziet lopen..
 
@Général Zantas Speelde al 9x tegen Wales in zijn interlandcarrière. Das 1 op de 10 interlands dat ie gespeeld heeft, dus ik snap dat hij daar idd de motivatie niet meteen meer voor heeft. Maar als je hem dan ziet heersen de 1ste helft dan zie je daar op het veld niet veel van
 
Nu pakt ge het andere uiterste he. Debast is 18 jaar begot, en doet nog maar enkele weken mee op het hoogste niveau (in de JPL dan nog).

Ik bedoel: een Wout Faes heeft op zijn 24e al een pak meer ervaring, dus die kan waarschijnlijk al beter om met druk. Net als Theate.
Beiden ook al ervaring in het buitenland.

En ja, stel dat Vertonghen, Alderweireld of Witsel een own goal maken. Who gives a shit, die moeten geen carrière meer opbouwen, die boeit het niet meer zo hard dat de hele wereld erop staat te kijken. Dat bedoel ik net met: zo'n jongen van 18 mag je die druk nog niet opleggen.

Kijk bv. naar penalty reeks Engeland op het EK. Ook heel jonge spelers die alle druk op zich kregen voor beslissende penalties. Dat komt niet goed.
Maar ik vind ook dat Theate en Faes meer hun kansen moeten krijgen. Maar om nu meteen te zeggen dat Debast in de fout gaat omwille van druk of zijn carrière over is bij een owngoal.

Het probleem is dat onze ervaren spelers gewoon zelf niet meer top zijn en zelf teveel steken laten vallen maar dat wordt dan met de mandel der liefde overgegaan terwijl het minste foutje van een jonge gast uitvergroot worden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan