De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Is uiteraard geen discussie voor hier, maar die reacties steeds dat men maar moet verhuizen omdat ze anders het regime 'steunen' heb ik eigenlijk nooit gesnapt. De meerderheid van de Russen is tegen de praktijken van Putin en moet je daarnaast dan heel uw sociaal leven gaan opgeven wat je ginder hebt opgebouwd? Vind ik maar erg kort door de bocht.

Weet niet of dat een reactie op mijn post was, maar dat bedoelde ik in ieder geval ook niet.
Ik bedoel dus niet "verhuizen omdat je anders het regime zogezegd ondersteunt" maar wel "verhuizen omdat het land waarin je woont corrupt is, politiek niet stabiel, afgesloten van het westen op meerdere vlakken enz."

M.a.w. ik zou niet in Rusland willen wonen nu. Niet omdat ik dan het regime zou ondersteunen, maar omdat het me geen aangename woonplaats lijkt nu en zeker naar de nabije toekomst toe.
 
Niet mee eens. Enfin, we spreken hier over spelers die tegen het EK minstens 35 zijn hé jongens. En nu al fors op hun terugweg zijn. Dan verkies ik er echt wel voor om nu al veteranen als Witsel, Alderweireld, Vertonghen en Mertens geen basisspeler meer te maken in de voorbereiding, en te mikken op jongens die over 2 jaar niet hoogbejaard zijn in voetbaltermen.

Maar soit, we spreken totaal naast elkaar. Ik spreek helemaal niet over interlands gebruiken om spelers op te leiden, ik spreek over de onzin van een toernooi voor te bereiden met spelers waarvan de kans statistisch gezien héél erg groot is dat ze tegen de start van het toernooi helemaal niet meer mee gaan kunnen. Opnieuw, we spreken hier niet over jongens die eind de 20 zijn. We spreken hier over jongens die 35 tot 38 jaar oud zullen zijn. Dan kan je wel al eens beginnen verjongen puur omwille van de leeftijd hoor. Het is over twee jaar dat je er moet staan. Als je dan een ploeg wilt zien die iets kan presteren, dan leg ik mijn eieren in het mandje van de jonge garde hoor. Zeker als je vervolgens ook iets wil gaan presteren op het WK.
Als ze op de terugweg zijn, zijn we het toch eens dat ze vervangen moeten worden he. Net omdat er een beter alternatief is en niet persé de leeftijd.

Laat ons zeggen, moest Hazard nog steeds het niveau van 2018 halen, moet je die dan vervangen door een Trossard die dat niveau nooit gaat halen? In mijn ogen niet.
 
In de eerste plaats willen we Witsel er niet in, omdat die gewoon schijt speelt, toch? Toch niet omwille van zijn leeftijd?

Je moet gewoon de beste ploeg opstellen, ongeacht de leeftijd. De meeste 'ouderen' vallen er dan sowieso wel tussenuit omdat ze het niveau niet meer halen hoor (Witsel, Mertens, Vertonghen, ... en Hazard is zelf al gestopt).

Als Tedesco eerlijk is op dat vlak, dan zullen jongens als Onana, Trossard, Theate, ... meteen volwaardig hun kans krijgen. En gebruik de oefenwedstrijden om voldoende spelers te testen.
 
Voorzichtig positief nog altijd, benieuwd naar eerste selectie.

Wat ik onthou na lezen artikel en bekijken van het interview:
- Hij heeft de 7 "kapiteins" al gehoord via bericht en zal enkelen ook live spreken.
Wie die 7 zijn zegt hij niet.
Voetbalnieuws.be zegt dat het gaat om
Kevin De Bruyne, Thibaut Courtois, Romelu Lukaku, Jan Vertonghen, Toby Alderweireld, Axel Witsel en Dries Mertens.

Ik vermoed dat hij in meer in detail zal spreken met de eerste 3

- Hij kijkt nu naar zo'n 100 spelers om daaruit het beste team te selecteren, niet perse om te verrassen.
- Wil de ploeg niet enkel rond De Bruyne bouwen, hij wil bouwen rond 3, 4 a 5 toppers
- Wil alle Belgische ploegen minstens 1 a 2 keer aan het werk zien, waarvan dit weekend al 5 matchen op 3 dagen
- Wil heel jonge talenten ook niet te vroeg brengen om mentale klap en druk te vermijden
- Vermaelen blijft niet assistent coach maar zal wel in andere technische rol behouden worden

https://sporza.be/nl/2023/02/17/bon...errassen-niet-alles-was-slecht~1676620642370/
 
Viel te verwachten, sowieso zou ik hem niet meer hebben opgeroepen samen met Vertonghen.
Toch een monument voor de Rode Duivels, na Kompany de beste CV die ik heb gekend.
 
Vreemd, want die zei toch maar een week ofzo geleden dat hij pas zou stoppen als het fysiek niet meer zou lukken? En nu plots effectief stoppen? Dat kan toch niet anders dan dat Tedesco hem geen enkele garantie op een basisplaats of selectie kon bieden?
 

Toby stopt ook bij de nationale ploeg.

Daar ben ik als Antwerp-fan totaal niet rouwig om.
Toby zal waarschijnlijk ook aangevoeld hebben dat het einde voor hem is gekomen (als interlander). Hij heeft een aantal zeer mooie WK's en EK's meegespeeld in wat waarschijnlijk de beste generatie is die België ooit heeft gehad en zal hebben. De heilige Ajax-drievuldigheid was iets fenomenaals, maar dat is voorbij. Dan is het (als voetballer die de houdbaarheidsdatum in zicht krijgt) beter om de eer aan jezelf te houden, i.p.v. te moeten afgedankt worden voor jongere, fittere spelers.

Dhu2heyW0AAWJb1.jpg
 
Altijd fan geweest van Alderweireld bij de nationale ploeg. Eigenlijk gewoon steeds 1 van de eerste namen die je op papier zette bij een ploegopstelling. Altijd degelijk. Ook geen gezeik, geen vervelend gedrag enz.
Gewoon een voorbeeldige prof.

En nu stoppen lijkt me ook de juiste beslissing. Vertonghen zou hetzelfde inzicht moeten hebben.
 
Jammer. In tegenstelling tot Vertonghen had hij nog een meerwaarde.
Het is idd de verkeerde van de 2 die ermee stopt.
Maar op zich mooi om zelf te beseffen dat het op zijn eind loopt en je dan beter in schoonheid kan stoppen ipv het jaar te veel spelen.
 
Daar ben ik als Antwerp-fan totaal niet rouwig om.
Toby zal waarschijnlijk ook aangevoeld hebben dat het einde voor hem is gekomen (als interlander). Hij heeft een aantal zeer mooie WK's en EK's meegespeeld in wat waarschijnlijk de beste generatie is die België ooit heeft gehad en zal hebben. De heilige Beerschot-drievuldigheid was iets fenomenaals, maar dat is voorbij. Dan is het (als voetballer die de houdbaarheidsdatum in zicht krijgt) beter om de eer aan jezelf te houden, i.p.v. te moeten afgedankt worden voor jongere, fittere spelers.

Dhu2heyW0AAWJb1.jpg

Fixed that for you.
 
Jammer. In tegenstelling tot Vertonghen had hij nog een meerwaarde.
Dit. Verrassend toch, gezien eerdere uitspraken.

Toby had voor mij ook nog een meerwaarde gehad t.e.m. het EK. Nu staan de jongeren er alleen voor in de verdediging. Tabula Rasa dan maar.

Misschien volgt Jantje nu wel snel...
 
Je zegt het zelf: toekomst. Nu is het nog veel te vroeg voor hem.

Tja, Toby, merci voor alles. Mijn mening over hem is wel al gekend hé, ik wou sowieso vrij radicaal de overstap maken naar de nieuwe garde. En hem dus niet meer als onbetwiste basisspeler gebruiken, maar als solide backup en begeleider van de jonge garde. Dus in die zin absoluut jammer dat hij nu al stopt, want naar het EK toe had hij zeker nog een mooie rol van betekenis kunnen spelen. En ik heb hem altijd zeer kunnen appreciëren als speler.

Maar ergens ook wel blij, omdat het de coach dwingt om echt in te zetten op vernieuwing.
 
Terug
Bovenaan