De Rode Duivels - het Tedesco tijdperk

Die man zijn winrate zit onder de helft :unsure: Nu ja, zegt niks natuurlijk. Bondscoach is een heel ander gegeven dan clubcoach.
 
Tenzij je zoals Pep weigert om met een Top 2 club te werken is je win percentage vaak onder de 50% denk ik.

Maar goed, ik ben heel benieuwd naar zijn eerste selectie en de eerste 4-5 matchen. Grote taak en zoveel tijd is er niet meer.
 
Het contract zou effectief maar tot na het EK in 2024 zijn en niet tot na WK 2026.
Dat baart mij dan weer zorgen eigenlijk, want dat nodigt helemaal niet uit tot doorselecteren. Dat is al volgend jaar. Geef je een coach de opdracht om er in 2026 op het WK te staan, dan begin je nu aan je ploeg voor 26 te bouwen en gebruik je het EK in de eerste plaats als springplank voor je ploeg naar het WK. Je mikt op dat EK dan uiteraard ook wel op resultaten, maar het echte doel daar is de voorbereiding op het WK met de nieuwe ploeg.

Als hij maar een opdracht heeft tot het EK, dan moet de ploeg er volgend jaar al volledig staan. Want dan is het doel enkel en alleen resultaat halen op het EK. Nog een laatste keer wat overschiet van de gouden generatie proberen uitpersen. En dan lopen in Duitsland toch weer rond met Witsel op het middenveld en Alderweireld en Vertonghen als centraal duo. En dan heb je na het EK misschien weer een nieuwe coach, die dan pas echt kan beginnen doorselecteren.

In DS lees ik ook dat ze hem hebben gehaald om snel resultaten te halen. Dat doet mij opnieuw vrezen dat ze bij de Bond zélf nog minstens 2 jaar willen vasthouden aan de gevestigde spelersnamen.
 
Laatst bewerkt:
Dat baart mij dan weer zorgen eigenlijk, want dat nodigt helemaal niet uit tot doorselecteren. Dat is al volgend jaar. Geef je een coach de opdracht om er in 2026 op het WK te staan, dan begin je nu aan je ploeg voor 26 te bouwen en gebruik je het EK in de eerste plaats als springplank voor je ploeg naar het WK. Je mikt op dat EK dan uiteraard ook wel op resultaten, maar het echte doel daar is de voorbereiding op het WK met de nieuwe ploeg.

Als hij maar een opdracht heeft tot het EK, dan moet de ploeg er volgend jaar al volledig staan. Want dan is het doel enkel en alleen resultaat halen op het EK. Nog een laatste keer wat overschiet van de gouden generatie proberen uitpersen. En dan lopen in Duitsland toch weer rond met Witsel op het middenveld en Alderweireld en Vertonghen als centraal duo. En dan heb je na het EK misschien weer een nieuwe coach, die dan pas echt kan beginnen doorselecteren.
Ik kan je zeker wel volgen omdat in de kwalificatie de eerste twee matchen direct tegen de ‘moeilijkste’ tegenstanders zijn, namelijk Zweden en Oostenrijk. Haal je daar 6 op 6 begin je onder een goed gesternte en tegen dat je opnieuw tegen een van die moet speel je al voor de kwalificatie.

Aan de andere kant, is die groep nu ook geen groep des doods.
 
Ik kan je zeker wel volgen omdat in de kwalificatie de eerste twee matchen direct tegen de ‘moeilijkste’ tegenstanders zijn, namelijk Zweden en Oostenrijk. Haal je daar 6 op 6 begin je onder een goed gesternte en tegen dat je opnieuw tegen een van die moet speel je al voor de kwalificatie.

Aan de andere kant, is die groep nu ook geen groep des doods.

Eerste 2 gaan rechstreeks naar het EK en 3e spelens nog onder elkaar zeker? Zijn met 24 op het EK en zijn maar +50 of zo Europese landen. Er mag dus wel nog een wiel afvliegen zonder dat we ons meteen zorgen hoeven te maken over de kwalificatie.
 
Tedesco is net zoals Martinez 7 jaar geleden gekomen op voorspraak van Bart Verhaeghe. Tedesco zat eerst te solliciteren voor een job bij Club Brugge.

Ik wil dus binnenkort weer niks horen over Mauve Domenico he.
 
Mignolet gaat mogelijks ook stoppen. Met Casteels hebben we natuurlijk een degelijke 2de keeper om dat op te vangen.
 
En ook Frank Vercauteren als technisch directeur aangesteld. Dit is echt een goede zaak, hell, hij zou als T1 zelf ook schitteren hoor. Altijd fan geweest van FV...
 
Terug
Bovenaan