De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zag je ook wel wat aankomen, nadat hij er over sprak onlangs in midmid. Maakt hier een verstandige keuze imo.

Doku weer geblesseerd, dus wrs niet erbij tegen Zweden en Duitsland
Kan je nu toch echt wel beginnen afschrijven. Heeft absoluut talent, en lijkt me ook de juiste mentaliteit te hebben om het te maken ... maar met zo veel blessures op zijn leeftijd al, dan is je lichaam helaas niet gemaakt voor sport op het hoogste niveau.

Als bondscoach weet je in elk geval dat je hem enkel als potentieel extra wapen kan meenemen, als vaste pion kan je gewoon niet op zijn lijf vertrouwen.

Hopelijk zet Vandevoordt zijn goede vorm voort.

Hopelijk zet Vandevoordt zijn goede vorm voort.
Die verdient zeker een selectie. Ik vond die eerst wat te frêle maar nu staat die veel zekerder te keepen. Zoals match tegen Cercle.

Witsel, Chadli, Mertens, Meunier, Denayer, Boyata mogen ook afzwaaien.

Edit:
Voetbalbond verklapt per ongeluk dat Simon Mignolet stopt als Rode Duivel

“Simon Mignolet (35) kondigt afscheid aan als Rode Duivel”: dat bericht vanop de app van de Belgische voetbalbond circuleerde zaterdagnamiddag online. Vervelend, want de doelman wilde pas maandag officieel de knoop doorhakken en communiceren.

Die verdient zeker een selectie. Ik vond die eerst wat te frêle maar nu staat die veel zekerder te keepen. Zoals match tegen Cercle.

Witsel, Chadli, Mertens, Meunier, Denayer, Boyata mogen ook afzwaaien.

Edit:
Ja. Ik heb lang tegen zijn twijfelaars liggen muilen, maar op een bepaald moment twijfelde ik zelf. Maar vorig jaar de terugronde en dit jaar is hij heel sterk.

Ja. Ik heb lang tegen zijn twijfelaars liggen muilen, maar op een bepaald moment twijfelde ik zelf. Maar vorig jaar de terugronde en dit jaar is hij heel sterk.
Het journaille gaat ervan uit dat Sels 3de keeper zal zijn, maar die staat met Strasbourg op een degradatieplaats. Er is ook nog Kaminski maar die is momenteel geblesseerd.

Openda dit weekend een hattrick op vijf minuten tegen Clermont

Vandevoordt kan met de U21 toch naar het EK deze zomer, niet?

Zou misschien ook niet onlogisch zijn om hem (minstens) tot dan bij de U21 te laten. Bij de RD is het tenslotte alleen maar om 3e keeper te zijn. Iemand als een Sels heeft misschien ook wel gewoon het goede profiel om 3e keeper te zijn.

Hazard wijst ook naar de opvolging. “Ondertussen klopten nieuwe jongens op de deur bij de nationale ploeg. Niet spelen bij Real, daarna toekomen bij de Rode Duivels en wel voetballen. Dat zag ik niet zitten, zeker omdat die nieuwe generatie het ook verdient om te spelen.”

Allé, nu is dat plots wel een probleem. Maar de jaren voor het WK en op het WK zelf was het wel nog ok dan?

Hazard kan voor mij best nog zijn plaats hebben in de groep, als supersub, een beetje in de rol die Mertens heeft gehad de laatste jaren. Maar blijkbaar was dat voor hemzelf en al zeker voor onze vorige bondscoach geen optie. Het feit dat hij een paar keer aangeeft dat hij nu bij zijn gezin kan zijn wanneer de RD's weg zijn zegt eigenlijk wel voldoende. Pas op, uiteraard is je gezin heel erg belangrijk, maar de meeste spelers willen toch zo lang mogelijk doorgaan voor hun nationale ploeg, toch zeker langer dan hun 31ste, zelfs al invaller.

Hazard wijst ook naar de opvolging. “Ondertussen klopten nieuwe jongens op de deur bij de nationale ploeg. Niet spelen bij Real, daarna toekomen bij de Rode Duivels en wel voetballen. Dat zag ik niet zitten, zeker omdat die nieuwe generatie het ook verdient om te spelen.”

Allé, nu is dat plots wel een probleem. Maar de jaren voor het WK en op het WK zelf was het wel nog ok dan?

Hazard kan voor mij best nog zijn plaats hebben in de groep, als supersub, een beetje in de rol die Mertens heeft gehad de laatste jaren. Maar blijkbaar was dat voor hemzelf en al zeker voor onze vorige bondscoach geen optie. Het feit dat hij een paar keer aangeeft dat hij nu bij zijn gezin kan zijn wanneer de RD's weg zijn zegt eigenlijk wel voldoende. Pas op, uiteraard is je gezin heel erg belangrijk, maar de meeste spelers willen toch zo lang mogelijk doorgaan voor hun nationale ploeg, toch zeker langer dan hun 31ste, zelfs al invaller.
Nochtans heeft hij als ik me niet vergis op een persco op het WK gezegd dat hij vond dat Trossard moest spelen in plaats van hem. En bij de derde groepswedstrijd heeft hij geen minuut gespeeld, dus je weet niet wat hij achter de schermen heeft gezegd.

Je zou je pijlen eerder moeten richten op Martinez, want Hazard kan het in mijn ogen sinds het WK niet op een meer classy manier aanpakken.

Vind ik ook wel vreemd van Hazard. Als kapitein kan je dan toch zeggen, Bobby, laat mij maar op de bank starten? Dan neem je toch uw verantwoordelijkheid. Dan heb je er toch de hand in dat er gebrekkige doorstroming is, en misschien zelfs wrevel? Als je Trossard ziet knallen bvb?

Edit: zie nu post van Merlin: ook waar, dan is het Bobby dat steeds met dezelfde 11 pionnen wil starten, no matter what

Nochtans heeft hij als ik me niet vergis op een persco op het WK gezegd dat hij vond dat Trossard moest spelen in plaats van hem. En bij de derde groepswedstrijd heeft hij geen minuut gespeeld, dus je weet niet wat hij achter de schermen heeft gezegd.

Je zou je pijlen eerder moeten richten op Martinez, want Hazard kan het in mijn ogen sinds het WK niet op een meer classy manier aanpakken.
Mja, ik vind het toch wel gedeeld eerlijk gezegd.

Nu zou hij er plots een probleem mee hebben en dus zegt hij af, maar dat probleem was er toch ook al de laatste 2 jaar?

Uiteraard beslist de coach en is hij verantwoordelijke nr 1 en maakt hij dus in eerste instantie de fout, maar toch, ik vind dit nu als hoofdreden geven nogal vreemd.

Dan denk ik dat zijn uitleg dat hij meer bij zijn familie wil zijn en het dus vnl ligt aan zijn motivatie meer steek houdt.

Want hij lijkt ook aan te geven dat hij er geen enkel probleem mee heeft om zijn dagen op de bank bij Madrid te slijten. Ipv naar een mindere club te gaan en daar wel week na week te kunnen spelen en zo wel een meerwaarde te kunnen zijn voor de RD's.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan