De Rode Duivels | UEFA Nations League 2022-2023 (begin juni)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het probleem is dat onze ervaren spelers gewoon zelf niet meer top zijn en zelf teveel steken laten vallen maar dat wordt dan met de mandel der liefde overgegaan terwijl het minste foutje van een jonge gast uitvergroot worden

Alderweireld en vooral Vertonghen krijgen toch al jaar en dag kritiek naar hun hoofd geslingerd? Jan is hier op het forum zelfs al door meerdere gebruikers afgestempeld als te oud en te min om nog bij de RD mee te doen. Echt veel worden hun fouten niet met de mantel der liefde bedekt.
Het wijken, wijken, wijken van Alderweireld is hem al vaak aangesmeerd, zeker na de match tegen Italie bv.
 
Tis allemaal Bobby zen fout

Sowieso is alles die zijn fout.
Ik zou zeggen dat ik elke dag bid dat die vertrekt. Maar de bond kennende vervangen ze die gewoon opnieuw door één of andere kloefkapper. Toch zwaar de boot gemist door deze kern een paar jaar geleden op het top van hun kunnen op te zadelen met kwezels als Wilmots en Martinez.
 
Sowieso is alles die zijn fout.
Ik zou zeggen dat ik elke dag bid dat die vertrekt. Maar de bond kennende vervangen ze die gewoon opnieuw door één of andere kloefkapper. Toch zwaar de boot gemist door deze kern een paar jaar geleden op het top van hun kunnen op te zadelen met kwezels als Wilmots en Martinez.
Wilmots helemaal mee eens, maar echt beter dan Martinez gingen we ze niet krijgen vrees ik. En dan nog. Kijk naar Van Gaal, hoeveel kritiek die krijgt in Nederland en dat is nu wel iemand die je als topcoach kunt bestempelen. Waar ik niet wil zeggen dat Martinez na het EK plaats had moeten maken. Ik wil alleen maar zeggen dat er een soort onrealistisch beeld is dat een andere coach opeens de sterren van de hemel zou spelen met deze ploeg.
 
Tijdje niet geweest hier maar zondag staat er weer een ouderwetse Holland-België op het programma. Mensen die hier erg uitkijken naar de derby?

In Nederland blijft het publiek zich eigenlijk wel een beetje verbazen door de goede prestaties van Oranje, ook gisteren een zeer goede prestatie met een best wel vreemde opstelling. Toch denk ik dat jullie zondag wel een aardige kans hebben om te winnen. Depay en Berghuis doen waarschijnlijk niet mee.
 
Wilmots helemaal mee eens, maar echt beter dan Martinez gingen we ze niet krijgen vrees ik. En dan nog. Kijk naar Van Gaal, hoeveel kritiek die krijgt in Nederland en dat is nu wel iemand die je als topcoach kunt bestempelen. Waar ik niet wil zeggen dat Martinez na het EK plaats had moeten maken. Ik wil alleen maar zeggen dat er een soort onrealistisch beeld is dat een andere coach opeens de sterren van de hemel zou spelen met deze ploeg.

Louis krijgt eigenlijk louter kritiek op zijn persconferenties en interviews waarin hij zeer autoritair en arrogant overkomt. Over zijn tactische prestaties klaagt vrijwel nooit iemand, dat zou ook vreemd zijn als je bekijkt hoe goed hij het in 2 periodes Oranje heeft gedaan. In 56 matches slechts 4 keer verloren, en zijn laatste Oranje-nederlaag dateert inmiddels van begin 2014 tegen de Fransen.

Martinez vind ik meer vergelijkbaar met een Bert van Marwijk, als je die nog kent. Hij zet de poppetjes logisch neer maar dat is het dan ook wel. Goede spelers maken goede goals, en dat zag je toen met onze lichting Van Persie/Sneijder/Robben en bij jullie met De Bruyne en Lukaku ook. Maar dat maakt het nog geen goed team.
 
Wilmots helemaal mee eens, maar echt beter dan Martinez gingen we ze niet krijgen vrees ik. En dan nog. Kijk naar Van Gaal, hoeveel kritiek die krijgt in Nederland en dat is nu wel iemand die je als topcoach kunt bestempelen. Waar ik niet wil zeggen dat Martinez na het EK plaats had moeten maken. Ik wil alleen maar zeggen dat er een soort onrealistisch beeld is dat een andere coach opeens de sterren van de hemel zou spelen met deze ploeg.
Dat we met een van de andere realistische kandidaat-coaches (Perrin, Lippi, Garcia,...) het per definitie beter zouden gedaan hebben in 2018 lijkt me inderdaad nergens op gebaseerd.
 
Dat we met een van de andere realistische kandidaat-coaches (Perrin, Lippi, Garcia,...) het per definitie beter zouden gedaan hebben in 2018 lijkt me inderdaad nergens op gebaseerd.

Landen coachen is gewoon heel anders dan clubvoetbal. Ik vond de Van Marwijk-vergelijking eerlijk gezegd wel terecht. Martinez is geen tactisch genie, maar zet de poppetjes logisch neer. Daarmee kun je in het landenvoetbal al erg ver komen want veel landenteams slagen er niet in om echt een ingespeelde speelstijl te creëren. Daar is Martinez natuurlijk ook nooit erg goed in geslaagd.
 
Wilmots helemaal mee eens, maar echt beter dan Martinez gingen we ze niet krijgen vrees ik. En dan nog. Kijk naar Van Gaal, hoeveel kritiek die krijgt in Nederland en dat is nu wel iemand die je als topcoach kunt bestempelen. Waar ik niet wil zeggen dat Martinez na het EK plaats had moeten maken. Ik wil alleen maar zeggen dat er een soort onrealistisch beeld is dat een andere coach opeens de sterren van de hemel zou spelen met deze ploeg.

Van Gaal was toch kandidaat destijds? En die vroegen ze om een PPT presentatie te maken ofzoiets? Was alleszins afgeketst op basis van een domme reden.
 
Ondanks zijn instelling soms voor vriendschappelijke of Nations League interlands: wat gaan we KDB nog hard missen wanneer hij er ooit mee stopt...

En ik val in herhaling, maar Mertens heeft echt niks meer te zoeken in de selectie. Het is alsof Martinez niet durft om tegen die oudere garde te zeggen: sorry, maar er is nu iemand anders een betere optie. (i.t.t. tot een Van Gaal, die lichtjes sociopaat is en dat zonder verpinken doet)

Maar ik vind ook dat Theate en Faes meer hun kansen moeten krijgen. Maar om nu meteen te zeggen dat Debast in de fout gaat omwille van druk of zijn carrière over is bij een owngoal.

Het probleem is dat onze ervaren spelers gewoon zelf niet meer top zijn en zelf teveel steken laten vallen maar dat wordt dan met de mandel der liefde overgegaan terwijl het minste foutje van een jonge gast uitvergroot worden

Eigenlijk zijn we het gewoon akkoord hoor.

Maar bon, Bobby wil op het WK toch gewoon liefst Denayer - Alderweireld - Vertonghen zetten (of, god help ons, Boyata i.p.v Denayer). Alleen kan hij dat echt niet maken als Denayer zonder ploeg zit, dus hij weet het allemaal niet meer zo goed nu :unsure: Vandaar uit het niks Debast eens proberen zo in volle voorbereiding voor het WK :crazy:

Na het WK Bobby buiten, en bouwen aan een nieuwe ploeg (met helaas minder getalenteerde spelers, maar dat is wat het is).
 
Van Gaal was toch kandidaat destijds? En die vroegen ze om een PPT presentatie te maken ofzoiets? Was alleszins afgeketst op basis van een domme reden.


Louis van Gaal heeft de kans om bondscoach van de Rode Duivels te worden laten schieten. Niet omdat hij het niet zag zitten, wel omdat Manchester United dwarsligger speelde.
Niemand had hoge verwachtingen bij het Nederlandse elftal tijdens het WK in Brazilië, maar Louis van Gaal loodste Oranje naar de halve finales tegen Argentinië. Een sterk verhaal, dat volgens NRC-journalist Hugo Logtenberg in een boek kon worden gegoten. Het resultaat: 'De hand van Van Gaal'.

Op de boekvoorstelling in Amsterdam lichtte Van Gaal zelf enkele passages toe. Zo hengelde de Belgische Voetbalbond (KBVB) naar de diensten van de Nederlander na zijn ontslag bij Manchester United in 2016. "Ze hebben me gevraagd, vooraleer ze bij Roberto Martinez hebben gepolst", zei Van Gaal.

Van Gaal zag de job als bondscoach van de Rode Duivels wel zitten, maar een voorwaarde van de afkoopsom die Manchester United moest betalen, was dat Van Gaal in het eerste jaar na zijn ontslag nergens anders aan de slag mocht. "En ik wilde dat United het hele bedrag zou betalen. Ik wou mijn assistent vooruitsturen om de kwalificatiereeks te leiden met de Rode Duivels, maar dat wou de Belgische bond dan weer niet."
 
Bedankt voor de correctie.
Zeer spijtige zaak.
Ik geloof ook dat Van Gaal, na een van onze voorgaande coaches was buitengezwierd, eens zelf bij onze bond had gepolst en dat ze hem dan wegstuurden omdat hij te duur zou zijn... Nog voor hij over het financiële was begonnen. Dat moet ergens rond 2008 zijn geweest.
 

Oké dan :wtf:

Precies de uittruitjes van holland of frankrijk ...

Dit is gewoon een ontzettend lelijk shirt.
 
Alderweireld en vooral Vertonghen krijgen toch al jaar en dag kritiek naar hun hoofd geslingerd? Jan is hier op het forum zelfs al door meerdere gebruikers afgestempeld als te oud en te min om nog bij de RD mee te doen. Echt veel worden hun fouten niet met de mantel der liefde bedekt.
Het wijken, wijken, wijken van Alderweireld is hem al vaak aangesmeerd, zeker na de match tegen Italie bv.
had het niet perse over hier ivm de kritiek maar over wat er in de pers wordt geschreven over onze anciens. Ik lees maar zelden tot nooit kritiek (of het moet zijn dat ik het gewoon niet gezien heb)
 
Je zou maar eens een TML versie van het shirt maken dat meer understated is dan het normale shirt. :unsure:

Echt wat dachten die designers met die shirts? De mooiste shirts zijn klassevol, strak en vaak minimalistisch (Frankrijk, Duitsland, Engeland meestal, Italie, Brazilië/Argentinië) of historisch (Kroatië en ook Brazilië/Argentinië). En dan gooien die zulke karakterloze gedrochten op de markt.

Nu, in het echt ziet het er iets beter uit... Maar het blijft echt gewoon het op één na ergste shirt van ons. Die Burrda-gedrochten waren het toppunt van de onkunde van de bond. De gouden generatie écht laten beginnen met goedkoop ogende lelijke schijtshirts met 0 traditie.
 
Je zou maar eens een TML versie van het shirt maken dat meer understated is dan het normale shirt. :unsure:

Echt wat dachten die designers met die shirts? De mooiste shirts zijn klassevol, strak en vaak minimalistisch (Frankrijk, Engeland, Italie) of historisch (Kroatië). En dan gooien die zulke karakterloze gedrochten op de markt.

Nu, in het echt ziet het er iets beter uit... Maar het blijft echt gewoon het op één na ergste shirt van ons. Die Burrda-gedrochten waren het toppunt van de onkunde van de bond. De gouden generatie écht laten beginnen met goedkoop ogende lelijke schijtshirts met 0 traditie.

Stop nu toch eens met dat gouden generatie. Dat is echt wel klaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan