De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Een motorrijder met een deathwish daarstraks op de snelweg. Ik ben links aan het rijden en opeens zoeft die mij langs links voorbij. :wtf: Als ik per toeval wat naar links uitwijk steekt die gewoon in de middenberm. Onwaarschijnlijk. Ik schrok mij rot. Vervolgens probeert die dat ook bij de volgende auto, maar daar was het gat wat minder groot langs links, dus dan maar langs rechts er voorbij... Jongens toch.
 
Een motorrijder met een deathwish daarstraks op de snelweg. Ik ben links aan het rijden en opeens zoeft die mij langs links voorbij. :wtf: Als ik per toeval wat naar links uitwijk steekt die gewoon in de middenberm. Onwaarschijnlijk. Ik schrok mij rot. Vervolgens probeert die dat ook bij de volgende auto, maar daar was het gat wat minder groot langs links, dus dan maar langs rechts er voorbij... Jongens toch.

E313 richting Antwerpen thv Ranst ongeveer?

Anders hebben we dezelfde idioot gezien. Ik reed links en wou net naar rechts gaan na net een vrachtwagen ingehaald te hebben als hij aan zeker 130km/h mij rakelings langs rechts passeerde.
 
E313 richting Antwerpen thv Ranst ongeveer?

Anders hebben we dezelfde idioot gezien. Ik reed links en wou net naar rechts gaan na net een vrachtwagen ingehaald te hebben als hij aan zeker 130km/h mij rakelings langs rechts passeerde.
Nee, E40 of E314. Een andere dus, maar de motorrijders die wij gezien hebben zullen vast en zeker niet de enige zijn die dergelijke stoten uithalen.
 
E313 richting Antwerpen thv Ranst ongeveer?

Anders hebben we dezelfde idioot gezien. Ik reed links en wou net naar rechts gaan na net een vrachtwagen ingehaald te hebben als hij aan zeker 130km/h mij rakelings langs rechts passeerde.

Nee, E40 of E314. Een andere dus, maar de motorrijders die wij gezien hebben zullen vast en zeker niet de enige zijn die dergelijke stoten uithalen.

Ah. Ik had er gisteren ene op de E34 die zowat rechts-links inhaalde. Dat waren dus al drie van die idioten op de baan gisteren.
 
Het moest er eens van komen als je met de fiets naar je werk gaat in Brussel: een onaandachtzame voetganger geschept die zonder te kijken de straat (lees: avenue van 4 rijstroken) overstak, en dit vlakbij een zebrapad (<20m afstand) bewaakt met verkeerslichten die op dat moment op rood stonden voor overstekend verkeer, omdat er op dat moment geen auto aan kwam. Allebei goed tegen de grond, waarbij ik er vanaf ben gekomen met een schaafwondje op mijn voorhoofd en een kras op mijn schoen. De voetganger daarentegen...

Nuja, 100% in mijn recht, er zijn camerabeelden aldus de politie die me kwam verhoren, maar toch: weer (administratief) gezeik.
 
Vandaag in de namiddag tussen 2 van onze vestigingen gereden. Overdag zijn er precies nog meer incapabele chauffeurs op de baan dan tijdens de ochtend- of avondspits:
- zeker 1 op de 3 auto's achter mij druk bezig aan het sms'en, in die mate dat je ze over de middellijn ziet zwalpen, laat remmen, etc.
- 1 die bijna een tegenligger ramde want het is toch zo dringend om je TomTom van je voorruit te halen tijdens het rijden (trouwens ook nog eens 50 waar je al kilometers 70 mag) :rolleyes:
- bumperklevers in zone 50 en zone 30 (30 ter hoogte van een school terwijl er effectief ouders met hun jonge kinderen rondlopen)
 
flitsboete, 45 per uur in zone 30,
maar wel op een zaterdag.

pff vind ik toch beetje flauw, dat ze aan schooltjes in het weekend gaan staan flitsen.
 
Vandaag aan de oprit E17 richting Antwerpen, ter hoogte van UZ Gent, wurmde een dure auto (met custom nr-plaat uiteraard) zich tussen mij en mijn voorligger. Nochtans moet die daar voorrang verlenen. Alles mogen dichtgooien, achterligger bijna in mijn reet. Als antwoord op mijn claxon mocht ik 20m verder nog een brakecheck verwerken.

Eenmaal op de E17 (hij moest afrit in Gentbrugge hebben) kwam hij naast mij rijden om met een emotieloos gezicht een staarwedstrijd te houden. Op mijn teken van: "zijde gij zot?" kreeg ik een vingertje van: "kom jongen, volg mij maar op de afrit".
Absolute zot, maar hij zal op een dag wel eens de verkeerde tegenkomen met zo'n gedrag...
 
Zonet voor de eerste keer de elektrische step getest. Ding kan 45km/u halen, ge moet goed zot zijn om dat uit te testen.
En dan de ergernis: hoe komt het er nu op om zo'n dingen nog proberen sneller te maken??
Kaakchirurgen willen een verbod op dergelijke steps. Bij het blokkeren van het voorwiel val je eigenlijk recht op je gezicht, waardoor het kaakgewricht gewoon afbreekt. Resultaat: voor de rest van je leven je mond niet meer deftig kunnen open doen.

Het valt mij ook op dat het vooral jonge mensen zijn die dergelijke steps gebruiken. Ondertussen heeft 60% overgewicht.
Vandaag aan de oprit E17 richting Antwerpen, ter hoogte van UZ Gent, wurmde een dure auto (met custom nr-plaat uiteraard) zich tussen mij en mijn voorligger. Nochtans moet die daar voorrang verlenen. Alles mogen dichtgooien, achterligger bijna in mijn reet. Als antwoord op mijn claxon mocht ik 20m verder nog een brakecheck verwerken.

Eenmaal op de E17 (hij moest afrit in Gentbrugge hebben) kwam hij naast mij rijden om met een emotieloos gezicht een staarwedstrijd te houden. Op mijn teken van: "zijde gij zot?" kreeg ik een vingertje van: "kom jongen, volg mij maar op de afrit".
Absolute zot, maar hij zal op een dag wel eens de verkeerde tegenkomen met zo'n gedrag...

Dergelijke oermensen zijn toch totaal overbodig op onze reeds enorm overbevolkte planeet? Je hebt duidelijk pech om een onderontwikkelde narcist te treffen, al was dat reeds duidelijk aan de combinatie van de wagen en de perso-plaat.

Als ik iemand dergelijke zaken zie doen bel ik altijd de politie. Ik vertel dan gewoon dat ik iemand zie zwalpen en extreem roekeloos rijden, mogelijk onder invloed. Ze halen die dan even uit het verkeer, waardoor hij lekker tijd verliest.

Vechten anno 2023 is eigenlijk totaal not done. Je bent ook niet zeker dat je het gevecht kan winnen, er kan altijd een mes of vuurwapen getrokken worden. Je kan inderdaad hopen dat hij eens de verkeerde tegen komt of een tik van een oplegger krijgt.
 
Ah. Ik had er gisteren ene op de E34 die zowat rechts-links inhaalde. Dat waren dus al drie van die idioten op de baan gisteren.

E34 richting knokke/Cadzand nog grotendeels zonder trajectcontrole.
Verklaart veel.
Zelf rij ik er steeds 140/150 en dan nog word ik er voorbijgestoken.

Vrijdag “treintje” met X5 en Cayenne en S-klasse die me denk ik aan 170 voorbijvlamden.
 
Dergelijke oermensen zijn toch totaal overbodig op onze reeds enorm overbevolkte planeet? Je hebt duidelijk pech om een onderontwikkelde narcist te treffen, al was dat reeds duidelijk aan de combinatie van de wagen en de perso-plaat.

Als ik iemand dergelijke zaken zie doen bel ik altijd de politie. Ik vertel dan gewoon dat ik iemand zie zwalpen en extreem roekeloos rijden, mogelijk onder invloed. Ze halen die dan even uit het verkeer, waardoor hij lekker tijd verliest.

Vechten anno 2023 is eigenlijk totaal not done. Je bent ook niet zeker dat je het gevecht kan winnen, er kan altijd een mes of vuurwapen getrokken worden. Je kan inderdaad hopen dat hij eens de verkeerde tegen komt of een tik van een oplegger krijgt.

Soms vraag ik me af waarom ik dan nog de rem volledig intrap, met het risico dat een (redelijk) onschuldige achterligger en ik een kop-staart aanrijding hebben en dat stuk crapuul vrolijk zijn weg kan verderzetten. En al zeker wanneer hij zijn bestuurdersdeur op een zilveren schotel aanbiedt... Al helemaal als je weet dat ik met een oude VW Polo rij die niet meer gerepareerd zal worden.

Maar ja, het kan ook altijd een verstrooide persoon zijn (met kinderen in de wagen misschien) en dat wil ik toch niet op mijn geweten hebben, in fout of niet.
 
E34 richting knokke/Cadzand nog grotendeels zonder trajectcontrole.
Verklaart veel.
Zelf rij ik er steeds 140/150 en dan nog word ik er voorbijgestoken.

Vrijdag “treintje” met X5 en Cayenne en S-klasse die me denk ik aan 170 voorbijvlamden.
Trajectcontrole op de snelweg registreert meestal (of altijd?) de voorste nummerplaat. Toen ik nog motor reed trok ik me ook niets aan van trajectcontroles waarbij de camera's naar voor gericht waren. Ik denk dat trajectcontrole zoiets alleen maar erger zou maken, want dan rijden auto's links max 128 en willen de motorrijders nog altijd sneller rijden, dus nog meer zigzaggen.
 
Ergernis als fietser. Met de vele wegenwerken in Willebroek moet je als fietser ook een beetje omrijden. Maar die omleidingen zijn echt slecht aangegeven. Op sommige plaatsen in de ene richting wel maar voor de omgekeerde richting geen bord te vinden. Leuk in die mist vanochtend waar je dan al wat minder ziet.
 
Op de snelweg tussen Destelbergen en Lokeren heb ik welgeteld zeven wagens met mistlichten zien rijden. Al de rest moet waarschijnlijk denken dat het voor een serieus meerverbruik zorgt of zo
 
Trajectcontrole op de snelweg registreert meestal (of altijd?) de voorste nummerplaat. Toen ik nog motor reed trok ik me ook niets aan van trajectcontroles waarbij de camera's naar voor gericht waren. Ik denk dat trajectcontrole zoiets alleen maar erger zou maken, want dan rijden auto's links max 128 en willen de motorrijders nog altijd sneller rijden, dus nog meer zigzaggen.
in Gentbrugge op de E17 staan de camera´s van de trajectcontrole achter verkeersborden en dus op de achterkant.
 
Ik dacht dat het in BE verplicht is om de achterste nummerplaat te nemen voor flitscamera's en trajectcontrole omdat dat de officiële is? In andere landen moet het dan weer de voorkant zijn omdat ze ook een foto van de chauffeur moeten hebben.
 
in Gentbrugge op de E17 staan de camera´s van de trajectcontrole achter verkeersborden en dus op de achterkant.
Klopt, het zullen vooral de oudere systemen zijn die dat doen en die trajectcontrole was de eerste op de snelweg in Vlaanderen. Waar mogelijk zijn de recente systemen naar voor gericht, omdat die plaat het properste is en je dan de nummerplaat van de trekker hebt ipv de trailer bij vrachtwagens.

Ik dacht dat het in BE verplicht is om de achterste nummerplaat te nemen voor flitscamera's en trajectcontrole omdat dat de officiële is? In andere landen moet het dan weer de voorkant zijn omdat ze ook een foto van de chauffeur moeten hebben.
Nee hoor, het is al zeker van toen ik m'n rijbewijs had toegelaten om te flitsen langs voor.

Net eens opgezocht, sinds 2010 is het toegelaten. Net het jaar dat ik m'n rijbewijs had dus. :tongue:

 
Terug
Bovenaan