De Rode Duivels | UEFA Nations League 2022-2023 (begin juni)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Idd , mee eens. Zijn dingen die je helaas te laat weet.
Daarnaast moet je eerlijk zijn hé... ga jij neen zeggen als ze zoveel geld naar u smijten om achter een bal te lopen en eens je die hebt die weer weg te shotten... ? Ikke niet hoor, ik ga mooi grijnzen, dat aanpakken... hij is nu 31... zoveel superjaren heeft hij nu ook weer niet.

Beter gewoon in Chelsea gebleven . Toen was 'm toch echt klasse ! Moet echt gewoon nu zoveel mogelijk spelen en dat gaat m niet lukken bij real . En geen idee waar wel .
De Eden van tegen Hongarije EK 2016 gaan we helaas nooit meer zien vrees ik... 😟

Ik ben niet wakker gebleven voor Martinez zijn speech maar ik veronderstel dat er geen greintje kritiek meer inzat zeker?
Want uiteindelijk was Polen niks waard en leek onze eerste helft nog altijd op niet veel. De tweede helft was leuk en er waren een paar heel knappe goals bij. Kudos aan een aantal spelers die ook gewoon een goede match hebben gespeeld maar ik hier overheerst toch eerder de teleurstelling dat deze match Martinez zijn gelijk gaat bewijzen waardoor we eigenlijk juist zijn uitgeschakeld op een volgend toernooi...

Techniek ga je natuurlijk niet verleren, maar zijn explosiviteit is die volledig kwijt en dat is toch wel bijzonder jammer. een speler zoals Hazard heb je niet veel aan als die de snelheid niet heeft om een man voorbij te gaan, dat was toch wel zijn visitekaartje bij Chelsea. kon met gemak 3-4 spelers dribbelen, nu kan hij die eerste man al niet meer voorbij :(

Hazard heeft zijn techniek nog altijd, dat kun je wel zien. Maar hij is zijn snelheid en explosiviteit kwijt. En dat was eigenlijk net zijn sterkte icm die techniek.
Kort kunnen draaien en direct op snelheid zijn. Dat laatste mist hij, kan nog wel terugkomen maar het gaat toch tijd kosten.

En met ouder worden verlies je sowieso al wat explosiviteit dus het zal niet evident zijn voor hem. Staat precies ook altijd te zwaar sinds hij in Madrid is en dat helpt natuurlijk ook niet.

Deze ochtend op StuBru was het complete euforie, wat een cringefest. Ik ben als supporter uiteraard ook blij als we met 6-1 winnen, maar de match tegen Nederland was de echte graadmeter om te weten waar we met deze trainer staan en dat is nu weeral helemaal vergeten. Wat een tragedie.

Hmm ergens wel, maar voldoende om te started?
met deze vorm op een toernooi (die er toe doet) uiteraard niet. Als we met deze nations league hem dat duwtje kunnen geven op terug op een veld te staan mag hij al die matchen spelen van mij.

Maar als hij na de zomer niet speelt bij zijn club laten we hem beter thuis.

Deze ochtend op StuBru was het complete euforie, wat een cringefest. Ik ben als supporter uiteraard ook blij als we met 6-1 winnen, maar de match tegen Nederland was de echte graadmeter om te weten waar we met deze trainer staan en dat is nu weeral helemaal vergeten. Wat een tragedie.
Wat moeten ze dan doen? Triestig zijn omdat we gewonnen hebben.

Ik weet wel wat je bedoelt, maar uiteindelijk kan je op 6 maanden tijd toch niet heel uw ploeg overhoop halen en iets nieuws opbouwen. Dat gaat gewoon niet. En er ging ook niets veranderd hebben mochten we v. Polen verloren hebben.

Ik zie niet echt in hoe je uit dit België meer kan halen dan nu. Ik vind op enkelen na dat de meesten toch geen wereldtop zijn. Een ploeg als Frankrijk of Brazilië hebben we gewoon niet, dus op een toernooi moet het altijd wat meezitten. Tactisch en qua speldynamiek kan het misschien wat beter, maar we hebben onze limieten in de defensie, en die gaan er met eender welke oplossing er altijd zijn.

Ik weet wel wat je bedoelt, maar uiteindelijk kan je op 6 maanden tijd toch niet heel uw ploeg overhoop halen en iets nieuws opbouwen. Dat gaat gewoon niet.
Van Gaal is nochtans niet slecht bezig.
Je hoeft zelfs niet eens heel u ploeg overhoop te halen, gewoon enkele systemen en spelers uittesten en kijken welke beter klikken.

Ik wil hier trouwens niet zeggen dat Nederland al meteen meedoet voor de prijzen he, voor hetzelfde geld liggen ze er eerder uit dan wij. Maar er zit in Van Gaal's aanpak meer visie dan in die van Martinez na 2018. Als je natuurlijk per jaar maar tegen 1 serieuze ploeg speelt en 7 keer tegen janneke en mieke kan je lang verdoezelen dat je als trainer veel tekort komt, zeker als heel het land euforisch wordt van veel goals, ongeacht de kwaliteit van de match zelf, tegen die kleine landen.

Je hoeft zelfs niet eens heel u ploeg overhoop te halen, gewoon enkele systemen en spelers uittesten en kijken welke beter klikken.

Ik wil hier trouwens niet zeggen dat Nederland al meteen meedoet voor de prijzen he, voor hetzelfde geld liggen ze er eerder uit dan wij. Maar er zit in Van Gaal's aanpak meer visie dan in die van Martinez na 2018. Als je natuurlijk per jaar maar tegen 1 serieuze ploeg speelt en 7 keer tegen janneke en mieke kan je lang verdoezelen dat je als trainer veel tekort komt, zeker als heel het land euforisch wordt van veel goals, ongeacht de kwaliteit van de match zelf, tegen die kleine landen.
Ik ben het zo goed als volledig met u eens, maar eerlijk is eerlijk, de andere (top)landen spelen ook grotendeels tegen Janneke en Mieke. Als nationale ploeg komt ge nu eenmaal niet heel vaak uit tegen absolute toplanden.

Ik vind het wel enorm jammer dat Van Gaal nooit voor deze groep heeft gestaan. Had graag gezien wat hij ermee gedaan had.

Ik ben het zo goed als volledig met u eens, maar eerlijk is eerlijk, de andere (top)landen spelen ook grotendeels tegen Janneke en Mieke. Als nationale ploeg komt ge nu eenmaal niet heel vaak uit tegen absolute toplanden.
Klopt. Maar bij veel van die toplanden heerst er een andere cultuur in de pers. Daar is het normaal dat er gewonnen wordt van die kleinere landen en worden bepaalde spelers zelfs dan nog gefileerd. Als er dan eens een misstap is wordt daar over gepraat. Hier is men precies nog altijd in 2014, waar men plots besefte dat een land dat iets groter was dan San Marino ook geklopt kon worden.
Ik begrijp dat het niveau van 2018 niet in elke generatie gaat zitten maar de tijd dat we gemeend blij moesten zijn dat we de barrages haalden voor de kwalificatie van een toernooi ligt toch wel al iets te lang achter ons om telkens zo euforisch te doen als we met meer dan 2 goals verschil winnen van een klein land. Want, met alle respect, dit Polen is een klein voetballand met gewoon een heel goeie spits.

Zelfs De Bilde zag gisteren dat het voor niks nodig was om zo content te zijn gezien de eerste helft. De Bilde...

Ik vind het wel enorm jammer dat Van Gaal nooit voor deze groep heeft gestaan. Had graag gezien wat hij ermee gedaan had.
Ja ik ben toch ook benieuwd wat die met deze groep zou gedaan hebben.

Klopt. Maar bij veel van die toplanden heerst er een andere cultuur in de pers. Daar is het normaal dat er gewonnen wordt van die kleinere landen en worden bepaalde spelers zelfs dan nog gefileerd. Als er dan eens een misstap is wordt daar over gepraat. Hier is men precies nog altijd in 2014, waar men plots besefte dat een land dat iets groter was dan San Marino ook geklopt kon worden.
Ik begrijp dat het niveau van 2018 niet in elke generatie gaat zitten maar de tijd dat we gemeend blij moesten zijn dat we de barrages haalden voor de kwalificatie van een toernooi ligt toch wel al iets te lang achter ons om telkens zo euforisch te doen als we met meer dan 2 goals verschil winnen van een klein land. Want, met alle respect, dit Polen is een klein voetballand met gewoon een heel goeie spits.

Zelfs De Bilde zag gisteren dat het voor niks nodig was om zo content te zijn gezien de eerste helft. De Bilde...

Klopt volledig. Wij zijn een te bescheiden land met een gebrek aan winnaarsmentaliteit. Doe daar de 12 jaren geen groot tornooi bij en je hebt de reden waarom we niet al te kritisch worden. Onterecht natuurlijk. In landen zoals Duitsland, Spanje, Brazilië, etc wordt er gewoon meer verwacht omdat ze het gewend zijn. Nederland is dan gewoon typisch zichzelf met zelfoverschatting. Er was weer iemand, denk Hugo Borst, die begon al te kwaken dat Nederland wel eens WK kan worden na de match tegen België. Dat is natuurlijk weer het andere uiterste.

Ben zelfs benieuwd wat een Hein Vanhaezebrouck met deze groep zou gedaan hebben. Zou wellicht ook met 3 in de defensie zijn blijven spelen maar zou wel gezocht hebben naar de ideale profielen voor die formatie.

En hoeveel van onze laatste matchen hebben we eigenlijk kunnen winnen ?

Frankrijk 2-3 verlies
Italië 2-1 verlies
Estland 3-1 winst
Wales 1-1
Ierland 2-2
Burkina Faso 3-0 Winst
Nederland 4-1 verlies
Polen 6-1 winst

Ik zie hier toch niet veel positiefs in. (scorebord journalistiek i know, maar het zegt ook iets over resultaten tegen tegenstanders boven het niveau Polen)

Van Gaal is dan ook een topcoach.

Martinez... geen slechte coach, maar toch heel middelmatig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan