De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Als zijn vrouw Russisch is, is er no way dat die veilig mee naar België kan verhuizen momenteel.

Een gewone Rus kan het land niet zomaar verlaten in oorlogstijd.
 
Meen je dat nu? Ongelofelijk.

Wat valt daar niet aan te geloven? Veel Russen (die alleen een Russisch paspoort hebben) proberen en masse Rusland te ontvluchten, terwijl Vercauteren liever in Rusland blijft terwijl hij hier in België een job heeft. We confisqueren hier in Europa tegoeden van Russen (ongeacht of ze nu pro-Putin zijn of niet), maar het is dan zogezegd "ongelofelijk" als je vragen stelt dat iemand die de vrije keuze heeft toch ervoor kiest om in Putin-land te blijven wonen? Beetje rare logica, maar dat zal ongetwijfeld weer aan mij liggen eh. 🥱

Enfin, van mij mag hij wonen waar hij wilt eh, maar ik ben toch wel benieuwd naar zijn 'motivatie'. Is het omdat het vrouwke zich toch nog heel goed voelt in Rusland (en dus indirect ook achter Putin staat), de familiebelangen van de vrouw te groot zijn, is het omdat hij nog andere belangen heeft in Rusland, ...?

Neen, maar dan is dat meer een persoonlijk falen. Als je contract maar loopt tot het EK, dan is je enige doel een ploeg klaarstomen voor het EK. Dan ga je dat EK niet gaan gebruiken als springplank voor het WK. Wat naar mijn gevoel het beste plan zou zijn.

Iemand een contract geven dat al te lang vastligt 'nudget' ook niet echt bepaald om snel in gang te schieten eh.
Beter een contract tot na het EK, en als de resultaten goed zijn kan je verlengen. Dat heeft Tedesco waarschijnlijk ook door.
 
Wat valt daar niet aan te geloven? Veel Russen (die alleen een Russisch paspoort hebben) proberen en masse Rusland te ontvluchten, terwijl Vercauteren liever in Rusland blijft terwijl hij hier in België een job heeft. We confisqueren hier in Europa tegoeden van Russen (ongeacht of ze nu pro-Putin zijn of niet), maar het is dan zogezegd "ongelofelijk" als je vragen stelt dat iemand die de vrije keuze heeft toch ervoor kiest om in Putin-land te blijven wonen? Beetje rare logica, maar dat zal ongetwijfeld weer aan mij liggen eh. 🥱

Enfin, van mij mag hij wonen waar hij wilt eh, maar ik ben toch wel benieuwd naar zijn 'motivatie'. Is het omdat het vrouwke zich toch nog heel goed voelt in Rusland (en dus indirect ook achter Putin staat), de familiebelangen van de vrouw te groot zijn, is het omdat hij nog andere belangen heeft in Rusland, ...?
Oei, ik denk dat je mij volledig mis begrepen hebt. Mijn 'meen je dat nu?' is er eentje van verbijstering over dit nieuws. Ik vond het al degoutant dat hij daar nog steeds woonde, maar ik vind het dubbel ongelofelijk dat onze voetbalbond er dus geen graten in ziet om een TD aan te nemen die in deze tijden de Russische invasie vooral als vervelend beschouwd omdat hij moet overstappen in Istanbul.

Iemand een contract geven dat al te lang vastligt 'nudget' ook niet echt bepaald om snel in gang te schieten eh.
Beter een contract tot na het EK, en als de resultaten goed zijn kan je verlengen. Dat heeft Tedesco waarschijnlijk ook door.
Hangt er van af hoe je het contract opstelt hé. Je kan als voetbalbond de langetermijndoelstellingen uitzetten met een aantal punten waarin hij tijdens zijn contract aan moet voldoen. Enfin, ik verwacht weer te veel van onze bond.
 
Laatst bewerkt:
Als zijn vrouw Russisch is, is er no way dat die veilig mee naar België kan verhuizen momenteel.

Een gewone Rus kan het land niet zomaar verlaten in oorlogstijd.
Belangrijke factoren in de onderhandelingen tussen Vercauteren en de KBVB waren het welzijn van zijn Russische vrouw Chimki en dochtertje Maiia. Beiden blinkend van trots aanwezig op de persconferentie. En of Maiia glunderde als ze haar papa daar zag staan, voor al die camera’s. Sinds hij afscheid nam van Antwerp woonde hij met zijn gezin net buiten Moskou. Dat Vercauteren nu terug aan de slag gaat in België, verandert daar (voorlopig) niets aan. Alleen zal hij zijn gezin een pak minder zien de komende maanden. “Mijn gezin keert niet terug naar België. Zij hebben een visum tot in de zomer, en ik kan terug naar Rusland tot november, al is de weg naar daar voorlopig iets langer. We oriënteren ons voorlopig en zien daarna wel. Ik zal veel in België zijn. Het is goed mogelijk dat we elkaar ergens tussenin ontmoeten - bijvoorbeeld in Istanboel. We vinden wel oplossingen.”
 
Als zijn vrouw Russisch is, is er no way dat die veilig mee naar België kan verhuizen momenteel.

Een gewone Rus kan het land niet zomaar verlaten in oorlogstijd.

- Rusland is niet in oorlog, volgens de Russische regering.
- De grenzen zijn open.
- Dat zou enkel voor mannen tellen, niet voor vrouwen en kinderen.

Ik snap het toch ook niet waarom je voor zo'n salaris niet met je gezin naar Belgie verhuist. Niet alsof men van zijn pre geen prive Russische leerkracht kan aannemen om de kleine te onderwijzen.
 
- Rusland is niet in oorlog, volgens de Russische regering.
- De grenzen zijn open.
- Dat zou enkel voor mannen tellen, niet voor vrouwen en kinderen.

Ik snap het toch ook niet waarom je voor zo'n salaris niet met je gezin naar Belgie verhuist. Niet alsof men van zijn pre geen prive Russische leerkracht kan aannemen om de kleine te onderwijzen.

Goh ja, praktisch kan dat idd allemaal gemakkelijk, maar als je heel sociaal leven ergens opgebouwd is, is het ook niet evident om dat achter te laten en in een andere cultuur vanaf 0 opnieuw te beginnen. (voor vrouw en kind)
Zeker als het waarschijnlijk maar tijdelijk is allemaal (een paar jaar?).

Langs de andere kant zou ik in Frank zijn plaats deze kans grijpen om permanent te vertrekken uit Rusland, gezien wat er het voorbije jaar gebeurd is, maar bon, die beslissing zal moeilijker zijn omdat Frank zijn vrouw van origine Russisch is.
 
Is uiteraard geen discussie voor hier, maar die reacties steeds dat men maar moet verhuizen omdat ze anders het regime 'steunen' heb ik eigenlijk nooit gesnapt. De meerderheid van de Russen is tegen de praktijken van Putin en moet je daarnaast dan heel uw sociaal leven gaan opgeven wat je ginder hebt opgebouwd? Vind ik maar erg kort door de bocht.
 
Awel ja, da's de reden waarom ik het geen goed idee vond om hem maar tot het EK een contract te geven. Zo kan je niet bouwen.

Vind ik niet. Eindelijk heeft de voetbalbond eens iets goed gedaan.

Het EK moet niet als 'voorbereiding' dienen voor het WK. Hij moet niet van nul beginnen. Dit EK moet je niet laten schieten, er is echt nog tijd genoeg. Als hij dit EK verkloot, mag hij al direct opzouten voor mij.
 
Vind ik niet. Eindelijk heeft de voetbalbond eens iets goed gedaan.

Het EK moet niet als 'voorbereiding' dienen voor het WK. Hij moet niet van nul beginnen. Dit EK moet je niet laten schieten, er is echt nog tijd genoeg. Als hij dit EK verkloot, mag hij al direct opzouten voor mij.
Da's het wel heel zwart-wit stellen hé. Het is niet omdat je het EK als voorbereiding ziet op het WK, dat dat hetzelfde is als het laten schieten. Je gaat nog altijd naar daar om te winnen.

Als hij dit toernooi voorbereidt met namen als Vertonghen, Alderweireld en Witsel in de basis dan zijn onze kansen op zowel het EK als het volgende WK gehypothekeerd.
 
Da's het wel heel zwart-wit stellen hé. Het is niet omdat je het EK als voorbereiding ziet op het WK, dat dat hetzelfde is als het laten schieten. Je gaat nog altijd naar daar om te winnen.

Als hij dit toernooi voorbereidt met namen als Vertonghen, Alderweireld en Witsel in de basis dan zijn onze kansen op zowel het EK als het volgende WK gehypothekeerd.
Ik volg je wel en denk (minstens hoop) dat de oefenmatch tegen Duitsland een goede graadmeter gaat zijn. Wie neemt hij mee, wie speelt er. En als Witsel, Toby, Vertonghen of Mertens spelen dan zal het voor Tedesco snel duidelijk zijn welk niveau die nog halen. Het feit dat de coach en TD niet langer in dezelfde persoon verenigd zijn, is hoe dan ook een plus.
 
Da's het wel heel zwart-wit stellen hé. Het is niet omdat je het EK als voorbereiding ziet op het WK, dat dat hetzelfde is als het laten schieten. Je gaat nog altijd naar daar om te winnen.

Als hij dit toernooi voorbereidt met namen als Vertonghen, Alderweireld en Witsel in de basis dan zijn onze kansen op zowel het EK als het volgende WK gehypothekeerd.
Wel dan, dan begrijp ik niet waarom je hem meteen een 4 jarig contract wil geven? Je verwacht dus toch een prestatie op het EK?

Als hij goed presteert, krijgt die in een vingerknip een langer contract hoor, ga daar maar vanuit.

Als hij dit EK op die manier voorbereidt, dan mogen we zéker heel blij zijn dat hij maar voor 2 jaar een contract heeft gekregen :p
Hij moet gewoon de beste spelers opstellen, en als hij dàt doet zal dat sowieso een mix zijn van ervaren spelers en nieuwe jonge talenten.

Met Alderweireld ben ik ook niet akkoord. Die gaan we imo nog zeker nodig hebben.

Het wordt vooral uitkijken wat hij doet met Witsel, want daar zijn ondertussen wel genoeg alternatieven voor. Dat zal een eerste mooie waardemeter worden voor zijn visie.
 
Mja, we hebben daar een andere visie op. Dat is duidelijk. Ik geloof niet in dat korte termijn werken van toernooi tot toernooi.

Ik snap niet dat jij wil gokken met spelers die er tegen het EK al 35-37 zijn, zeker wanneer die nu al niet de facto beter zijn dan de jonge garde.

Dat ze niet afgeserveerd moeten worden, absoluut, maar als basisspeler? Neen, ook Toby niet meer.

Ik zie het scenario gewoon voor me dat we nu 2 jaar gaan spelen met de gekende jongens die gekozen worden op basis van hun ervaring, om dan tegen het EK te zien dat die fysiek helemaal niet meer mee kunnen. En dan moeten spelen met gasten die nauwelijks bij de nationale ploeg hebben samengespeeld. Om dan na het EK weer aan een volledig nieuwe ploeg te moeten bouwen.

Neen, daar geloof ik echt niet in.
 
Akkoord met wat Archaos zegt, maar Vertonghen mag er van mij ook wel al enkele jaren uit. Respect voor zijn staat van dienst, maar die kan het gewoon niet meer belopen op dat niveau. Theate mag nu volop zijn kans krijgen.

Ik hoop vooral eens een ander, sneller soort voetbal te zien op de maat van deze ploeg. Je kan er zo veel schwung in brengen met die aanvallende weelde van zoolvoetballertjes (Trossard, CDK, Saelemakers, Lukebakio, Doku,...) rond een stevige bonk (Lukaku) of een snelle 9 (Openda).

En @Sir.Killalot : het één hoeft toch niet het andere uit te sluiten? Je kan nu met ervaren mannen aan die EK-kwalificatie beginnen, maar eens je ziet dat er anderen de deur openbeuken, kan je toch ingrijpen? Op zulke momenten moeten de kwaliteiten van een bondscoach naar boven komen, dus dat hij het maar bewijst.
 
Ik denk dat we gewoon moeten afwachten en dat het weinig zin heeft om nu al commentaar te geven als hij nog niet eens een eerste selectie heeft gemaakt :)
 
Mja, we hebben daar een andere visie op. Dat is duidelijk. Ik geloof niet in dat korte termijn werken van toernooi tot toernooi.

Ik snap niet dat jij wil gokken met spelers die er tegen het EK al 35-37 zijn, zeker wanneer die nu al niet de facto beter zijn dan de jonge garde.

Dat ze niet afgeserveerd moeten worden, absoluut, maar als basisspeler? Neen, ook Toby niet meer.

Ik zie het scenario gewoon voor me dat we nu 2 jaar gaan spelen met de gekende jongens die gekozen worden op basis van hun ervaring, om dan tegen het EK te zien dat die fysiek helemaal niet meer mee kunnen. En dan moeten spelen met gasten die nauwelijks bij de nationale ploeg hebben samengespeeld. Om dan na het EK weer aan een volledig nieuwe ploeg te moeten bouwen.

Neen, daar geloof ik echt niet in.
Uw visie is perfect bij clubvoetbal, maar bij interlands is dat toch een ander verhaal?

Verjonging moet er zijn omdat de jonge speler goed genoeg is om de oude te vervangen, niet puur om de leeftijd. Interlands zijn niet om op te leiden, maar om te presteren.
 
Uw visie is perfect bij clubvoetbal, maar bij interlands is dat toch een ander verhaal?

Verjonging moet er zijn omdat de jonge speler goed genoeg is om de oude te vervangen, niet puur om de leeftijd. Interlands zijn niet om op te leiden, maar om te presteren.
Niet mee eens. Enfin, we spreken hier over spelers die tegen het EK minstens 35 zijn hé jongens. En nu al fors op hun terugweg zijn. Dan verkies ik er echt wel voor om nu al veteranen als Witsel, Alderweireld, Vertonghen en Mertens geen basisspeler meer te maken in de voorbereiding, en te mikken op jongens die over 2 jaar niet hoogbejaard zijn in voetbaltermen.

Maar soit, we spreken totaal naast elkaar. Ik spreek helemaal niet over interlands gebruiken om spelers op te leiden, ik spreek over de onzin van een toernooi voor te bereiden met spelers waarvan de kans statistisch gezien héél erg groot is dat ze tegen de start van het toernooi helemaal niet meer mee gaan kunnen. Opnieuw, we spreken hier niet over jongens die eind de 20 zijn. We spreken hier over jongens die 35 tot 38 jaar oud zullen zijn. Dan kan je wel al eens beginnen verjongen puur omwille van de leeftijd hoor. Het is over twee jaar dat je er moet staan. Als je dan een ploeg wilt zien die iets kan presteren, dan leg ik mijn eieren in het mandje van de jonge garde hoor. Zeker als je vervolgens ook iets wil gaan presteren op het WK.
 
Het hangt er ook wat vanaf hoe Tedesco wilt gaan spelen natuurlijk. Als die met een driemansdefensie speelt zoals Bobby heeft Toby wel nog zijn plaats als een soort voorstopper die goeie ballen kan droppen, met twee snellere verdedigers (Faes en Theate) naast hem.
 
En @Sir.Killalot : het één hoeft toch niet het andere uit te sluiten? Je kan nu met ervaren mannen aan die EK-kwalificatie beginnen, maar eens je ziet dat er anderen de deur openbeuken, kan je toch ingrijpen?
Mja, die anderen beuken nu al de deuren open, vind ik. En hoe langer je wacht, hoe minder tijd die anderen hebben om ingespeeld te geraken in de ploeg. In die twee jaar tegen het EK zit heel veel tijd voor de oude garde om nog meer te roesten, maar zoveel matchen om nieuwe spelers in te spelen heb je niet. Het is geen clubvoetbal. Als je in februari 2024 onvermijdelijk moet gaan concluderen dat die gasten effectief niet meer mee kunnen, heb je nog maar een match of 3 tegen het EK begint.
 
Ik ga daar niet helemaal mee akkoord dat interlands enkel om te presteren zijn. Zeer zeker zit daar een element van opleiden in. Tot je op het EK/WK aankomt heb je 10-15 wedstrijden met een goed aandeel van wedstrijden tegen dwergen en vriendschappelijke wedstrijden. Over die hele campagne doe je twee zaken : Punten pakken en je systeem inslijpen. Sommige spelers zijn in 2023 nog niet top, maar zullen in 2024 wel moeten meedoen. En anderen zijn in 2023 misschien nog iets beter, maar versleten in 2024.

Met dat in het achterhoofd moet je wel keuzes maken om er in 2024 zo sterk mogelijk te staan. En daar komt het opleidend element dan opspelen. Een Vertonghen moet misschien plaats ruimen voor een Delcroix. Want Toby is de betere ancien en Delcroix moet groeien in het systeem en in de groep. Dat laatste is ook iets he. Je doet de campagne met een bepaalde ancien of anciens in de ploeg en vlak voor het tornooi moet je die buitensmijten om de sterkste groep te hebben, maar dat gaat de teamsfeer natuurlijk niet ten goede komen. Dus dan mag je kiezen : beste ploeg of beste sfeer?

Zelden gaat iemand op dit vlak het perfecte traject afleggen, maar er is zeker iets te zeggen voor jongeren vroeger bij de groep te brengen wanneer daar ruimte voor is. Niet bijvoorbeeld vlak voor het WK plots een debutant in de basisploeg forceren die totaal nog niet klaar is.
 
Akkoord met @Sir.Killalot over de gehele lijn. Zeker ook omdat de eerste 2 van de groep rechtstreeks gekwalificeerd zijn en we met Oostenrijk en Zweden gewoon echt 2 B-ploegen hebben geloot. Als daar nu Frankrijk of Engeland bij zat (zoals Italie en Nederland geloot hebben), tot daaraan toe. Maar dat we na 8 wedstrijden achter beide landen eindigen, lijkt mij uitgesloten.
Alle 8 de kwalificatiewedstrijden worden dit jaar gespeeld. Allemaal. We beginnen in Maart met een verplaatsing naar Zweden en in Juni thuis tegen Oostenrijk. In die twee wedstrijden zou ik nog zeggen, stel het sterkste team op ongeacht de leeftijd. Maar vanaf 20 Juni uit tegen Estland, speel je gewoon met de ploeg die het beste kan presteren in Duitsland Juni 2024. En daarin is geen plaats voor Witsel, Mertens en Vertonghen. Behalve de bank.
 
Terug
Bovenaan