De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Die reddingsstrook voor in de file is toch ook een utopie dat mensen dat ooit gaan doen. 't is voor sommigen al een moeite om genoeg ruimte te laten zodat ge met de motor er tussen kunt.
En 10km kijkfile op E17. Goed bezig gasten.
 
Mensen kijken echt niet uit hun doppen... Vanochtend weer hier gepasseerd. Lichten om links af te slaan gaan eerst aan, dan pas die om rechtdoor te rijden. Niet 1 maar direct 2 jonge vrouwen (die links stonden, de 1 stond achter de ander) rijden vol zelfvertrouwen door. Bijna een ongeluk met afslaand verkeer, maar ze nemen vlot hun voorrang alsof het hun godgegeven recht is.

Ik vraag me af wanneer ze beseften dat alle andere bestuurders bleven staan. En of ze beseften dat ze door het rood gereden waren...

Ik zie dat echt wel vaak gebeuren daar. Mensen die rechtdoor rijden als de linkse pijl groen wordt.. Totaal niet aan't opletten. Allezja, 's avonds is er dan natuurlijk wel een flits om ze alleszins bewust te maken van hun fout.
 
Het verbaast me elke dag hoeveel mensen met de gsm bezig zijn achter het stuur, ik zou durven zeggen dat het 1 op 10 is.
Ik krijg daar het vliegend schijt van.

Onlangs sta ik aan te schuiven aan de lichten. Achter mij een kerel met kap aan in zijne auto en luide muziek. Zat op gsm te tokkelen. Telkens we wat vooruit konden bleef die gewoon verder doen om telkens opnieuw weer bruusk te moeten remmen omdat ik weer tot stilstand kwam. Zo een stuk of 4 keer. Ik dacht echt dat hij plots in m'n gat ging hangen.

Sinds er ene aan 60 per uur zonder remmen in m'n gat gevlamd is terwijl ik stil stond omdat meneer op zijne gsm bezig was, kan ik echt kwaad worden van zo'n toestanden.
 
Vandaag ook weer sterk staaltje agressie op de baan.
Hang al een hele tijd achter zo'n camionette.
45 à 50 op een stuk van 70/h.
Op een stuk waar ik eindelijk voorbij kan gooit die dwaas plots alles toe.
Achterligger stak bijna in m'n gat.
Geen tegenliggers dus ik steek mijnheer voorbij. Zit randdebiel daar te claxoneren en te fahren.
Ik geef em the finger in de achteruitkijkspiegel.
500m verder moeten we aanschuiven. Randdebiel begint weer te fahren.
Ik flip em nog eens the finger.
Stapt den Jos uit en komt ie dreigend aan m'n venster staan schreeuwen , mongool , h*erenjoenk , enfin , een heel scala aan onfrisse koosnaampjes.

Ik doe m'n gordel uit , open m'n deur en wil uitstappen tot hij precies wat kalmeert en vraagt wat m'n probleem is en wrm ik em voorbijstak.
Waarop ik em vraag waarom hij zo bruusk alles toesmeet 500m terug.
Awel gij kalf , omdat ze daar aan't flitsen waren tiens. dat had ge niet gezien zeker , enz...
Waarop ik em zeg dat ze u niet kunnen flitsen als ge 50 rijdt waar je 70 mag.
Dan vraag ik of ik de dashcambeelden moet opsturen waarop hij zich omdraait en terug in z'n camionette stapt.

Some people o_O
 
Bijna een ene met een elektrische velo mee gehad vanmorgen. Die mens heeft enorm geluk gehad.

Wegenwerken, ik sta als eerste voor de nadar + verkeerslicht.
Enkel het andere rijvak was vrij.
Op het moment dat het op groen is en ik vertrek schiet mijnheer mij links voorbij.

1 seconde sneller aanzetten en naar links sturen of hij die 1 seconde later afkomt en hij zit ertegen.
 
Ik sta daarstraks te wachten aan een zebrapad om over te steken. Uiteraard kijk ik eerst of er gene zot komt aangevlogen vooraleer ik oversteek. Ik zie een auto afkomen en ik zie al meteen dat die niet van zins is om te stoppen. Ik doe vervolgens een iet wat bruusk schijnmanoeuvre om over te steken waarop meneer alles dichtgooit. Vervolgens steek ik doodleuk over en steek ik mijn duim omhoog, waarop meneer zijn raam naar beneden doet en mij begint uit te schelden voor zot en dergelijke :laugh: Beetje een dickmove van mijn kant wellicht, maar hij hoort gewoon voorrang te verlenen.

Omgekeerde wereld toch wel.
 
Deze ochtend Ring van Antwerpen, ik rijd op het linker rijvak ongeveer een 104 km/u. Na het inhalen van een voertuig langs mijn rechterzijde kijk ik in de rechter zijspiegel om rechts in te voegen. Zie ik alleen een groot geelwit licht schijnen, om kort daarna plots een motard langs rechts te mogen waarnemen op niet meer dan een halve meter van mijn wagen verwijderd. Bij het aanzetten van mijn richtingaanwijzers leek hij precies een klein beetje te verschieten, om daarna weg te zoomen.

En wie zal er in fout zijn mocht ik de motard aangereden hebben bij het veranderen van rijstrook? Juist ja, ikzelf want ik oefen op dat moment een maneuver uit. Alle respect voor de motards, maar in hemelsnaam gebruik je verstand..
 
Ik sta daarstraks te wachten aan een zebrapad om over te steken. Uiteraard kijk ik eerst of er gene zot komt aangevlogen vooraleer ik oversteek. Ik zie een auto afkomen en ik zie al meteen dat die niet van zins is om te stoppen. Ik doe vervolgens een iet wat bruusk schijnmanoeuvre om over te steken waarop meneer alles dichtgooit. Vervolgens steek ik doodleuk over en steek ik mijn duim omhoog, waarop meneer zijn raam naar beneden doet en mij begint uit te schelden voor zot en dergelijke :laugh: Beetje een dickmove van mijn kant wellicht, maar hij hoort gewoon voorrang te verlenen.

Omgekeerde wereld toch wel.
Dikken bak zeker? MIjn ervaring is dat hoe dikker den bak, hoe minder ze geneigd zijn te stoppen.
 
En wie zal er in fout zijn mocht ik de motard aangereden hebben bij het veranderen van rijstrook? Juist ja, ikzelf want ik oefen op dat moment een maneuver uit. Alle respect voor de motards, maar in hemelsnaam gebruik je verstand..

Motards mogen filefilteren tussen de 2 meest linkse rijvakken. Maar enkel 20kph sneller dan het andere verkeer en nooit sneller dan 50kph.
Maw: van zodra het verkeer meer dan 50kph rijdt, mogen ze niet meer filefilteren.

Veel motards blijven echter ook bij snelheden van 100+kph filteren, wat gewoon niet mag. De kans is dus groot dat hij gewoon in fout zou geweest zijn, los van of hij het zou overleefd hebben.
 
Sinds wanneer is het een trend geworden om toch maar zo traag mogelijk de oprit van een autostrade op te sukkelen?
Zondagmiddag, amper verkeer en toch zit je dan achter zo'n stuk verspilling van zuurstof die met moeite 60 op de oprit aan het tuffen is.
 


33l/100km, het zou moeten verboden zijn om met dergelijke wagens te rijden. Dat is een regelrechte verspilling voor 1persoonsverplaatsingen.
Neen.

Het zou verboden moeten zijn u te moeien met andermans auto.
 
Bestuurders met een heilige schrik van het rechtse vak.
HEEL DE STROOK IS VRIJ. GA VAN UW MIDDELVAK AF KUT.
Dit x10000.

En het argument dat het daar gevaarlijker is wegens vrachtverkeer of dat de weg daar minder in orde is of dat je niet in conflict wil komen met opritten, is vaak belachelijk.
Ik ben daar regelmatig te vinden en heb nog nooit last gehad van vrachtwagens, die kunnen toch niet sneller dan 90 km/h en ze zijn heel voorspelbaar.
Op bepaalde stukken heb je die typische spoorvorming, maar dat valt op de meeste plekken in Vlaanderen erg goed mee.
En je ziet van ver wanneer er iemand op de oprit zit en die moeten in principe toch voorrang verlenen als ze de snelweg op willen gaan (ook een ergernis trouwens als ze dit opeisen :p ).
 
Ook nooit begrepen dat middenvakrijden. En ik heb het dan niet over iemand die eigenlijk even naar rechts kon maar dat niet doet alvorens nog een wagen in te halen, maar sommigen rijden de autosnelweg op, zetten zich in het midden en blijven daar rijden. Waarom?

Aan de andere kant vraag ik me af wat er zou gebeuren als we rechts voorbijrijden zoals in de VS legaal maken. Ik vind het nu soms ZO belachelijk dat ik helemaal van rechts naar links moet en terug naar rechts om een middenvakrijder voorbij te gaan - dat zijn 4 rijstrookwissels…

Altijd al afgevraagd waarom het hier eigenlijk niet mag - VS lijkt veel relaxter rijden.
 
Ook nooit begrepen dat middenvakrijden. En ik heb het dan niet over iemand die eigenlijk even naar rechts kon maar dat niet doet alvorens nog een wagen in te halen, maar sommigen rijden de autosnelweg op, zetten zich in het midden en blijven daar rijden. Waarom?

Aan de andere kant vraag ik me af wat er zou gebeuren als we rechts voorbijrijden zoals in de VS legaal maken. Ik vind het nu soms ZO belachelijk dat ik helemaal van rechts naar links moet en terug naar rechts om een middenvakrijder voorbij te gaan - dat zijn 4 rijstrookwissels…

Altijd al afgevraagd waarom het hier eigenlijk niet mag - VS lijkt veel relaxter rijden.
Ik ben er nog nooit geweest, heb er dus absoluut geen ervaring mee, maar zou het kunnen te maken hebben met bevolkingsdichtheid? Uiteraard zijn er in de VS ook drukke gebieden maar het lijkt me dan wel eenvoudiger om 1 globale regel te hebben dan het wel toelaten in bepaalde gebieden en in andere niet.

Als je lange stukken door no-man's land rijdt kan ik me ook inbeelden dat er veel minder op- en afritten zijn, net daar lijkt rechts inhalen me het gevaarlijkst.
 
Terug
Bovenaan