Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Een motorrijder met een deathwish daarstraks op de snelweg. Ik ben links aan het rijden en opeens zoeft die mij langs links voorbij. Als ik per toeval wat naar links uitwijk steekt die gewoon in de middenberm. Onwaarschijnlijk. Ik schrok mij rot. Vervolgens probeert die dat ook bij de volgende auto, maar daar was het gat wat minder groot langs links, dus dan maar langs rechts er voorbij... Jongens toch.
Nee, E40 of E314. Een andere dus, maar de motorrijders die wij gezien hebben zullen vast en zeker niet de enige zijn die dergelijke stoten uithalen.E313 richting Antwerpen thv Ranst ongeveer?
Anders hebben we dezelfde idioot gezien. Ik reed links en wou net naar rechts gaan na net een vrachtwagen ingehaald te hebben als hij aan zeker 130km/h mij rakelings langs rechts passeerde.
E313 richting Antwerpen thv Ranst ongeveer?
Anders hebben we dezelfde idioot gezien. Ik reed links en wou net naar rechts gaan na net een vrachtwagen ingehaald te hebben als hij aan zeker 130km/h mij rakelings langs rechts passeerde.
Nee, E40 of E314. Een andere dus, maar de motorrijders die wij gezien hebben zullen vast en zeker niet de enige zijn die dergelijke stoten uithalen.
Een jeugdbeweging die de schoolterreinen gebruikt voor activiteiten, misschien is de muziekschool er gevestigd,...pff vind ik toch beetje flauw, dat ze aan schooltjes in het weekend gaan staan flitsen.
Kaakchirurgen willen een verbod op dergelijke steps. Bij het blokkeren van het voorwiel val je eigenlijk recht op je gezicht, waardoor het kaakgewricht gewoon afbreekt. Resultaat: voor de rest van je leven je mond niet meer deftig kunnen open doen.Zonet voor de eerste keer de elektrische step getest. Ding kan 45km/u halen, ge moet goed zot zijn om dat uit te testen.
En dan de ergernis: hoe komt het er nu op om zo'n dingen nog proberen sneller te maken??
Vandaag aan de oprit E17 richting Antwerpen, ter hoogte van UZ Gent, wurmde een dure auto (met custom nr-plaat uiteraard) zich tussen mij en mijn voorligger. Nochtans moet die daar voorrang verlenen. Alles mogen dichtgooien, achterligger bijna in mijn reet. Als antwoord op mijn claxon mocht ik 20m verder nog een brakecheck verwerken.
Eenmaal op de E17 (hij moest afrit in Gentbrugge hebben) kwam hij naast mij rijden om met een emotieloos gezicht een staarwedstrijd te houden. Op mijn teken van: "zijde gij zot?" kreeg ik een vingertje van: "kom jongen, volg mij maar op de afrit".
Absolute zot, maar hij zal op een dag wel eens de verkeerde tegenkomen met zo'n gedrag...
Ah. Ik had er gisteren ene op de E34 die zowat rechts-links inhaalde. Dat waren dus al drie van die idioten op de baan gisteren.
Dergelijke oermensen zijn toch totaal overbodig op onze reeds enorm overbevolkte planeet? Je hebt duidelijk pech om een onderontwikkelde narcist te treffen, al was dat reeds duidelijk aan de combinatie van de wagen en de perso-plaat.
Als ik iemand dergelijke zaken zie doen bel ik altijd de politie. Ik vertel dan gewoon dat ik iemand zie zwalpen en extreem roekeloos rijden, mogelijk onder invloed. Ze halen die dan even uit het verkeer, waardoor hij lekker tijd verliest.
Vechten anno 2023 is eigenlijk totaal not done. Je bent ook niet zeker dat je het gevecht kan winnen, er kan altijd een mes of vuurwapen getrokken worden. Je kan inderdaad hopen dat hij eens de verkeerde tegen komt of een tik van een oplegger krijgt.
Trajectcontrole op de snelweg registreert meestal (of altijd?) de voorste nummerplaat. Toen ik nog motor reed trok ik me ook niets aan van trajectcontroles waarbij de camera's naar voor gericht waren. Ik denk dat trajectcontrole zoiets alleen maar erger zou maken, want dan rijden auto's links max 128 en willen de motorrijders nog altijd sneller rijden, dus nog meer zigzaggen.E34 richting knokke/Cadzand nog grotendeels zonder trajectcontrole.
Verklaart veel.
Zelf rij ik er steeds 140/150 en dan nog word ik er voorbijgestoken.
Vrijdag “treintje” met X5 en Cayenne en S-klasse die me denk ik aan 170 voorbijvlamden.
in Gentbrugge op de E17 staan de camera´s van de trajectcontrole achter verkeersborden en dus op de achterkant.Trajectcontrole op de snelweg registreert meestal (of altijd?) de voorste nummerplaat. Toen ik nog motor reed trok ik me ook niets aan van trajectcontroles waarbij de camera's naar voor gericht waren. Ik denk dat trajectcontrole zoiets alleen maar erger zou maken, want dan rijden auto's links max 128 en willen de motorrijders nog altijd sneller rijden, dus nog meer zigzaggen.
Klopt, het zullen vooral de oudere systemen zijn die dat doen en die trajectcontrole was de eerste op de snelweg in Vlaanderen. Waar mogelijk zijn de recente systemen naar voor gericht, omdat die plaat het properste is en je dan de nummerplaat van de trekker hebt ipv de trailer bij vrachtwagens.in Gentbrugge op de E17 staan de camera´s van de trajectcontrole achter verkeersborden en dus op de achterkant.
Nee hoor, het is al zeker van toen ik m'n rijbewijs had toegelaten om te flitsen langs voor.Ik dacht dat het in BE verplicht is om de achterste nummerplaat te nemen voor flitscamera's en trajectcontrole omdat dat de officiële is? In andere landen moet het dan weer de voorkant zijn omdat ze ook een foto van de chauffeur moeten hebben.